.
.
1
| SHOW FIELDS FROM user |
[ Voor 62% gewijzigd door Eijkb op 25-05-2003 12:15 ]
.
dat krijg je daarmee ook gewoon hoorEijkb schreef op 25 mei 2003 @ 12:11:
Omdat je ook de kenmerken wilt meegeven ofdat het misschien een text veld is, een numeriek veld etc. Dit voor de lengte van bijvoorbeeld invoervelden en de validatie.
Deze redenen om het apart bij te houden zijn niet zo sterk.Eijkb schreef op 25 May 2003 @ 12:11:
Omdat je ook de kenmerken wilt meegeven ofdat het misschien een text veld is, een numeriek veld etc. Dit voor de lengte van bijvoorbeeld invoervelden en de validatie.
Het klinkt alsof je phpMyAdmin opnieuw wilt uitvinden.Doel: Het kloterigste werk van een site bouwen is het aanmaken van formulieren en de desbetreffende opmaak en validatie. Die stap wil ik automatiseren.
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
Natuurlijk niet, want volgens mij wil hij dit inpassen in een soortement van 'simpel content systeem'. phpMyAdmin geef je niet aan klanten als systeem om teksten te beheren. En veel klanten willen allerminst betalen voor een echt CMS.bigtree schreef op 25 mei 2003 @ 12:54:
[...]
Het klinkt alsof je phpMyAdmin opnieuw wilt uitvinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Eijkb op 25-05-2003 13:33 ]
.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <? foreach($admininfo as $key=>$val){ if (!in_array($val, $notfelems)){ if ($val == 'adminpassword'){ $form->addRow($val, $form->addPassword($val)); } else { $form->addRow($val, $form->addCheckbox("", "adm_".$val,"1")); } } } ?> |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? $insert['naam'] = $_POST['naam']; $insert['achternaam'] = $_POST['achternaam']; $insert['email'] = $_POST['email']; $db->db_insert("tblUsers", $insert); // en voor update $update['naam'] = $_POST['naam']; $db->db_update("tblUsers", $update, $id [,$naamvanid]); ?> |
If it ain't broken it doesn't have enough features
Wat ik bedoelde was dat phpMyAdmin dit al doet. Een fomulier dynamisch opbouwen. Dat wilde je.Eijkb schreef op 25 mei 2003 @ 13:32:
Het gaat gewoon puur om het maken van formulieren op internet. Veel mensen hebben allemaal andere wensen en dus is een andere database nodig. Zou toch handig zijn als je met bv. form(gebruiker) een formulier voor je neus krijgt welke je kan opmaken met CSS of wat dan ook, ipv keer op keer <input type.... te gaan zitten typen??? Het gaat dus niet om een CSM systeem (alhoewel, een kleintje dan) en zeker niet om phpMyAdmin. Het gaat gewoon puur om een vervanging van de uren die ik heb zitten in een formulier (incl queries voor insert en editten) voor een specifiek doel.
phpMyAdmin geeft toch voor _elk_ willekeurig veld een stel formelementen? Of heb je het over een stukje functionaliteit dat niet bij de standaard interface zit?bigtree schreef op 25 mei 2003 @ 14:26:
Dat je vervolgens ook nog controle wilt hebben over hoe je formulier er *uitziet* is een extra functionaliteit. In de basis moet jouw systeem alles kunnen wat phpMyAdmin kan m.b.t. updaten / select / insert / delete. Ik zou dus goed kijken hoe het daar werkt in plaats van zelf verzinnen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| require_once ("form.php"); $caller = htmlspecialchars($_SERVER['REQUEST_URI']); $query = 'SELECT contactpersoon, afdeling, adres, postcode, plaats FROM `bedrijfinfo` where id=' . $id; $form = new form_class($caller, true, $query); $form->newPart("Contactinfo"); $form->addExplanation("U kunt een contactpersoon invullen, een afdeling of beide."); $form->addTinput("Contactpersoon", "contactpersoon"); $form->addTinput("Afdeling", "afdeling"); // Minimaal moet een contactpersoon of een afdeling zijn ingevuld. $form->addValidation("contactpersoon", "combinedrequired", 1, array("contactpersoon", "afdeling")); $form->addValidation("afdeling" , "combinedrequired", 1, array("contactpersoon", "afdeling")); $form->addExplanation("Alle overige contactgegevens zijn verplicht, behalve het faxnummer."); $form->addTinput("Adres *", "adres"); $form->addTinput("Postcode *", "postcode"); $form->addTinput("Plaats *", "plaats"); $form->addValidation("adres", "required"); $form->addValidation("postcode", "required"); // TODO postcode validatie $form->addValidation("plaats", "required"); $form->endPart(); $form->addHidden("tabel", "bedrijfinfo"); $form->addHidden("id", $secure->userid); $form->addSubmit("Opslaan"); $form->procesInput(); $form->printForm(); |
[ Voor 14% gewijzigd door Digihelp ® op 25-05-2003 18:18 ]
Ja ik bedoelde eigenlijk 'uitbreiding' in plaats van 'extra functionaliteit'. Wat ik bedoelde is dat het me handig lijkt om uit te gaan van phpMyAdmin en daar een paar dingen aan toe te voegen zodat je formulieren kan opbouwen vanuit een zelf te bouwen systeemtabel.ACM schreef op 25 May 2003 @ 14:31:
[...]
phpMyAdmin geeft toch voor _elk_ willekeurig veld een stel formelementen? Of heb je het over een stukje functionaliteit dat niet bij de standaard interface zit?
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Welke flexibiliteit heb je het nu precies over?Grijze Vos schreef op 25 mei 2003 @ 23:11:
Kheb zelf een serie functies geschreven die een form makkelijk voor me genereren. Ik denk dat het te weinig flexibiliteit geeft om dat op jouw manier te doen. Maar het is heel goed mogelijk, als je genoegen neemtmet iets minder flexibiliteit.
.
Verwijderd
.
Dit is op zich niet echt handig. Als je namelijk velden in de tabel hebt staan die nog bewerkt moeten worden voordat ze gedisplayed worden (id, tijd in timestamp format, password, etc) Dan kun je die niet zomaar weergeven.Eijkb schreef op 26 May 2003 @ 12:48:
Punt 1: Ik was bijna gestopt met lezen toen ik de naam frontpage voorbij zag komen, maar vooruit.
De functies die ik nu gebruik hebben als output een table row met om en om de style row0 en row1. Dus de opmaak kan ik dmv CSS regelen. Een template achtig iets zou wel handig zijn, ware het niet dat jij voorsteld 1 form te maken. Dan meer een template voor iedere formuliermogelijkheid (dus een template voor type text, type radio etc). Maar eigenlijk wil ik dat niet. Ik wil iets maken dat eigenlijk zelf het formulier maakt aan de hand van een tabel in een database. Het script leest de opmaak van een tabel en maakt daarvoor een formulier aan. Wat hier dan precies de link met phpMyAdmin is snap ik zo onderhand wel maar is, zeker qua opmaak, totaal iets anders wat ik bedoel!
Het stukje over javascript en type=creditcard is aardig, maar hoe parsed je browser dat?
Met de show info query krijg je een hoop info, zoals kolomnaam, soort, max lengte. Daar kun je ifjes aan hangen die de output formateren. Lijkt me logisch, lijkt me handig.Dit is op zich niet echt handig. Als je namelijk velden in de tabel hebt staan die nog bewerkt moeten worden voordat ze gedisplayed worden (id, tijd in timestamp format, password, etc) Dan kun je die niet zomaar weergeven.
ehh... Is dat een PHP iets? Ik werk met een bijna kale PHP install, dus geen foefjes als GD e.d. Misschien dat PKfield bij een library hoort ofzo....Wij maken gebruik van een class die eerst kijkt of je PKfield heb. Als die in de $postvalues zit, en die is al geinsert dan update hij hem, anders insert hij 'm.
Is dus erg simpel een edit/create script te maken.
[ Voor 32% gewijzigd door Eijkb op 26-05-2003 15:41 ]
.
Sorry, ik heb hem op dit moment niet bij de hand. Misschien later deze week.Eijkb schreef op 26 May 2003 @ 09:17:
los_joost, zou je die form class eens kunnen posten (of mailen)?
Intentionally left blank
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
| //// // Output a form function tep_draw_form($name, $action, $method = 'post', $parameters = '') { $form = '<form name="' . tep_parse_input_field_data($name, array('"' => '"')) . '" action="' . tep_parse_input_field_data($action, array('"' => '"')) . '" method="' . tep_parse_input_field_data($method, array('"' => '"')) . '"'; if (tep_not_null($parameters)) $form .= ' ' . $parameters; $form .= '>'; return $form; } //// // Output a form input field function tep_draw_input_field($name, $value = '', $parameters = '', $type = 'text', $reinsert_value = true) { $field = '<input type="' . tep_parse_input_field_data($type, array('"' => '"')) . '" name="' . tep_parse_input_field_data($name, array('"' => '"')) . '"'; if ( (isset($GLOBALS[$name])) && ($reinsert_value == true) ) { $field .= ' value="' . tep_parse_input_field_data($GLOBALS[$name], array('"' => '"')) . '"'; } elseif (tep_not_null($value)) { $field .= ' value="' . tep_parse_input_field_data($value, array('"' => '"')) . '"'; } if (tep_not_null($parameters)) $field .= ' ' . $parameters; $field .= '>'; return $field; } //// // Output a form password field function tep_draw_password_field($name, $value = '', $parameters = 'maxlength="40"') { return tep_draw_input_field($name, $value, $parameters, 'password', false); } //// // Output a selection field - alias function for tep_draw_checkbox_field() and tep_draw_radio_field() function tep_draw_selection_field($name, $type, $value = '', $checked = false, $parameters = '') { $selection = '<input type="' . tep_parse_input_field_data($type, array('"' => '"')) . '" name="' . tep_parse_input_field_data($name, array('"' => '"')) . '"'; if (tep_not_null($value)) $selection .= ' value="' . tep_parse_input_field_data($value, array('"' => '"')) . '"'; if ( ($checked == true) || ($GLOBALS[$name] == 'on') || ( (isset($value)) && ($GLOBALS[$name] == $value) ) ) { $selection .= ' CHECKED'; } if (tep_not_null($parameters)) $selection .= ' ' . $parameters; $selection .= '>'; return $selection; } //// // Output a form checkbox field function tep_draw_checkbox_field($name, $value = '', $checked = false, $parameters = '') { return tep_draw_selection_field($name, 'checkbox', $value, $checked, $parameters); } //// // Output a form radio field function tep_draw_radio_field($name, $value = '', $checked = false, $parameters = '') { return tep_draw_selection_field($name, 'radio', $value, $checked, $parameters); } //// // Output a form textarea field function tep_draw_textarea_field($name, $wrap, $width, $height, $text = '', $parameters = '', $reinsert_value = true) { $field = '<textarea name="' . tep_parse_input_field_data($name, array('"' => '"')) . '" wrap="' . tep_parse_input_field_data($wrap, array('"' => '"')) . '" cols="' . tep_parse_input_field_data($width, array('"' => '"')) . '" rows="' . tep_parse_input_field_data($height, array('"' => '"')) . '"'; if (tep_not_null($parameters)) $field .= ' ' . $parameters; $field .= '>'; if ( (isset($GLOBALS[$name])) && ($reinsert_value == true) ) { $field .= $GLOBALS[$name]; } elseif (tep_not_null($text)) { $field .= $text; } $field .= '</textarea>'; return $field; } //// // Output a form hidden field function tep_draw_hidden_field($name, $value = '', $parameters = '') { $field = '<input type="hidden" name="' . tep_parse_input_field_data($name, array('"' => '"')) . '" value="'; if (tep_not_null($value)) { $field .= tep_parse_input_field_data($value, array('"' => '"')); } else { $field .= tep_parse_input_field_data($GLOBALS[$name], array('"' => '"')); } if (tep_not_null($parameters)) $field .= ' ' . $parameters; $field .= '">'; return $field; } //// // Hide form elements function tep_hide_session_id() { if (tep_not_null(SID)) return tep_draw_hidden_field(tep_session_name(), tep_session_id()); } //// // Output a form pull down menu function tep_draw_pull_down_menu($name, $values, $default = '', $parameters = '', $required = false) { $field = '<select name="' . tep_parse_input_field_data($name, array('"' => '"')) . '"'; if (tep_not_null($parameters)) $field .= ' ' . $parameters; $field .= '>'; if ($default == '') $default = $GLOBALS[$name]; $size = sizeof($values); for ($i=0; $i<$size; $i++) { $field .= '<option value="' . tep_parse_input_field_data($values[$i]['id'], array('"' => '"')) . '"'; if ($default == $values[$i]['id']) { $field .= ' SELECTED'; } $field .= '>' . tep_parse_input_field_data($values[$i]['text'], array('"' => '"', '\'' => ''', '<' => '<', '>' => '>')) . '</option>'; } $field .= '</select>'; if ($required == true) $field .= TEXT_FIELD_REQUIRED; return $field; } |
[ Voor 163% gewijzigd door Eijkb op 27-05-2003 19:05 ]
.
Dat is een machtig interessante thread inderdaad. Jammer dat de stukjes code niet meer bereikbaar zijn. Heb inmiddels wel een van de posters benaderd voor de code.deze dus: [js] Form validatie
.
Verwijderd
Frontpage hater he?!? tja ik ben ook geen liefhebber, maar punt 1 issie al geinstalleerd met Office, das heel makkelijk voor mij, punt 2 werkt het gewoon wel makkelijk en snel om een stel tabelletjes te genereren en wat vage html codes uit te vinden die ik vergeten was. ik heb dreamweaver sinds 1.2 niet meer geprobeerd. oops off-topicEijkb schreef op 26 May 2003 @ 12:48:
Punt 1: Ik was bijna gestopt met lezen toen ik de naam frontpage voorbij zag komen, maar vooruit.
De functies die ik nu gebruik hebben als output een table row met om en om de style row0 en row1. Dus de opmaak kan ik dmv CSS regelen. Een template achtig iets zou wel handig zijn, ware het niet dat jij voorsteld 1 form te maken. Dan meer een template voor iedere formuliermogelijkheid (dus een template voor type text, type radio etc). Maar eigenlijk wil ik dat niet. Ik wil iets maken dat eigenlijk zelf het formulier maakt aan de hand van een tabel in een database. Het script leest de opmaak van een tabel en maakt daarvoor een formulier aan. Wat hier dan precies de link met phpMyAdmin is snap ik zo onderhand wel maar is, zeker qua opmaak, totaal iets anders wat ik bedoel!
Het stukje over javascript en type=creditcard is aardig, maar hoe parsed je browser dat?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| function form_text($omschr,$veld,$len,$max,$class) { if (!$veld) { $veld = $omschr; } if ((!$_POST[$veld]) or ($_POST[$veld] == "Gaarne invullen!")) { $value = "Gaarne invullen!"; } else { $value = $_POST[$veld]; } echo "<tr class=\"$class\"><td>".$omschr."</td><td><input"; echo "type=\"text\" name=\"".$veld."\" size=\"".$len; echo "maxlength=\"".$max."\" value=\"".$value."\"></td></tr>"; } |
1
| form_text('Voornaam','',30,75,'row0'); |
[ Voor 65% gewijzigd door Eijkb op 27-05-2003 21:31 ]
.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <table> <? function welke($velden) { $velden = explode(",", $velden); return $velden; } // GEEF VELDEN WAARVAN JE EEN FORMULIER ELEMENT WILT ZIEN $velden = welke("user,pass,email"); include("databaseconnectie.php"); // CONSTRUCTIE DIE DE VELDEN TOONT WELKE JE WILT ZIEN $vraag = mysql_query("show fields from user"); while ($antwoord = mysql_fetch_row($vraag)) { // Veldgrootte vaststellen $size = ereg_replace("[^0-9]","", $antwoord[1]); if ($size > 40) { $maxlength = $size; $size = 40; } else { $maxlength = $size; } if (in_array($antwoord[0] , $velden)) { echo "<tr><td>".$antwoord[0]."</td><td><input type=\"text\" name=\"".$antwoord[0]."\" size=\"".$size."\" maxlength=\"".$maxlength."\" value=\"".$_POST[$antwoord[0]]."\"></td></tr>"; } } ?> </table> |
.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <table> <? // GEEF VELDEN WAARVAN JE EEN FORMULIER ELEMENT WILT ZIEN $velden = array("NEpublicationdate", "NEheadline", "NEcontent"); // CONSTRUCTIE DIE DE VELDEN TOONT WELKE JE WILT ZIEN // DB_dbav is defined in prepend.php and inherits from DB_Sql $db = new DB_dbav("show fields from news"); while ($db->next_record()) { // Veldgrootte vaststellen $size = ereg_replace("[^0-9]", "", $db->f(1)); $maxlength = $size; if ($size > 40) $size = 40; if (in_array($db->f(0), $velden)) { printf('<tr><td>%s</td><td><input type="text" name="%s" size="%d" maxlength="%d" value="%s"></td></tr>', $db->f(0), $db->f(0), $size, $maxlength, $_POST[$db->f(0)]); } } ?> </table> |
[ Voor 45% gewijzigd door Eijkb op 28-05-2003 10:17 ]
.
.
[ Voor 6% gewijzigd door RedRose op 28-05-2003 14:44 . Reden: splut ]
Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!
[ Voor 13% gewijzigd door Eijkb op 28-05-2003 15:02 ]
.
Wat doe je met de HTML -en CSS-properties (kleuren, fonts etc etc)? Lengtes van de velden? Datum, Tijd? En ik kan geen type=password opgeven bij het pass veld...
[ Voor 13% gewijzigd door RedRose op 28-05-2003 15:05 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Eijkb op 28-05-2003 15:12 ]
.
[ Voor 20% gewijzigd door Eijkb op 28-05-2003 15:16 ]
.
Zal je nog ff moeten wachten, aangezien ik pas maandag weer thuis ben... Contact me anders via icq/msn/email, dan vergeet ik het iig niet (heb dit topic al gebookmarked, maar toch) (-:Eijkb schreef op 28 May 2003 @ 15:15:
Als je strakx nog de moeite zou willen nemen de code te posten of op te sturen. Ben vooral benieuwd naar je form checks
Precies. Hier opt werk werken we op een andere manier met generieke code, vanuit dat principe ben ik gaan denken en het ontwerp gaan maken. Hier werken we met een 'replace', dat wil zeggen dat je een generieke file hebt en een definitie file, afhankelijk van je parameters vervangt ie de variabelen in de generieke code door de definities ervan, en die schrijft ie naar een nieuwe file.Eigenlijk doen we hetzelfde. Jij met een "offline" scriptje en ik webbased. Overigens hoef ik geen veldnamen in te vullen gezien je die kunt extraheren met "show fields from tabel". Je kan wel weer de omschrijving veranderen als dat iets anders moet zijn dan de veldnaam. Althans, dat is de bedoeling. Je kunt het zo gek maken als je je maar kunt bedenken. Misschien doe ik er ook nog wel client side validatie bij enzo. Maar dat staat wel helemaa achteraan op het lijstje
.
.
zie mijn antwoord daarEijkb schreef op 29 May 2003 @ 13:21:
Voor een probleem waar ik nu mee zit (in verband met het generieke form) kun je eens kijken op: http://gathering.tweakers...list_messages/762511/last. Het gaat om het gebruik van Javascript voor formulier dependantie binnen een php loop. Gekloot met variabelen duz....
Intentionally left blank
Verwijderd
//OfftopicACM schreef op 25 May 2003 @ 12:28:
[...]
In elke serieuze database die niet mysql heet kan je dat middels een check-constraint in je database afvangen, magoed.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 13:49 ]
.
ziet er leuk uitEijkb schreef op 29 May 2003 @ 14:05:
Geheel offtopic, maar ik kies MySQL omdat je dat bij bijna iedere hoster erbij kan nemen. Veel meer keuzes zijn er vaak niet. Uiteraard zijn er betere databases, maar het aanbod speelt hier grote parten. Overigens ben ik dik tevreden met de opties die MySQL biedt voor het geld. Nu weer terug naar de ontwikkeling van het -ik wil een formulier- script @ www.wijzeman.nl/newsite/beheer/users.php alwaar de voortgang niet stil staat! Op- en aanmerkingen welkom! Scriptaanvragen natuurlijk ook, vooral als je aan de hand daarvan mij kan helpen/in de goede richting sturen/etc.
Intentionally left blank
[ Voor 4% gewijzigd door Eijkb op 29-05-2003 14:21 ]
.
Suit yourself... (hoewel ik van mening ben dat het in dit geval wel erg weinig moeite zou kosten om even dat kleine dingetje wat ik heb aangegeven aan te passen).Eijkb schreef op 29 May 2003 @ 14:19:
Tja. Nu ga ik iets heel stouts zeggen, maar ik ga geen rekening houden met andere browsers. Ik gebruik zelf MSIE (wegens compatibiliteit met mijn vieze script code:)) en daar werkt het. Mensen die later gebruikt willen maken van dit script zijn dus ook op MSIE aangewezen.
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door crisp op 29-05-2003 14:26 ]
Intentionally left blank
Ik denk dat jij de reden waarom ACM dit in zijn ondertitel heeft staan, en een tijdje geleden hier ook een topic over geopend heeft, een beetje verkeerd inschat.Maar ik vind die "kritiek" dus echt ongegrond, als jij er zo ontevreden mee bent pak je toch lekker Microsoft SQL Server of iets anders wat wel aan je behoeftes voldoet, of nee, nee dat kost centjes .
Als je die "kritiek" nou eens op een wat interessantere en minder flamerige manier zou verwoorden zou je misschien wat serieuzer genomen worden.
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones
Aha. Nou, als ik klaar ben dan weet ik je te vindenSuit yourself... (hoewel ik van mening ben dat het in dit geval wel erg weinig moeite zou kosten om even dat kleine dingetje wat ik heb aangegeven aan te passen).
.
.
\n werkt wel binnen dubbele quotes:Eijkb schreef op 29 May 2003 @ 15:26:
He toch. Volgende probleem. Ik wil de output ook mooi opmaken zodat hij in editors juist weergegeven wordt. Nu gebruik ik Editplus en daar komt de output gewoon achterelkaar te staan. Ik moet dus harde returns enzo gaan meegeven, maar \n of \r of een combinatie werkt niet. Heb lopen zoeken naar rich text opmaak...maarre....niet kunnen vinden. Iemand een idee?
1
| echo "<html>\n<head>\n<title>bla</title>\n</head>"; |
1
2
3
4
| echo '<html> <head> <title>bla</title> </head>'; |
1
2
3
4
5
6
| define ('CR', "\n"); echo '<html>'.CR. '<head>'.CR. '<title>bla</title>'.CR. '</head>'; |
[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 29-05-2003 18:17 ]
Intentionally left blank
[ Voor 37% gewijzigd door Eijkb op 29-05-2003 18:33 ]
.
.
.
preg_quote()Eijkb schreef op 30 mei 2003 @ 12:28:
Probleem 128837: De regel $to_bestand .= " <tekst> "; met daarin een regular expression. Die moet je uitquoteren he, da's nie handig. Kan ik dat oplossen met een printf() of iets dergelijks?
Intentionally left blank
[ Voor 22% gewijzigd door Eijkb op 30-05-2003 12:54 ]
.
[ Voor 24% gewijzigd door Eijkb op 30-05-2003 16:44 ]
.
nee, waarschijnlijk krijg je wel wat leuke notices en/of warningsEijkb schreef op 30 May 2003 @ 17:50:
Serverside validatie:
[php]
function ssValPost($field) { // KOMT WAARDE WEL UIT _POST??
$field = $_POST[$field];
return $field;
}
$user = ssValPost($user);
Uiteindelijk bevat de variabele $user dus de _POST waarde of niets. Klopt?
1
2
3
4
5
6
7
8
| $user = get_postvar('user'); function get_postvar($index) { if (isset($_POST[$index])) return $_POST[$index]; else return ''; } |
Intentionally left blank
Verwijderd
Check constraint is een leuk vangnet voor als je als programmeur bent vergeten de errorhandling te bouwen of als je daar te lui voor bent.ACM schreef op 25 May 2003 @ 12:28:
[...]
In elke serieuze database die niet mysql heet kan je dat middels een check-constraint in je database afvangen, magoed.
werkende versie: http://www.wijzeman.nl/newsite/beheer/mysql_form.phpDoor de }-jes de structuur niet meer zien...
.
ja!Eijkb schreef op 31 May 2003 @ 16:32:
[...]
Op- en aanmerkingen van harte welkom! Ook kritiek op mijn coding enzo. Eventuele optimalisaties worden beloond (met een schouderklopje en evt vermelding).
Intentionally left blank
[ Voor 76% gewijzigd door Eijkb op 01-06-2003 10:03 ]
.
je code wordt er wel sneller op volgens mij, daarnaast is het gewoon aan te raden om altijd alle vars te definen om zo te zorgen dat je altijd weet of ze bestaan en wat er in zitEijkb schreef op 01 juni 2003 @ 10:01:
Dat durf ik niet
Hij begint met undefined variable's.... Dat maakt toch niet uit bij PHP? Of is het veiliger om dat wel te doen?
.
waarde aan toekennen doe ik altijd, en bij array's een lege array like $lijstje = array();Eijkb schreef op 01 June 2003 @ 17:11:
Maar hoe define je een var dan? Door var <varnaam>; of door er een waarde aan toe te kennen? Kan niets vinden in docu.
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door whoami op 01-06-2003 21:49 ]
[ Voor 51% gewijzigd door drm op 02-06-2003 11:10 ]
.
[ Voor 11% gewijzigd door Eijkb op 02-06-2003 22:37 ]
.
-vliegen is jezelf op de grond werpen en missen-
.
.
Ik ben heel benieuwd naar de volgende versie van het script want ik vind het er nu al best goed uit zienEijkb schreef op 04 juni 2003 @ 09:18:
Momenteel de hele boel aan het herontwikkelen omdat het een zooitje werd. Zoals gewoonlijkDaarnaast zijn er nog wat klussen tussendoor gekomen en kan het evt. een tijdje duren...
Nothing to see here
.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq