Toon posts:

[TV]hoe mooi/scherp beeld te krijgen op zolderkamer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt :

Beneden komt de hoofdkabel naar binnen --> versterker-splitter --> de ene gaat naar de tv beneden en de andere door naar boven --> versterker-splitter --> de ene gaat naar de tv op de kamer van mijn vader de andere door naar boven --> mijn tv

Het probleem is dus dat er op de zenders behoorlijk wat storing zit, hoe kan je dit het beste oplossen ?

Er zitten al 2 versterkers tussen dus (aan het begin en bij mijn vader zijn tv)

In totaal ligt er 30 meter kabel door het huis met als eindpunt mijn tv.

Ik zat er aan te denken om nóg een versterkertje tussen de plaatsen, maar heeft dit zin ?

De kabel is 75ohm (beter dan dit kan je haast niet krijgen, en die ga ik niet eruit trekken en vervangen :) )

Dus... heeft iemand hier een oplossing voor om mijn beeld boven ook scherp en strak te krijgen door middel van deze 3 versterkers (zitten nu 2 aangesloten, de derde nog niet geprobeerd, ik dacht eerst even vragen hier :) )

Een andere opstelling misschien ? meteen 3 versterkers achter elkaar plaatsen ofzo :?

Bedankt alvast voor de hulp :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Haal er eens een versterker tussenuit. Als je teveel versterkt kan het effect namelijk averechts gaan werken. Als het variabele versterkers zijn moet je even spelen met de versterking harder en zachter zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

in kabel alleen voor naar zolder en het probleem is opgelost

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
1. Gebruik GOEDE versterkers.. Hirschman is mijn voorkeur.

Ingangskabel de versterker in, met F-connectoren (die standaard zut is brak).
Dan naar een 2-weg blokje, 1tje naar boven, en eentje naar de tv beneden.

Boven monteer je nog een 2-weg blokje, naar je pa, en eentje door naar zolder.

Als je signaal goed is, kun je ook de versterker boven zetten, de ingang dus direct splitten, dan naar boven, daar versterker, en dat weer splitten tussen zolder/pa.

Een goeie versterker moet voldoende zijn, meerdere is niet mijn voorkeur.
En alles dus goed/degelijk monteren, (f-connectoren), scheelt ook een enorme zooi verlies

Ik had hier eerst een elcheapo ding, daarmee had ik TV op zolder. (slecht).
Na het vervangen door goeie pluggen, en een hirschman versterker, had ik beter beeld, EN radio op zolder. (einddoosje geplaatst, alles vanaf input versterkt). Tot voorheen had ik alleen het tv signaal.

De huidige versterker is minder sterk (10db geloof ik) dan dat elcheapo ding, maar werkt desondanks een stuk beter.

Dus:
- GOEIE connectoren
- GOEIE versterker

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34
Gebruik inderdaad een goede versterker van Hirshman of Tratec.

Waar de Cai binnenkomt plaats je een 1gatsdoos (tras10/tris102) voor galvanische scheiding vanuit daar naar de versterker. De kabels goed aanluiten op de versterker met f-connectoren (heb je het voor de versterker slecht aangeloten dan zal die ruis zich nog versterken door de versterker).

-naar de hirshman naar een tab gaan waar je alle kabels op kan aansluiten.

-Tratec heeft versterkers met meerdere uitgangen (vind ik beter)

Gebruik goede dikke afgeschermde kabels.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik heb net vorige week meer als 40 meter kabel door m'n huis getrokken om op zolder tv te krijgen. tussendoor wordt het signaal 2 keer opgesplitst (op 10 en 20 meter) op 30 meter heb ik een el cheapo versterker hangen en ik heb gewoon perfect beeld

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 21:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat voor een VERSTERKERS??? een splitter die versterkt of een versterker die je op het stopcontact aansluit? In het laatste geval zou ik er 1 tussenuit halen of ze wat lager zetten.
Een te sterk signaal werkt omgekeerd :)

Mocht je nog geen "echte" versterker hebben....bij de gamma zijn ze nu €12.**, verstekbaar in sterkte. en hier in huis met 4 tv`s (1 pci kaartje in pc)...waarvan er 3 na 20 meter snoer opzitten. PERFECT beeld op iedere tv. en met een 4e tv is het zelf goed beeld.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk opgelost en bedankt allemaal voor jullie hulp :)

Maar uiteindelijk is dit de opstelling : geen versterkers

Het klinkt raar, maar vanuit beneden naar boven (30 mtr) totaal geen versterker ertussen geplaatst, en beneden even scherp als boven :)

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Je moet een versterker ook bij de bron installeren en niet aan het eind van het signaal......

Verder is het ook belangrijk dat iedere tv z'n eigen kabel heeft en niet een kabel die 2 keer gesplit wordt... Dus bijv niet, een kabel naar een tv trekken en dan achter op die tv een splitter doen en vervolgens de kabel verder trekken!!!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Ik had een dergelijk probleem ook. Meerdere versterkers naar de zolder/meerdere aftakking naar slaapkamers e.d. :)

Ik heb toen drastische maatregelen genomen want een storende TV wordt je echt GEK van. Ik heb een goeie versterker gekocht (Hirschmann) en die DIRECT na de bron (CaiWestland in mijn geval) geplant. Vanuit die versterker een enkele kabel - zonder splitters - naar elk van de TV's. Probleem opgelost.

In jou geval: een versterker die het signaal niet goed aangeleverd krijgt kan het signaal niet weer 100% maken volgens mij. Die versterkt alleen maar dat halve zwakke wat hij weer aangeleverd krijgt... :)

BTW: Er zit een verschil tussen de verschillende COAX kabels.. heeft iets te maken met de kern oid? Misschien dat iemand anders dat weer kan toelichten. Dat wil volgens mij ook wel eens wat uitmaken.

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

je moet idd de versterker helemaal aan het begin zetten, anders versterk je ook de storing..
Ook help een goede kabel + connectors meestal meer dan extra versterkers ...
dus voor 30 a 40 meter geen goedkope RG110 shit kabel gebruiken.. :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
wij hebben hier de versterker direct aan de wanddoos gehangen, vanaf daar kabel naar tv beneden en 1x naar boven, boven 5 kabels gestript en de kernen gebundeld aan de hoofdkabel gedraaid, zelfde met de mantels gedaan...stukkie ducktape erover...beter kan het niet worden (of ik zou weer eens moeten gaan kroonstenen, maar dat is niet leuk) :-)

we draaien hier dus 6 tv's.

[ Voor 5% gewijzigd door MissingDog op 01-06-2003 12:48 ]

Pagina: 1