Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Compaq LCD display

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier voor mij een LCD display uit een oude compaq server liggen ( intergrated management display )
Ik heb me al suf gezocht maar erg weinig gevonden over de aansturing.
Het is een unit met een 16X4 lcd ,4 knoppen en op de PCB zit een AT89C52 microcontroller.
De maker van de PCB heeft geen specs op de site staan ( Optrex DMC-50799 )

Heeft iemand deze unit al eens werkend gehad in een "kloon" pc ?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Als je de FAQ leest zul je zien dat er weinig kans is dat je hem niet kan aansturen.
Mischien kan je die U-LCD controler gebruiken (is hier wel ergens een topic over) maar je hebt weinig kans.
Probeer iig ff een datasheet te regelen, ander heb je d8 ik ook nix aan die U-LCD controler.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

De AT89C52 is een all-round 8051 microprocessor die echt overal voor gebruikt kan worden.

Indien er geen andere chips op het printje zitten zou het kunnen zijn dat de AT89C52 de controller-software voor het LCD bevat. Zonder broncode/documentatie wordt het erg lastig om het LCD aan te sturen en kun je het beste zelf een nieuwe driver schrijven of even naar dit kijken.

Weet je zeker dat er geen andere IC's op de printplaat van het LCD-shermpje zelf zitten (deze zitten vaak verstopt onder een soort "zwart gelakte klodder isolatie spul")?
Als er wèl zo'n IC aanwezig is, vormt de AT89C52 waarschijnlijks slechts een interface tussen de LCD controller, de knopjes en de rest van de hardware.

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Leuk zo'n management LCD, hij wordt door een speciale controller op het moederbord van Compaq servers aangestuurd zodat je de status kan aflezen van het systeem, alleen geeft compaq daar niks over los hoe dat werkt en zo. Ik heb namelijk op mijn server een defect display zitten en heb gekeken wat het alternatief zou kunnen zijn maar helaas op dat gebied geen support..... (mocht je het display overigens kwijt willen houd ik mijzelf aanbevolen...) ik verwacht zelf dat het een serieel protocolletje is met wat extra sturingen naar het display vanuit het moederbord.....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

Topicstarter
AFR schreef op 29 mei 2003 @ 12:40:

Weet je zeker dat er geen andere IC's op de printplaat van het LCD-shermpje zelf zitten (deze zitten vaak verstopt onder een soort "zwart gelakte klodder isolatie spul")?
Als er wèl zo'n IC aanwezig is, vormt de AT89C52 waarschijnlijks slechts een interface tussen de LCD controller, de knopjes en de rest van de hardware.
Er zitten veel meer ic's op die print maar die microcontroller is wel de grootste.. ( ben geen elektronica figuur ;) )

Misschien moet ik maar naar een universele LCD gaan kijken...
zal deze eens aanbieden op v&a..

bedankt voor alle reactie's

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

zeg maar wat voor display je zoekt ik heb hier wel zat liggen misschien komen we tot een deal .... mail me maar anders als je intereesse hebt

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik zou 'm gewoon aansluiten en kijken :?
zoek een schemaatje voor 2x16 en soldeer 'm op je parallele poort :)

en noem het maar een "kloon" ik verkoop verschillende merken oem pcees, maar bouw al me pcees helemaal zelf

ik weet zeker dat mijne beter in elkaar zitten dan Compaqs (dat zijn wannabee kloons, alle merkpcees, ze besparen waar ze maar kunnen)

jezus, wat blaat ik eig :? :D

[ Voor 4% gewijzigd door Rebels op 29-05-2003 16:51 ]

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nou rebels moet ik het toch niet met je eens zijn

als kloon pc's beter zijn als compaq servers had compaq al lang de strijd verloren hoor....

ik denk ook niet dat jouw display voor het booten van je os al meldingen geeft van fentilators of controllers die niet functioneren dus zit dat systeem van compaq iets beter in elkaar..... ;-)

verder weet ik dat het geen standaard LCD is zoals wij het kennen wel is het een standaard die compaq hanteerd in alle servers (waar ze in zitten)
ik heb helaas al wat onderzoek gedaan om mijn display van mijn proliant weer aan de gang te krijgen wat helaas nog niet gelukt is....

• Rebels

Rebels

watev?!

Der_Rudy schreef op 29 May 2003 @ 17:23:
nou rebels moet ik het toch niet met je eens zijn

als kloon pc's beter zijn als compaq servers had compaq al lang de strijd verloren hoor....

ik denk ook niet dat jouw display voor het booten van je os al meldingen geeft van fentilators of controllers die niet functioneren dus zit dat systeem van compaq iets beter in elkaar..... ;-)

verder weet ik dat het geen standaard LCD is zoals wij het kennen wel is het een standaard die compaq hanteerd in alle servers (waar ze in zitten)
ik heb helaas al wat onderzoek gedaan om mijn display van mijn proliant weer aan de gang te krijgen wat helaas nog niet gelukt is....
jah ok, maar ik had het eig over die consumenten pceetjes,niet over dure servers :)

Verwijderd

Topicstarter
Rebels schreef op 29 May 2003 @ 16:51:

ik weet zeker dat mijne beter in elkaar zitten dan Compaqs (dat zijn wannabee kloons, alle merkpcees, ze besparen waar ze maar kunnen)
[compleet off-topic]
Het besparen van een A merk pc zit hem in het groot bestellen en de kracht zit hem in de ondersteuning op de hardware ;)
Werk maar eens met een A merk dan zul je het verschil zien/merken.
[/compleet off-topic]

uh ruud check je mail.. ;)

• Rebels

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 18:22:
[...]

[compleet off-topic]
Het besparen van een A merk pc zit hem in het groot bestellen en de kracht zit hem in de ondersteuning op de hardware ;)
Werk maar eens met een A merk dan zul je het verschil zien/merken.
[/compleet off-topic]

uh ruud check je mail.. ;)
uuh, eig wil ik heel deze discussie niet gaan voeren

maar ik verkoop op me werk dus
Compaq ,HP, Packerd Bell en Sony
alleen de consumenten modellen

nou zijn alleen de Sony Vaio pcees echt zwaar OK! :P

tturlijk zit de kracht in groot inkopen, maar als je dan bijvoorbeeld de videokaarten ziet die ze erin stoppen, die zijn echt cheap :

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

je moet natuurlijk wel kijken in welk marktsegment je jezelf bevindt voor de meeste desktop toepassingen is het natuurlijk meer dan genoeg heb heeft men meer aan betrouwbaarheid dan aan snelheid (waar je vaker van drivers moet wisselen wegens updates.....)

en ja vor thuis is een compaq pc niks maar op het werk ben ik er zeeeeer tevreden mee

Pagina: 1