Tooltje om Harde schijf uit te zetten?

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 15:52

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tooltje/programmaatje die in Windows 98 de harde schijf uit kan schakelen.

In principe dus net zoiets als windows zelf al heeft, bij de schermbeveiliging, alleen dan nu 'realtime' -> *klik* -> hd uitgaat :P

Dit omdat ik een passief gekoelde laptop heb en het enige geluid wattie maakt komt van de harde schijven af. :) Is lekkerder in bed, tijdens het lezen van grote lappen tekst, als de hd dan uitstaat. Kan ik wel gaan wachten op die energy saving van windows, maar met een klik op de muis is natuurlijk veel gaver! :)

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 21:56

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

En als iemand het toch weet... Is er ook een 'tooltje' die de cpu op halve kracht kan laten draaien of zo? Dan wordt het niet zo warm... Of kan dat niet softwarematig? :?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:09
martinweb.nl schreef op 29 May 2003 @ 02:05:
En als iemand het toch weet... Is er ook een 'tooltje' die de cpu op halve kracht kan laten draaien of zo? Dan wordt het niet zo warm... Of kan dat niet softwarematig? :?
Als je CPU niet op volle kracht werkt (niet 50%) dan zal het zowiezo niet zo warm worden, dus dat is niet nodig.
Wat is er trouwens erg aan dat het warm word? Daar zijn ze op gemaakt :)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als ie warm wordt verbruikt ie blijkbaar veel stroom, dus het is sowieso beter voor je energierekening en voor het milieu dat je processor niet warm wordt.

En iedere EL-er weet natuurlijk dat iedere extra 10 graden een halvering/verdubeling van de levensduur oplevert.

Is het trouwens niet zo dat je voor win9x een tooltje kon installeren dat je processor beter met de IDLE tijd laat omgaan? ik weet alleen niet meer precies wat het was..

Misschien heb je hier iets aan:
http://www.podien.de/ (en hier: bijbehorend GOT-topic)
of anders misschien hieraan. succes!

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 23:20
Als je een MSI-bord hebt, heb je als het goed is CoolerXP daarvoor, die ingebouwd zit in PC Alert 4 en die is te downloaden @ de MSI site.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Niet om het een of ander... maar het ging hier oorspronklijk dus om die hd-tool. Mij hoor je verder niet klagen hoor, maar nu lijkt het net alsof mijn topicstart niet meedoet aan dit topic ;)

Niemand die zoiets weet dus?

Verwijderd

Even voor mijn volledige begrip: je wil de HDD, tijdens het lezen van een grote lap tekst, dus NIET voorzien van stroom en/of het toerental op 0 zetten?

Had je er al bij nagedacht dat een HDD niet PnP is en dus niet meer herkend wordt in Windows tot na de volgende herstart?? Of ben ik nu heel kortzichtig naar de hardware aan het kijken??

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
http://www.simtel.net/pub/dl/8378.html

Hdsleep

daar heb ik ooit eens mee gewerkt, kan je je schijf mee uitschakelen en tijdsperiodes instellen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waar ik zelf naar zoek is een programmatje dat de HDD stil zet op het moment dat Windows niets doet (Win2k). M'n server HDD gaat namelijk om het half uur even draaien, om dan vervolgens weer een half uur niets te doen. Windows biedt de optie om hem na 3 minuten uit te schakelen, maar ik wil het direct :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
salvador4 schreef op 30 mei 2003 @ 01:42:
http://www.simtel.net/pub/dl/8378.html

Hdsleep

daar heb ik ooit eens mee gewerkt, kan je je schijf mee uitschakelen en tijdsperiodes instellen.
Salvador, jij bent mijn held _/-\o_

Dit is zo'n beetje 'precies' wat ik wil :) Super, bedankt. De rest ook bedankt voor de replies :) En voor degene hierboven, probeer dit eens?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dual-zip schreef op 30 May 2003 @ 01:43:
Waar ik zelf naar zoek is een programmatje dat de HDD stil zet op het moment dat Windows niets doet (Win2k). M'n server HDD gaat namelijk om het half uur even draaien, om dan vervolgens weer een half uur niets te doen. Windows biedt de optie om hem na 3 minuten uit te schakelen, maar ik wil het direct :P
Ik vraag me af of dat goed is, twee keer per uur zo'n hdd in en uitschakelen. Dan wordt het telkens warm en koud, en hij krijgt als ie aan wordt gedaan gewoon een klap, wat mij niet lekker lijkt als dat zo vaak gebeurd.

🌞🍃

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:08

AxzZzeL

maakt oogsnoep

In Windows 2000 kan je naar Display Properties gaan, dan op tab Screen Saver klikken, dan naar power gaan en dan staat daar: Turn off hard disks:. Kweenie of dat wel werkt, heb het nooit geprobeerd.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

martinweb.nl schreef op 29 May 2003 @ 02:05:
Welke chipset / processor heb je dan.

Intel heeft bijvoorbeeld voor mobile CPU's software waarmee je de processor op een zuinigere stand kan laten draaien.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:17

Valkyre

Kitesurf FTW!

volgens mij zijn er al veel topics hierover geweest en telkens was de conclusie dan dat het heel erg slecht was voor de HDD om hem aan en uit te schakelen!
ik zou mijzelf dus echt afvragen of je wel zeker je HDD wil uitschakelen.
want hoeveel herrie maakt een laptop HD nou?
die van mij hoor je nauwelijks :D

iRacing Profiel

Pagina: 1