Toon posts:

Welk is beste Cool programma naast CpuIdle???

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zie boven
programma moet compatibel zijn met specs hieronder
:)

Verwijderd

Koelprogramma :?

}:O :) }:O :) }:O

Verwijderd

Topicstarter
hier wordt ik altijd zo loeischraal van he!
stel je gewoon een vraagje
Krijg je van dit soort antwoorden.
Valt mee dat niemand nog heeft gezegd dat dit bij het software forum hoort. :Z
IK bedoel gewoon een idle programmatje dat je cpu coolt als ie niet gebruikt word.
Gebruikte altijd cpuidle maar die wil niet meer werken.
nee ook niet met regfiletjes etc.
dus anyone???
Rain, waterfall pro,cpucool
welke is het relakst
het moet alleen coolen en das het!!
greetz

:)

Verwijderd

Lijkt mij dat CPUIdle prima is, maar wat voor OS gebruik je want voor NT of 2k hoef je zo'n proggie niet te gebruiken.

Verwijderd

Zoek een snaar een review. Die is er een tijdje geleden wel geweest, ze waren allemaal wel goed. CpuIDLE het best, maar voor de rest weet ik het niet. Misschien werkt een andere versie of beta versie van CPUidle wel. Hier kan je ze downloaden: http://www.stud.uni-hannover.de/~goetz/

Ik vind software koeling eigenlijk persoonlijk niet zo fijn. Het is weer iets extra wat je moet installeren en soms is er iets niet compatibel mee. Mijn CPU is nooit IDLE, want bij mij draait een koetje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een win98se systeem.
vond zelf cpuidle ook zwaar relakst maar die krijg ik niet meer aan de praat. :( :(
dus welke andere is cool???

Verwijderd

Goedendag Roh.
(Hoe voelt Spidey zich nou altijd maar op z'n kop??)

Persoonlijk gebruik ik Waterfall, de 'Pro' heppikniet. Volgens mij werkt dat beter dan Rain, ik geloof dat Rain niet veel doet op een Duron/Tbird.

Nou, dat was het.
Gelukkig nieiwjaar nog :+

Verwijderd

Topicstarter
Hooi:>
Koppijn krijgt ie ervan!!

he wat heb jij dan als cpu in waterfall
want een duronnetje herkennen doet ie dus niet. :(

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je hebt geen koelprogramma nodig. Als je niets zit te doen met je PC dan kan hij de temp van je processor wel wat omlaag krijgen, maar ja dat maakt dan niet uit, je deed immers toch niets. Maar als je hem echt gebruikt dan help het niet. Want 100% is 100% en als hij dan door warmte vast loopt, tsja, daar helpt dan niets tegen. Want je was hem aan het gebruiken. En dan doet je koelprogramma weer niets. Het verhoogt hooguit de instabiliteit van je systeem iets omdat alles wat je met je systeem doet de instabiliteit verhoogt

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

1. koelprogramma's zijn vet handig!!!
2. ik gebruik rain. is gratiz en ik heb er verder nooit problemen mee gehad. Is trouwens van dezelfde makers als waterfall alleen heeft het geen monitor ingebouwd oid. verder hetzelfde (waterfall kost alleen poet). Gewoon een klein programmatje dat je cpu koel houdt (kunt het zelfs voelen). En je cpu blijft trouwens koeler, of je nou een koe hebt of niet, alleen als je een dikke game gaat draaien maakt het niet zoveel meer uit.

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 22:56 schreef aKIMbo666 het volgende:En je cpu blijft trouwens koeler, of je nou een koe hebt of niet
Duh .. omdat je }:O dan niks meer doet.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 01 januari 2001 22:56 schreef aKIMbo666 het volgende:
1. koelprogramma's zijn vet handig!!!
Maar denk eens na...waarom zijn ze dan handig? Als je nix doet is je CPU koler. Leuk...maar wat maakt dat uit? En als je zwaar zit te werken op je PC, game of rekenen, dan draait rain niet, want dan heeft de rest de CPU in gebruik. ,Maar juist op DAT moment wordt je CPU heet. Maar ja, Rain kan dan niets meer doen. Kortom, het helpt koelen als je toch al nix deed. En het helpt niet met koelen als je CPU toch al heet werd

Verwijderd

Ik heb het effen een week gebruikt en mijn PC liep constant vast op die programma's. Dus ik hou het bij een fannetje extra :)

Verwijderd

In W2K is m'n cpu idle 4-6 graden koeler dan in 98 of ME.
Dus.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het enige waar het nuttig voor is, is die 10 gulden per jaar die je ermee bespaart. Als het je daarom gaat, zou ik gewoon dat ding uitdrukken als je hem niet gebruikt...

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 02 januari 2001 00:21 schreef Ptah het volgende:
In W2K is m'n cpu idle 4-6 graden koeler dan in 98 of ME.
Dus.
Zucht...bij IDLE werkt het wel maar dan is het niet nodig. W2K Doet het vanzelf. Je hebt er wat aan bij bv een laptop. Daar spaar je er wat batterij mee. Wat maakt het nu uit als je CPU wat koeler is als hij niets staat te doen? Je hebt koeling nodig als hij hard werkt. maar dan heb je er juist niets aan. Want dan draait het niet.

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 00:34 schreef Ortep het volgende:

W2K Doet het vanzelf. Wat maakt het nu uit als je CPU wat koeler is als hij niets staat te doen? Je hebt koeling nodig als hij hard werkt. maar dan heb je er juist niets aan.
Precies. En om stoer te doen wijzig ik dit bericht. Of zo. He he.

Verwijderd

Volgens mij vroeg Roh hier niet wat iedereen van CPUidle-achtige programma's vind, maar vraagt hij gewoon een programmatje.

Roh > Je hebt een msik7tpro-2 zie ik, ik heb dezelfde en heb bij dit moederboard een cd gehad met daarop PC-alertIII, als je die installeert zie je je temp en ventilator rotaties. In dit progje kun je ook een cpu cooler aanzetten. Kun je gelijk zien of het een beetje werkt, temp staat er tenslotte bij.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
ik gebruikte altijd Rain..

nu gebruik ik win2k (en die is nog beter)
en koe. (en sindsdien is me cpu WARM)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
FUNKSNGROOVES heeft hem door!!!

THNX!!! :)

De rest ook hoor!!

*D

Verwijderd

no thanx,

Bij mij scheelt het 1 graad :( met tbird900@1000, had er toch wel meer van verwacht.

Er is een hele goede van MSI die echt bij mijn oude comp 8graden verschil maakte, maar dat programma is nergens meer te vinden zelfs niet op alle msi sites en incl download en tucows :(
Pagina: 1