Hallo,
Ik heb een merkwaardig (tenminste, voor mij merkwaardig, maar ik ben dan ook redelijk newbie
) probleem met het delen van internet.
Het probleem is als volgt:
Ik hang met mijn computer achter die van mijn broertje, en we zien elkaar wel op het netwerk enzo. We hebben beiden windows XP. Bij mijn broertje doet internet het gewoon, bij mij dus niet. Hij heeft al langer dan een jaar internet doorgegeven aan een andere computer (win 98), en daarbij waren nooit problemen.
Pingen kan ik wel, maar alleen naar ip-adressen, en niet naar naamservers.
Ik heb (volgens mij) alles al geprobeerd om dit op te lossen: de dns-adressen van chello ingesteld (werkt niet), hetzelfde adres als de gateway ingesteld (werkt ook niet), andere dns-servers ingesteld (en ook dat werkt niet). Ik snap dan ook echt niet wat er mis kan zijn.
Onze netwerkkaartjes zijn als volgt geconfigureerd:
Kaartje waarmee de server internet (chello) ontvangt: alles op automatisch
LAN-kaartje van mijn broertje:
ip-adres: 192.168.0.1
subnet: 255.255.255.0
verder alles open gelaten
Mijn netwerkkaart:
ip-adres: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
DNS: eerst open gelaten -> werkt niet
toen geprobeerd zelfde adres als de gateway is -> werkt niet
daarna dns-servers van chello -> werkt ook niet
daarna andere dns-servers -> ook geen resultaat.
Ik vroeg me af of iemand hier mij uit de brand zou kunnen helpen. Kan het zijn dat er iets in mijn register staat ofzo wat het probleem veroorzaakt? Of heb ik toch iets verkeerd ingesteld?
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb een merkwaardig (tenminste, voor mij merkwaardig, maar ik ben dan ook redelijk newbie
Het probleem is als volgt:
Ik hang met mijn computer achter die van mijn broertje, en we zien elkaar wel op het netwerk enzo. We hebben beiden windows XP. Bij mijn broertje doet internet het gewoon, bij mij dus niet. Hij heeft al langer dan een jaar internet doorgegeven aan een andere computer (win 98), en daarbij waren nooit problemen.
Pingen kan ik wel, maar alleen naar ip-adressen, en niet naar naamservers.
Ik heb (volgens mij) alles al geprobeerd om dit op te lossen: de dns-adressen van chello ingesteld (werkt niet), hetzelfde adres als de gateway ingesteld (werkt ook niet), andere dns-servers ingesteld (en ook dat werkt niet). Ik snap dan ook echt niet wat er mis kan zijn.
Onze netwerkkaartjes zijn als volgt geconfigureerd:
Kaartje waarmee de server internet (chello) ontvangt: alles op automatisch
LAN-kaartje van mijn broertje:
ip-adres: 192.168.0.1
verder alles open gelaten
Mijn netwerkkaart:
ip-adres: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
DNS: eerst open gelaten -> werkt niet
toen geprobeerd zelfde adres als de gateway is -> werkt niet
daarna dns-servers van chello -> werkt ook niet
daarna andere dns-servers -> ook geen resultaat.
Ik vroeg me af of iemand hier mij uit de brand zou kunnen helpen. Kan het zijn dat er iets in mijn register staat ofzo wat het probleem veroorzaakt? Of heb ik toch iets verkeerd ingesteld?
Alvast heel erg bedankt!