Windows XP Patch disabled Internet

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Van Fok:
Microsoft trekt Windows XP-patch in
Gepost door Johan (LWaS) - woensdag 28 mei 2003 @ 12:30 - Bron: Webwereld
Een pas uitgebrachte beveiligingsupdate voor Windows XP is door Microsoft weer ingetrokken. Het concern deed dat nadat is gebleken dat de update de internetverbinding van gebruikers kan verstoren. Opmerkelijk, omdat het de patch juist voor meer veiligheid moest zorgen.

Op 21 mei werd de patch uitgebracht, maar deze blijkt niet goed te werken met firewalls van andere bedrijven.

Door de update is bij 600.000 gebruikers de internetverbinding uitgeschakeld. Microsoft verklaart dat als de gebruiker de patch gewoon verwijdert, de internetverbinding weer normaal zal werken. Het concern werkt momenteel aan een vernieuwde update.
Om welke patch gaat dit?
Gaat trouwens lekker zo met die patches, een aantal vorige patches vertraagde je PC gigantisch...

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kom kom, zo erg is het nu ook weer niet. Niemand verplicht jou om die patches te installeren.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
nee maar die patches van MS zijn wel een ramp de laatste tijd

ik heb clean XP erop (zonder SP1 ook) en fijn automatisch updaten uitgevinkt hoor

ik wacht wel tot SP2 ofzo want iedere update heeft wel weer iets lijkt het wel

[ Voor 4% gewijzigd door Noedelsupke op 28-05-2003 13:55 ]

PIII 800@804 Mhz

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Dit is de bestandsnaam van de patch: Q818043_WxP_SP2_i386_NLD.exe (Ik heb het installatiebestand bewaard voor de fanatiekelingen).
Ik heb dat helse ding geïnstalleerd op een paar pc's. De server die internet deelt bleef gewoon normaal werken. Alleen op mijn pc, die van de gedeelde internetverbinding gebruik maakt, werkte internet helemaal niet meer. Je kunt de patch gewoon uninstallen door middel van de software lijst.

[ Voor 10% gewijzigd door Alphega op 28-05-2003 13:36 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:33

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Tja ik heb er dus geen last van want ik heb dus SP1 niet eens geinstalled alleen wel alle nodige losse patches van de coorporate site...

Maar aangezien ik SP1 niet heb geinstalled kan ik SP2 patches (voor het overgrote deel) niet installen... De rede om SP1 niet te installen is o.a. bepaalde applicaties die MAX. 500% trager werken door het nieuwe geheugenmanagement (zover ik mij kan herinneren)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

Wow dat is wel een hele veilige patch. Kan je ook geen beveiligingslekken meer hebben

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:04

Robinski

A.K.A. RHarmsen

hier werkt internet nog gewoon ondanks die patch

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1