probleem, router netbios uitgaand

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo ik wil een verbinding van thuis en op mn werk via Netbios,

op werk hebben we een router en hierop heb ik goede portmappings gemaakt naar de "fileserver"

dit heb ik gecontroleerd door in te bellen naar internet op de zaak, zodat ik op die pc "internet" was. toen kon ik verbinden naar \\internet-ip, ook een website die die service bied gaf correct al mn shares aan ( we hebben trouwens op werk ADSL)

Tot dusver werkt het goed

kom ik thuis, kan ik niet verbinden met \\werkplek-internet-ip, andere portmappings werken wel maar netbios niet, ik kwam er dus achter dat het bij me thuis moet liggen want via telefoon internet werkt het wel

thui heb ik chello, en een win2k server met NAT

als ik wat vergeten ben vraag het dan maar, ik hoop dat iemand het hier weet want ik heb me rotgezocht :(

EDIT:

NET VIEW \\ip geeft aan code 53, kan het netwerk-pad niet vinden

[ Voor 7% gewijzigd door M4RTiN op 27-05-2003 19:14 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

firewall :?
en wellicht is het verstandiger om een VPN op te zetten :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
lekker veilig als jij netbios wilt gaan gebruiken om bij je bestanden te kunnen van het werk notabene!! ... :/

vpn opzetten en daarover netbios gaan draaien is vele malen veiliger, dan kan tenminste niet elke malloot bij de shares van je server komen

A wise man's life is based around fuck you

• M4RTiN
ik heb niet gevraagd om commentaar hoe ik iets wel en niet moet doen
we werken met users en wachtwoorden

[ Voor 30% gewijzigd door M4RTiN op 27-05-2003 19:27 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

M4RTiN schreef op 27 mei 2003 @ 19:25:
ik heb niet gevraagd om commentaar hoe ik iets wel en niet moet doen
we werken met users en wachtwoorden
en of dat veilig is, maargoed je moet het zelf weten ;)
het punt in dit geval is dat je verkeer geblokt wordt op een firewall :)

en die usernames en passwords zijn zo gekraakt btw

[ Voor 9% gewijzigd door Erkens op 27-05-2003 19:31 ]

• M4RTiN
maar ik heb de firewall uitgezet, er draaien alleen wat servers die het niet mogen kunnen beinvloeden :?

• Zwelgje
M4RTiN schreef op 27 mei 2003 @ 19:32:
maar ik heb de firewall uitgezet, er draaien alleen wat servers die het niet mogen kunnen beinvloeden :?
er wel eens aan gedacht dat sommige providers standaard netbios verkeer blocken :?

die zijn er namelijk....

• M4RTiN
ja dat las ik maar dat moet het sinds super kort zijn want het heeft in een oudere situatie wel gewerkt, toen hadden we op werk een freebsd server als router...

• Zwelgje
M4RTiN schreef op 27 mei 2003 @ 19:40:
ja dat las ik maar dat moet het sinds super kort zijn want het heeft in een oudere situatie wel gewerkt, toen hadden we op werk een freebsd server als router...
welke ADSL provider heb je op het werk?

• M4RTiN
planet internet ADSL maar daar kan het niet aan liggen want via telefoon-internet werkt het al zoals ik al zei

dan zou het aan mn thuis-provider moeten liggen, of is dat niet van toepassing? (chello btw)

edit:

op deze site:

http://stealthtests.lockdowncorp.com/

geeft aan dat de server op mn werk dus netbios open is, en liet zelfs de shares perfect zien!

[ Voor 29% gewijzigd door M4RTiN op 27-05-2003 19:57 ]

• Zwelgje
Netbios werkt niet

vergelijkbaar topic...

denk dat chello de poortjes heeft dichtgezet

• M4RTiN
en valt daar achter te komen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
M4RTiN schreef op 27 May 2003 @ 20:01:
en valt daar achter te komen?
Je ISP bellen of poortscannen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• M4RTiN
is het ook te testen als ik het hele verhaal omdraai?

ik thuis als tijdelijk smb server ff aan en daar proberen te connecten?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
Je provider zal wel de netbios poort dicht hebben. Je kan dat wel ergens op de site van je provider vinden.

Zeker als je kabel internet hebt, zal die poort dicht staan (ookal staat hij bij jou wagenwijd open). Bij quicknet is die poort dus dicht. Ik neem aan dat dat dan ook wel op de kabel van chello zal zijn. (als extra bescherming tegen onbekwame gebruikers)

Misschien moet je dan de verstandigere manier gebruiken om eerst een VPN verbinding naar je werk te maken en daar dan netbios over heen te doen.

let the past be the past.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SPee schreef op 27 May 2003 @ 20:44:
Je provider zal wel de netbios poort dicht hebben. Je kan dat wel ergens op de site van je provider vinden.

Zeker als je kabel internet hebt, zal die poort dicht staan (ookal staat hij bij jou wagenwijd open). Bij quicknet is die poort dus dicht. Ik neem aan dat dat dan ook wel op de kabel van chello zal zijn. (als extra bescherming tegen onbekwame gebruikers)
ik kan gewoon netbios van andere benaderen (ook van mensen die niet @ chello zitten)
* Erkens zit @ chello
Misschien moet je dan de verstandigere manier gebruiken om eerst een VPN verbinding naar je werk te maken en daar dan netbios over heen te doen.
dat wil die niet ;)
liever onveilig dan makkelijk ;)

• M4RTiN
oke oke, ik ben soms wat te eigenwijs

maar zo'n VPN werkt eigenlijk best wel goed!!

het werkt, met andere woorden, ik heb nu thuis op de windows 2000 server een VNP server opgezet, en daar bel ik op in met alle clients! en geen last van poorten geblokkeerd of forwarding!

alleen 1 klein probleem, zodra je inbelt op VPN valt internet weg , voor de rest werkt het perfect en kan ik thuis boekhouden op de zaak :D

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

M4RTiN schreef op 29 May 2003 @ 14:16:
oke oke, ik ben soms wat te eigenwijs

maar zo'n VPN werkt eigenlijk best wel goed!!

het werkt, met andere woorden, ik heb nu thuis op de windows 2000 server een VNP server opgezet, en daar bel ik op in met alle clients! en geen last van poorten geblokkeerd of forwarding!
zie je nu wel ;)
alleen 1 klein probleem, zodra je inbelt op VPN valt internet weg , voor de rest werkt het perfect en kan ik thuis boekhouden op de zaak :D
controleer je route-tabellen eens, waarschijnlijk wil die via je VPN verbinding contact leggen wat dan niet lukt :)

• M4RTiN
gateway stond verkeerd :)

kan je aanvinken bij tcp/ip dat ie niet de externe pakt maar je eigen weer, oke bedankt voor alles!

[ Voor 72% gewijzigd door M4RTiN op 29-05-2003 14:49 ]

Verwijderd

Ik heb hier zo'n gevoel bij het lezen van dit topic ... dat ik in de maling genomen wordt...

1 inbellen van thuis naar ???
2 vpn = endpoint to endpoint ? waar is andere uiteinde ???
3 ssh - port forwarding anyone ???

Bijv :
ssh-client thuis >-< ssh-server werk

Vanuit thuis pc met radmin-cllient of remote desktop (xp) connecten naar radmin-server of windows xp remote desktop op werk-pc - achter firewall. ( Hoef je thuis ook geen boekhoudpakket te installeren... :r )

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 14:56:
Ik heb hier zo'n gevoel bij het lezen van dit topic ... dat ik in de maling genomen wordt...

1 inbellen van thuis naar ???
2 vpn = endpoint to endpoint ? waar is andere uiteinde ???
ken je het vpn principe ;)
3 ssh - port forwarding anyone ???

Bijv :
ssh-client thuis >-< ssh-server werk
dat kan ja, maar dan is een VPN verbinding toch wel wat flexibeler :)
Vanuit thuis pc met radmin-cllient of remote desktop (xp) connecten naar radmin-server of windows xp remote desktop op werk-pc - achter firewall. ( Hoef je thuis ook geen boekhoudpakket te installeren... :r )
mja, remote control is ook niet alles ;)

• M4RTiN
denk je dat ik dit voor me lol zit te typen ofzo?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
M4RTiN schreef op 29 May 2003 @ 14:16:
1 klein probleem, zodra je inbelt op VPN valt internet weg , voor de rest werkt het perfect en kan ik thuis boekhouden op de zaak :D
Das uit veiligheidsoverwegingen. Anders hoefde je ipv een groot bedrijf te hacken, alleen maar de thuisgebruiker te hacken (is een stuk makkelijker) en daarna over zijn of haar VPN het interessante netwerk op te gaan.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1