Netbios werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Vroeger, een maand of drie geleden kon ik altijd op het netwerk komen van mijn bedrijf. Dat ging via netbios en werkte gewoon. dmv \\ip_adres_van_bedrijf in te typen kon ik connectie maken. vervolgens username/password.

Nu ik dat dus weer wilde proberen (vrijdag) werkte dit niet meer, althans het werkt vanaf elke andere computer maar niet vanaf mijn eigen computer. Ik heb bijna alls geprobeerd maar kom er nu niet meer uit. Netbios over tcp/Ip aagevinkt, die stond standaard op default.

Ik zelf zit op het chello netwerk met een winxp machine. Nou heb ik sterk het idee dat het aan mijn pc ligt alleen ik weet nu niet waaraan :? Het enige wat echt veranderd is dat mn winxp naar sp1 is gegaan, voor de rest niets. Nou lijkt het me dat het daar niet aan kan liggen .

Iemand een idee ?

Verwijderd

kan je het ipadres wel pingen?
\\ipadres\blabla\ is overigen geen netbios ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 18:31:
offtopic:
is wel netbios.... netbios bug :P

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 18:31:
Nee kan niet

Verwijderd

Ik vrees dat ze het dicht hebben gezet. Je komt er niet meer op!

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Nou ik heb dus al met ze aan de telefoon gezeten en zij zeggen(upc) dat er nix dicht staat wat betreft netbios oid. Nou vraag ik me dus eigenlijk af of er niemand anders die op het chello netwerk zit daar last van heeft ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
cemtex schreef op 23 March 2003 @ 19:37:
Nou ik heb dus al met ze aan de telefoon gezeten en zij zeggen(upc) dat er nix dicht staat wat betreft netbios oid. Nou vraag ik me dus eigenlijk af of er niemand anders die op het chello netwerk zit daar last van heeft ?
welke idioot zet er nou dan ook netbios poorten open over het internet? zekers als het een bedrijf betreft lijkt het me meer aan te raden om dan via een VPN een verbinding te maken :/ dit is een stuk veiliger

sommige providers blokeren overigens ook netbios poorten via hun netwerk (terecht!) mischien zit daar je probleem

A wise man's life is based around fuck you

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vroeger, een maand of drie geleden kon ik altijd op het netwerk komen van mijn bedrijf.
is het niet beter om dergelijke zaken met je systeembeheerder te regelen? Toegang tot bedrijfsnetwerken via internet is niet iets waar je licht moet over gaan.

You don't need eyes to see, you need vision

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
zwelgje schreef op 23 maart 2003 @ 20:03:
[...]

welke idioot zet er nou dan ook netbios poorten open over het internet? zekers als het een bedrijf betreft lijkt het me meer aan te raden om dan via een VPN een verbinding te maken :/ dit is een stuk veiliger
Daar gaat het hier nou juist niet om anders had ik daar om gevraagd
sommige providers blokeren overigens ook netbios poorten via hun netwerk (terecht!) mischien zit daar je probleem
Klopt! Maar tot een 3 maanden terug werkte het nog allemaal, das nou juist het gekke ....

Overigens heb ik nu een programma(ip-tools) waar ik dus de computer van mn werk mee scan, en hij vind wel degelijk een computer + netbios alleen krijg ik de melding ***.***.***.*** Error: The network path was not found. Dus nu begrijp ik er helemaal niets meer van

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
cemtex schreef op 23 March 2003 @ 20:18:
[...]

Daar gaat het hier nou juist niet om anders had ik daar om gevraagd

[...]

Klopt! Maar tot een 3 maanden terug werkte het nog allemaal, das nou juist het gekke ....

Overigens heb ik nu een programma(ip-tools) waar ik dus de computer van mn werk mee scan, en hij vind wel degelijk een computer + netbios alleen krijg ik de melding ***.***.***.*** Error: The network path was not found. Dus nu begrijp ik er helemaal niets meer van
dat betekend dus dat er wel netbios actief is maar er komt geen data door (het resultaat van het unbinden van file/print sharing van je nic op de server..)

maw: ze hebben de boel op het werk dus dichtgezet, ze zijn erachter gekomen dat er dus iemand (en mischien wel meerdere) mensen via deze achterdeur bedrijfsinformatie naar buiten hebben gelekt

dat wordt dus morgenvroeg bij de systeembeheerder even verhaal halen ben ik bang

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1