Videokaart geeft vreemde trilling aan beeld

Pagina: 1
Acties:

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Ik heb sinds kort de sapphire 9500 pro, en ik heb sinds een tijdje dat ik af en toe een hoge pieptoon (echt heel hoog) uit mijn computer hoor komen. Op het moment dat dat gebeurt krijg ik lichte trillingen in mijn beeld, die na een paar seconde weer ophouden. Ik heb geen idee waar het uit vandaan komt, het lijkt iig niet uit mijn videokaart te komen. Ik heb natuurlijk meteen mijn scherm aan m'n laptop gehangen, en daar deed ie dat niet. Ook met een ander scherm heeft ie hetzelfde probleem. Heeft iemand een verklaring hier voor? Zou het te kort power zijn?

specs:
sapphire 9500 pro
MSI K7T266Pro 2
Duron 900@1300
256 MB DDR
Qtec 350W

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het kan ook zijn dat je voeding gewoon niet lekker of bijna kapot is.
300 Watt zou voldoende moeten zijn voor je huidige systeem.

Als je nog gewoon garantie hebt zou ik hem om laten wisselen.
Een voeding die kapot gaat kan nog veel meer kapot maken is mijn ervaring.
Gelukkig is dat niet altijd het geval. =)

Senile! Senile Oekaki

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Klinkt misschien een beetje stom, maar als ik aan het 3dmarken ben dan komt er al soms een soort van rare 'ruis' direct uit de voeding. Misschien toch binnenkort een echt merk kopen dan.

Verwijderd

Het is een bekende klacht bij dit type kaart. Heb het zelf ook wel eens gezien.

Kaart is wel supersnel maar golft inderdaad soms iets in het beeld. Het zijn horizontale golfjes en ze komen en gaan af en toe. (soms van boven naar onderen).

Voeding / mainboard vervangen hielp niets. Kaart in andere PC golft ook...

Af en toe een paar horizontale golfjes op het scherm!

vond bovenstaand linkje met nog meer mensen met die klacht...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 15:22 ]

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 15:18:
Het is een bekende klacht bij dit type kaart. Heb het zelf ook wel eens gezien.

Kaart is wel supersnel maar golft inderdaad soms iets in het beeld. Het zijn horizontale golfjes en ze komen en gaan af en toe. (soms van boven naar onderen).

Voeding / mainboard vervangen hielp niets. Kaart in andere PC golft ook...
En wat is er aan te doen? RMA? Ik baal er best wel een beetje van, splinternieuwe kaart, net met de inkoopsactie gekocht. Zou het niet toch iets voedings-gerelateerd zijn?

Verwijderd

Je kan proberen de kaart terug te sturen natuurlijk.
De één ergert zich eraan, de ander niet. Zelf zou ik 'm wel terugsturen.

Ik heb zelf niet zo'n kaart, ik installeer ze wel eens en vandaar dat ik het probleem ken. Weet niet of het een probleem met een serie is of niet. Weet wel dat de kaart vanaf deze maand niet meer echt goed leverbaar is. Komt door nieuwe 9600Pro die uit is.

Heb net zelf een 9700 non pro gehaald van Sapphire en die ga ik vanavond inbouwen.

Ben benieuwd of die dat ook heeft.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Topicstarter
Het hoge gepiep dat komt als de kaart weer mooie golfjes geeft komt met zekerheid uit de voeding. Ondertussen heb ik nog een zelfde 9500 pro geprobeerd, en die had hetzelfde probleem. Kan dus ook de voeding zijn (dat is het waarschijnlijk in mijn geval)
Voor mensen die hetzelfde probleem hebben, ik heb dit draadje opgepikt op rage3d: http://www.rage3d.com/boa...0&highlight=&pagenumber=1
Staat het een en ander aan mogelijke oorzaken in

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook de voeding zijn in jouw specifieke geval.

Dat is ook het eerste waar ik toen aan dacht.

Het hielp in mijn geval iig niet. Ook niet met een ander model/type voeding. Ook niet op een ander moederbord. En de 9500pro kaarten hadden het probleem ook in andere PC's.

Het kan natuurlijk zijn dat je een goed exemplaar hebt en dat je voeding het niet meer trekt. Het is door mijn ervaringen met die kaart echter niet meer mijn eerste gedachte... dus vandaar :)
Pagina: 1