photoshop keypad

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor 3dmax zijn speciale keyboards te krijgen waarbij veelgebruikte features onder een toets kunnen worden geprogrammeerd, nou vroeg ik me af of zoiets ook voor photoshop bestaat (bv de blending modes onder een toets ofzo)

een zoektocht leverde me niks specifiek voor ps op, echter wel een hele bende numerieke keypads en toegespitste dingen voor bijvoorbeeld horeca e.d.

Het enige device wat een beetje in de buurt komt van wat ik zoek is deze: http://www.kinesis-ergo.com/savant_58key.htm

een lekker compact programmeerbaar keyboardje dus en hij ziet er ook nog leuk uit

Wat ik me nu afvraag is of hier mensen rond zwerven die op professioneel gebied met ps werken en een dergelijk inputdevice tot hun beschikking hebben. Wat zijn de ervaringen? Is zoiets handig of kan ik beter gewoon de standaard toetscombinaties blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Zo'n beetje alles is te doen met shortcuts in Photoshop... hmja, blending modes misschien niet, maar dat is ook niet echt iets dat je veel gebruikt.

* Pelle kan prima uit de voeten met z'n keyboard-shortcuts onder PS in ieder geval; geen apart input device voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het is vast wel handig, maar ik heb het nog nooit iemand zien gebruiken. Persoonlijk is het natuurlijk wel handig voor je ..... "workflow" ... want je kan er wellicht sneller mee werken, maarja, zou het geld van m'n baas eerder besteden aan andere gadgets :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk nog nooit iemand gebruik zien maken van zo'n toetsenbord in combinatie met photoshop.
Ik denk dat het mede komt omdat de photoshop toetsen combinaties er zo ingebakken zitten bij de meeste PS gebruikers.
Ze zijn weinig tot niets veranderd sinds de vroegere uitgaves.
Photoshop 3 toetsen zijn min of meer hetzelfde als photoshop 7 toetsencombo's.
Ik zou me de moeite besparen van het kopen en programmeren van zon extra keypad.
Maar het is natuurlijk persoonseigen.
Iedereen heeft een andere voorkeur.
De een zweert waarschijnlijk bij zo'n ding en anderen zweren bij de goeie oldschool toetsencominaties.

Ik denk ook dat de meeste senior designers gewoon toetsen gebruiken.
Maarja je bent wild en je jongt wat en gaat misschien toch voor zo'n toestenbord.
Time will tell. (al is zo'n dingetje natuurlijk wel :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pelle: blending modes: alt + shift + letter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Wat zeur je dan? :+ ;)

Nee zonder dollen, bij *CAT zou het wel handig zijn, en daar bestaan ook complete keyboards met andere layout voor, maar ik zou het persoonlijk niet nodig hebben. Helemaal niet omdat niet 100% van mijn werk in Photoshop geschiedt.

Wel veel, maar niet zo veel gok ik dat het rendabel of handig zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is ook niet bedoeld als keyboard replacement, maar als extra inputdevice. Voor veel ps shortcuts moet ik m'n handen vaak in zo'n rare draai leggen (of ik heb er zelfs 2 nodig), dat het me handiger lijkt om daar een zo'n geval voor te hebben. Ik ben dus op zoek naar ervaringen, want ik heb geen idee of dat ook daadwerkelijk handiger is. De meest gebruikte toetscombinaties zijn voor mij toch wel de alt, shift en ctrl + muis, lettertjes voor je toolselectie, numeriek keypad, blendmode selectors en [ en ] icm met ctrl alt en shift. en de spatiebalk uiteraard. Dus echt heel veel heb ik niet, maar ik kan me voorstellen dat je meer en meer gebruik gaat maken van shortcuts op zo'n manier

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wie weet er een NL shop die van die toetsenborden voor 3d max verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Klopt je sig?

Dit haal ik van die site:
EUROPE

The Netherlands, Belgium
Backshop, computer and health
Sales, Support & Showroom
's Gravelandseweg 248 - 3125 BK Schiedam
The Netherlands
Tel: +31(0) 10 4702611, Fax: +31(0) 10 4716775
Email: info@backshop.nl
edit:
Verrek, da's bij mij achter :P

[ Voor 7% gewijzigd door Willem op 27-05-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 13-09 21:40
http://www.thinkgeek.com/computing/input/keyboards/5fed/

Hier staan wel een photoshop keypad. Misschien heb je er iets aan.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mithrandir schreef op 27 May 2003 @ 13:52:
http://www.thinkgeek.com/computing/input/keyboards/5fed/

Hier staan wel een photoshop keypad. Misschien heb je er iets aan.
Dat is gewoon een keyboard met overlay; kun je ook doen met stickertjes als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen ben ik verder gaan zoeken, maar ben nog niks tegengekomen wat vergelijkbaar is met dat ding dat ik hierboven noemde:
Afbeeldingslocatie: http://www.kinesis-ergo.com/images/pro-usb.jpg
nieuwe dagen nieuwe kansen: heeft iemand ervaring met dat ding? willem169, als dat bij jou om de hoek zit, heb je dat ding wel eens irl gezien? ben toch wel nieuwschierig eigenlijk. Wanneer is koopavond in schiedam? misschien kom ik we effe langs :P

extra info over dit geval: alle toetsen zijn te programmeren tot een maximum van 900 toetsaanslagen door gewoon te recorden mbv een gewoon toetsenbord. Alles wordt in de hardware opgeslagen, het ding is dus volledig platformonafhankelijk en transporteerbaar, je pc "ziet" een stinknormaal toetsenbord en verder vinnik 'm er ook wel bijzonder kloek uit zien (en ja ik heb wat geld over voor een cadeautje aan mezelf)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ook al is het niet wat je zoekt, ik wilde je dit toch niet onthouden :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.logickeyboard.com/images/varekort/adobe-photo_pc_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op 01 June 2003 @ 14:46:
Ook al is het niet wat je zoekt, ik wilde je dit toch niet onthouden :P.

[afbeelding]
Bij deze zit een "shuttle control" ? Misschien is dat iets?

Afbeeldingslocatie: http://www.logickeyboard.com/images/varekort/LKB-PHOTO-PC-SE.jpg
Link

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 15:01:
[...]

Bij deze zit een "shuttle control" ? Misschien is dat iets?

[afbeelding]
Link
da's meer voor video-editing... hmm voor Premiere/AfterEffects zou ik die best wel graag hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom koop je niet gewoon een externe numpad voor laptop gebruikers? Heb je hetzelfde als dat flashy discoding (alleen dan wat minder knoppen) en scheelt een bult geld.

[edit] Numpad is wel programmeerbaar alleen dan softwarematig. Wel wat weinig knoppen idd

[ Voor 23% gewijzigd door Oefening op 01-06-2003 18:27 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een extern numpad doet alleen nummertjes, en juist die zitten al handig op m'n gewone toetsenbord. Het grote voordeel van die andere is dat echt vanalles te programmeren is. En bovendien kom ik nogal aan wat knoppen als de meest gebruikte combinaties tel (stuk of 6-8 voor tools, iets van 16 voor veelgebruikte blend modes, dingen als ctrl [ en ] (en ook alt en shift en gewoon), dat zijn ook weer 8 knoppen, zo schiet het al aardig op. M'n numpad blijf ik lekker gebruiken voor de opacity, maar ctrl ` en ctrl \ vind ik ook veel te ver uit elkaar zitten eigenlijk om lekker te kunnen switchen

het gaat me dus echt om iets programmeerbaars, en ik heb nog steeds geen vergelijkbare producten kunnen vinden na een dag zoeken. Lijkt me toch sterk dat niemand zulke dingen maakt? Voor de horeca heb je ook allemaal van dat soort dingen, heeft iemand daar ervaring mee toevallig (en zou diegene een wijze uitspraak kunnen doen over het gebruik binnen ps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet al te veel eisen hebt kun je het ook met de Nostromo Speedpad doen. De prijs is net onder de 40 euro.
Hier kun je kant en klare profiles downloaden..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 20:04 . Reden: Is dat een PI in je sig 169 ? :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ff een kleine kick,

heb het ding uiteindelijk maar zelf gemaakt, zie C&E: [rml][ el] (photoshop) shortcut keypad af![/rml]

en een uitgebreider verhaal: http://www.rikkertkoppes.com/?thoughts/2004/10/29

doe de reacties maar in dat andere topic, lijkt me wel zo overzichtelijk

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Stoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pelle schreef op 27 mei 2003 @ 13:03:
Zo'n beetje alles is te doen met shortcuts in Photoshop... hmja, blending modes misschien niet, maar dat is ook niet echt iets dat je veel gebruikt.

* Pelle kan prima uit de voeten met z'n keyboard-shortcuts onder PS in ieder geval; geen apart input device voor nodig :)
nu wel he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, ik heb het nog steeds niet nodig, maar als jij het fijn vindt werken (en het alle geinvesteerde tijd waard vindt ;)), wie ben ik dan om dat af te keuren :)
Leuk dat het je gelukt is in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik wil er eigenlijk wel zoeen als de ts noemde, maar dan dat de knopjes oplichten als ze 'aan' zijn :)

dat is ideaal voor livemixen (ivm donkere clubs enzo)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan :D

je kan knopjes kopen met een ledje erin (ik heb nogal drastisch rondgezocht naar geschikte knopjes), alleen die zijn wat durig. Verder moet je ook je pcb wat aanpassen omdat die knopjes ook voeding nodig hebben. (gelukkig kan je tot 0,1 A uit je usb poort trekken)

knoppen zoals op deze mixer: http://www.tascam.de/pics/dm-24.jpg zijn te krijgen bij hanex service in leimuiden, ze kosten ongeveer 3 euro per set

Als je interesse hebt heb ik wel een mailuitwisseling met de leverancier (ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat die dingen wat te duur waren, 50 x 3 euro is toch 150 euro)

betere foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/troep/got_xan_knopjes.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 18:56 ]

Pagina: 1