Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Als je met je cd-speler surround geluid krijgt, wordt dit gegenereerd door je versterker, want een cd heeft maar twee kanalen. Je dvd kan je digitaal hebben aangesloten (ik weet niet of jij dat ook doet) en dan hangt het van de DVD en je speler af hoeveel kanalen er door komen (een DVD heeft namelijk wel 'echte' surround). Je zou in de manual van je dvd-speler moeten kijken wat voor surround-formaten hij uit kan sturen en in de manual van je versterker wat hij kan ontvangen.
Ah nu is het mij duidelijk, want de dvd - speler heeft wel een digitale uitgang, maar de versterker heeft géén digitale ingang. Wel een ingang voor elke speaker apart. dus 6 ingangen voor de dvd. Dolby surround geloof ik en niet DTS dus. Alleen het jammere is dat mijn dvd géén 6 uitgangen heeft.
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Ik kan alle sources uit 5 speakers laten klinken(Sony 930QS), dus ook m'n pc, gewoon kiezen voor Dolby Surround, het is wel emulated dus stereo wordt gewoon weergegeven uit 5 speakers.
Muziek in (emulated) surround klinkt niet, ik gebruik meestal de auto-detect optie, dus is muziek gewoon stereo.
Ik zou een (CD en) DVD speler digitaal connecten mits dat kan, dan krijg je dus ook DTS en DD wat niet mogelijk is met 1 tulp kabeltje.
Misschien dat je DVD speler extra audio opties heeft is het menu.
Ik zou toch maar even het manual goed doorspitten
/edit
Als je versterker een 5.1CH input heeft kan je dus je speler via 3 tulp kabeltjes connecten. Als je DVD speler die optie niet heeft kan je geen DD/DTS krijgen...
Eigenlijk zijn er maar 2 opties:
-Of het wordt een digitaal kabeltje.
-Of 3x een analoog kabelje in de 5.1CH input.
Muziek in (emulated) surround klinkt niet, ik gebruik meestal de auto-detect optie, dus is muziek gewoon stereo.
Ik zou een (CD en) DVD speler digitaal connecten mits dat kan, dan krijg je dus ook DTS en DD wat niet mogelijk is met 1 tulp kabeltje.
Misschien dat je DVD speler extra audio opties heeft is het menu.
Ik zou toch maar even het manual goed doorspitten
/edit
Als je versterker een 5.1CH input heeft kan je dus je speler via 3 tulp kabeltjes connecten. Als je DVD speler die optie niet heeft kan je geen DD/DTS krijgen...
Eigenlijk zijn er maar 2 opties:
-Of het wordt een digitaal kabeltje.
-Of 3x een analoog kabelje in de 5.1CH input.
[ Voor 23% gewijzigd door Redje op 27-05-2003 12:28 ]
Dat is idd een gevolg van het sluiten van een topic. En het is ook niet de bedoeling dat ke zonder het plegen van overleg een nieuw topic opent met dezelfde vraag.Dit werd vrij snel gesloten voordat ik nog kon reageren
Dit topic is gesloten.
![]()