Ferme taal in BSA draadje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Helaas, ik heb zelf gereageerd in dit draadje en kan dus niet meer modereren.
Echter, ik stuitte net op enkele reacties die mij niet aanstaan:
Staat op 1 gemodereerd.
Is nog niet gemodereerd

Ten aanzien van die twee: de postings kunnen best aardig zijn, vooral die in die eerste zitten best aardige dingen. Ik vind echter het gebruik van de qualificatie NSB onacceptabel voor de FrontPage! En dan heb ik er geen boodschap aan of het een algemeen bekende wetenschap is dat de BSA wel eens zo wordt genoemd. Dit zijn termen die wat mij betreft totaal onaanvaardbaar zijn. Beide posterts geven blijk van รณf weinig kennis, รณf bar weinig fatsoen in hun houding ten aanzien van het verleden.

Die laatste is het minst waard, die mag wat mij betreft naar -1. Die eerst weet ik nog niet wat ik daarvan moet denken. Ik denk dat als ik wel zou mogen modden dat ik dan de voorkeur aan een 0 of misschien ook wel aan een -1 als eindscore zou geven. Hoe aardig de rest van de post ook mag zijn: het is niet eens een waardevermindering die hierdoor optreedt in mijn visie... de post wordt gewoon de FP onwaardig.

Nogmaals, ik vind dit soort uitingen totaal onacceptabel op de FP. We hebben hier enkele maanden geleden gediscussieerd over vloeken op de FP. Dit gaat wat mij betreft op dezelfde hoop. Ik persoonlijk vind dit zeer kwalijke uitspraken, die het portaal van T.net onwaardig zijn. Ze stuiten mij in ieder geval vol tegen de borst.

Tot slot deze reactie staat op +1 gemodereerd. Die kan wat mij betreft ook wel snel naar beneden gehaald worden.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
aan de slag...

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

In de eerste reactie word gerefereerd aan termen waarmee de BSA word vergeleken, maar niet als zodanig gebruikt, in deze context is het wmb aanvaardbaar (maar het is niet _nodig_ om de NSB erbij te halen).

Het tweede stukje is wel degelijk een flame van het zuiverste water.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier nog eentje, alleen slaat die de NSB over, maar begint deze over de Gestapo:
En de BSA-Gestapo kan dan aanbellen wat ze willen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik vind het niet vreemd dat iemand zulke opmerkingen maakt... doordacht is 't imo niet aangezien er genoeg free materiaal is. Dat iemand die een computer wilt gebruiken geforceerd wordt illegale software te gebruiken is niet waar aangezien er genoeg alternatieve mogelijkheden zijn... waar je wel weet van moet hebben en kennis voor moet vergaren. Hmm, lastig.

BSA heeft geen uitvoerende macht. Zonder officier van justitie zijn ze niks, kunnen ze stampen wat ze willen.

De NSB zat achter joden, homo's, zigeuners, (gewonde) geallieerden en verzetstrijders aan en vermoorde/martelde/neemt hun bezittingen in/houdt ze gevangen/pakte ze op.
De politie (met hulp van BSA) zit achter (hoofdzakelijk) bedrijven en individuen/groepen aan die illegale software draaien en/of verspreiden en legt hen boetes op neemt hun bezittingen in/houdt ze gevangen/pakt ze op

Of het een of ander gerechtvaardigt is, is subjectief. Er is wel degelijk een overeenkomst, maar het verschil is tussen intenties hebben tot moord/marteling/slavernij vind ik groot tov. 'enkel' bezittingen afnemen/gevangen houden/oppakken.

Hoewel slavernij ook in de buurt komt met werkkampen @ gevangenissen. Nu nog schending van mensenrechten (dat ook in eerste wereldlanden gebeurd maar dat hoor je natuurlijk niet op het nieuws (moord/marteling)) en de vergelijking is wmb. wel degelijk op z'n plaats (hoop niet dat 't gebeurd).

Maargoed zo'n opmerking an sich, zonder verklaring oid, is puur een ongenuanceerde uiting van haat/woede/onmacht waar anderen niks aan hebben. Dus minstens een 0.

(Zonder warez ook geen cracktro's ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-de-boer schreef op 27 May 2003 @ 00:42:
En dan heb ik er geen boodschap aan of het een algemeen bekende wetenschap is dat de BSA wel eens zo wordt genoemd. Dit zijn termen die wat mij betreft totaal onaanvaardbaar zijn.
Tja, het zijn natuurlijk mijn woorden dus ik wil er nog wel even iets op zeggen.

Er worden hier drie posts genoemd. 1 van mij (die staat op +3) en twee andere (die allebei op -1 staan). Mijns inziens correcte beoordelingen.

De BSA voor NSB uitmaken is flame/troll. Ik denk dat iedereen het daarover eens is.

Maar dat deed ik dan ook niet. Ik refereerde zoals je zelf fraai omschrijft "naar een algemeen bekende wetenschap".

Ik schreef dat ik snap waarom NSB en BSA vergeleken worden. En zelfs dat ik snap dat men vindt dat er overeenstemmingen zijn, dat leg ik ook uit waarom dat is. Daar is helemaal niets flame aan. Ik heb namelijk niet geschreven dat ik het ermee eens ben en ik ben ook niet van mening dat het juist is om BSA en NSB op gelijke voet te plaatsen.

Omgekeert, als je mijn reactie wel flame vindt, sluit je mijns inziens de ogen voor dingen die waar zijn, maar je liever niet wilt zien.

Je ogen sluiten mag, niemand die je dat verbied, maar om die reden modereren is niet correct: je zou omlaag modden omdat je het liever niet ziet, dat heeft teveel weg van op mening modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 02:47:
Of het een of ander gerechtvaardigt is, is subjectief. Er is wel degelijk een overeenkomst, maar het verschil is tussen intenties hebben tot moord/marteling/slavernij vind ik groot tov. 'enkel' bezittingen afnemen/gevangen houden/oppakken.
De belangrijkste overeenkomst tussen NSB en BSA vergeet je nog:

Er wordt gebruikt gemaakt van klikspanen. Klikken en verlinken wordt actief gestimuleerd.

Bovendien wordt de BSA ook gesteund door een grote macht: Microsoft. Hetzelfde gold voor de NSB: Duitsland.

De analogie gaat nog veel verder als je er op doordenkt :) Verzet van Free (!) software, oorspronkelijk klein, maar groeiende, en de geallieerden in de vorm van IBM, Redhat. 8/7
:)

Superdeboer zal het niet leuk vinden, maar hij zou mij toch graag de mond willen snoeren: Daarmee is een vergelijking gemaakt met gecencureerde kranten in duitsland. :X :X :X

!!!! NO FLAME INTENDED !!!!
/me hoopt dat iedereen dat begrijpt: NOFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 13:44:

Er wordt gebruikt gemaakt van klikspanen. Klikken en verlinken wordt actief gestimuleerd.

Bovendien wordt de BSA ook gesteund door een grote macht: Microsoft. Hetzelfde gold voor de NSB: Duitsland.

De analogie gaat nog veel verder als je er op doordenkt :) Verzet van Free (!) software, oorspronkelijk klein, maar groeiende, en de geallieerden in de vorm van IBM, Redhat. 8/7

Superdeboer zal het niet leuk vinden, maar hij zou mij toch graag de mond willen snoeren: Daarmee is een vergelijking gemaakt met gecencureerde kranten in duitsland. :X :X :X

* Renegade hoopt dat iedereen dat begrijpt: NOFI
Heren, houd er aub rekening mee dat je je met de BSA/NSB analogiรซn op heel erg glad ijs begeeft in deze discussie.

Naar mijn mening heb je overigens de discussie al verloren door die vergelijking te trekken, maar dat is een ander verhaal. Het NSB verhaal ging namelijk over een groepering die gestigmatiseerd werd en op die basis veroordeeld werd. Wat de BSA doet is een groepering aanpakken die zich bezigt met (in principe) criminele activiteiten omdat er bijvoorbeeld geen of onvoldoende licenties zijn aangeschaft. Naar mijn mening is het dan ook not done dat je een vergelijking tussen die twee maakt.

* Renegade heeft zich derhalve ook van dat draadje ver gehouden en heeft een beetje een nare smaak in de mond door de vergelijking die hier gemaakt word :|

edit:
Btw, denk jij nu niet voor super-de-boer in die laatste opmerking van je? Ik dacht dat je dat zelf ook niet fijn vond als anderen dat bij jouw deden :? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Renegade op 28-05-2003 14:00 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 13:08:
[...]

De BSA voor NSB uitmaken is flame/troll. Ik denk dat iedereen het daarover eens is.

Maar dat deed ik dan ook niet. Ik refereerde zoals je zelf fraai omschrijft "naar een algemeen bekende wetenschap".

Ik schreef dat ik snap waarom NSB en BSA vergeleken worden. En zelfs dat ik snap dat men vindt dat er overeenstemmingen zijn, dat leg ik ook uit waarom dat is. Daar is helemaal niets flame aan. Ik heb namelijk niet geschreven dat ik het ermee eens ben en ik ben ook niet van mening dat het juist is om BSA en NSB op gelijke voet te plaatsen.
Ik vind dergelijke vergelijkingen (ook al worden die dus vaker gedaan) niet thuishoren op de FP, omdat ze onnodig kwetsend kunnen zijn. Dat is dus vrij persoonlijk. Jouw post is dus inderdaad wel waardevol. Wat mij betreft echter had je dus niet eens hoeven refereren aan de NSB, noch je begrip voor die vergelijking uitspreken. Er waren voldoende andere mogelijkheden geweest om kritiek op de BSA te leveren zรณnder naar de NSB te verwijzen.

Zonder al te wijs te willen zijn: iemand van de BSA kan een dergelijke opmerking als kwetsend of smadelijk betitelen. En wat mij betreft staat hij dan in zijn recht, omdat de NSB geen maatstaf zou behoren te zijn om mensen mee te vergelijken. De grens tussen NSB'er en bijvoorbeeld "fascist" is namelijk voor mij niet heel helder aan te geven. Ik als lezer interpreteer meteen een uitermate vijandige houding als ik op zulke woorden stuit. Terwijl dat niet nodig was geweest als je die vergelijking er gewoon uit had gelaten. De vergelijking hoort naar mijn maatstaven van fatsoen niet gemaakt te worden. :)

Vandaar dat ik vind dat je beter voorzichtig met zulke termen kunt omgaan. Overigens, als je de tijdstippen bekijkt van jouw posting en die van die NSB-flamer: ik heb dit topic geopend naar aanleiding van die laatste. Jouw eigen posting was namelijk niet direct een aanleiding om er modforce op af te sturen, omdat er verder wel zinnige dingen in staan. Het blijkt dat het merendeel van de modders ten aanzien van jouw post het gebruik van het woord NSB niet zo aanstootgevend vonden als ik. Zo werkt de democratie dan ook, zodat je netjes op een +3 score uitkomt.

Dit alles neemt dus niet weg dat ik vind dat je in het vervolg zulke controversiรซle vergelijkingen achterwege kunt laten.

Ik druk net op F5 in m'n andere scherm en zie dat je nogmaals gereageerd hebt...
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 13:44:
[...]

Ik vergeet niets. Ik heb niet gezegd dat de vergelijking niet begrijpelijk is. Ik vind de vergelijking ongepast (dat is iets heel anders natuurlijk) en dat ik vind dat dat niet thuishoort op de FP. Soms is het uit overwegingen van fatsoen beter om bepaalde dingen niet te zeggen. ;)
Superdeboer zal het niet leuk vinden, maar hij zou mij toch graag de mond willen snoeren.

* Superdeboer hoopt dat iedereen dat begrijpt: NOFI
Die vind ik zelfs als grapje niet leuk. Ik onderbouw redelijk wat voor mij een heikel punt is in een post van jou. Dat is mijn werk hier... Ik heb niet zo kort geleden zowel op de FP als in TMF heel aardige discussies gehad met jou, die mij de hoop gaven dat je een beter geoefende discussiepartner werd.
Ik betreur het dan ook zeer dat, (ook al is dat ironisch bedoeld of wat voor label je eraan wilt hangen) jij veronderstelt dat ik je de mond zou willen snoeren. (Ook al is dat NOFI en grappig bedoeld, ook humor kan kwetsend zijn!) Een vergelijking met censurerende Duitse kranten gaat wat mij betreft helemaal te ver!

Ik discussieer sinds enkele tijd met jou vanuit het welwillende uitgangspunt om jou open-minded tegemoet te treden omdat je dat verdient als FP-user die veel werk van z'n postings maakt. Nu sta ik voor het eerst op het punt om mijn uitgangspunt te heroverwegen.
Dit was weer zoiets waarvan ik denk: dat doet afbreuk aan de waarde van wat je verder neerzet. Je moet goed onthouden dat een informatief stuk, waarin je ook รฉรฉn persoon of een groepering tegelijkertijd schoffeert, als snel opgepakt wordt als een totale belediging.

Om af te ronden, ik voel mij niet zwaar beledigd. Maar dit is geen beste actie wat mij betreft. Ik was een heel schappelijke post in elkaar aan het draaien in reactie op jouw eerste post van vandaag... en dan kom je ineens met een dergelijke verscherpte reactie erachteraan. Jij weet dat je hier niet op de knieรซn hoeft om nadere aandacht voor je moderaties. Maar als je je goodwill moedwillig gaat verspelen dan ben je niet handig bezig wat mij betreft.

Waarschijnlijk heb ik je helemaal verkeerd begrepen natuurlijk. En waarschijnlijk kom je zometeen met een reactie waarin je alles weer uit gaat leggen. Dan kom ik weer terug bij wat ik al vaker gezegd heb: denk eerst eens even na voordat je op de "verstuur bericht" toets klikt, wat andere mensen van jouw tekst gaan vinden, hoe ze het mogelijkerwijs op kunnen pakken. En dat blijkt dan zo bar moeilijk te zijn dus... Ik vind dat werkelijk waar jammer. :)

Maar goed, natuurlijk heb je de kans om te reageren. Want als er iemand op tegen is dat mensen de mond gesnoerd worden, dan ben ik het wel. Onthoud dat en handel in die wetenschap. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beรซindigd

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 13:44:

Dit noem ik nu een overduidelijke flame.
Mijns inziens mag jij weer eens in de schoolbanken plaats nemen en je geschiedenislessen gaan volgen. Nederlands Auschwitz Comitรฉ - 1933-1945
Nazi-Duitsland gaan vergelijken met Microsoft gaat IMHO te ver. Nazi-Duitsland heeft in haar concentratiekampen miljoenen mensen vermoord.
Hoe groot jouw weerstand tegen Microsoft ook is, een vergelijking maken met duitsland ten tijde van de tweede wereldoorlog, is dan ook compleet fout.
De analogie gaat nog veel verder als je er op doordenkt Verzet van Free (!) software, oorspronkelijk klein, maar groeiende, en de geallieerden in de vorm van IBM, Redhat. 8/7
Ja, we kunnen de analogie nog verder door trekken! Wil jij soms beweren dat Microsoft, miljoenen mensen het leven kost? Of ga je straks Bill Gates met Hitler vergelijken?
Superdeboer zal het niet leuk vinden, maar hij zou mij toch graag de mond willen snoeren: Daarmee is een vergelijking gemaakt met gecencureerde kranten in duitsland.
Ook deze opmerking is mijns inziens compleet fout. Om een Moddereter te vergelijken met het censuur in duitsland is er ook een teken van dat jij de zaken tussen de bovenstaande discussie en Nazi-duitsland is in het juiste perspectief moet gaan zien.
* Longbeard hoopt dat iedereen dat begrijpt: NOFI
* Longbeard vindt deze opmerkingen compleet FOUT en is van mening dat deze opmerkingen overduidelijke FLAMES zijn, hoe zeer JIJ ook zegt dat dat niet je bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga natuurlijk wel even kort hierop in.
super-de-boer schreef op 28 May 2003 @ 14:17:
Ik vind dergelijke vergelijkingen (ook al worden die dus vaker gedaan) niet thuishoren op de FP, omdat ze onnodig kwetsend kunnen zijn.
Heb je gelijk in. Ik heb dat dus ook NIET gedaan op de FP.
Dat is dus vrij persoonlijk. Jouw post is dus inderdaad wel waardevol.
Dank.
Wat mij betreft echter had je dus niet eens hoeven refereren aan de NSB, noch je begrip voor die vergelijking uitspreken. Er waren voldoende andere mogelijkheden geweest om kritiek op de BSA te leveren zรณnder naar de NSB te verwijzen.
Dat had ik inderdaad niet hoeven te doen. Ik heb er wel voor gekozen omdat dat een goede verwoording is.
Zonder al te wijs te willen zijn: iemand van de BSA kan een dergelijke opmerking als kwetsend of smadelijk betitelen.
Tja, daar heb ik geen boodschap aan. De persoon die daar werkt kiest er zelf voor, dit hoort daarbij.
En wat mij betreft staat hij dan in zijn recht, omdat de NSB geen maatstaf zou behoren te zijn om mensen mee te vergelijken.
Fortuyn werd vergeleken door politici met extreem rechts. Dat gaat nog veel verder. Het is en blijft een mening, en zoals ik het verwoord heb moet het kunnen.
Dit alles neemt dus niet weg dat ik vind dat je in het vervolg zulke controversiรซle vergelijkingen achterwege kunt laten.
Dat is waar
Om af te ronden, ik voel mij niet zwaar beledigd.
Gelukkig. Het is namelijk zeer zeker niet de bedoeling je te beledigen.
Maar dit is geen beste actie wat mij betreft. Ik was een heel schappelijke post in elkaar aan het draaien in reactie op jouw eerste post van vandaag... en dan kom je ineens met een dergelijke verscherpte reactie erachteraan. Jij weet dat je hier niet op de knieรซn hoeft om nadere aandacht voor je moderaties. Maar als je je goodwill moedwillig gaat verspelen dan ben je niet handig bezig wat mij betreft.
Ik geef je gelijk daarin.
Waarschijnlijk heb ik je helemaal verkeerd begrepen natuurlijk. En waarschijnlijk kom je zometeen met een reactie waarin je alles weer uit gaat leggen. Dan kom ik weer terug bij wat ik al vaker gezegd heb: denk eerst eens even na voordat je op de "verstuur bericht" toets klikt, wat andere mensen van jouw tekst gaan vinden, hoe ze het mogelijkerwijs op kunnen pakken. En dat blijkt dan zo bar moeilijk te zijn dus... Ik vind dat werkelijk waar jammer. :)

Maar goed, natuurlijk heb je de kans om te reageren. Want als er iemand op tegen is dat mensen de mond gesnoerd worden, dan ben ik het wel. Onthoud dat en handel in die wetenschap. ;)
Goed.
Longbeard schreef op 28 mei 2003 @ 14:43:
* Longbeard vindt deze opmerkingen compleet FOUT en is van mening dat deze opmerkingen overduidelijke FLAMES zijn, hoe zeer JIJ ook zegt dat dat niet je bedoeling is.
Ik doe de uitspraken dan ook hier en niet op de Frontpage. Mensen kennen me hier wel en accepteren redelijk veel van mij. Ik had niet verwacht dat superdeboer beledigd zou zijn, en dat is hij gelukkig ook niet.

Ik vergeleek super-de-boer bovendien niet ergens mee, ik vergeleek een neiging om een bepaalde post omlaag te modden naar flame vanwege een eigen mening daarover ergens mee.

Welnu: super-de-boer is echt niet de enige die die neiging wel eens heeft. Iedereen heeft dat, inclusief mezelf.

In Duitsland wordt nu trouwens cencuur gepleegd ten aanzien van WOII. Eigenlijk is dat heel stom, maar heel begrijpelijk. Er zijn mensen die de holocast ontkennen, dat is ernstig en zorgelijk te noemen. Maar evengoed wordt er ontkent dat er mensen zijn die het ontkennen. Dat is ook cencuur.

Terugkomend op de topic. Ik denk dat er heel goed gemodereerd is. BSA met NSB vergelijken en op gelijke voet zetten gaat te ver, dat moet je "cencureren" tot -1. BSA-gestapo slaat bijv. nergens op.

Onkennen dat BSA met NSB te vergelijken is en wordt gedaan gaat evengoed te ver. Vandaar dat de post van flipz niet op flame staat, maar op +3.

BSA direct uitgebreidt vergelijken met NSB - wat in deze draad dus nu wel gedaan is, maar hier mag het - zou ik zelf op overbodig hebben gezet op de frontpage denk ik (afhankelijk hoe het gebeurt), zeker niet op flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beรซindigd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 16:28: Ik doe de uitspraken dan ook hier en niet op de Frontpage. Mensen kennen me hier wel en accepteren redelijk veel van mij. Ik had niet verwacht dat superdeboer beledigd zou zijn, en dat is hij gelukkig ook niet.
Of je dit soort opmerking nu hier of op de Frontpage doet maakt mijns inziens niets uit. Je kan dit soort opmerkingen in het vervolg beter voor jezelf houden, aangezien je, zoals super-de-boer al aangaf, er zeer gemakkelijk mensen mee kan beledigen. De reactie mijner zijds was gericht, niet tegen de reacties op de Frontpage, maar op de reacties die jij hier in /16 maakte.
In Duitsland wordt nu trouwens cencuur gepleegd ten aanzien van WOII.
Ik weet niet waar jij deze gegevens vandaan haalt, maar censuur t.a.v. WOII vindt in Duitsland, mijns inziens niet plaats. Nog steeds worden zowel de Duitse als de Japanse staat gecontroleerd door diverse instanties, of ze, bijvoorbeeld hun geschiedenisboeken proberen aan te passen. Tevens maken de Duitse TV zenders, samen met de BBC uitgebreide documentaires over de (duitse)misdaden onder het Nazi-regiem.
Of je moet het hebben over de censuur die plaats vindt om het aanwakkerende anti-semitisme, rasisme en de verering van Hitler de kop in te drukken. Duitsland blokkeert Amerikaanse Nazi-sites
Eigenlijk is dat heel stom, maar heel begrijpelijk. Er zijn mensen die de holocast ontkennen, dat is ernstig en zorgelijk te noemen. Maar evengoed wordt er ontkent dat er mensen zijn die het ontkennen. Dat is ook cencuur.
Stom, ja. Begrijpelijk, nee. Ernstig en zorgelijk, ja. Censuur, ja.
Terugkomend op de topic. Ik denk dat er heel goed gemodereerd is. BSA met NSB vergelijken en op gelijke voet zetten gaat te ver, dat moet je "cencureren" tot -1. BSA-gestapo slaat bijv. nergens op.

Onkennen dat BSA met NSB te vergelijken is en wordt gedaan gaat evengoed te ver. Vandaar dat de post van flipz niet op flame staat, maar op +3.
Ondanks dat ik pas sinds kort op /16 meekijk en af en toe mod, ben ik het met je eens dat je post goed gemod is. Toch vindt ik het onverstandig om de vergelijking NSB - BSA te maken, imho was deze opmerking niet netjes en voegde zeker niets toe aan je post.
BSA direct uitgebreidt vergelijken met NSB - wat in deze draad dus nu wel gedaan is, maar hier mag het - zou ik zelf op overbodig hebben gezet op de frontpage denk ik (afhankelijk hoe het gebeurt), zeker niet op flame.
Bij het hier mag het zet ik toch mijn nodige vraagtekens. Ik vindt het hier geuite, beneden alle pijl.
offtopic:
Ik hoop van harte dat niets van deze discussies naar buiten komen zoals bij dit topic.

Nee, misschien geen Flame maar meer een Troll,
The content of a "troll" posting generally falls into several areas. It may consist of an apparently foolish contradiction of common knowledge, a deliberately offensive insult to the readers of a newsgroup, or a broad request for trivial follow-up postings. You are probably reading a troll

[..]

The result of such postings is frequently a flood of angry responses. In some cases, the follow-up messages posted in response to a troll can constitute a large fraction of a newsgroup's contents for as long as several weeks. These messages are transmitted around the world to thousands of computers, wasting network resources and costing money for people who pay to receive Usenet news. Troll threads also frustrate people who are trying to carry on substantive discussions in a newsgroup.
en dan voornamelijk "a deliberately offensive insult to the readers" niet naar de lezers maar naar de werknemers van BSA en naar de overlevenden van het Nazi-regime. En dus zijn imho de gemaakte opmerkingen een -1 moderatie waard.

Overigens de opmerkingen mijnerzijds waren en zijn imho regelrechte flames.
Daarvoor bij deze mijn excuses.
Longbeard schreef op 28 mei 2003 @ 14:43:
[...]
Ja, we kunnen de analogie nog verder door trekken! Wil jij soms beweren dat Microsoft, miljoenen mensen het leven kost? Of ga je straks Bill Gates met Hitler vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

* botoo is van mening dat FlipZemanova en Longbeard er een nette, repect- en -begripvolle discussie van gemaakt hebben :)

Longbeard, welkom en blijf langskomen op /16
niet in de laatste plaats vanwege je (A?)D&D interesse, maar daar springen we later nog wel eens in als het gebruikelijke off-topic gedrag weer zijn opwachting maakt

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Pagina: 1