Over achter de feiten aanlopen gesproken...Geen probleem, zolang we het categorisch met elkaars posts oneens zijn, zoals ik natuurlijk ook bedoelde. Categorisch met elkaars persoon niet door een deurtje kunnen zou lastig zijn, maar daar is hier dacht ik geen sprake van.
Goed, dan zal ik kort en duidelijk met je zijn, als abstract niveau niet duidelijk is... Ik ben gelovig en ik voel mij wel degelijk gekrenkt door beide termen. Die kun je dan met allerlei oude spreekwoorden mooier maken dan ze zijn, in mijn ogen zijn het gewoon vloeken, die ik persoonlijk een schande voor de FP vind.
Bon, dat is helder. Men noemt het wel de "voetballersziekte" om, wanneer het de eigen persoon betreft, toch in de tweede of derde persoon te spreken. Dat maakt zaken er niet duidelijker op, dit wel. Met deze tekst kan ik het natuurlijk ook niet oneens zijn, in tegenstelling tot de teksten die je eerder schreef.
Ik vind alleen dat je zelf een "wij weten hoe gelovigen zich voelen"-argument gebruikt als jij iets als dit schrijft: (...)
Touché. Ik breng je wel even "Jij hebt duidelijk aangegeven dat religie jou niets zegt." in herinnering: daarmee gaf je toch vrij duidelijk aan dat je weinig respect hebt voor de manier waarop ik met spiritualiteit omga. Het enige waar je wat van kan zeggen is dat ik weinig opheb met theistische religie. Maar: Exodus 20:4, eerste gebod: "
Gij zult u geen (gesneden beeld, noch enige)
gelijkenis maken" en voor mij, levend achter een toetsenbord, valt daar ook het verheiligen van woorden onder. Helpt bij het rationaliseren van vloeken (I mean to say I believe they don't exist) en is bovendien mijn belangrijkste argument bij het me van het lijf houden van happyclappy-evangelisten, en wordt hier vermeld om je duidelijk te maken dat jij net zo goed niet voor gelovigen kan spreken als ik. Maar dat kunnen we wellicht beter in een W&L-topicje doen

Duidelijk is dat je je door die klep op de FP persoonlijk aangesproken (beledigd, something like that) voelt, en dat is niet de bedoeling. Daar zijn we het over eens.
...maar je start een discussie die het mij voor doet komen of vloeken moet kunnen, omdat het in het verleden is gebeurd, of omdat er ook andere lelijke taal wordt gebezigd op de GoT-fora. En in die discussie wens ik gewoon niet mee te gaan omdat ik dat een heilloze discussie vind. Ik ben namelijk principieel tegen het gebruik van elke vorm van dergelijk verwerpelijk taalgebruik op een kwaliteits-site als deze.
Andermaal duidelijk - maar hier zit ons meningsverschil. Ik ben niet van mening dat vloeken moet kunnen, en ik zou graag hebben dat je ophoudt dat te suggereren. Ik ben van mening dat het raar is dat er zoveel gevloekt wordt, en plotseling een post om die reden helemaal afgekraakt wordt, terwijl die post zich in weinig onderscheid van de reguliere M$-troll. Ik ben van mening dat niet het geloof in deze discussie leidraad moet wezen, maar moderatie van idiote posts.
Dat de poster iets pakt wat jou aan het hart gaat maakt dat je feller,
en minder objectief reageert. Die objectiviteit is nu mijn zorgenkindje. Ik vind niet dat er gemodereerd mag worden op basis van gevoelens, ik vind dat er gemodereerd moet worden op basis van een stel heldere regels. Dat vloeken niet hoort, agree. Dat deze post door de duivel himself is geplaatst, neen, driewerf neen. Als hier een schuldige aangewezen moet worden is het de modforce die al die vloeken in de plus heeft laten staan; daarmee een cultuur creeerend waarin dat vloeken als normaal wordt beschouwd. En daarmee hoop ik dat de stelling dat ik vind dat vloeken moet kunnen tot het verleden behoort, want dat is niet zo. De door mij aangehaalde vrijheid van meningsuiting diende niet als excuus om te mogen vloeken, maar ter herinnering aan het adagium "gelijke monniken, gelijke kappen". Als A iets mag zeggen, mag B het ook.
Verwijderd in "*******************!" zegt hier wat nuttigs over: vloeken is niet soms fout, soms goed. Als je het afkeurt, doe dat consequent.
Overigens reageer ik in een draadje over een post die vloeken behelst, ik begin de discussie niet - ik probeer er vorm en inhoud aan te geven. Sommige mensen vinden het niet erg, andere mensen wel. Dat ik in eerste instantie uitsluitend posts met als strekking "bemoei je er niet mee, we zijn er al uit en bovendien mag jij niks over geloof zeggen" als antwoord krijg, ontkrachten wmb alles wat je zegt over fatsoenlijke omgang met anderen op dit forum. En dáár ben ik wél best een beetje boos over.
Nog een kanttekening bij Skin en dan ga ik lezen wat er verder nog allemaal is geschreven. Namelijk: de FP is niet meer of minder onderdeel van tweakers.net dan enig ander onderdeel. De suggestie van beschaving die je wekt door de FP te kuisen werkt alleen maar harder tegen je als een puritein ten langen leste de HK in komt, en daar met bakken vol vleeswaar geconfronteerd wordt. De FP moet in mijn optiek representatief worden gemodereerd, dat wil zeggen: niet minder streng, maar ook niet strenger dan wat op GoT toegestaan is.
Het is een klassieke economische wet: als je een slecht produkt mooi verpakt, verkoop je het één keer. Als je een goed produkt slecht verpakt, zijn je klanten positief verrast en blijven ze terugkomen. Hm, ik geloof dat ik zojuist gezegd heb dat GoT wel, en de FP niet inhoudelijk gemodereerd moet worden
[
Voor 4% gewijzigd door
Rataplan op 10-03-2003 23:36
. Reden: zelfcensuur :) ]