Toon posts:

Probleem met delen van Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb wat problemen met het delen van internet.

Mijn desktop is verbonden met een Hub (middels een LAN kabel). Vanuit deze Hub gaat 'r weer een kabel naar de laptop.

Mijn internet heb ik als volgt geconfigd:

Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/3_621311597_392842.JPG

Zo moet íe 't toch gewoon doen?

Ik heb de Hub niet geinstalleerd (weet ook niet of dat moet) omdat ik hier totaal geen software van heb.
Ook gaat 't om een Alcatel Speed Touch USB modem van Planet. Ik weet wel dat deze eigenlijk eerst getweaked moet worden echter een vriend van mij heeft alles precies (op de hub na, hij heeft gewoon pc to pc) het zelfde zonder te tweaken

MvG

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vinden de 2 pc's elkaar wel? als dat zo is, lijkt met het een gevalletje van andere pc configureren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ehm.. Aangezien je hier al langer wat rondloopt weet je nu toch wel onderhand wat de richtlijnen zijn voor een TS??

Hoe deel ik Internet ? al gelezen??
en http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2 ook??

Daar komt bij dat die gewoon basis kennis is.. En hub heeft nooit software (Tenzij je een managable hub heb, maar dat is nu niet aan de orde) En wat heb je precies met Ip adressen en subnetmasks gedaan?? Welke protocollen? Etc...

[ Voor 33% gewijzigd door Sn3akz op 27-05-2003 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor. Maar die termen begrijp ik allemaal niet.
Ben maar een simpel menneke, en met all do respect is dat voor beginners abracadabra

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 00:13 ]

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Ja kom op zeg... dan kan je beter naar www.beginnersweb.nl gaan...

[ Voor 38% gewijzigd door Sn3akz op 27-05-2003 00:16 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
Kun jij zelf eigenlijk wel internetten nu? Want dat is me nog niet helemaal duidelijk... Probeer ook eens te kijken of die 2 computers elkaar uberhaupt zien. Je weet overigens hoe je ip-adressen in moet stellen he? Sn3akz brengt het minder aardig amar misschien is het geen slecht idee om Hoe deel ik Internet? even te lezen.. Er staat best veel informatie, ook voor netwerks-noobs. Suc6, tis nu bedtijd 4 me dus sterkte vannacht

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-07 15:32
Is die netwerkkaart in je desktop wel geactiveerd (in je BIOS of in XP)? Je moet voor die netwerkverbinding (met je interne netwerk dus) ook de juiste instellingen doen namelijk.

Verwijderd

ik denk dat je een cross kabel gebruikt.... Neem een normale netwerkkabel.. (das ook het verschil met je vriend zonder hub)

Edit:

Dat maak ik op uit het feit dat hij het over een LAN-kabel heeft. En ook dat hij dezelfde opstelling heeft als een vriend die alleen pc-to-pc verbinding heeft ipv met een hub ertussen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 17:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 17:03:
ik denk dat je een cross kabel gebruikt.... Neem een normale netwerkkabel.. (das ook het verschil met je vriend zonder hub)
Hoe kun je dát uit z'n verhaal opmaken? Hij heeft niet eens verteld of z'n laptop wel TCP/IP praat :?

RStefan:
Hoe deel ik Internet ? zou genoeg moeten zijn voor deze situatie. Gebruik anders de wizard die door XP zelf voorgesteld wordt, middenonderin het venster dat je net hebt gepost.

Wat je nu gewoon moet doen is op beide computers Windows zo instellen dat hij samen met de andere computer 'op het netwerk zit'. Maar dit zijn wel dingen die erg basic zijn, voor uitleg verwijs ik je graag door naar andere sites:
http://www.beginnersweb.nl/cursus/netwerk.php bijvoorbeeld.

Veel succes!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 17:25 ]

Pagina: 1