XFX Geforce versus Ati Radeon.. Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56
Hoi,
Ik heb de keuze een nieuwe videokaart te kopen
Het word dan :

hightech ati radeon 9700 128mb tv dvi agp8x

of een

xfx geforce fx5600 128mb vivo dvi agp8x

Welke is beter? Beide staan ze goed in het foldertje en de prijzen verschillen niet zo (maar €10 verschil)

Maar ben toch benieuwd wélke ik nu zou kopen.. Laat het ff weten. Ervaringen zijn ook welkom!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop dat je geen slotje krijgt :X

Ik denk de Radeon, imo toffer, prima kaart (ervaring :9)

Maar je moet het helemaal zelf weten, paar reviews opzoeken etc....

Grolsch Royce!

• Sypher
Waarom zou ik een slotje krijgen dan :? Ik wil alleen maar meningen horen... Tnx voor je mening

[ Voor 29% gewijzigd door Sypher op 26-05-2003 20:01 ]

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Ik zou ook voor de ATI Radeon gaan, ik heb hier echter geen ervaring mee, maar ik zou de ATI aanraden. Heb veel goeds over deze kaart gehoord.

De ATI 9xxx kaarten zijn toch een stuk beter dan de GFX van Nvidia, daar kan nog verandering in komen, maar ik zie dat niet zo snel gebeuren. Dus de ATI! ;)

Verwijderd

netvisions schreef op 26 May 2003 @ 20:00:
Waarom zou ik een slotje krijgen dan :? Ik wil alleen maar meningen horen... Tnx voor je mening
Lees die FAQ dan door :( :

Wat is jullie ervaring met ...

Je bent op zoek naar een nieuwe monitor of videokaart, anders was je niet bij dit product terecht gekomen. Het is eigenlijk een beetje vreemd dat je dan iemands ervaringen ermee wilt weten als je al zoveel hebt uitgezocht dat je precies bij 1 iets terecht bent gekomen, het is meer een bevestiging of het toch geen miskoop zal zijn. Gebruik dan even de search of google; als er weinig problemen met betrekking tot dit product zijn dan kun je er wel vanuit gaan dat het goed zit.

Een ervaring is iets persoonlijks. Een gamer heeft bijvoorbeeld weinig baat bij een ultrascherpe CRT, games zien er zelfs beter uit met een monitor die wat waziger is. Veel mensen zijn tevreden met een 19" die 1280 x1024 redelijk scherp kan weergeven, anderen vinden per se dat 1600x1200 op 100 Hz ultrascherp moet zijn.

Voor monitoren en TFT's is het sowieso raadzaam om het gewoon eens met je eigen ogen te gaan bekijken, smaken verschillen enorm; je smaak is moeilijk hier uit te drukken. Vaak is het ook zo dat mensen gewoon niet beter weten omdat ze het simpelweg niet kennen.

In ervaringentopics zul je altijd zien dat er reacties geplaatst worden als 'neem die monitor, die heb ik ook en draait al jaren perfect' of erger nog 'nvidia rulezzzzzzzzz '. Mede omdat deze nietszeggende reacties gewoon niet gewenst zijn en totaal geen waarde kennen, gaan topics als 'Wat zijn de ervaringen met....' in V&B in principe allemaal op slot.

Ook topics met de strekking van 'welke van deze 2 is beter' gaan op slot, de specificaties (refreshrates, dot pitch etc) van beide monitoren of videokaarten kun je zelf op zoeken en vergelijken. Welke van de 2 dus voor jou de beste is kan je dan makkelijk zelf bepalen.

Eigenwijs!

• Sypher
Sorry hoor :X Maar dat gaat over 'monitoren' en ik heb het over videoplanken betreft hoe de performance is in games zoals GTA:VC enzo.. Tft heb ik al 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Sypher op 26-05-2003 20:06 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

netvisions schreef op 26 mei 2003 @ 20:05:
Sorry hoor :X Maar dat gaat over 'monitoren' en ik heb het over videoplanken betreft hoe de performance is in games zoals GTA:VC enzo.. Tft heb ik al :Y
gaat ook over videokaarten B) B)

;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Sypher
Ja ok maar hij heeft het over TFT en CRT enzo... En rept niet over videokaarten

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.