[PHP] Highlighting van text via functie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag bij bepaalde text de PHP source code highlighten. Maar
mijn site is extern gehost en ik kan niet bij de root om het bestand "httpd.conf " aan te passen.

Bestaan er geen scripts welke highlighting van PHP tekst kunnen verzorgen of ben ik afhankelijk van de standaard php functies zoals highlight_file en highlight_string

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 19:12:
Ik wil graag bij bepaalde text de PHP source code highlighten. Maar
mijn site is extern gehost en ik kan niet bij de root om het bestand "httpd.conf " aan te passen.

Bestaan er geen scripts welke highlighting van PHP tekst kunnen verzorgen of ben ik afhankelijk van de standaard php functies zoals highlight_file en highlight_string
Wat is daar mis mee? Je kunt wel zelf een programmaatje maken dat files leest, die file dan door highlight_string heengooit en output. Of doet highlight_file dat? Nevertheless, het werkte bij mij :)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat deze functie niet aan. Die is wel aan te zetten maar dan moet ik bij de root komen en dat mag niet van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 21:40
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 19:16:
Bij mij staat deze functie niet aan. Die is wel aan te zetten maar dan moet ik bij de root komen en dat mag niet van de provider.
Vaag?

Dan is er weinig voor te doen ben ik bang. Misschien dat ergens op 't net wel een PHP library staat die zulk soort klusjes kan oplossen. Of je moet het zelf programmeren (wel veel werk :/)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
er is een script voor d8 ik, ik weet het niet 100% zeker hoor maar ik d8 eens een script gezien te hebben die dit deed maar ik weet ook niet meer waar ie staat sorry ik zal wel ff zoeken

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal zal ook nogs een mijn hosting vragen of die nog een mogelijkheid zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zijn zowel highlight_file als highlight_string uitgeschakeld?
als highlight_string niet is uitgeschakeld, en je wel files dmv fopen() en fread() kan inlezen zou je die nog kunnen gebruiken misschien.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch nog is wat na gaan pluizen en highligh_file staat voor 100% uit. Nu ben ik nog is ff bezig gegaan met highlight_string en tot mijn STOMME verbazing heb ik deze nu wel aan de praat gekregen.

De uiteindelijke werkende code om een compleet bestand te highlighten via highlight_string staat hieronder. Allemaal weer bedankt

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11