C-media probz

Pagina: 1
Acties:

• pyrox
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 16:21
Zoals je in deze topic kan lezen, gaf ik antwoord op een vraag van iemand bij wie al zijn media om een of andere duistere reden langzamer werd afgespeeld.
Ik had toen zelf last van exact dezelfde problemen.
Ik dacht de oplossing te hebben door opnieuw de drivers te installen, maar uiteindelijk werkte dit toch niet.

Het probleem is namelijk als volgt:
Ik heb een chaintech 7njs moederbord met onboard C-media sound.
Via de drivers die met dit mobo geleverd werden werkte mijn geluid altijd prima.

Toen ik enkele weken geleden een nieuwe videokaart aanschafte (radeon 9700 pro), en dus ook de drivers hiervoor installeerde (catalyst 3.4) merkte ik tot mijn verbazing dat al het geluid ongeveer met de helft vertraagd werd afgespeeld.
Hierop installeerde ik opnieuw de drivers van EN mijn videokaart EN mijn c-media sound.
Dit hielp en het probleem was verholpen.
Dacht ik....

Toen ik namelijk daarna een ander programma installeerde, begon het geluid direct weer vertraagd af te spelen.
Dit ligt niet aan het programma wat ik toen installeerde, want ik heb het met een hoop applications getest, en telkens als het geluid gewoon prima werkte, maar ik een ander progje installeerde, begon de problemen opnieuw.
(alsof al die programma's iets in het register verkloten ofzo :?)

Ik heb ook andere (oudere) catalyst-drivers geprobeerd, maar ook dit haalde niets uit.

Zoals je misschien begrijpt begint dit bugje mij flink de keel uit te hangen want stel je maar eens voor dat je bijv vietcong speelt en dat als je schiet, je de knal ongeveer 7 sec later hoort.. vrij verwarrend kan ik je vertellen :)

[ Voor 3% gewijzigd door pyrox op 26-05-2003 19:02 ]

Revolution!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als je xp draait zou ik eens system recovery doen tot voordat het probleem onstond.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.