Toon posts:

compact flash data niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een compact flash kaartje gekocht voor mijn digitale camera (hp 315) en wat foto's genomen.
Nu wilde ik de foto's op de pc zetten, maar krijg ik de melding dat de disk niet geformatteerd is en of ik dit alsnog wil doen.

Ik heb er geen trek in om die foto's kwijt te raken en wil ze graag behouden.
Is er een manier om die foto's nog op mijn pc te krijgen?
De compact kaart doet het verder prima in mijn camera, waar ik gewoon de foto's kan bekijken en nieuwe foto's kan maken enz.

Ik heb al wat recovery programmaatjes geprobeerd, maar die schijnen alleen te zijn voor data dat verloren is gegaan door een format/delete. Hier gaat het om een kaart die niet te benaderen is...
HP zegt dat er niks meer aan te doen is en ik de foto's kwijt ben, is dat echt zo?

Oh ja, OS is winxp.

Hulp wordt zeer gewaardeerd :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hoe heb je al geprobeerd de bestanden over te zetten? Alleen via de camera of via een CF reader/writer? Gebruik je de software van je cam ervoor of via Explorer? :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je netjes in de FAQ van dit subforum had gekeken, dan had je geweten dat zo'n topic eigenlijk in Gadget Talk hoort :)

Opslagmedia & I/O Controllers > Gadget Talk

Verder zou het zéér nuttig zijn als je erbij vermeldt wélke recoveryprogseltjes je allemaal al had geprobeerd. Het zou namelijk zonde zijn als iedereen allerlei progseltjes aanbeveelt, welke je al reeds had uitgeprobeerd :z

Mijn tip: [google=Digital Image Recovery]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Gebruik geen winxp voor de hp 315 deze ondersteunt volgens mij geen windows xp, en kaartjes grooter dan 32 mb worden dus ook niet goed gelezen. Er zijn wel gehackde drivers beschikbaar waardoor winxp/hp315 wel kaartjes groter dan 32mb ondersteunt

http://bizforums.itrc.hp....1abdb0090277a778c,00.html Gaat over dit probleem en bevat ook link naar de gehacked driver http://www.suspekt.org/photosmart.html

[ Voor 30% gewijzigd door djexplo op 26-05-2003 15:35 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'