Help, ik krijg geen geld terug van genie/o2!!

Pagina: 1
Acties:

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 07:27
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem. Misschien heeft een van jullie het ook al meegemaakt en kunnen jullie mij tips geven, wat te doen.

Ik heb vorig jaar april, via de Genie site (by o2) een goedkoop abonnement zonder toestel gekocht. Dit was een actie waabij je binnen 6 weken, een bepaald bedrag (166 euro) terug gestort zou krijgen, waardoor je in verhouding nog maar weinig betaald per maand.

Tot op heden heb ik nog steeds geen geld gezien) :( !! Ik heb ze al 20 keer aan de telefoon gehad, maar vertellen dat ze mij niet kunnen helpen en dat ik maar een brief moet schrijven naar een bepaalde afdeling. Dat heb ik toen gedaan, een keer of 2. Ik ontving geen reactie. (alle reactie waren naar o2, want genie bestaat ondertussen niet meer, die hadden genie overgenomen).

Daarna nog een aangetekende brief verstuurd, waarin ik eiste dat ze het geld moesten storten, en anders een deurwaarder in zou schakelen.

Ik heb de consumenten bond nog gevraag wat ik kon doen. Deze zeiden dat ik er eventueel een rechtzaak van kan maken via de rechtsbijstandverzekering. Daarna heb ik deze gebeld, maar deze doen gaan financiele zaken onder de 220 euro!!

Nu, weet ik echt niet meer wat ik kan beginnen! (Ik heb nog wel de papieren enzo vandestijds, want ik heb die webpages met voorwaarden en contract uitgedraaid.)

Hebben jullie dit ook weleens gehad, dat je het beloofde bedrag niet teruggekregen hebt??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Was dat geen OP=OP actie oid, of moest je niet aan bepaalde voorwaarden voldoen :?

verder zou ik idd maar eens gaan zeuren, desnoods via TV (breekijzer) oid :)
ik weet niet of er nog meer mensen hier last mee hebben, anders kan je met meerdere mensen dit doen, heeft meer effect

suc6 iig :)

Verwijderd

nou, de wettelijke rente is iets van 7 of 8% ofzo? dus net zolang wachten tot de vordering boven die 220 komt is misschien een idee.....

Verwijderd

AMD_er schreef op 26 May 2003 @ 13:37:

breekijzer is gestopt :-)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 13:38:
[...]

breekijzer is gestopt :-)
oid ;)
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 13:37:
nou, de wettelijke rente is iets van 7 of 8% ofzo? dus net zolang wachten tot de vordering boven die 220 komt is misschien een idee.....
je kan wel eindeloos gaan wachten, maar daar schiet je ook niets mee op,
je wilt het geld hebben, en het liefst zo snel mogelijk, ik ken het id.
als je het geld hebt is het klaar, hoef je je er geen zorgen meer over te maken

het is een stukje afronding

owja:
om je post te editen gebruik je dit knopje:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Bel eens een incassobureau.

Die zouden je vordering graag moeten willen binnenhalen, als je alle bewijsmateriaal hebt bewaard is het technisch een eitje, en voor een paar tientjes regelen zij een brief met ultimatum waarin staat dat verdere incassokosten voor rekening van O2 zijn - krijg je iig een deel van je geld terug. Als je een kansloze vordering hebt zullen ze je dat trouwens ook gewoon vertellen, dan nemen ze de job namelijk niet aan :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• DenniX
AMD_er schreef op 26 May 2003 @ 13:37:
Was dat geen OP=OP actie oid, of moest je niet aan bepaalde voorwaarden voldoen :?

ik weet niet of er nog meer mensen hier last mee hebben, anders kan je met meerdere mensen dit doen, heeft meer effect

suc6 iig :)
Nee, was geen op=op actie!!

En dit leek ik hoop door middel van dit forum concact/info te krijgen van mensen die dit probleem ook hebben (gehad)!!

De TV inschakelen lijkt me wel een beetje overdreven, de rechtsbijstand doet het nieteens voor dat bedrag. En ik kan desnoods nog wel een rechtzaak opstarten, maar als ik dan verlies, ben ik nog VEEL MEER geld kwijt 8)7 , vandaar dat ik het bij de rechtsbijstand wilde doen, daar zijn we namelijk wel voor verzekerd.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Rataplan schreef op 26 mei 2003 @ 13:48:
Bel eens een incassobureau.

Die zouden je vordering graag moeten willen binnenhalen, als je alle bewijsmateriaal hebt bewaard is het technisch een eitje, en voor een paar tientjes regelen zij een brief met ultimatum waarin staat dat verdere incassokosten voor rekening van O2 zijn - krijg je iig een deel van je geld terug. Als je een kansloze vordering hebt zullen ze je dat trouwens ook gewoon vertellen, dan nemen ze de job namelijk niet aan :)
Er zijn ook incasso bureau's en deurwaarders waar je zelf niks aan hoeft te betalen, maar die alle kosten op de schuldenaar verhalen. Wettelijk is dit ook toegestaan om alle gemaakte kosten (Dus ook het papier - postzegel - aangetekende brief -tijd - e.d. ) wat je nu al er aan besteed hebt te verhalen op de schuldenaar.

Neem anders eens contact op met Interim Justitia oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Luppie op 26-05-2003 13:53 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Cobra_Lup schreef op 26 mei 2003 @ 13:53:
Er zijn ook incasso bureau's en deurwaarders waar je zelf niks aan hoeft te betalen, maar die alle kosten op de schuldenaar verhalen. Wettelijk is dit ook toegestaan (...)
Neem anders eens contact op met Interim Justitia oid.
Intrum Justitia idd, of Graydon.

Ik denk alleen niet dat ze *alle* klussen op no-cure-no-pay-basis aannemen. Vandaar mijn idee: je staat er versteld van hoe snel mensen betalen als ze het briefhoofd van een multinationale geldwolf zien :D

Qua wettelijke verantwoordelijkheid heb je iig gelijk. De incassant zal je ook zeker vertellen hoe je het maximale rendement uit je vordering kan halen, da's nou eenmaal hun specialiteit >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• DenniX
Dank jullie wel, voor de reacties! Ik zal morgen eens gaan bellen met zo'n incasso bureau, als jullie nog anders tips hebben hoor ik t heel graag!!!

Verwijderd

Ik krijg sinds mei vorig jaar ook nog geld van Telfort (O2)... Was het eigenlijk vergeten en kwam de rekening laatst weer tegen. Ben meteen gaan bellen. Zou op 30 januari zijn overgemaakt (toen had ik nog niet gebeld, dus uit eigen initiatief bijna een jaar later :(). Uiteraard heb ik niets ontvangen. Ik ga nu naar de Geschillencommissie Telecom. Kost € 35 klachtengeld, maar die eis ik weer terug.

Zie www.geschillencommissie.nl

Verwijderd

kijk, en door dit soort dingen ben ik weer even blij dat ik bij een kwaliteits provider als vodafone zit.....

doet mij denken aan mijn onetel verhalen, of superweb, of wish en natuurlijk wanadoo.

jaja, als je vaak van provider switcht maak je wat mee.

Overigens bij elke provider geld erop verdiend :)

gewoon antwoordnummer.nl gebruiken en ze bestoken met brieven, dat werkt en is op hun kosten.

En als ze niet reageren stuur je een baksteen, op hun kosten uiteraard :)

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:35
o2/Genie shop heeft nooit Cashdeals gehad. Dat doen GSM operators ook nooit. Dat doen alleen GSMshops. Denk dat je via een online shop een abonnement van o2 hebt gekregen. Je krijgt dan niet van o2 je cash. Maar via die telefoonzaak.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• DenniX
Ja klopt, das het ik bij Genie afgesloten, maar die is inmiddels allang opgeheven, en o2 geworden!! Dus die kan ik alleen nog maar benaderen :S!!

Wil dit nu zeggen dat ik beter de moed op kan geven, omdat dit bedrijf "failliet" is, of kan ik naar O2 om m'n geld daar te verhalen, omdat hun Genie overgenomen hebben??

• gratiz
  • Laatst online: 17:35
Genie is toch de oude naam van de onlineshop van Telfort? Telfort werd o2 en Genie ging ook verder onder de naam o2.
Genie was gewoon een productnaam van de onlineshop van o2 dus. En dus waren er ook geen cashdeals?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

DenniX schreef op 26 May 2003 @ 13:34:
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem. Misschien heeft een van jullie het ook al meegemaakt en kunnen jullie mij tips geven, wat te doen.

Ik heb vorig jaar april, via de Genie site (by o2) een goedkoop abonnement zonder toestel gekocht. Dit was een actie waabij je binnen 6 weken, een bepaald bedrag (166 euro) terug gestort zou krijgen, waardoor je in verhouding nog maar weinig betaald per maand.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
Als jij dit via de website oid gekocht hebt, zou ik alsnog met de klantenservice van O2 bellen (ik heb overigens geen slechte ervaringen met hun klantenservice), of met contractbeheer van O2

Vertel ze de datum waarom je aangesloten werd en wanneer dit beeindigde. Meldt ze dat je de voorwaarden van de contractdatum ook nog in bezit hebt.

Geef aan dat tot op de dag van vandaag je geen Euro gezien hebt op je rekening van O2. EIS dat zij dit per direct afhandelen... vraag naar de stappen die zij zullen ondernemen, en EIS dat ze je terugbellen over de status.

Aangezien er nu meer dan een jaar voorbij is en zij in gebreke zijn gebleven heb jij als klant RECHT op MAX 1.5x het verschuldigde bedrag
Zoek dit ook even op in het wetboek met artikelnummer en GEEF DIT AAN!!!

Geef ook aan dat je meerdere malen hebt gebeld en aangetekende brieven hebt verstuurd en naar het kastje van de muur wordt gestuurd en dat jij nogal de KLANT bent en zij de KLANTENSERVICE

Blijf rustig en vraag ALTIJD naar de naam die je gesproken hebt\, datum en tijd, desnoods INCIDENTCODE oid...

Als zij je dan nog niet willen helpen, vraag naar de afdelingsleider of groepsleider op dat moment...

Als je dit alles hebt gedaan, laat het anders nog even weten. Dan wil ik je wle verder helpen.

PS heb je dit contract werkelijk op de O2 Site gekocht? of via een andere aanbieder die contracten aanbiedt van teleoperators? want als het laatste waar is, moet je niet bij O2 zijn, maar bij die aanbieders (zoals bv www.gsmweb.nl)

Daarnaast inschakelen van incassoburo slaat nergens op want dat kost ook jou geld.

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 27-05-2003 15:27 ]

• DenniX
Ik heb vandaag niet kunnen bellen, ik heb helemaal geen tijd gehad!

Maar ik heb dit abbonnement bij Genie.nl destijds afgesloten, en die moesten mij dus dit bedrag van 166 euro, terug op mijn rekening storten!! Dit is dus niet gebeurd!!

Volgensmij heb ik dus een contract met Genie.nl bij O2!! maar genie bestaat dus niet meer!!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DenniX schreef op 27 May 2003 @ 18:05:
Ik heb vandaag niet kunnen bellen, ik heb helemaal geen tijd gehad!

Maar ik heb dit abbonnement bij Genie.nl destijds afgesloten, en die moesten mij dus dit bedrag van 166 euro, terug op mijn rekening storten!! Dit is dus niet gebeurd!!

Volgensmij heb ik dus een contract met Genie.nl bij O2!! maar genie bestaat dus niet meer!!
Telfort en Genie zijn samengegaan -> O2
Dus je kan wel degelijk bij O2 aankloppen... succes

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42
Ik zou iedergeval het eea doorgeven aan Radar (TROS). Die hebben al een paar keer O2 in de uitzending gehad, allemaal over dit soort klachten....

• DenniX
Dank je wel n00bs, voor je goede uitleg en bijdrage : ) !!!!! (ook de andere mensen allemaal trouwens ;) )

Ik ga proberen (weer) morgen hierover te bellen, en dan laat ik het wel weer weten!!

Ik vind t echt fijn dat jullie me zo goed kunnen helpen hiermee!! Gewelig goede Site en Mensen!!!!

• DenniX
Ik heb even gezocht in het wetboek, maar weet iemand waar ik precies op moet zoeken (termen?) , het is zo groot!!!

is dit in de goede richting? :

http://www.win.tue.nl/~ae...tboek/boek_6/titel_2.html

Het is allemaal zo formeel omschreven, dat ik t bijna niet snap!!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DenniX schreef op 27 May 2003 @ 20:24:
Ik heb even gezocht in het wetboek, maar weet iemand waar ik precies op moet zoeken (termen?) , het is zo groot!!!

is dit in de goede richting? :

http://www.win.tue.nl/~ae...tboek/boek_6/titel_2.html

Het is allemaal zo formeel omschreven, dat ik t bijna niet snap!!
Wat is het precies wat je zoekt... als het gaat om de betalingstermijn zou ik het vanavond of morgen even aan mijn vriendin die rechten studeert kunnen vragen...

• DenniX
n00bs schreef op 27 May 2003 @ 20:31:
[...]

Wat is het precies wat je zoekt... als het gaat om de betalingstermijn zou ik het vanavond of morgen even aan mijn vriendin die rechten studeert kunnen vragen...
Dit eigenlijk:

"Aangezien er nu meer dan een jaar voorbij is en zij in gebreke zijn gebleven heb jij als klant RECHT op MAX 1.5x het verschuldigde bedrag
Zoek dit ook even op in het wetboek met artikelnummer en GEEF DIT AAN!!!"

Want dit gaf je zelf aan ;) , dus als ik bel wil ik dit wel onderbouwen met wetboek en artikelnummer, dat klinkt toch wat overtuigender!!!

Verwijderd

[quote]AMD_er schreef op 26 mei 2003 @ 13:41:
[...]

oid ;)

[...]

KASSA! is een goed programma om eens een leuke brief naar te schrijven

Verwijderd

Heb je geen krediet factuur van ze ontvangen dan. Dit krijg je meestal bij een cashdeal, niet altijd maar je kan het meestal wel vragen om het je toe tezenden. Want nu heb je geen bewijs.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 13:02:
Heb je geen krediet factuur van ze ontvangen dan. Dit krijg je meestal bij een cashdeal, niet altijd maar je kan het meestal wel vragen om het je toe tezenden. Want nu heb je geen bewijs.
Hmz had ik zelf ook niet aan gedacht... Ik neem aan dat de topicstarter wel een EMAIL of CONTRACT/voorwaarden oid heeft waarin de DEAL staat vermeld :?

Topicstarter ik zal vandaag even navragen wat het artikelnummer is en van welk wetboek waar dit staat

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je moet, op de ene (=credit-nota) of op de andere (= datum van sluiten contract + de contractsvoorwaarden van dat moment) kunnen bewijzen dat er een dergelijke overeenkomst is overeengekomen.

Daarnaast moet je weten wie je contractspartij was, en wie daar de rechtsopvolger van is.
Daarbij mag je oorspronkelijke contractspartner niet failliet verklaard zijn geweest in de periode vanaf het sluiten van het contract, vóór de rechtsovergang.

Dan weet je wie je kunt aanspreken, waarop, en gefundeerd met bewijzen.

Vervolgens moet je vaststellen wat je schade is:
- het teruggave-bedrag
- de gemaakte kosten (telefoon / post)
- dit kun je verhogen met de wettelijke rente. Maar die wettelijke rente gaat pas lopen, nadat je ze in gebreke hebt gesteld (met een laatste termijn voor voldoening), en je schuildenaar dan nog in gebreke is gebleben (= niet heeft betaald): art 120 BW : wettelijke rente, art 81 (en 82,83) :verzuim en ingebrekestelling

Een artikel dat rept over een factor van anderhalf heb ik niet kunnen vinden.
Wel vind je in het huidige Wetboek regelmatig terug de begrippen "redelijkheid en billijkheid". Een rechter kan een schadevergoeding matigen o.b.v. die redelijkheid en billijkheid.

Ten slotte moet je een brief sturen waarmee je je schuldenaar in gebreke stelt, en nog een laatste termijn van bijvoorbeeld 2 weken geeft om alsnog te voldoen, waarna je, indien men ook dan nog in verzuim blijft, nadere juridische stappen zult overwegen en ondernemen.

Nu heb je een bijkomend aspect: welk rechtscollege.

Gezien het bestaan van de geschillencommissie zou ik je aanraden daar de zaak aanhangig te maken. Ook voor een procedure voor een kantonrechter is een redelijk aanzienlijk belang nodig. (vroger minimaal 1500 gulden)

De vraag is of wat de eisen zijn voor die rechtsgang. (nog even afgezien van de bovengenoemde kosten).

Als ook daar een geldelijk belang vereist is dat hoger is dan het bedrag waar het hier om gaat, zou ik zeggen: neem 's contact op met Radar en/of de consumentenbond. Mogelijk dat zij contacten hebben die je kunt benutten. Het vervelende van de consumentenbond / u te sluiten rechtsbijstand is dat die een bepaalde wachttijd hebben, en ook het nodige "startgeld" eisen (= abbonnement / premie)

Waarom dan nog contact met ze opnemen ? Ik denk aan een groepsproces. Een organisatie als de consumentenbond, en wellicht ook radar (vergelijk dit met het vroegere consumentenprogramma 'De Ombudsman') kan ook een procedure aanspannen.
Tenslotte kun je je nog een "Vereniging gedupeerde xxx-klanten" voorstellen, die al of niet onder supervisie van radar, of de consumentenbond, een procedure begint, als dat nodig mocht zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Brothar op 28-05-2003 13:44 ]

eagle

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat de topicstarter ook even kan doen is naar een Lokale RECHTSWINKEL gaan... die helpen je GRATIS!

• Brothar

Brothar

meester

Okee,

laatste keer dat ik heb geprobeerd te helpen.

eagle

• DenniX
Ik heb geen krediet factuur, want ik zou t van Genie.nl krijgen, en ik heb alleen maar een contract van O2 ondertekend.

Ik heb nog wel de Website waar t op stond, afgedrukt (en ook nog ergens digitaal geloof ik, ben niet thuis namelijk :( )

Veder nog even een Update:

Een collega van mij heeft net gebeld voor me (die is namelijk best goed in dit soort praatjes) naar de O2 klantenservice. Deze gaven steeds als argument dat ze de contractant wilde spreken. ok, zei de collega van mij, hij staat nu naast me, dus dit is nu geen probleem meer, want dit probleem moet gewoon opgelost worden.

Na een heel gesprek, waar dus niet veel uitkwam, want hij wilde ons weer van het kastje naar de muur sturen, waren we het wel een beetje zat! Dit wilde we niet , dus "doorgezeurt" dat dit probleem bij de organisatie O2 ligt. En die hebben genie overgenomen, dus die moeten het tenslotte oplossen! Hij kon ons niet helpen zei hij, en vroegen we dus maar een nummer, waarbij ze ons wel konden helpen. Dat zou moeten zijn: O2 Webwinkel nr: 0900-5000500! M'n collega wilden nog vragen met wie hij gespreoken had. Toen zei de (geirriteerde) meneer aan de andere kant: "De klantenservice, goedemiddag!" en hij hing op!!!!

Dit is dus gewoon absurt!! Nou, daarna de Webwinkel gebeld. Bleek 80 eurocent per minuut te kosten :S !!
Toch maar gedaan (hier op t werk:) ), en daar vertelden ze dat we toch echt bij de afdeling "Contract Beheer van O2" moesten zijn, verder konden ze ons niet helpen. Dit was wel een aardige mevrouw, die haar naam gaf, in tegenstelling tot de meneer bij O2!!!!!

Daarna WEER gebeld naar o2, maar m'n collega kreeg door de computer weer de klantensecvice aan te telefoon. Hier kregen we een mijnheer die het ook niet kon oplossen (na heel het verhaal weer aan te horen), en die vertelde ook dat we toch echt bij Contract Beheer moesten zijn.

Ik ga dus vanavond even nog een keer bellen, naar contract beheer, met mijn contract papieren erbij, en kijk of het nu wel eindelijk opgelost kan worden!! Omdat ik nu dus al door meerdere personen naar deze afdeling ben gestuurd, moet ik gewoon hier zijn, dus ik verwacht ook dat deze mijn klacht oplossen!!

Heb ik gelijk of niet?! Eventuele extra tips voor m'n telefoongesprek voor vanavond zijn zeer welkom!!

Als dit weer niet lukt, ga ik echt naar Kassa! of Radar stappen, of de rechtswinkel, want ik ben t zat! En dank je wel Brothar voor je uitgebreide reactie, ik zal al die stappen die je gegeven hebt, nog eens nalopen, en dan hoop ik dat t toch nog goedkomt!!!!!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

In je eerste post geef je aan dat je een aangetekende brief hebt gestuurd. Hebben ze daar al op gereageerd? (mijn ervaring is dat 02 niet zo snel is met antwoorden) Zo ja wat was hun reactie? Heb je bij je aangetekende brief kopieen van de stukken bij gedaan?

Tevens is het mij nog niet duidelijk of in je contract of andere stukken van Genie/o2 blijkt dat je in aanmerking komt voor het aanbod wat ze (volgens jou) hebben gedaan op hun website. Als dit zo is sta je sterk en kun je of via de rechter of via de deurwaarder je geld plus kosten terug vorderen. Een no cure no pay no deurwaarder lijkt mij het goedkoopste met het minste risico. Een rechtszaak kan daarna altijd nog.

Everything is better with Bluetooth

• Brothar

Brothar

meester

Graag gedaan DenniX.
Ik ben blij dat je het waardeert.

Hou goed bij welke kosten je maakt, want die lopen volgens mij nu zo langzamerhand flink op.

Je hebt een contract van O2 meld je. Wat staat daar in ? Pas op, het moet wel kloppen met het aanbod dat je via de Web-site hebt geaccepteerd.

Ik noemde radar e.d. omdat die veel klachten over mobiel-abonnementen melden. En met een groepsproces kan in 1 keer alles opgelost zijn, zonder dat je zelf veelkosten maakt.

En inderdaad jeanj, de vraag is wat er destijds is geantwoord.

Hou dat bij , met datum en al. Maak ook notities van de telefoongesprekken.

eagle

Verwijderd

Je hebt al een brief verstuurd, ik neem aan dat je in die brief een termijn genoemd hebt waarbinnen ze het verschuldigde bedrag moeten overmaken?

Overigens: je hebt een abbo. Verreken het gewoon met je abbonementsgeld.

Als laatste: doe aangifte van flessentrekkerij. Als men jou iets verkoopt met de belofte dat je een bepaald bedrag terug krijgt, en dat bedrag niet stort, dan heet dat flessentrekkerij. En dat is strafbaar, dus aangifte doen...

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:26

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• DenniX
UPDATE!!! :)

Hallo Allemaal!

Ik heb vorige week vrijdag nog een boze email gestuurd naar o2 klantenservice. Dit omdat de afdeling "contract beheer" (die ik ook nog een keer gebeld heb), mij naar de online service verwees van o2.

Alles in deze mail goed en duidelijk uitgelegt (weer eens ja :S , met hulp van m'n collega hier) en ik kreeg gelijk zo'n standaard mailtje terug dat deze in verwerking wordt gebracht. Deze kreeg ik bij mijn vorige mailtjes ook allemaal, dus ik dacht al, dit loopt dus weer op niets uit.

Maar wat zag ik vanmorgen op mijn mail?!! Een GOEDE reactie. Ze hebben uitgezocht waar het geld gebleven is. Dit is het mailtje:

"Reactie (Marlies) - 11/06/2003 09:08 AM
Beste Dennis,
Naar aanleiding van jouw klacht hebben wij uitgezocht hoe het kan dat
jij toendertijd jouw terugbetaling niet ontvangen zou hebben.

Echter, volgens onze administratie heeft O2 op 28 juni 2002 een bedrag
van € 158,- terugbetaald op rekeningnr. 19.23.02.434

Mocht je naar aanleiding hiervan toch nog vragen of opmerkingen hebben,
willen wij je graag helpen.

Onze excuses voor de late reacties.

Met vriendelijke groet,

O2 Customer Services"

Maar nu komt dus het volgende "probleem"! Hoe kan ik nu zorgen dat t geld weer terug op MIJN rekening komt! Want destijds heb ik een "fout" rekeningnr. ingevoerd, maar dit had ik ook gecorrigeerd (met pen, dus niet digitaal online) op het contract wat ik terug moest sturen. Hierbij moest ik ook een recent bankafschrift toevoegen. (dit was dus wel het goede).

Maar nu blijkt dus dat het geld toch op die andere rekening van iemand is overgemaakt. Tewijl die dus NIET op mijn naam staat.

Kan ik nu gewoon naar de bank stappen oid en het snel oplossen??, (die hebben in principe ook niet opgelet met het overmaken naar een bankrekening, want mij lijkt dat ze dit ook controleren. Naam, plaats ed.)

Of moet ik dit echt weer via o2 regelen??

Ik stuur ze iig weer een mailtje terug, dat het bedrag op een verkeerde rekening is gestort, en dat ze naar mijn destijds gestuurde kopie van m'n bankafschrift kunnen kijken!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Wat heb je precies gedaan met de opgave van je bankrekeningnummer? Digitaal én schriftelijk, of alleen schriftelijk?

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 12:03
Dit wordt nog een hele leuke. Controle op naam + nummer doet niemand meer.

Zij hebben geld teruggestort, alleen naar het verkeerde nummer. Denk niet dat ze nou nog een keer het bedrag naar jouw nummer gaan overmaken. Hoogstens als de verkeerde persoon het die het geld heeft ontvangen, het geld eerst terugstort naar O2.

Vind het trouwens niet slim van je, dat je niet je banknummer 10 x hebt gecontroleerd voor je op verzenden klikte. Om de hele schuld nu naar O2 te schuiven is mijns inziens niet terecht.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Tja dit is gewoon dom en slordig van jezelf. Overigens kan je de bank er niet op aanspreken hoor! die nemen geen enkele verantwoordelijkheid bij dit soort gemaakte fouten. En al helemaal niet als het een jaar!!! geleden gebeurd is. DAn had je METEEN een verzoek moeten doen aan de eigenaar van die rekening, met andere woorden: eigen domme schuld, jammer joh

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Volgens mij ligt in dit geval nog steeds de schuld bij O2, aangezien je een afschrift moet meesturen om aan te tonen dat de incasso rekening en de contractant bij elkaar horen. Ik neem aan dat zij jouw rekening nr. wel wisten om de maandelijkse bedragen van af te schrijven ??

Oftewel, ze hadden jouw goede rekeningnummer wel en hebben hier ook altijd gebruik van gemaakt.

Verwijderd

1 maand voor 166 euro proberen extra te bellen en dan gewoon niet betalen :+
Maar eh, je kan ook van die stickertjes van de deurwaarde gewoon krijgen. moet je is opletten hoesnel ze erbij zijn als ze zo'n stickertje zien. nog een mooie envelope van het nationale incasso buro erbij, en als je die niet hebt is er vast wel imand in de buurt die zo'n brief heeft. en anders gewoon namaken ;)

Ik heb zelf ook wel zulke dingen meegemaakt, een stickertje en je heb binnen een week je geld plus een verontschuldiging :p

• DenniX
Ja, das waar. Ze hebben WEL het rekeningn nummer gebruikt om AF te schrijven maar niet om BIJ te boeken :S !!!

Ik heb ook al iets gelezen op een ander forum dat in het Wetboek hier ook bepaalde regelingen zijn gemaakt. Wat precies hier mijn rechten zijn, ben ik nog niet achter!

• ErikRo
Je zou eens kunnen kijken of dat foute nummer wel aan de 11 proef voldoet.
Zo nee, dan moet het geld zijn teruggekomen bij o2 en hadden ze meer moeite kunnen doen het goede nummer te vinden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had ook een actie met o2.

maar niet alleen met o2, ik had het in samenwerking met een ander bedrijf. Ik denk dus dat zelf even heel goed moet kijken of je niet bij iemand anders je geld kunt krijgen.

In mijn geval kreeg ik het van mobilePlus! Zij konden namelijk abbo's inkopen, en kregen daarmee korting.

O2 weet daar verder niets van.

suc6

• DenniX
ErikRo schreef op 11 juni 2003 @ 14:04:
Je zou eens kunnen kijken of dat foute nummer wel aan de 11 proef voldoet.
Zo nee, dan moet het geld zijn teruggekomen bij o2 en hadden ze meer moeite kunnen doen het goede nummer te vinden.
Wat is de 11 proef precies? Of zeg ik nu iets heel doms??

Ooh ik heb ff gegoogled en gevonden :).

De kans dat dit nummer bestaat is groot zeggen! Dus nu weten we al meer :)

[ Voor 16% gewijzigd door DenniX op 11-06-2003 14:18 ]

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Zo zie je maar weer wat slordigheid kan opleveren (van jou kant en van o2) :(
Spijtige zaak,maar kan gebeuren.Hopelijk kan je het aanklagen als slordigheid bij o2.
Bekijk het zo,er is iig toch iemand die uit het niets geld op zijn rekening gestort kreeg :D

• DenniX
Is er misschien ook een mogelijkheid om in contact te komen met de eigenaar van de bankrekeningnummer??

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan hiervoor evt. contact opnemen met je eigen bank. Zij kunnen in dit soort gevallen meestal bemiddelen of je doorsturen naar de desbetreffende instantie of bankkantoor van de rekeninghouder.

• ErikRo
De ontvanger is niet verplicht dit geld terug te storten. De bank krijgt een opdracht en voert deze hem uit. Dus de bank zal zeker niet na en jaar iemand gaan aanschrijven om dat geld even snel terug te storten. Helaas ook hier zal je het nog tseeds met O2 eens moeten worden. Zij hebben tenslotte de fout gemaakt, niet de bank, niet de eigenaar van het verkeerde reknr.

Iets anders was het als het om een miljoen euro ging dan zullen ze zeggen "dat had je op moeten vallen, dat het niet jouw geld was"". Maar met zo'n laag bedrag kun je dat wel vergeten.

• ErikRo
ps ze zulen je zeker niet in contact brengen met de eigenaar van dat nr, wet op privacy enzo.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
waarom zeg je niet gewoon dat dit niet het rekeningnummer is wat je hebt doorgegeven?

Tijd van werken, tijd van rusten

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gewoon opbellen naar O2 of een REPLY op dat mailtje, en meldt daar dat dit NIET het rek. nr is wat jij hebt opgegeven...

VERDER GEEN UITLEG of EXCUSES ERBIJ DOEN!

zij kunnen dit geld volgens mij binnen 5 jaar tijd terugvorderen, dus dit mag geen probleem zijn

• ErikRo
Waarom zouden zij het geld kunnen terugvorderen?
Zou wel lekker worden. Ik verkoop jou iets, jij betaald mij en na een jaar laat jij dat geld gewoon terugvorderen en ben ik de lul.
Lijkt me stug dat je gelijk hebt.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb gelijk...

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Je kan wel de naam achterhalen van een rekeninghouder(ster)
Ik weet niet hoe het bij andere banken is, met girotel is het makkelijk.
Want met overschrijvingen via girotel wordt namelijk altijd de naam van de rekeninghouder weergegeven. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Zondagskindje op 11-06-2003 19:44 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Exe-cuter
ErikRo schreef op 11 juni 2003 @ 18:43:
Waarom zouden zij het geld kunnen terugvorderen?
Zou wel lekker worden. Ik verkoop jou iets, jij betaald mij en na een jaar laat jij dat geld gewoon terugvorderen en ben ik de lul.
Lijkt me stug dat je gelijk hebt.
Ja,maar als jij opeens geld krijgt op je rekening is het ergens wel logisch dat iemand dat komt terugvragen,je hebt nl niks verkocht ofzow.Ik denk dat N00bs gelijk heeft

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom zou de topicstarter in hemelsnaam de naam moeten achterhalen :s

HALLO je MAILT o2 terug en zegt:

Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw reactie op mijn vraag, merkte ik op dat het geld waar ik recht op heb op een rekening is gestort die niet overeenkomt met mijn banknummer.

Ik heb dan ook de volle vertrouwen in u, dat dit zo spoedig mogelijk gecorrigeerd zal worden.

Met vriendelijke Groet,

Sinterklaas................

Zoiets is voldoende

Verwijderd

O2 huh? Daar kom ik nooit meer van mijn leven terecht.
Ik heb familie en vrienden die bij O2 zitten en bij iedereen is het gebeurd dat O2 onterecht vaker geld van je rekening haalt. Zelf heb ik ook veel problemen mee gehad en ze zijn me nog steeds zo'n 50 Euro schuldig.

O2 staat voor: Genaaid? O 2 (bad)

• ErikRo
EXE-cuter schreef op 11 juni 2003 @ 20:42:
[...]

Ja,maar als jij opeens geld krijgt op je rekening is het ergens wel logisch dat iemand dat komt terugvragen,je hebt nl niks verkocht ofzow.Ik denk dat N00bs gelijk heeft
Je moet eens weten hoevaak er geld bij en af mijn rekening gaat. Denk je echt dat ik elke post ga bekijken hoe en wat.
Als jij geld naar mijn rekening boekt en dat blijkt achteraf (jouw) fout te zijn. Heb je pech gehad. Geen enkele bank gaat dan dat geld terug halen en geen rechter zal dat toestaan.
Jullie hebben allebei ongelijk.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ErikRo schreef op 11 juni 2003 @ 21:28:
[...]

Je moet eens weten hoevaak er geld bij en af mijn rekening gaat. Denk je echt dat ik elke post ga bekijken hoe en wat.
Als jij geld naar mijn rekening boekt en dat blijkt achteraf (jouw) fout te zijn. Heb je pech gehad. Geen enkele bank gaat dan dat geld terug halen en geen rechter zal dat toestaan.
Jullie hebben allebei ongelijk.
Dan heb jij GEEN flauw idee dus hoe het Nederlands RECHT in elkaar steekt.... tssssk Shame on you

Elke bank zal dat terugvorderen en ELKE rechter zal dit toestaan ja... alleen komt er absoluut geen rechter bij van te pas

• ErikRo
Tuurlijk je gaat naar de bank en zegt ik heb vorig jaar 100 euro gestort op rek x, boek dat even terug en stort dat op rek y. De bank zegt dan "natuurlijk meneer, geen enkel probleem dat doen we voor u".

Wie heeft je dat wijs gemaakt?

Verwijderd

n00bs schreef op 11 June 2003 @ 23:00:
[...]

Elke bank zal dat terugvorderen en ELKE rechter zal dit toestaan ja... alleen komt er absoluut geen rechter bij van te pas
onzin, ik heb bij een bank gewerkt dus kan het weten. de rekeninghouder MOET toestemming geven. Doet de bank het toch zonder toestemming, kan die het weer terugvorderen, en op deze termijn doet i dat. Dus weet aub wel waarover je blaat

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dan heb jij GEEN flauw idee dus hoe het Nederlands RECHT in elkaar steekt.... tssssk Shame on you

Na bijna een jaar kun je niet zomaar een fout herstellen, ongeacht wie de fout heeft veroorzaakt.
De oplossing die mij het beste lijkt is dat O2 gewoon het geld stort op het juiste rekeningnummer en zonder dat de topicstarter er iets van hoeft te merken, via de bank met de onterechte begunstigde een regeling treft. Je kunt als bank niet zomaar het geld van iemands rekening halen als de fout niet bij de bank ligt. Zeker niet na zo lang.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Geld kan O2 niet zonder meer zomaar laten terugvorderen!
Daar hebben ze uit mijn hoofd 30 dagen de tijd voor en daarna kan het alleen maar met toestemming van de rekeninghouder.
De bank mag (officieel) niet de naam van de rekeninghouder geven, maar meestal kun je daar wel achter komen (beetje bluffen).

De overheid mag wel bedragen van rekeningen terugvorderen. Daar zijn ze de overheid zeker voor denk ik dan maar :?

Als je niet weet bij welke bank de rekeninghouder zit, dan kun je een telefoonnummer bellen van Interpay waarbij je het rekeningnummer in kunt geven, dan krijg je de naam van de bank te horen.
Misschien kun je met deze gegevens O2 overtuigen dat ze contact met die bank moeten opnemen?

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn ma heeft voor een incaseringsbureau gewerkt die was ingehuurt door O2.

En ze zegt dat het daar EEN GROTE TERINGZOOI is qua boekhouding. Alles wordt slecht bijgehouden en mensen die krijgen rekeningen terwijl ze hun abbo hebben opgezegd en dat soort onzin. Dus ik denk dat dit erg lang gaat duren...als je geluk hebt.

Ik wens je bij deze in ieder geval veel succes.

• Geodan
  • Laatst online: 20-06-2025
misschien is het handig om nog iemand met dit probleem te zoeken, dan is het bedrag wel boven de 220 euro. Dus kun je wel een rechtzaak beginnen

Verwijderd

ik zou gewoon weer bellen met O2, heel rustig blijven en vragen naar de manager B) (van de agent dus). Pak de agent in door te referen aan de brief en het eerder telefonisch contact. Blijf vriendelijk en rustig en blijf hameren op het feit dat O2 slecht communiceert en "dat dit nooit hun bedoeling kan zijn". Doe dit nogmaals bij de manager.

Als de manager op een "brief schrijven" aanspeelt gewoon zeggen dat "het niet de bedoeling van O2 kan zijn" dat klanten de dupe worden van de fouten die O2 maakt >:)

Plaats vervolgens het verzoek dat de manager het opneemt met de afdeling die betalingen aan klanten uitvoert. Laat hem/haar terugbellen en vraag binnen welke termijn..........4 of 8 kantooruren etc. :Z

Met brieven schrijven geven ze zichzelf alleen maar meer tijd :7

Verwijderd

Hoe betaal jij je abbo? Ook gewoon bia je rekening (heb je ze gemachtigd om geld af te schrijven). Vrtel ze dan maar dat het abbo voortaan ook betaald mag worden door degene die jouw cashback heeft gekregen.... :P

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Tijdig opzeggen, de laatste maanden van je abo niet betalen (genoeg om jouw vordering daarmee te verrekenen), dit schriftelijk aangeven en maar duimen dat je niet op de zwarte lijst bij Preventel komt :)

• DenniX
Hallo Allemaal!!

Hier weer even een update met GOED nieuws!!! :)

Ik kreeg vandaag een antwoord op mijn mailtje: :)
" Onderwerp
---------------------------------------------------------------
Re: [Incident 030606-000190] Ik krijg nog geld van jullie!

Samenvatting discussie
---------------------------------------------------------------
Reactie (Marlies) - 12/06/2003 09:04 AM
Beste Dennis,
O2 zal opnieuw het bedrag van EUR. 158,- naar je overmaken. Je kunt dit
binnen twee weken op je (juiste) bankrekening verwachten.

Nogmaals onze excuses voor al het ongemak.

Met vriendelijke groet,

O2 Customer Services"

Dus nu is het eindelijk helemaal opgelost !!!!! Jippie!!! :)

Ik wil jullie even ALLEMAAL heel erg bedanken voor jullie adviesen!! Gelukkig is het goed afgelopen (als het geld dus gestort word!), dus kunnen we o2 toch nog een pluspuntje geven. Alleen het GROTE minpunt is dus dat ze ZOO'n ernorm slechte communicatie met elkaar binnen de afdelingen hebben daar! want ze verwijzen je daar steeds weer door :( !!

Ooh, nog even iets anders, ik ben nog ff heel goed gaan zoeken, welk bankrekeningnummer dit nou kon zijn!!

Ik kwam erachter dat dat rekeningnummer van Dutchtone N.V. blijkt te zijn 8)7 .
Dit heb ik dus gewoon destijds verkeerd van het afschrift afgelezen (die stomme afschriften van de postbank zijn ook zoo onoverzichtelijk :r ).

Zal ik nu eens naar Dutchtone gaan bellen en heeeel lief vragen of ze mij misschien dat geld terug willen storten op mij bankrekeningnummer >:) zodat ik voor mezelf toch nog een leuke schadevergoeding van 158 euro heb >:) :+ !!! (hier had ik namelijk mijn vorige abonnement, en ik kwam er achter dat de administratie van hun niet echt beter was!! Misschien trappen ze erin, haha!!)

Als laatste wil ik jullie nogmaal bedanken!!

Groeten,

Dennis.

• Exe-cuter
Fijn dat het zo is gelopen. :) Laat ons weten als je het geld hebt he

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Van Dutchtone geld krijgen :D Wahaha als je dat gaat lukken ben je mijn held...

Fijn dat O2 het opgelost heeft, had ook niet verwacht dat het niet zou lukken...

• ErikRo
Binnenkort allemaal zuipen op het leidseplein op kosten van Dennix, yeah!!!!

• DenniX
JOEPIEE!!! :D

Eindelijk is het geld dan binnen hoor!!!

Het was wel niet binnen de afgesproken 2 weken, maar toch!!

zo zie je maar weer, de aanhouder wint, zeker met wat hulp van de Tweakers _/-\o_ !!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

gelukkig dat 't goed is afgelopen... nu moet ik nog steeds mijn UNLOCK code krijgen van mijn toestel bij O2 :(

Tjek mijn topic
[rml][ O2]S45 Lock[/rml]

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 04-07-2003 17:41 ]

• Zondagskindje
  • Laatst online: 18:34

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

op 24 juli om 10.00 uur zit ik samen met O2 bij de geschillencommisie.
wish me luck...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:57
[...]

De bank heeft hier geen ene hol mee te maken hoor, O2 maakt het over naar het (verkeerde) rekening nummer, tekent hiervoor doormiddel van een handtekening (een wettelijke manier dus.....) en het wordt overgeschreven op de (verkeerde)bankrekening....

kortom, een getekende "brief" om het geld over te maken naar een rekening, waarom zou de bank het dan in hemelsnaam teruglaten storten?[/offtopic]

En sja O2.... niks meer dan ellende! Ik ben 8 maanden (jaja!!) bezig geweest met een nummer portering maar helaas... de mensen van O2 hebben daar wat moeite mee, zo had ik in eens 5 abbo`s ipv de 2 die ik moest hebben! Iedere week gebeld, iedere week een half uur in de wacht, mensen die dingen beloven en het niet nakomen, zelfs bepaalde mensen die zeggen binnen 5 minuten terug te bellen dat niet doen en met het asociale excuus komen dat ze het druk hebben..... en dan nog proberen af te wimpelen met we doen ons best.

Na 8 maanden eindelijk een deel voor elkaar gekregen (ben nog steeds bezig voor een half jaar gratis abbo) maar heb nu wel een 06 nummer van de manager :D

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• TheVMaster
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
Zorg schreef op 05 July 2003 @ 00:19:
[...]

De bank heeft hier geen ene hol mee te maken hoor, O2 maakt het over naar het (verkeerde) rekening nummer, tekent hiervoor doormiddel van een handtekening (een wettelijke manier dus.....) en het wordt overgeschreven op de (verkeerde)bankrekening....

kortom, een getekende "brief" om het geld over te maken naar een rekening, waarom zou de bank het dan in hemelsnaam teruglaten storten?[/offtopic]

En sja O2.... niks meer dan ellende! Ik ben 8 maanden (jaja!!) bezig geweest met een nummer portering maar helaas... de mensen van O2 hebben daar wat moeite mee, zo had ik in eens 5 abbo`s ipv de 2 die ik moest hebben! Iedere week gebeld, iedere week een half uur in de wacht, mensen die dingen beloven en het niet nakomen, zelfs bepaalde mensen die zeggen binnen 5 minuten terug te bellen dat niet doen en met het asociale excuus komen dat ze het druk hebben..... en dan nog proberen af te wimpelen met we doen ons best.

Na 8 maanden eindelijk een deel voor elkaar gekregen (ben nog steeds bezig voor een half jaar gratis abbo) maar heb nu wel een 06 nummer van de manager :D
Toe mij dat nummer eens :p 'k heb namelijk ook nog een geschilletje lopen bij O2...vriendin die wel een abo heeft maar op veel plekken soms geen bereik heeft....

'k moet ook een klachtenbrief gaan schrijven...en nu heb ikniet het iee dat dat gaat werken...

Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault

Verwijderd

probeer eens bij het buro voor rechtshulp.
Zij krijgen vaak wel ergens een voet tussen de deur, en anders kunnen ze wel vertellen hoe je dit soort zaken kan aanpakken.

edit:typo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 11:01 ]

Pagina: 1