Nop, maar een nieuwe actie zit eraan te komen.. houd laupro dus goed in de gaten.Raven- schreef op 11 July 2003 @ 03:04:
Zijn er toevallig nog schermpjes over die bv teveel zijn besteld? Ik heb nl interesse in Blauw/Wit 20 * 4 LCD USB + kabel. Jammer dat ik de inkoopactie zelf heb gemist.
Ok, ben vandaag een speciaal forum gestart...
Het gaat speciaal over LCD's van deze actie.
Als je vragen hebt of problemen kan je die makkelijk daar terugvinden.
Ook is er ruimte voor software en dergelijke..
Leef je uit!
URL staat in mijn signature.
Het gaat speciaal over LCD's van deze actie.
Als je vragen hebt of problemen kan je die makkelijk daar terugvinden.
Ook is er ruimte voor software en dergelijke..
Leef je uit!
URL staat in mijn signature.
Verwijderd
Dat zal hij niet gedaan hebben, want het pakje is nog steeds niet geleverd (levertijd pakjes, 2 tot 4 dagen)
Verwijderd
Yep,
Hier ook nog steeds niks ontvangen!!
Het ware bijzonder symapthiek moest bassdriver een teken van leven geven en ff de stand van zaken doorgeven...
Nog steeds in blijde verwachting!
Hier ook nog steeds niks ontvangen!!
Het ware bijzonder symapthiek moest bassdriver een teken van leven geven en ff de stand van zaken doorgeven...
Nog steeds in blijde verwachting!
Verwijderd
ben net gisteren bij dit forum ingeschreven dus een domme vraag mischien.
maar wat zijn dat voor lcd's en staan ze hier gepost om te verkopen.zo ja wat kosten die dingen?vondt zelf de zwarte lost in space met blauw scherm erg mooi.
is dit netzoiets?
maar wat zijn dat voor lcd's en staan ze hier gepost om te verkopen.zo ja wat kosten die dingen?vondt zelf de zwarte lost in space met blauw scherm erg mooi.
is dit netzoiets?
Welkom @ GoT -proximus-Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 11:35:
ik ben wel lekker bezig zie nu pas dat dit topic meer pagina's bevat dus zal eerst ff gaan lezen kom later wel met vragen terug lol.
Inderdaad... deze actie is al voorbij ('t is nu alleen nog de uitleveringsfase), maar je zou eens kunnen rondkijken op http://www.laupro.nl/ia/
Daar komen vaker dit soort inkoopacties.
Owja, nog een tip:
met het

Have fun
Verwijderd
Lethal: zo te zien lees je dit forum wèl.. dus dan maar via deze weg ipv je weer te mailen... Je hebt nu al bijna een maand geleden gezegd dat ik binnenkort m'n pakketje kan verwachten. Zoals je zult begrijpen begint ook mijn geduld na 9 maand wel een keer op te houden
Verwijderd
Lethal, kan je nog eens contact opnemen met bassdriver over de status van de Vlaamse verzendingen? Het begint nu stilaan m'n keel uit te hangen. Hoe lang is het nu al sinds je de Vlamingen gemaild hebt dat hun bestelling naar bassdriver verstuurd werd? Ik vind dat als je je kandidaat stelt om een IA in Vlaanderen te verdelen je niet alleen de positieve kanten (je hebt je materiaal eerst), maar ook de negatieve kanten (je moet alle pakjes versturen) erbij moet nemen. Wanneer je hier geen zin in hebt, of je weet dat je er niet de tijd voor zal hebben, doe het dan niet. Mij lijkt het aangewezen dat je bij volgende IAs niet meer bassdriver als Vlaamse contactpersoon neemt.
Verwijderd
Sniff, ik blijf ook op mijn honger zitten. Maar ik blijf positief denken.... Hoeveel Belgen hebben het LCD al ontvangen eigenlijk? Ik weet dat de Belgische Post niet uitblinkt in snelheid en arbeidsvreugde, maar het zou er nu toch wel al moeten zijn, zelfs al heeft de postbode een lekke fietsband. Op zijn hotmail-adres lijkt bassdriver niet te reageren. Bestaat er mischien een ander adres waar hij op bereikt kan worden?.
Het grappige is dat de status van Bassdriver zelf op verzonden staat ... maar zelf heeft hij zijn ontvangst nog niet bevestigd ?????
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F
Whoooooohoooooo
Mijn CrystalService start nu 4 seconden nadat Windows 2000 het witte logo scherm verlaat tijdens "Windows is starting up" melding en dat is ver, ver voor het login Window.
Op dit moment doet de service nog steeds niet meer dan het weergeven van het volgende( komt ook zo op het scherm terecht):
CPU Usage;
Total mem / free mem;
Time;
Date;
Ik heb de WinAmp support er bijna in. Dat is voor de titel niet veel werk maar ik was dan ook meer bezig met het zo vroeg mogelijk laten starten van de service.
Ik denk dat ik over een maand een 0.1 alpha totally unsuported versie ter download neerzet zodat jullie een eerste indruk kunnen krijgen.
Mijn CrystalService start nu 4 seconden nadat Windows 2000 het witte logo scherm verlaat tijdens "Windows is starting up" melding en dat is ver, ver voor het login Window.
Op dit moment doet de service nog steeds niet meer dan het weergeven van het volgende( komt ook zo op het scherm terecht):
CPU Usage;
Total mem / free mem;
Time;
Date;
Ik heb de WinAmp support er bijna in. Dat is voor de titel niet veel werk maar ik was dan ook meer bezig met het zo vroeg mogelijk laten starten van de service.
Ik denk dat ik over een maand een 0.1 alpha totally unsuported versie ter download neerzet zodat jullie een eerste indruk kunnen krijgen.
ehm is dit schema goed voor de cfag12864b- tmi- v???

en kan ik pin 14 op het lcd ook gewoon op 5 volt aansluiten of moet het op die manier?
en hoe zit het met de backlit want dat weet ik ook niet

en kan ik pin 14 op het lcd ook gewoon op 5 volt aansluiten of moet het op die manier?
en hoe zit het met de backlit want dat weet ik ook niet
[ Voor 38% gewijzigd door mydogisgone op 15-07-2003 01:27 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
ik heb het schema dat ik heb gebruikt nu niet bij me, maar ik dacht dat aan de lcd kant pin 12 en 13 omgewisseld moeten worden. Wat ik wel zeker weet is dat R7 onzin is en dat R5 aan de hoge kant is...
edit:
*ja pin 12 en 13 moet je omwisselen, al kan je dat bij sommige software ook in de software instellen
* pin 14 zou je eventueel direct op 5V kunnen pluggen, maar de condensator zorgt er in dit schema voor dat het lcdtje meer tijd krijgt voor de init alvorens er data wordt verwerkt oid
*ja pin 12 en 13 moet je omwisselen, al kan je dat bij sommige software ook in de software instellen
* pin 14 zou je eventueel direct op 5V kunnen pluggen, maar de condensator zorgt er in dit schema voor dat het lcdtje meer tijd krijgt voor de init alvorens er data wordt verwerkt oid
[ Voor 46% gewijzigd door Nick Name op 15-07-2003 09:44 ]
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Ik heb geen R7 maar wel een R5 van 18 ohm en dat werkt goed bij mij.
Ik heb een weerstand van 15 Ohm, maar in vergelijking met mijn par4*20 is de verlichting een stuk zwakker (ik zal het datablad nog wel eens bekijken om te kijken wat de backlight echt kan hebben)rkomduur schreef op 15 July 2003 @ 10:38:
Ik heb geen R7 maar wel een R5 van 18 ohm en dat werkt goed bij mij.
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Verwijderd
En als je Lethal erover aanspreekt via ICQ krijg je ook al geen antwoordVerwijderd schreef op 14 July 2003 @ 13:44:
Op zijn hotmail-adres lijkt bassdriver niet te reageren. Bestaat er mischien een ander adres waar hij op bereikt kan worden?.
edit:
Hij zal't navragen
Hij zal't navragen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 17:06 ]
Wat een grap deze inkoopaktie
Ze zouden het moeten verbieden dat ze nog eentje willen beginnen.
November vorig jaar begonnen en nog hebben sommige mensen hun LCD niet

Ze zouden het moeten verbieden dat ze nog eentje willen beginnen.
November vorig jaar begonnen en nog hebben sommige mensen hun LCD niet

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.
Kijk.. om zulke grote IA's te organizeren komt nogal wat bij kijken...
En als jij gewoon 100 euro wilt neerleggen voor een lcd dan moet je hem gewoon zelf bestellen bij CF, dan heb je hem binnen 2 weken thuis.
En als jij gewoon 100 euro wilt neerleggen voor een lcd dan moet je hem gewoon zelf bestellen bij CF, dan heb je hem binnen 2 weken thuis.
Zo moes je hem aansluiten.. het komt nu ook op Crystalfontzlcd.tkVerwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 13:56:
XNDR to the rescue!
Dit schema heb ik ooit een keer van het net gehaald ergens.. geen idee waar.. volgens mij van de site van Zotty ofzo
Mail.eve heeft 'm al een keer gebruikt om zijn LCD's aan te sluiten en het werkte perfect!
[img=http://www.modwarehouse.com/xndr/cf128-schema.gif]
Ik denk dat je nu wel verder komt of niet?
Verwijderd
De meeste commentaar die nu nog komt is ook niet op Lethal en Madcow, die onder moeilijke omstandigheden (kwantiteit) toch goed werk geleverd hebben.Lethal schreef op 15 July 2003 @ 16:27:
Kijk.. om zulke grote IA's te organizeren komt nogal wat bij kijken...
De problemen situeren zich nu nog vooral bij de verdeling voor Vlaanderen...
ik heb hem aangesloten als die van xndr.
maar nu krijg ik vertekend beeld.
lcdinfo maakt er een grote puinhoop van
zie screenshot:

wie oh wie weet wat dit is?
(sorry voor de brake foto
)
maar nu krijg ik vertekend beeld.
lcdinfo maakt er een grote puinhoop van
zie screenshot:

wie oh wie weet wat dit is?
(sorry voor de brake foto
[ Voor 7% gewijzigd door mydogisgone op 15-07-2003 18:39 ]
heb je wel een passende skin???? en die klok kreeg ik ook niet fatsoenlijk, maar de rest deed het wel p-fect in lcdinfo.
En anders zou het toch wel eens die weerstand (R2) en condensator (C1) kunnen zijn (zie hier) Dat laatste staat ook uitvoerig op skippari.net
En anders zou het toch wel eens die weerstand (R2) en condensator (C1) kunnen zijn (zie hier) Dat laatste staat ook uitvoerig op skippari.net
[ Voor 55% gewijzigd door Nick Name op 15-07-2003 18:49 ]
ehm zou je denken dat dat het zou kunnne zijn? want die cs1 en cs2 heb ik wel omgedraaid.
maar daar doet hij het ook niet goed mee
het lijkt trouwens ook net of alle pixels groter zijn. dus de letters zijn groten dan ze horen te zijn 
en als ik het programma uit doe krijg ik allemaal rijen met pixels dus zo:
| | | | | | | dus rij pixels aan en rij uit en een rij aan en een rij uit.
heel vaag. lijkt net of hij iets mist
en als ik het programma uit doe krijg ik allemaal rijen met pixels dus zo:
| | | | | | | dus rij pixels aan en rij uit en een rij aan en een rij uit.
heel vaag. lijkt net of hij iets mist
als je cs1 en cs2 'verkeerd' zou hebben aangesloten (in lcdinfo kun je dat softwarematig aanpassen), dan zouden de linker en rechter helft van het lcd omgewisseld zijn.mydogisgone schreef op 15 July 2003 @ 19:01:
ehm zou je denken dat dat het zou kunnne zijn? want die cs1 en cs2 heb ik wel omgedraaid.
Download de testtool van Crystalfontz en kijk of dat wel werkt!!! Ik heb geen directe link, maar ik kan 'm je evt wel mailen
[ Voor 16% gewijzigd door Nick Name op 15-07-2003 19:39 ]
Het probleem is gevonden.
het was de printerpoort. hij moest op ecp en heb hem op lpt2 gezet.
dus hij doet het nu. deze jongen is zeeeeer BLIJ!
wat een heerlijk schermpje btw!
het was de printerpoort. hij moest op ecp en heb hem op lpt2 gezet.
dus hij doet het nu. deze jongen is zeeeeer BLIJ!
wat een heerlijk schermpje btw!
[ Voor 84% gewijzigd door mydogisgone op 15-07-2003 20:59 ]
Verwijderd
allemaal knappe pics die julllie posten .... maar kan nu eindelijk eens iemand een update geven van de status van de belgen ???
Verwijderd
Ik denk dat bassdriver met z'n luie kont ergens onder een palmboom ligt met de opbrengst van de verkoop van onze LCDsVerwijderd schreef op 16 July 2003 @ 14:33:
allemaal knappe pics die julllie posten .... maar kan nu eindelijk eens iemand een update geven van de status van de belgen ???
Haha, kan ....
Maar er was een misverstand tussen ons... door geldgebrek zou ik eerst overmaken naar hem. en dat was mij ontgaan. Dus het komt er straks wel spoedig aan..
Nog even gedult
Maar er was een misverstand tussen ons... door geldgebrek zou ik eerst overmaken naar hem. en dat was mij ontgaan. Dus het komt er straks wel spoedig aan..
Nog even gedult
he lethal, ben je nu ook al es achter de TPG aan???
m'n pakketje is aangetekend verstuurd, en IK heb het niet, dus dan moet de TPG het hebbe
en zo niet, moet je poen krijgen.
is het display eindelijk verstuurd krijg je em nog niet op de mat, das pas @#&$@%
m'n pakketje is aangetekend verstuurd, en IK heb het niet, dus dan moet de TPG het hebbe
en zo niet, moet je poen krijgen.
is het display eindelijk verstuurd krijg je em nog niet op de mat, das pas @#&$@%
Verwijderd
gaat dit over de belgen?Lethal schreef op 16 juli 2003 @ 17:11:
Haha, kan ....
Nog even gedult
Verwijderd
Het gaat dus idd over de Belgen.Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 17:49:
zal wel over de belgen gaan. tegen het geld van NL => BE is zijn we weer een week verder
Bassdriver was aan het wachten op geld om de verzendingen te doen.
Ik ga contact opnemen met Bassdriver om m'n LCD bij hem te gaan ophalen. Hij woont niet ver uit m'n buurt.
Ikzelf woon in Mechelen. Ik kan eventueel dan nog voor anderen de bestelling meebrengen, moesten er nog mensen uit de buurt van Mechelen zijn.
Interesse: stuur dan een mailtje naar b4rth3zz AT pandora DOT be voor eventuele verdere afspraken.
Verwijderd
Lethal: ik vind de afhandeling van deze IA ronduit slecht verlopen. Je hebt het spul al een maand in huis en er zijn nog steeds mensen die hun lcd niet ontvangen hebben. Iedereen heeft jou ook op tijd betaald voor de bestelling, dus verwachten we nu ook van jou dat je je aan de afsrpaak houdt!
Aangezien je dit topic ongetijfeld leest, vind ik het van je tegenvallen dat je niet reageert op de klachten van mij en een aantal Belgische kopers.
Als ik binnen een week het lcd (2x 20 zoals afgesproken) nog niet ontvangen heb, eis ik mijn geld terug (je mag blij zijn dat ik geen rente vraag) en ga ik een klacht indienen bij de GoT moderatoren en bij LauPro. Ik verwacht alsnog een correcte afhandeling...
Aangezien je dit topic ongetijfeld leest, vind ik het van je tegenvallen dat je niet reageert op de klachten van mij en een aantal Belgische kopers.
Als ik binnen een week het lcd (2x 20 zoals afgesproken) nog niet ontvangen heb, eis ik mijn geld terug (je mag blij zijn dat ik geen rente vraag) en ga ik een klacht indienen bij de GoT moderatoren en bij LauPro. Ik verwacht alsnog een correcte afhandeling...
Verwijderd
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:18:
edit:
Ondertussen contact met bassdriver gehad. Bij mij zal alles snel in kannen en kruiken zijn...
Ondertussen contact met bassdriver gehad. Bij mij zal alles snel in kannen en kruiken zijn...
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 23:31 ]
Verwijderd
b4rth3zz : wanneer gaat hij verzenden?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 08:23 ]
Verwijderd
Daar heeft hij niets over gezegd, ik veronderstel vanaf dat hij het geld heeft voor de verzendingen. Zijn zus woont hier een straat verder, hij gaat mijn LCD komen brengen vanavond. Vraag het hem anders eens via MSN (zijn mailadres vind je op laupro).Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 08:23:
b4rth3zz : wanneer gaat hij verzenden?
edit:
K zal het hem ook eens vragen vanavond
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 12:43 ]
Het extra geld is overgemaakt naar belgië.
Dalh, hij zal binnekort de laatste pakketjes sturen.
Ricardo, ik ren zo naar het postkantoor...
Dalh, hij zal binnekort de laatste pakketjes sturen.
Ricardo, ik ren zo naar het postkantoor...
he lethal, lees je mijn reply ook ff, ik heb mijn lcd ook nog niet, en krijg ook niet veel nieuws van jouw kant.
dus als jij ff naar dat postkantoor rent, mag je meteen ff naar mijn pakket vragen
dus als jij ff naar dat postkantoor rent, mag je meteen ff naar mijn pakket vragen
Verwijderd
Bassdriver ging hier tussen 22u en 23u zijn, maar heeft z'n kat gestuurd...Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:41:
[...]
Daar heeft hij niets over gezegd, ik veronderstel vanaf dat hij het geld heeft voor de verzendingen. Zijn zus woont hier een straat verder, hij gaat mijn LCD komen brengen vanavond. Vraag het hem anders eens via MSN (zijn mailadres vind je op laupro).
edit:
Ik heb te vroeg victorie gekraaid.
De soap blijft dus voortduren...
Verwijderd
No kidding?
Begint inderdaad uitermate hilarisch te worden. Het geduld van de Belgen wordt wederom op de proef gesteld
Begint inderdaad uitermate hilarisch te worden. Het geduld van de Belgen wordt wederom op de proef gesteld

Verwijderd
Hoe komt het dat bassdriver zelf nooit reageert op dit forum ?
Het zou voor iedereen aangenamer zijn dat hijzelf eens reageert.
Ik heb geen probleem om wat te wachten op mijn bestelling, maar ik zou wel willen weten of ik het volgende week of volgende maand kan verwachten.
Het is intussen wel 9 maanden geleden dat ik een paar schermpjes heb besteld.
Ik vind het ook raar dat bassdriver niet zelf gevraagd heeft aan Lethal voor het geld voor de verzending.
Het zou voor iedereen aangenamer zijn dat hijzelf eens reageert.
Ik heb geen probleem om wat te wachten op mijn bestelling, maar ik zou wel willen weten of ik het volgende week of volgende maand kan verwachten.
Het is intussen wel 9 maanden geleden dat ik een paar schermpjes heb besteld.
Ik vind het ook raar dat bassdriver niet zelf gevraagd heeft aan Lethal voor het geld voor de verzending.
Verwijderd
Kijk eens wat ik sinds vanavond eindelijk in m'n bezit heb:

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 22:39 ]
Woei! Ik heb vanavond een grafische LCD gesoldeerd voor een vriend van me en die doet het wel
Helaas moet ik nu wachten op een volgende IA
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
En die vriend, dat ben ikDemoniac schreef op 20 juli 2003 @ 23:34:
Woei! Ik heb vanavond een grafische LCD gesoldeerd voor een vriend van me en die doet het welHelaas moet ik nu wachten op een volgende IA
Ik zal 's even kijken hoe het mij vergaat met het maken van een eigen LCD-prog. Mocht dat lukken, dat laat ik dat nog wel even weten op GoT natuurlijk...
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Ok mensen ik ga op vakanite,
Tarin en Ricardo jullie pakjes zijn onderweg.
Tarin en Ricardo jullie pakjes zijn onderweg.
Zijn er toevallig nog tweakers uit de buurt van Bergen op Zoom - Roosendaal die meegedaan hebben aan deze IA?
Ik zoek nog steeds een electronicawinkel in deze buurt.
Mn weerstandjes zijn, en ik zit nie meer op school...
Als iemand anders een winkel in Den Haag - Rotterdam weet, mag ie dat ook wel laten weten. Ben daar zelf niet zo bekend, en op internet kannik nix vinden om langs te gaan.....
[edit]
Mn 2*20 doet et nu maar half en mn 128*64 nog helemaal niet...
En mn printerpoortjes zijn nu ook op. snik snik.
Als iemand anders een winkel in Den Haag - Rotterdam weet, mag ie dat ook wel laten weten. Ben daar zelf niet zo bekend, en op internet kannik nix vinden om langs te gaan.....
[edit]
[ Voor 14% gewijzigd door 41728 op 22-07-2003 17:48 ]
Verwijderd
Kijk op www.dil.nl die zit in rotterdamWimbo schreef op 22 July 2003 @ 17:46:
Zijn er toevallig nog tweakers uit de buurt van Bergen op Zoom - Roosendaal die meegedaan hebben aan deze IA?
[edit]
succes
Thnx voor de info, zal er morgen eens langs gaan, zijn nog lekker lang open ook :):)
Grafisch LCD kan nu eindelijk dienst gaan doen
Grafisch LCD kan nu eindelijk dienst gaan doen
duurt wel erg lang deze IA ja . maar als ik het schermpje krijg is het al goed , bij men vorige IA hier weigert de starter (Techz) me mijn geld terug te betalen (54€) . heb dan nog eens 20€ overschrijvingskosten gehad ook .. dus das nog net iets erger .
Nog steeds niets ontvangen, dit begint wel érg lang te duren. En wat is dat toch met al die problemen met geldtransfers?
Verwijderd
Tsja, ik begin nu toch ook wat ongeduldig te worden!!
Heeft er btw al iemand zijn grafisch lcd-tje al aan de praat gekregen met een pci parallele poort (verdomde abit max mobo's) ??
Heeft er btw al iemand zijn grafisch lcd-tje al aan de praat gekregen met een pci parallele poort (verdomde abit max mobo's) ??
Verwijderd
Lethal: nog bedankt voor het (alsnog) opsturen.
Gisteren ff het lcdtje gesoldeerd .. en hij doet het!!! Ik zoek alleen nog geschikte software.. ik krijg Winamp nl. niet aan de praat.
Ik heb een header op het printje gesoldeerd, zodat ik de kabel makkelijk los- en vast van maken.

Hier de achterkant. De potmetertjes en het weerstandje heb ik op een apart printje gesoldeerd (niet op de foto).

Het is nu mijn bedoeling het lcd in te bouwen in m'n Epia huiskamer PC (zie topic [rml][CM] Via Epia in cd-i speler[/rml])
Gisteren ff het lcdtje gesoldeerd .. en hij doet het!!! Ik zoek alleen nog geschikte software.. ik krijg Winamp nl. niet aan de praat.
Ik heb een header op het printje gesoldeerd, zodat ik de kabel makkelijk los- en vast van maken.

Hier de achterkant. De potmetertjes en het weerstandje heb ik op een apart printje gesoldeerd (niet op de foto).

Het is nu mijn bedoeling het lcd in te bouwen in m'n Epia huiskamer PC (zie topic [rml][CM] Via Epia in cd-i speler[/rml])
Verwijderd
Dat grafische schermpje van mij werkt niet 
Ik heb het volgens dit schema aangesloten:

Maar dan nog 5V met 3,9 Ohm weerstand op de 19 en GND 20
Het scherm gaat een beetje vaag flitsen enzo... er is geen kortsluiting heb de schakeling ook al 3x gesoldeerd..
Heeft iemand dit ook gehad ?? zo ja hoe kan ik dit oplossen ??
Of kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is
Het scherm doet vreemd met en zonder printerkabel aangesloten
Edit:
Heb net het hele plaatje nog eens van (heel) dichtbij bekenen en toen zag ik dit:

Is me scherm nu dood ??

Het scherm gaat een beetje vaag flitsen enzo... er is geen kortsluiting heb de schakeling ook al 3x gesoldeerd..
Edit:
Heb net het hele plaatje nog eens van (heel) dichtbij bekenen en toen zag ik dit:
Is me scherm nu dood ??
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 17:44 ]
Verwijderd
Ten eerste is di 3,9 Ohm waarde te laag, hier dient minimaal 15 to 18 Ohm gebruikt te worden....Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 17:40:
Dat grafische schermpje van mij werkt niet
[afbeelding]
Edit:
[afbeelding]
Is me scherm nu dood ??
En wat moet ik zien op je plaatje?
Je ziet een bruin vlekje bij het begin van de tekst op de IC.Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 21:34:
[...]
Ten eerste is di 3,9 Ohm waarde te laag, hier dient minimaal 15 to 18 Ohm gebruikt te worden....
En wat moet ik zien op je plaatje?
BTW. ondanks dat je een 3,9 Ohm weerstand hebt gebruikt (waarom eigenlijk zo laag als ik vragen mag
Er circuleert op internet een aansluitschema van dit exacte type lcd met idd een weerstand voor de backlight van 3,9 Ohm (ergens op skippari.net als ik mij niet vergis).Rave17 schreef op 26 July 2003 @ 21:40:
[...]BTW. ondanks dat je een 3,9 Ohm weerstand hebt gebruikt (waarom eigenlijk zo laag als ik vragen mag)
offtopic:
Ik heb zelf 15 Ohm (eerst had ik een potmeter plus standaard 15 Ohm, maar die potmeter had voor mij geen praktisch nut), maar als ik het vergelijk met mijn parallele 4x20, dan lijkt de backlight van deze grafische nogal zwak
Ik heb zelf 15 Ohm (eerst had ik een potmeter plus standaard 15 Ohm, maar die potmeter had voor mij geen praktisch nut), maar als ik het vergelijk met mijn parallele 4x20, dan lijkt de backlight van deze grafische nogal zwak
Verwijderd
De backlite zijn allemaal ledjes, en als daar teveel stroom doorgaat dan gaan ze kapoet...Rave17 schreef op 26 July 2003 @ 21:40:
[...]
Je ziet een bruin vlekje bij het begin van de tekst op de IC.
BTW. ondanks dat je een 3,9 Ohm weerstand hebt gebruikt (waarom eigenlijk zo laag als ik vragen mag) zie ik dat je backlight nog wel werkt. Wat ik dan denk is dat (zolang de backlight los staat van de rest van de LCD, en dat weet ik dus net niet
) je iig niet daarmee je LCD naar de knoppen hebt gebracht. Als je alleen je LCD van stroom voorziet wat zie je dan?
en bij deze het schema http://www.modwarehouse.com/ia/MWHdatasheetks0108.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 23:00 ]
Verwijderd
Dat schema heb ik dus ook gebruikt...Er circuleert op internet een aansluitschema van dit exacte type lcd met idd een weerstand voor de backlight van 3,9 Ohm (ergens op skippari.net als ik mij niet vergis).
offtopic:
Wat ook nog fout is aan det schema is dat de + en - verkeerd staan...
Ik heb nu dus al 3 veschillende schema's gezienVerwijderd schreef op 26 July 2003 @ 22:59:
[...]
De backlite zijn allemaal ledjes, en als daar teveel stroom doorgaat dan gaan ze kapoet...
Deze lijkt mij nu ok het beste ga ik morgen weer ff proberen... ook zonder backlight
THX ALL !!
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 23:51 ]
Op het plaatje zie je dat de LED's (dus de backlight) nog werken, ondanks dat er zo'n lage weerstand word gebruikt. Dat LED's stuk gaan als je er 220 op zet weet ik wel hoorVerwijderd schreef op 26 July 2003 @ 22:59:
[...]
De backlite zijn allemaal ledjes, en als daar teveel stroom doorgaat dan gaan ze kapoet...
[ Voor 8% gewijzigd door Robino op 27-07-2003 11:38 ]
Hoe staat het met de levering voor de Belgen ... ik heb NOG steeds NIETS onvangen ...
Ik vind het wel ERG lang duren !!!!!
Ik vind het wel ERG lang duren !!!!!
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F
Verwijderd
inderdaad, die grap hier heeft lang genoeg geduurd.
Lethal is ondertussen op verlof dankzij de interesten en Bassdriver is een lcd-wall aan 't installeren in zn huis...
Lethal is ondertussen op verlof dankzij de interesten en Bassdriver is een lcd-wall aan 't installeren in zn huis...
Ik heb net de mijne mogen ontvangen van de postbodeVerwijderd schreef op 30 juli 2003 @ 10:54:
Alle Belgische lcd's zijn gisteren (29/7/2003) verstuurd.
Verwijderd
Yippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
vandaag gearriveerd
nog op de goede werking controleren maar nergens zochtbare schade dus da zal wel in orde zijn
oh en ik zie dat basdriver mijn advies heeft opgevolgd door hier te posten
dus onder het motto : geduld is een mooie deugd voor zij die ze bezitten kan ik concluderen dat ik ze bezit
vandaag gearriveerd
nog op de goede werking controleren maar nergens zochtbare schade dus da zal wel in orde zijn
oh en ik zie dat basdriver mijn advies heeft opgevolgd door hier te posten
dus onder het motto : geduld is een mooie deugd voor zij die ze bezitten kan ik concluderen dat ik ze bezit
Verwijderd
iemand de me kan vertellen hoe je de LCD aan de praat krijgt ?
heb de USB versie met winXP prof installed
werkt gewoon niet
werkt gewoon niet
Hier staat een simpele how-to onder het menu LCD aansluiten. Dat allemaal al gedaan?Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 18:35:
iemand de me kan vertellen hoe je de LCD aan de praat krijgt ?
werkt gewoon niet
Verwijderd
1 ding snap k toch niet goed...
Veel belgen zeggen dat ze mij hebben gemaild maar van de meeste heb ik dus niets ontvangen
Alleen van Coolrunner, Solid en Barthezz maar voor de rest heb k dus geen mailtjes gezien
Soit, men excuses voor het lange wachten en ik hoop dat nu iedereen zijn schermpje heeft.
Veel belgen zeggen dat ze mij hebben gemaild maar van de meeste heb ik dus niets ontvangen
Soit, men excuses voor het lange wachten en ik hoop dat nu iedereen zijn schermpje heeft.
Ik een vraagje tussen door;
ik zag deze graf. LCD
en was gelijk verkocht. Ik zou graag willen weten welke type dit is en wat deze in een inkoop actie ongeveer kost. Misschien kan iemand mij ook vertellen of er binnen kort weer een inkoop actie loopt of dat er een andere weg is om z'n ding te bestellen?
THANKS
ik zag deze graf. LCD

en was gelijk verkocht. Ik zou graag willen weten welke type dit is en wat deze in een inkoop actie ongeveer kost. Misschien kan iemand mij ook vertellen of er binnen kort weer een inkoop actie loopt of dat er een andere weg is om z'n ding te bestellen?
THANKS
Verwijderd
Dit scherm is een black on white LCD ccfl met een sed1330 controller. Door er 4 ledjes in te modden is dit het effect. Op dit moment loopt er een ia @ laurpo:Neptunus schreef op 01 August 2003 @ 00:35:
Ik een vraagje tussen door;
ik zag deze graf. LCD [afbeelding]
THANKS
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=335
Jippie !!!! Eindelijk ontvangen ... !!! Ze zien er wel
uit !!!
Thx Bassdriver ...
Zoals iemand zei in een andere topic over een IA waar ik ook aan heb deelgenomen :
In elk geval proficiat en success met de verdere afloop van deze IA !
Thx Bassdriver ...
Zoals iemand zei in een andere topic over een IA waar ik ook aan heb deelgenomen :
Dit zou geen slechte zaak geweest zijn in dit geval ook ... dan zou heel wat slechte tongen, onzekerheid en zenuwachtigheid kunnen vermeden worden.Eigenlijk zie je dit wel vaker gebeuren bij IA's die langer lopen dat men zenuwachtig wordt over het verloop. Meestal helderd er een boel op als de starter van een IA dan zo af en toe eens een berichtje post.
Zo'n berichtje geeft dan alleen maar aan de de IA starter er nog steeds mee bezig is, en niet is vertrokken naar zonnig Aruba . Hoewel dat in vakantietijd misschien ook niet zo onlogisch zou zijn
Maar mijn punt is dus eigenlijk: graag een berichtje voor de rust ook al is er niks te melden. Een vaste update zou ook fijn zijn vanuit dat zelfde oog punt.
Maar goed gedult is ook een schone zaak.
In elk geval proficiat en success met de verdere afloop van deze IA !
Verwijderd
Ja maar ik blijf zagen tot ik het ontvangen heb, wat tot op heden niet het geval is. En van geen mailtjes ontvangen hebben, tja.... Ik heb U er geregeld toch ook mee lastiggevallen maar dat is nu niet relevant. Het is nu vrijdag, ik weet niet hoe lang de post er voor nodig acht om een pakketje af te leveren, maar ik blijf nog altijd in (minder) blijde verwachting
Verwijderd
yes. ik heb de mijne ook aan gekregen... ik heb die met de KS0108 al aangesloten, en ik krijg beeld.
Welke software ondersteunt dit 64*128 lcd'tje eigenlijk allemaal?
Welke software ondersteunt dit 64*128 lcd'tje eigenlijk allemaal?
Verwijderd
No problemo
Das minder... Het duurt idd wel redelijk langVerwijderd schreef op 01 August 2003 @ 09:52:
Ja maar ik blijf zagen tot ik het ontvangen heb, wat tot op heden niet het geval is. En van geen mailtjes ontvangen hebben, tja.... Ik heb U er geregeld toch ook mee lastiggevallen maar dat is nu niet relevant. Het is nu vrijdag, ik weet niet hoe lang de post er voor nodig acht om een pakketje af te leveren, maar ik blijf nog altijd in (minder) blijde verwachting

Verwijderd
Foutje mijnentwege. Het LCD is reeds vrijdag toegekomen, maar op het oude adres!! Toch een goede afloop, thnx...
Zo ben net terug van de Zon Zee Strand enne lekker wijfen 
Toch nog alles goedgekomen hier?mooi!
Toch nog alles goedgekomen hier?mooi!
He lethal, leuke vakantie gehad?
heb je tussen de post al nieuws gevonden over mijn verdwenen pakketje bij de TPG?
denk dat ze nu toch wel eens eruit moetne zijn wat er mis is
heb je tussen de post al nieuws gevonden over mijn verdwenen pakketje bij de TPG?
denk dat ze nu toch wel eens eruit moetne zijn wat er mis is
Verwijderd
Seg euh...
Er is toevallig gene front voor ne lian li op overschot zekers?
of iemand die ne verkeerden had besteld?
Ik had der ne gewone zwarte besteld, mor aangezien ik volgende
maand mee ne lian li zit
Mercikes eh
Er is toevallig gene front voor ne lian li op overschot zekers?
of iemand die ne verkeerden had besteld?
Ik had der ne gewone zwarte besteld, mor aangezien ik volgende
maand mee ne lian li zit
Mercikes eh
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 18:29 ]
*schop*
Nou, ik ben terug van vakantie, en ik vond een mooi doosje op m'n bureau, met daarin, jawel, het verdwenen 128*64-lcd'tje. Lethal: mooi dat dat nog gelukt is, ik ben er erg blij mee
.
Natuurlijk wel pics:

Nou, ik ben terug van vakantie, en ik vond een mooi doosje op m'n bureau, met daarin, jawel, het verdwenen 128*64-lcd'tje. Lethal: mooi dat dat nog gelukt is, ik ben er erg blij mee
Natuurlijk wel pics:

edit:
hmz.. ik geef net de layout nog een beetje een *schop*.. ik zal ze de volgende keer weer 600 breed maken.
hmz.. ik geef net de layout nog een beetje een *schop*.. ik zal ze de volgende keer weer 600 breed maken.
[ Voor 17% gewijzigd door Tarin op 17-08-2003 14:31 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
tarin, even een vraagje. Welk programma/ welke plugin gebruik jij voor winamp, zodat je die plaatjes krijgt?
Ik zoek namelijk eigenlijk een programaa of plugin voor winamp zodat de titel+artiest zo groot mogelijk voorbij komt scrollen. Ik heb namelijk een dedicated mp3bak, en als ik in mijn bed lig, wil ik kunnen lezen wat er speelt, dus gewoon zo groot mogelijk de titel voorbij laten scrollen
Als iemand iets weet dan doe ik
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Da's LiQuiD-MP3 (van Zotty), maar daar zit nog een bug in de drijver, scrollen wil nog niet echt lukken. Verder werkt hij prima. Tekstgrootte kan je overigens niet aanpassen, afaik.
Ik heb dat trouwens alleen maar geinstalleerd om het ding te testen, ik ga er nu zelf iets voor *proberen* te proggen, zit nu de datasheet door te bladeren, ga dalijk wat in vBasic zitten prutsen denk ik.
Ik heb dat trouwens alleen maar geinstalleerd om het ding te testen, ik ga er nu zelf iets voor *proberen* te proggen, zit nu de datasheet door te bladeren, ga dalijk wat in vBasic zitten prutsen denk ik.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ai, da's jammer, dan haakt het programma vrij snel afTarin schreef op 17 August 2003 @ 17:17:
Da's LiQuiD-MP3 (van Zotty), maar daar zit nog een bug in de drijver, scrollen wil nog niet echt lukken. Verder werkt hij prima. Tekstgrootte kan je overigens niet aanpassen, afaik.
Als je iets af hebt geef je het topic maar een schop, ik zie hem dan wel weer verschijnen met hottopic. Eenieder die nog wat weet, please, je maakt mij er erg blij meeIk heb dat trouwens alleen maar geinstalleerd om het ding te testen, ik ga er nu zelf iets voor *proberen* te proggen, zit nu de datasheet door te bladeren, ga dalijk wat in vBasic zitten prutsen denk ik.
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
aan Lethal & Madcow
het maakt mij niet uit wie van jullie ik moet hebben
maar ik heb NOG STEEDS NIETS!!
ja, volgens madcow is ie zoek bij de TPG
ja en
ik zou aangetekend verstuurd zijn. en ik heb niet getekend!
ik vindt het wel es tijd worden dat er informatie komt van de TPG en als iemand daar voor moet zorgen zijn jullie dat wel.
ik wacht dus nu al ff veel te lang op een verstuurd pakketje
het maakt mij niet uit wie van jullie ik moet hebben
maar ik heb NOG STEEDS NIETS!!
ja, volgens madcow is ie zoek bij de TPG
ja en
ik vindt het wel es tijd worden dat er informatie komt van de TPG en als iemand daar voor moet zorgen zijn jullie dat wel.
ik wacht dus nu al ff veel te lang op een verstuurd pakketje
Verwijderd
welke software heb jr juist grbruikt???Tarin schreef op 17 August 2003 @ 14:31:
*schop*
Nou, ik ben terug van vakantie, en ik vond een mooi doosje op m'n bureau, met daarin, jawel, het verdwenen 128*64-lcd'tje. Lethal: mooi dat dat nog gelukt is, ik ben er erg blij mee.
Natuurlijk wel pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
Ik heb men grafische LCD ook eindelijk gesoldeerd, nou zit ik met het volgende probleem, de linkerhelft en de rechterhelft zijn omgedraaid op het scherm, (ik gebruik LCDinfo)
Als ik LiQuiD-MP3 van Zotty gebruik is het beeld wel goed.
Hoe kan dit en hoe los ik het op?
Verwijderd
I don't know for sure, maar als het om een grafische 128*64 crystalfontz gaat, moet je volgens mij pin 14 en 16 omdraaien (heb er zelf 1 uit een andere IA, maar kan/mag hem volgens mij nog niet aansluiten ivm wat problemen met andere displays
)
ja het gaar om een grafische 128*64 ,
het klopt van die pinnen omdraaien! heb de tekening nog eens goed nagekeken en het blijkt dat ik een foutje is gemaakt tijdens het solderen
het klopt van die pinnen omdraaien! heb de tekening nog eens goed nagekeken en het blijkt dat ik een foutje is gemaakt tijdens het solderen
Verwijderd
Pin 14 met 16 omwissellen op de LPTJokerLash schreef op 01 September 2003 @ 08:40:
Ik heb men grafische LCD ook eindelijk gesoldeerd, nou zit ik met het volgende probleem, de linkerhelft en de rechterhelft zijn omgedraaid op het scherm, (ik gebruik LCDinfo)
Verwijderd
Hoi,
Ik heb nu einelijk wa tijd gevonde om mij 4 x 20 lpt lcd aant te sluiten.
Maar hij geeft het volgende rezultaat :
eerste lijn volledig witte lijn, en de derede ook een volledig witte lijn.
Ik heb de aansluitingen nagekeken, maar die zijn goed .
Heeft mss iemand dit ook aan de hand gehad?
Of weet iemand een oplossing?
M.v.g Ripta
Ik heb nu einelijk wa tijd gevonde om mij 4 x 20 lpt lcd aant te sluiten.
Maar hij geeft het volgende rezultaat :
eerste lijn volledig witte lijn, en de derede ook een volledig witte lijn.
Ik heb de aansluitingen nagekeken, maar die zijn goed .
Heeft mss iemand dit ook aan de hand gehad?
Of weet iemand een oplossing?
M.v.g Ripta
Verwijderd
Uh even iets anders
weet iemand hoe je zo'n lcd bracket in een chieftec case kan inbouwen?

Of je kijkt [hint] in de config van de software of je daar de pinnen kunt omdraaien... Sommige software heeft die hanidge functie
Verwijderd
LEES:Nick Name schreef op 06 September 2003 @ 23:32:
[...]
Of je kijkt [hint] in de config van de software of je daar de pinnen kunt omdraaien... Sommige software heeft die hanidge functie
Liquidmp3 werkt wel goed,,
Verwijderd
Je kan ook een switchkastje ertussen gooien (male/switch/female) zodat je de pinout kan kiezen (voor als je nogal eens software wisselt)
Of gewoon even de software goed configurerenVerwijderd schreef op 07 September 2003 @ 08:37:
Je kan ook een switchkastje ertussen gooien (male/switch/female) zodat je de pinout kan kiezen (voor als je nogal eens software wisselt)