welke software heb jr juist grbruikt???Tarin schreef op 17 August 2003 @ 14:31:
*schop*
Nou, ik ben terug van vakantie, en ik vond een mooi doosje op m'n bureau, met daarin, jawel, het verdwenen 128*64-lcd'tje. Lethal: mooi dat dat nog gelukt is, ik ben er erg blij mee.
Natuurlijk wel pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
hmz.. ik geef net de layout nog een beetje een *schop*.. ik zal ze de volgende keer weer 600 breed maken.
Ik heb men grafische LCD ook eindelijk gesoldeerd, nou zit ik met het volgende probleem, de linkerhelft en de rechterhelft zijn omgedraaid op het scherm, (ik gebruik LCDinfo)
Als ik LiQuiD-MP3 van Zotty gebruik is het beeld wel goed.
Hoe kan dit en hoe los ik het op?
Verwijderd
I don't know for sure, maar als het om een grafische 128*64 crystalfontz gaat, moet je volgens mij pin 14 en 16 omdraaien (heb er zelf 1 uit een andere IA, maar kan/mag hem volgens mij nog niet aansluiten ivm wat problemen met andere displays
)
ja het gaar om een grafische 128*64 ,
het klopt van die pinnen omdraaien! heb de tekening nog eens goed nagekeken en het blijkt dat ik een foutje is gemaakt tijdens het solderen
het klopt van die pinnen omdraaien! heb de tekening nog eens goed nagekeken en het blijkt dat ik een foutje is gemaakt tijdens het solderen
Verwijderd
Pin 14 met 16 omwissellen op de LPTJokerLash schreef op 01 September 2003 @ 08:40:
Ik heb men grafische LCD ook eindelijk gesoldeerd, nou zit ik met het volgende probleem, de linkerhelft en de rechterhelft zijn omgedraaid op het scherm, (ik gebruik LCDinfo)
Verwijderd
Hoi,
Ik heb nu einelijk wa tijd gevonde om mij 4 x 20 lpt lcd aant te sluiten.
Maar hij geeft het volgende rezultaat :
eerste lijn volledig witte lijn, en de derede ook een volledig witte lijn.
Ik heb de aansluitingen nagekeken, maar die zijn goed .
Heeft mss iemand dit ook aan de hand gehad?
Of weet iemand een oplossing?
M.v.g Ripta
Ik heb nu einelijk wa tijd gevonde om mij 4 x 20 lpt lcd aant te sluiten.
Maar hij geeft het volgende rezultaat :
eerste lijn volledig witte lijn, en de derede ook een volledig witte lijn.
Ik heb de aansluitingen nagekeken, maar die zijn goed .
Heeft mss iemand dit ook aan de hand gehad?
Of weet iemand een oplossing?
M.v.g Ripta
Verwijderd
Uh even iets anders
weet iemand hoe je zo'n lcd bracket in een chieftec case kan inbouwen?

Of je kijkt [hint] in de config van de software of je daar de pinnen kunt omdraaien... Sommige software heeft die hanidge functie
http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die
Verwijderd
LEES:Nick Name schreef op 06 September 2003 @ 23:32:
[...]
Of je kijkt [hint] in de config van de software of je daar de pinnen kunt omdraaien... Sommige software heeft die hanidge functie
Liquidmp3 werkt wel goed,,
Verwijderd
Je kan ook een switchkastje ertussen gooien (male/switch/female) zodat je de pinout kan kiezen (voor als je nogal eens software wisselt)
Of gewoon even de software goed configurerenVerwijderd schreef op 07 September 2003 @ 08:37:
Je kan ook een switchkastje ertussen gooien (male/switch/female) zodat je de pinout kan kiezen (voor als je nogal eens software wisselt)