Toon posts:

XP Home probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo na een lange tijd niets meer gepost te hebben ben ik er weer.

Ik zit met een vreemd probleem van iemand anders. Zijn Computer een P4 1,8 met windows XP Home versie erop start tot en met het windows xp home opstartscherm op en daarna krijg ik heel snel een blauw scherm met een foutmelding.....deze gaat echter zo snel dat ik niet kan zien waarom dat blauwe scherm komt. Daarna reboot de computer en komt hij in visuele cirkel.

Kan iemand mij helpen die probleem op te lossen?

Verwijderd

al eens geprobeerd om in de veilige modus op te starten?

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
veilige modus opstarten

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:23
We zijn het erover eens, veilige modus opstarten dus.
En anders gewoon windhoos opnieuw installeren. Als het goed is blijven de instellingen behouden. Scandisk wil ook nog weleens helpen.
Probeer dat eerst eens. Je geeft weinig info over wat je zelf hebt geprobeerd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Opnieuw opstarten probleem:

Windows herstart op bij het vinden van een fout, hoe los ik dit op?

Dan zie je wel de BSOD, dus kun je verder..

Blauw scherm probleem:

Windows XP en 2000 BSOD guide

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Welke pc is het? Wat zit er allemaal in? Als je in Windows komt met veilige modus kan je in event viewer misschien een foutmelding ontdekken.

Verwijderd

Instellen dat de machine niet meer reboot bij een BSOD.
Dan foutmelding opzoeken op Inet.

Maar om je vraag te beantwoorden: Ja, iemand kan jou helpen...

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik in veilige modules herstart dan doet hij hetzelfde.
kan het zijn dat de hardware niet goed in pci/agp slot zit bijv. videokaart?

Het probleem is dus dat ik niet eens kan zien wat er op dat blauwe scherm staat dan reboot de computer al weer. Het BSOD komt na het opstartscherm XP home maar is onleesbaar.
IS er een methode om probleem toch te achterhalen......en dus bluawe scherm te lezen?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 11:49:
wanneer ik in veilige modules herstart dan doet hij hetzelfde.
kan het zijn dat de hardware niet goed in pci/agp slot zit bijv. videokaart?

Het probleem is dus dat ik niet eens kan zien wat er op dat blauwe scherm staat dan reboot de computer al weer. Het BSOD komt na het opstartscherm XP home maar is onleesbaar.
IS er een methode om probleem toch te achterhalen......en dus bluawe scherm te lezen?
Ik heb niet het idee dat je de oplossingen hebt geprobeerd die hier door diverse users wordt aangedragen.

Dit is namelijk een standaard 'probleem' in Windows XP.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gunner schreef op 26 May 2003 @ 11:59:
Dit is namelijk een standaard 'probleem' in Windows XP.
Omdat hij dat niet meer kan aanpassen aangezien hij ook niet met Veilige Modus in XP kan komen ;)

Verwijder anders alle kaarten (geluidskaart, netwerkkaart, etc.) uit je systeem behalve je videokaart. Het kan zijn dat het of een hardwareconflict is of een foute driver. Mocht dit niet baten dan zou je nog een andere videokaart kunnen proberen...

Reset ook even je bios naar de standaard waarden...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
die oplossingen zijn toch alleen maar als je in windows zit. Ik kom niet eens binnen zelfs niet met veilige modules, gewoon helemaal niet! Is het mogelijk om met cd van Widows XP te data op hdd te redden........?

of kan ik mbv bootflop iets repareren? zoja welke progjes heb ik nodig en wat moet ik intikken?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

XceeD schreef op 26 May 2003 @ 12:13:
Omdat hij dat niet meer kan aanpassen aangezien hij ook niet met Veilige Modus in XP kan komen ;)
Okay, my bad, even over heen gelezen
die oplossingen zijn toch alleen maar als je in windows zit. Ik kom niet eens binnen zelfs niet met veilige modules, gewoon helemaal niet! Is het mogelijk om met cd van Widows XP te data op hdd te redden........?
Je zou in het uiterste geval een repair van de huidige XP installatie kunnen uit voeren, of een "last known good" startup kunnen gebruiken, als je dat nog niet hebt geprobeerd

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
betreft het toevallig een illegale versie die je probeert te cracken? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad, dat was een verkeerde hack.

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een originele geregistreerd home versie. Die man heeft bedrijf dus geen illigale shit. Wat Gunner zei van probeer de "last known good" te gebruiken werkt ook niet! Wat een bagger ding van Informatique zeg. Ik ga het bios maar resetten en de hardware er maar uittrekken en heel erg bidden op betere tijden voor de eigenaar van dit shitding!

IS het een mogelijkheid om van floppy te booten en dan windows xp home te repareren.

Welke programma's moet ik hebben en wat zijn de commando's?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 13:41:
IS het een mogelijkheid om van floppy te booten en dan windows xp home te repareren.

Welke programma's moet ik hebben en wat zijn de commando's?
Als het goed is, is je Windows XP cd wel bootable en dan ga je gewoon totdat je op een gegeven moment een bestaande installatie kan repairen (moet je de R intoetsen)

Als ik jou was zou ik eerst met een minimale config, dus alle kaarten eruit, en een andere VGA kaart erin gooien als dat mogelijk is.

Al geprobeerd om een geheugen test uit te voeren? Veel vreemde problemen kunnnen te wijten zijn aan brak geheugen

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 26-05-2003 13:59 ]

Pagina: 1