Toon posts:

PCI Videokaart resolutie en kleurkwaliteit probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik mijn club3d radeon 9700 nonpro terug moet sturen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/745061) heb ik tijdelijk een heel oude PCI videokaart (Trident Video Accelarator 9440) in mijn systeem zitten.
Deze kaart zat voorheen in een Pentium 75Mhz systeem met windows 98 als OS.
Het probleem is dat de kaart op voorgenoemd systeem wel 1024*768 draaide en in mijn huidige systeem (AMD Athlon Xp 2600+, Asus A7N8X Deluxe, 512 Mb geheugen) kan ik niets anders kiezen dan 800*600 met een kleurkwaliteit van 8(!) bits! Originele drivers kan ik niet meer vinden en online zijn natuurlijk alleen drivers t/m win98 te vinden (toch geprobeerd, geen resultaat)!

8 bits kleurkwaliteit is niet ruig, zeker niet in Windows XP :'(

Verwijderd

Kun je niet gewoon standaard drivers pakken, volgens mij zijn er wel universele drivers in XP te selecteren die je kan gebruiken.

Dit weet ik niet 100% zeker maar het valt wel te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de alle stuurprogramma's verwijderd en na een reboot vindt XP dan nieuwe hardware die hij automatisch installeerd :/

Verwijderd

Kun je via taakbeheer en dan hardware manager ofzo de drivers niet "updaten" en dan een beetje rondzoeken of er bruikbare bijzitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via apparaatbeheer verschillende keren de stuurprogramma's bij te werken maar niks hielp...

/me is boos op Club 3D!!!

Verwijderd

Dan zou ik het ook niet zo snel weten, denk ook niet dat er drivers zijn voor je PCI-kaart. Misschien moet je het dan maar even uithouden tot je club3d terug is :/

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd: apparaat beheer gaf hier eerst geen melding van maar sinds een paar dagen geeft hij aan dat de kaart te weinig bronnen heeft.. Bleek dat hij IRQ 5 deelde met een ander apparaat! Nadat ik de kaart in een ander slot had geduwd bleek de kaart weer IRQ 5 toegekend te hebben gekregen maar dit keer als enige! Helaas beschikt de kaart toch nog over te weinig bronnen :/
Heeft iemand nog een setje bronnen voor mij over? 8)7
Pagina: 1