Sinds anderhalve maand ofzo heb ik een nieuw systeem draaien...
Het systeem draait lekker alleen bij het spelen van games (speel ikzelf niet zo veel, daarom nu pas deze vraag
) krijg ik last van artifacts
Fifa 2003: vlakjes in het veld!
(ook vreemde lijnen vanaf de goal, maar dat komt niet vaak voor)
CounterStrike: Vreemde vlekjes in de muur...
Dit soort vlekjes heb ik het meeste last van... ook in CS en RTCW
Had net ook dit wazige beeld... had ik nog nooit gehad, was weg naar reboot!
Specs:
Asus A7N8X Deluxe
Athlon XP 2600+ (Met kopere zallman waaier erboven
)
Club 3d Radeon 9700 non-pro
Aopen 300 W voeding (standaard bij Aopen A600)
Windows XP prof.
Alles nog met standaard drivers en niet OC! Toen ik nog '98 draaide (XP was nog niet binnen) had ik dit probleem ook al! Na het installeren van nieuwe catalist drivers werd het alleen maar erger!
Ik heb gelezen dat de club3d al OC'd de fabriek uit kwam! Heb dus met Powerstrip de engine clock op 270 en de memory clock op 275 gezet: nog steeds artifacts! (misschien wat minder: maar iig niet weg)
Misschien dat de PSU niet goed genoeg is of dat de kast te weinig gekoeld is! Zou ik natuurlijk kunnen testen met een huis-tuin-en-keuken-fan maar die hebben we helaas niet in huis! Asus Probe 2 (standaard bij mobo) geeft meestal aan dat de cpu 39 graden is en mb 35 graden! Weet niet of probe zo precies is maar geeft toch een indicatie!
Iemand een idee?
Het systeem draait lekker alleen bij het spelen van games (speel ikzelf niet zo veel, daarom nu pas deze vraag
Fifa 2003: vlakjes in het veld!
(ook vreemde lijnen vanaf de goal, maar dat komt niet vaak voor)
CounterStrike: Vreemde vlekjes in de muur...
Dit soort vlekjes heb ik het meeste last van... ook in CS en RTCW
Had net ook dit wazige beeld... had ik nog nooit gehad, was weg naar reboot!
Specs:
Asus A7N8X Deluxe
Athlon XP 2600+ (Met kopere zallman waaier erboven
Club 3d Radeon 9700 non-pro
Aopen 300 W voeding (standaard bij Aopen A600)
Windows XP prof.
Alles nog met standaard drivers en niet OC! Toen ik nog '98 draaide (XP was nog niet binnen) had ik dit probleem ook al! Na het installeren van nieuwe catalist drivers werd het alleen maar erger!
Ik heb gelezen dat de club3d al OC'd de fabriek uit kwam! Heb dus met Powerstrip de engine clock op 270 en de memory clock op 275 gezet: nog steeds artifacts! (misschien wat minder: maar iig niet weg)
Misschien dat de PSU niet goed genoeg is of dat de kast te weinig gekoeld is! Zou ik natuurlijk kunnen testen met een huis-tuin-en-keuken-fan maar die hebben we helaas niet in huis! Asus Probe 2 (standaard bij mobo) geeft meestal aan dat de cpu 39 graden is en mb 35 graden! Weet niet of probe zo precies is maar geeft toch een indicatie!
Iemand een idee?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 18:59 . Reden: Live For Speed screenshot toegevoegd ]