Pc Prive [tpg] do or don't ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 11:07

King for a day,... fool for a lifetime.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je niet zeker bent van de prijs, kan je eens kijken in de pricewatch om de componenten op te zoeken en de totaalprijs berekenen. Dan kan je zien of het goedkoper is om die pc te bestellen :).

• dwaas
Robin Vreuls schreef op 24 May 2003 @ 19:56:
Als je niet zeker bent van de prijs, kan je eens kijken in de pricewatch om de componenten op te zoeken en de totaalprijs berekenen. Dan kan je zien of het goedkoper is om die pc te bestellen :).
zoiets dacht ik ook ja.. de config neerzetten in het 'wat is dit nog waard' topic en dan eens kijken..
als ik het ergens anders goedkoper zou kunnen krijgen zou ik het doen.. dan gaat het tpg sprookje niet door

Verwijderd

Ik vind het helemaal niet duur voorwat je krijgt? Ik ken iemand die had ongeveer dit: http://www.dwaas.cistron.nl/trash/tpg/2.JPG en was er 2500 euro voor kwijt!

Verwijderd

Ja je moet ook rekening houden.. deze is al in elkaar gebouwt, Je krijgt er extra software bij zoals een windows xp lecentie en zo...

http://www.dwaas.cistron.nl/trash/tpg/4.JPG mooi ding :9

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 20:17 ]

Verwijderd

Ja, alleen het probleem is wanneer deze apparaten geleverd worden: augustus - oktober 8)7

• dwaas
Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 20:42:
Ja, alleen het probleem is wanneer deze apparaten geleverd worden: augustus - oktober 8)7
ik heb nog niet alles goed doorgelezen, maar dat hebben ze echt genomen als levertijd??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De prijs is normaal. Want je betaalt ook voor het softwarepakket idd, Windows XP licentie, Word, weet ik het allemaal ...

Wel jammer dat er zo'n ontzettend brakke monitor bij die systemen zit :|

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 16:01
Mijn vriendin mag ook mee doen aan het pc prve project van tpg. Ik vond het eerste systeem wel aardig. Het is wat je erzelf mee wil. Wil je niet moeilijk doen en alles gewoon aan hoeen te sluiten, dan is het niet gek. Maar wil je alles uit losse componenten opbouwen, dan moet je het niet doen.
Lever tijd vind ik wat tegen vallen....

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Nou, ik heb ook gekeken, maar het tweede systeem van 1400 euro is echt niet zo duur hoor. Wordt compleet geleverd met leuke extra's als draadloze toetsenbord en optische muis, card bay en DVD+RW brander ;). Verder een P 2.4 met Hyperthreading en 800 MHZ fsb en 512 DDR.
Zelf bouwen is natuurlijk leuker, maar dit zijn echt wel complete systemen voor weinig. En allemaal a-kwaliteitspul.
Zelf vind ik de TFT Extra errug mooi :9~

Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat er nog een flinke korting bij komt door bruto/netto verhaal :9

[ Voor 23% gewijzigd door Krul op 24-05-2003 21:35 ]

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Mijn ouders mogen ook mee doen aan dit pc-prive project. Maar door het bruto/netto verhaal heb ik zo gauw geen zelfbouw kunnen vinden voor dezelfde prijs.

Ik weet niet precies wat eraf gaat maar me vader zei dat dat best veel is dus ik ga denk ik maar voor 2 van deze systeempjes.

Voor meer info kijk op: http://tpg.fujitsu-siemens.nl
Log in met gebruiker: tpg, en wachtwoord: welkom

Edit: in mijn vaders geval gaat er 40% van de prijs af. Zou je daarvoor een ander systeem kunnen samenstellen die (minstens) evengoed is?

[ Voor 23% gewijzigd door heuker op 25-05-2003 12:51 ]

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23:36

MaDLiVe

.-Observer-.

heuker schreef op 24 mei 2003 @ 21:50:
Mijn ouders mogen ook mee doen aan dit pc-prive project. Maar door het bruto/netto verhaal heb ik zo gauw geen zelfbouw kunnen vinden voor dezelfde prijs.

Ik weet niet precies wat eraf gaat maar me vader zei dat dat best veel is dus ik ga denk ik maar voor 2 van deze systeempjes.

Voor meer info kijk op: http://tpg.fujitsu-siemens.nl
Log in met gebruiker: tpg, en wachtwoord: welkom

Edit: in mijn vaders geval gaat er 40% van de prijs af. Zou je daarvoor een ander systeem kunnen samenstellen die (minstens) evengoed is?
Nee, dat zeker niet. Systemen zien er erg mooi uit. Met de financiele voordelen zeker geen miskopen. Alleen die levertijden he. Juli/augustus :| In 3 maanden kan van alles gebeuren.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• heuker
Dat dacht ik ook al, maar zoveel zal er in die tijd toch niet veranderen. Tenslotte worden er toch wel zo'n beetje de nieuwste onderdelen gebruikt: 800mhz FSB, Dual Channel DDR400, ati radeon 9800

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

heuker schreef op 24 mei 2003 @ 22:39:
Dat dacht ik ook al, maar zoveel zal er in die tijd toch niet veranderen. Tenslotte worden er toch wel zo'n beetje de nieuwste onderdelen gebruikt: 800mhz FSB, Dual Channel DDR400, ati radeon 9800
Ik doel meer op het zakken van prijzen. Toch zul je met die 40% geen miskoop doen hoor.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Krul

Krul

Holodoc

heuker schreef op 24 May 2003 @ 22:39:
Ja, inderdaad. Die onderdelen zijn nu nog niet echt gemakkelijk te verkrijgen. En als in augustus uiterlijk geleverd wordt is die levertijd zeker nog zo slecht nog niet.

• Krul

Krul

Holodoc

[...]

Ik doel meer op het zakken van prijzen. Toch zul je met die 40% geen miskoop doen hoor.
Ja, het zakken van prijzen zijn echt al ingecalculeerd. De prijzen zakken nl. na het tweede kwartaal van de processors bijvoorbeeld. Dit alles is al redelijk in de prijs verwerkt. Alleen als de euro echt nog meer in waarde stijgt zullen de onderdelen relatief goedkoper worden.

Verwijderd

Ik ga voor die laptop, als ik mijn huidige desktop kan verkopen dan :)

Kost €1459, winkelprijs varieerd tussen de €1800 en de €2000.

ff over die levertijd, vergeet niet dat er in NL 68.000 mensen voor TPG werken hè :o

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 23:24 ]

Verwijderd

Vergeten jullie die monitoren niet? :'(

Die dingen zijn echt om te huilen daar zit je dan met je stoere computer.
Dikke videokaart waar je niks aan hebt.

Je kan er net zo goed een geforce2 inzetten met zo'n monitor.

Ik zal gewoon een goede monitor kopen en een mooie kast.
De rest kan dan best iets minder snel zijn dan dit.
Dan af en toe een beetje upgraden.

Dit zijn alleen maar een hoop dure spullen maar met een slecht resultaat. ;)

• Tweakod3x
  • Laatst online: 11-05 13:40
Tis opzich niet te duur denk ik. Er zit wel een Audigy2 Platinum in ( met livedrive???) en bijv 2x 120 GB

Die monitor zal idd niet teveel soeps zijn. En Fujitsu Siemens staat mij een beetje tegen. ( Ik ben gezegend met het feit dat ik die rotzooi soms mag repareren...)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Aan de pics te zien is die monitor een Shadowmask, en hij heeft ook nog een max. van 1280x1024.

In de winkel betaal je voor iets vergelijkbaars (bijv. de Hansol 730E) maar iets meer dan 100 Euro.

Ik zou hem zsm. de deur uitdoen en er een fatsoenlijke monitor voor kopen :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Maar er zit een dooie pixel in je cam of zo :) dacht eerst dat ik er eentje had :D

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 17:07

GaMeOvEr

Is een hork.

Wel erg brak dat ze bij iedere config dezelfde brakke monitor plaatsen, zijn er geen opties voor betere CRT's of TFT's? Vaak willen mensen tegenwoordig namelijk een TFT'tje. :)

Die prijzen zijn voor nu OK, voor wanneer je ze krijgt echter niet meer, maar dat is inherent aan het PC-prive gebeuren, omdat er vaak een maand of 2 levertijd opzit.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Er is zeker een optie om op te waarderen :)

Ik zal het blaadje ff quoten, dit zijn dus de meerprijzen:
19"CRT €75 1600*1200
15"TFT €135
17"TFT €275
17"TFT deluxe €360

Staat verder niet veel info in over de monitoren, alleen dat de deluxe versie ook DVI heeft.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Die laptop is echt mooi voor die prijs. Had ik maar zulke projecten :D

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 09:00
Zelf werk ik er ook op zaterdag.
Maar als je even gaat rekenen voor die laptop, en je gaat uit van een vaste medewerker.
40% eraf, 1 week vakantie uren eraf(of 2), en je kan dan ook zeggen dat ze van je vakantiegeld 2004 het resterende bedrag inhouden.

Volgens mij is het voor zaterdagkrachten minder aantrekkelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Smirnoff op 25-05-2003 10:46 ]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb maar 4 uur in de week ( officiëel), dus dat wordt nogal erg krap om dan een pc van > €1000,- te betalen :D

Voor de rest vond ik het niet geweldig.
De prijzen liggen me toch iets te hoog. Dan koop ik wel losse onderdelen en laat ik wat onderdelen weg ( cardreader ?).

Ook is zo'n levertijd gewoon onacceptabel. Dat is dan 3 tot 5 maanden vanaf nu?
Dan zullen veel onderdelen al goedkoper te krijgen zijn.

'Goedkoop is duurkoop' ;)

• dwaas
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 01:28:
Maar er zit een dooie pixel in je cam of zo :) dacht eerst dat ik er eentje had :D
ik zie het ja .. valt daar nog van af te komen zonder een nieuwe cam aan te schaffen?

de computers zijn best aantrekkelijk.. zou ik er niet gewoon 1 kunnen kopen zonder een betalingsregeling te treffen? dat ik het gewoon uit eigen zak betaal, maar wel met korting enzo ?

Verwijderd

offtopic:
Als je garantie hebt op je cam moeten ze hem volgens mij vervangen?

Over de levertijd, daar heb je wel gelijk in ja, ik heb zelf eig liever een Dell laptop, en die zijn al een hele tijd aan het stunten, 5%online korting, gratis van 256 naar 512....

Denk dat ik nog maar ff wacht, kan de papieren t/m 20 juni inleveren.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:04
Het zijn in ieder geval leuke systemen. Heb er hier ook één staan en hij werkt als een trein.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• supermadcow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-03 17:39
hehe, ik heb ff niet snel de tijd gehad om te kijken wat er allemaal gezegd was.

Ik werk ook bij TPG en Scaleo 800 is zeker wel goed, en de prijs ook dacht ik zo.

Ik had ff gekeken en die prijs was wel netjes als je kijkt naar het geheel.

pc specs z750 uit 2004 met laser x-treme gp 2006 van r6

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33
Bij m'n vader op het werk hebben ze een half jaar geleden ook een PC-prive project gehad met Fujitsu-Siemens PC's. Met ongeveer dezelfde prijzen :) Wat me vooral tegenviel, waren de upgrade mogelijkheden, of beter gezegd het gebrek daaraan.

Het project zelf was wel goed geregeld door Fujitsu-Siemens, en de door ons bestelde laptop bevalt uitstekend :)

• heuker
Wat voor upgrade mogelijkheden miste je er dan aan?
Gebrek aan pci-slots ofzo? Maar eigenlijk lijkt dat me niet zo heel erg omdat het meeste al wel geintegreerd zit.

offtopic:
wat voor laptop heb je? een amilo D? Worden die niet heel erg warm?

[ Voor 3% gewijzigd door heuker op 25-05-2003 21:59 ]

• Sick Nick
  • Laatst online: 21-05 12:54

Sick Nick

Drop the top!

niet al te duur maar ik denk dat je wel goedkoper uit kan zijn als je de boel zelf in elkaar draait of een aanbieding van de lidl/aldi afwacht.

[ Voor 77% gewijzigd door Sick Nick op 25-05-2003 22:02 ]

• Krul

Krul

Holodoc

Sick Nick schreef op 25 May 2003 @ 22:01:
niet al te duur maar ik denk dat je wel goedkoper uit kan zijn als je de boel zelf in elkaar draait of een aanbieding van de lidl/aldi afwacht.
Een aanbieding van Aldi/Lidle kan in de buurt komen, maar dan met:
- Bruto/Netto verhaal (+- 35% korting) :9
- uitstekende garantievoorwaarden (2 jaar aan huis) en service :*)
- uitgebreide software pakket :+
- a-kwaliteit hardware >:)

Deze voordelen ontbreken (gedeeltelijk) bij de aldi en lidle.

[ Voor 7% gewijzigd door Krul op 25-05-2003 22:29 ]

• Krul

Krul

Holodoc

offtopic:
weet iemand trouwens of er een tv-out op het systeem (ATi Radeon 9200, ViVo, 128 MB) van 1400 euro zit? Kan ik niet op de site van ati.com achterhalen.

• heuker
offtopic:
ja dat zit erop, staat dat ook niet op tpg.fujitsu-siemens.nl?? Er zit btw geen DVI-uitgang op

Verwijderd

heuker schreef op 25 mei 2003 @ 21:58:
Gebrek aan pci-slots ofzo? Maar eigenlijk lijkt dat me niet zo heel erg omdat het meeste al wel geintegreerd zit.
Als het "spul" geintregreerd zit dan kun je het niet meer upgraden.
Het zit vast op het moederbord.

Maar volgens mij valt dat hier wel mee. :o

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Ik ga zelf ook voor de laptop. Pc heb ik zelf pas nieuw, maar de laptop scheelt me toch al gauw 500 euro (niet in de laatste plaats dat deze (nog) niet te koop is nu).

Verwijderd

M'n broer heeft het boekje ook gekregen. Misschien kan ik hem overhalen om er een pc bij te halen >:)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33
heuker schreef op 25 May 2003 @ 21:58:

offtopic:
wat voor laptop heb je? een amilo D? Worden die niet heel erg warm?
Ik bedoel meer de mogelijkheden om het systeem te bestellen zoals jij wilt. Er waren 5 basisconfiguraties, en het enige wat we er aan konden veranderen was de processor en de hoeveelheid geheugen.

Ik heb overigens de Amilo A, die wordt iig niet al te warm.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

Dido

heforshe

Dit is meer een OH topique, vandaar:
SG --> OH

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Wet iemand eig wat voor chipset er in dat ding zit? Of van welke fabrikant?

Edit: Die Amilo D doel ik dus op :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 10:58 ]

• Smirnoff
Sis Chipset dacht ik uit me hoofd gezegd.

SiS 645DX + 962 http://www.fujitsu-siemen...nsumer/amilo/amiloD.html#

Verwijderd

Ok, dan is het goed :), ik dacht even dat er een Via in zit :r

Liefst heb ik Intel, maar SiS is ook wel goed, VIA moet ik gewoon niet :P

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

damn, wat ben ik blij dat mijn pa gewoon zelf (ik mijn pa's klopt beter >:) ) zijn pc-prive pc mag samenstellen bij praktisch elke winkel waar hij wil (ik geloof wel bij één winkel) en dan de rekening moet opsturen (meestal ook nog tegen speciale pc-prive prijzen). hij moet daar dan drie jaar elk jaar drie vrije dagen voor inleveren (elke drie jaar project) en heeft dan een budget van 3500 gulden (dat was et de laatste keer in jan. 2001, komend jaar dus weer :p ). hij werkt btw op de It afdeling van provinciehuis noord brabant (@den bosch dus).

budget is dus nie enorm, soms zelf wat bijleggen, maar toch zekers wel relaxt, ook omdat ie toch vrije dagen te veel heeft (iets van 50 ofsow??).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik geloof dat er standaard een MSI mobo in zat ik d8 de 845 maar kweenie zeker

Twitter | Linkedin

• Smirnoff
Ik ben zelf niet echt bekend met de SIS Chipset, is er iemand die mij voor- en nadelen kan opnoemen tov. een intel chipset

• Krul

Krul

Holodoc

In de werkstations zitten naar mijn weten een intel chipset op 865PE...lijkt mij dus wel mooi :)

Verwijderd

Ik ga maar niet mee doen denk ik....

Mijn desktop hou ik wel, wou hem eerst gaan verkopen. Die laptop wou ik dus ook gaan gebruiken voor gamen, maar daar gebruik ik mijn desktop wel voor :)

Als ik een laptop ga kopen (over een paar maanden misschien), dan koop ik er eentje met Centrino technologie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 23:28 ]

• Smirnoff
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 23:28:
Ik ga maar niet mee doen denk ik....

Mijn desktop hou ik wel, wou hem eerst gaan verkopen. Die laptop wou ik dus ook gaan gebruiken voor gamen, maar daar gebruik ik mijn desktop wel voor :)

Als ik een laptop ga kopen (over een paar maanden misschien), dan koop ik er eentje met Centrino technologie :)
[N00bmode] Centrino technologie [/N00bmode]

Was da? ;)

Verwijderd

Ik ben er zelf ook net bekend mee, dus hoop dat het volgende klopt :P

Het is een combi van wifi, processor en grafische kaart.

De processor (Pentium M) is in 1.3, 1.4, 1.5 en 1.6Ghz varianten verkrijgbaar, de 1.4 is dacht ik qua performace gelijk aan de PIV 2.0.

Als het goed is komt begin juni de 1.8Ghz uit en gaan de andere in prijs dalen :)

Grote voordeel van deze proc. is dat hij heel zuinig is met energie, en dus niet zo'n zware accu nodig heeft, de Dell Inspiron 500m bijv. weegt 2.2Kg en is dan ook de lichtste en dunste van de Inspiron serie.

• Postman
Maar de prijs van Centrino zal dan ook wel aanzienlijk hoger zijn.

Ik las hier dat Amilo D last heeft van warmte. Is dit waar en zouden ze het nu al opgelost hebben??
Ik ga volgende week misschien naar die show dag, maar of ze daar een beetje eerlijk vertellen... Ik heb dus liever gebruikerservaringen dan een verkooppraatje.

Anyway, goedkoop is het wel. En laptops dalen toch al niet snel in prijs. Ik wil alleen wel weten of er ook extra accu's verkrijgbaar zijn en eventueel WiFi.

Verwijderd

op www.norrod.nl kan je je system samenstellen maybe ff hetzelfde maken als op het formuliertje kan je de prijs ff vergelijken

Verwijderd

Orion84 schreef op 26 mei 2003 @ 19:32:
damn, wat ben ik blij dat mijn pa gewoon zelf (ik mijn pa's klopt beter >:) ) zijn pc-prive pc mag samenstellen bij praktisch elke winkel waar hij wil (ik geloof wel bij één winkel) en dan de rekening moet opsturen (meestal ook nog tegen speciale pc-prive prijzen). hij moet daar dan drie jaar elk jaar drie vrije dagen voor inleveren (elke drie jaar project) en heeft dan een budget van 3500 gulden (dat was et de laatste keer in jan. 2001, komend jaar dus weer :p ). hij werkt btw op de It afdeling van provinciehuis noord brabant (@den bosch dus).

budget is dus nie enorm, soms zelf wat bijleggen, maar toch zekers wel relaxt, ook omdat ie toch vrije dagen te veel heeft (iets van 50 ofsow??).
Deden ze bij mijn pa op het werk ook. Dan wordt het dus nog veel interessanter. Maarja, die pa van mij is er zo hard van overtuigd, dat hij nog jaaaaaaren met zijn P2 kan doen, dat ik niet eens geprobeerd heb om hem over te halen. Hij heeft dus niet meegedaan.

Ik heb op mijn eigen werk nog niks gehoord over projecten. Ik geloof, dat er hier wel een regeling is, maar ik ga er voorlopig nog geen gebruik van maken. Ik heb op dit moment 1 goede PC en 1 goed laptop, en nog een oud PC'jte, en heb er voorlopig even geen geld voor.

Verwijderd

Iemand een clue wat voor mobo merk en videokaart merk in de 800 zit ?

Verwijderd

Wat is die prijs voor de SCALEO 600 - TPG UITGEBREID?

ik ben zelf effe bij een redelijke leverancier aan het tellen gegaan:
Aantal Art Nr Produkt Prijs Subtotaal .
9298067 ASUS P4P800 DeLuxe (800 MHz I865PE - ATX - SOCKET 478) 146.25 146.25
9218207 S478 INTEL P4 2.6-512 BOX 533FSB 206.00 206.00
180188 512MB PC2700 DDR SDRAM OEM 55.75 55.75
9212899 SAMSUNG 1.44Mb diskdrive 12.25 12.25
120154 MAXTOR DiamondMax Plus 9 120GB/7200RPM - 6Y120P0 8MB CACHE 136.25 136.25
505602 GIGABYTE ATI Radeon GV-R9200 VIVO 128MB 130.75 130.75
9292988 AOPEN DVDROM 16x48x DVD-1648 Bulk 32.25 32.25
9218562 NEC ND-1100 DVD +RW 4x Bulk 178.00 178.00
9217861 CREATIVE LABS Inspire 2.1 2400 43.00 43.00
9218334 LOGITECH CORDLESS DESKTOP DELUXE OPTICAL 68.25 68.25
9216992 DYNALINK 1456PM 56K INTERN MODEM (PCI) RETAIL 18.00 18.00
9214379 COMPEX RE100TX/WOL 10/100Mbps PCI Fast Ethernet Adapter 8.75 8.75
9220049 MS Windows XP HOME NL OEM 96.75 96.75
9217680 BELINEA 10 30 95 CRT 17inch Flat 86kHz 152.50 152.50
9218245 AOPEN QF50C (300 Watt - ATX Miditower) 45.25 45.25

Totaal 1330.00 incl 17 inch monitor + XP Home.

exclusief ms ms worksuite/andere pakketten maar incl XP home

Vnl merkspullen genomen. Prijs lijkt me redelijk toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 22:07 . Reden: kast vergeten... ]

• heuker
Me ouders nemen allebei een SCALEO 600 - TPG EXTRA met een 17" TFT Deluxe

Dat lijken me toch wel zeer goede systemen?
Ik zie het voordeel van de 800 audio/video boven de 600 extra niet echt. Tenminste ik heb geen extra 120 gb nodig en een zooi geluidsaansluitingen die je tog nooit gebruikt.

De prijs van de 600 uitgebreid is 1400 eurootjes

[ Voor 35% gewijzigd door heuker op 28-05-2003 22:09 ]

Verwijderd

er staat anders op die site: Monitor FSC C700, 17" CRT vandaar.......
NOT dus: dan is 1400 incl TFT netjes.
maar ook een Asus mobo voor dat geld?
EDIT: dan is die 1330 euro die ik had nog niet eens zo gek........ ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 22:26 . Reden: CRT/prijs opmerking vet ]

• heuker
hij is ZONDER tft-scherm 1400 euro. Er zit een gewoon 17" crt scherm bij.

kijk anders op de site die ik hierboven een keer heb gegeven. Daar zie je info over de systemen

[ Voor 43% gewijzigd door heuker op 28-05-2003 22:14 ]

• Postman
Volgende week zijn er ook kijkdagen. Je kunt dan de pc's/notebook werkend zien en zelfs gebruiken/testen. Ik neem aan dat er dan ook wel iemand van Fujitsu-Siemens zal zijn om vragen aan te stellen.

Voor mensen in de regio Den Bosch: 4 juni, van 14:00 tot 20:00 uur in het voormalig EKP te Den Bosch.
Wat is EKP? EKP = Expeditie Knoop Punt. Werdt gebruikt ten tijde van het vervoer van post per spoor. In Den Bosch dus het grote TPG sorteergebouw dat je ziet als je uit de richting Utrecht de brug overkomt en rechts kijkt (met al de rangeersporen ervoor, en de rijen rolkarren ;)).

• Krul

Krul

Holodoc

FlamerX schreef op 28 mei 2003 @ 23:35:
Volgende week zijn er ook kijkdagen. Je kunt dan de pc's/notebook werkend zien en zelfs gebruiken/testen. Ik neem aan dat er dan ook wel iemand van Fujitsu-Siemens zal zijn om vragen aan te stellen.
Zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn om wat gedetailleerde specs van de systemen te posten? Zoals merk mobo, dvd+rw en grafische kaart.

• Postman
Krul schreef op 01 juni 2003 @ 22:46:
[...]

Zou iemand dan zo vriendelijk willen zijn om wat gedetailleerde specs van de systemen te posten? Zoals merk mobo, dvd+rw en grafische kaart.
Ik denk nie dat je die kunt krijgen daar. Maar ik zal het proberen te vragen, als ik ga (heb een zware financiële tegenvaller gehad afgelopen weekend, dus weet nie of ik wel geld heb hiervoor).

• Krul

Krul

Holodoc

FlamerX schreef op 01 June 2003 @ 23:13:
[...]

Ik denk nie dat je die kunt krijgen daar.
Anders gewoon schroeverdraaier mee en daar stug dat ding openschroeven en wat pics maken en dan zeggen dat je zeker wilt zijn dat je geen kat in de zak koopt :o >:)

Verwijderd

hehehe idd, ik heb vaag gehoord dat het gaat om een MSI mobo..

• scorpiodevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 17:50
heb zelf vrijdag ook losse componenten besteld via pc prive

AMD 2700+
asus a7v8X
saphire radeon 9700 pro 128mb ddr
maxtor 120 gb SATA
Iiyama 17" tft
cordless desktop optical
plextor brandertje 52x
dvd speler 16X
3com netwerkkaartje
512mb ddr ram
koolance watercooling kast inc. cpu cooler,chipsetcooler, harddiskcooler, neon.

scorpiodevil

• Postman
Tja, de gewone pc's zullen tegen die tijd wel goedkoper zijn idd.

Maar wat ik nog steeds wil weten, is of de laptop nu goedkoop is of niet? Want als je hem gewoon moet kopen (wat al niet gaat), dan kost ie iets van 400-500 euro meer. Maar ik krijg hem dan pas in augustus ofzo, dus wie weet is ie dan wel goedkoper te krijgen (of dalen laptops niet zo snel in waarde?).

• Mad_Manic
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand al wat de kabinetsplannen zijn voor PC-Prive, in het vorige kabinet zou er sprake van zijn dat het pc-prive zou worden afgeschaft omdat het zijn doel allang heeft voorbijgestreefd of moet ik wachten tot de 3 dinsdag van september.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wie weet de precieze specificaties van de 17" TFT deluxe scherm? weet iemand hoeveel kleuren die kan weer geven en wat is de response tijd?

39

• Krul

Krul

Holodoc

Homedisc schreef op 03 June 2003 @ 09:00:
Wie weet de precieze specificaties van de 17" TFT deluxe scherm? weet iemand hoeveel kleuren die kan weer geven en wat is de response tijd?
http://www.fujitsu-siemen...usiness/s7silverline.html

Hier is zelfs een leuke 3d animatie te vinden van dit sexy schermpje :>

• Krul

Krul

Holodoc

Heeft iemand al de systeempjes op de kijkdagen mogen aanschouwen? Ik ben benieuwd naar jullie reactie, en vooral of de tft monitoren er goed uitzagen (niet de deluxe versie).

Zelf was ik helaas niet in de gelegenheid om te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Krul op 08-06-2003 18:55 ]

• heuker
Ik ben afgelopen donderdag in amsterdam geweest. Ik moet zeggen dat de schermen er goed uitzagen. De niet-deluxe versie vond ik qua uiterlijk niet zo mooi moet ik zeggen, maar de beeldkwaliteit was volgens mij goed te noemen alhoewel ik erniet zo lang naar heb zitten kijken.

• Postman
Ik had zelf ook niet de mogelijkheid om te gaan.

Maar wat zouden jullie doen? Deze laptop kopen, of wachten op Centrino (welke duurder zal zijn, terwijl deze config voor de komende jaren voor mij goed is).

• heuker
Ik zou lekker wachten en voor een Centrino gaan. Kijk bijvoorbeeld naar Asus of Acer notebooks. Vooral die van Asus zijn lekker goedkoop.
Wil je iets meer power, dan moet je de Acer nemen.

• Postman
heuker schreef op 08 June 2003 @ 23:22:
Ik zou lekker wachten en voor een Centrino gaan. Kijk bijvoorbeeld naar Asus of Acer notebooks. Vooral die van Asus zijn lekker goedkoop.
Wil je iets meer power, dan moet je de Acer nemen.
Ja, maar hoe lang moet je daar op w88 (sorry, maar ben helemaal niet thuis in laptops).
De TPG laptop wordt ook pas in augustus geleverd, maar ik kan hem dan al wel gebruiken als school weer begint in september (daar is die ook voor bedoeld).

En systemen met standaard 512MB zijn ook niet normaal. Ik heb zoveel geheugen nodig voor programmeren (JBuilder 8 heeft 512MB nodig).

Edit:
Ik bedoel dus dat ik wel dezelfde capaciteit wil en niets (of niet veel) meer wil betalen. Een spelletje (3D) spelen op zijn tijd zou ook fijn zijn.
En het maakt voor mij niet uit of die nu 2 kilo, of 5 kilo weegt. En dat de accu het maar 1-2 uur uit houdt, nou ja, dan koop ik een extra accu of gebruik in netstroom.

Dus, nogmaals met het hierboven gezegde in gedachten houdend: is dit een goede laptop voor de prijs, of zou ik w88 met aanschaf tot augustus?

[ Voor 26% gewijzigd door Postman op 09-06-2003 00:07 ]

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 08:19

Scighera

swim-bike-run

de noteboek instinkers:
-max resolutie 1024x768
-koeling maakt volgens de duitse C'T nogal een herrie..

PC 1 en 2 hebben maar een radeon 9200...

www.triathlete.nl

• Krul

Krul

Holodoc

Het blijft een lastige keuze. Als ik zelf een pc zou kopen (lees inelkaar zou zetten) zou ik ook een pc kopen met andere onderdelen. Maar als ik nu 40% korting krijg door bruto/netto verhaal dan neem ik dat voor lief. De pc's zijn scherp geprijsd, maar dan moet je de software en service aan huis hier ook meeberekenen.
Laptops zijn de laatste tijd sterk in prijs gedaald, dus daar ligt het nog wat lastiger. Maar als die laptop aan jouw eisen voldoet, lijkt het mij geen slechte koop.
Het is dut kiezen tussen een standaardsysteem/laptop met bruto/netto korting of een meer op maat gemaakt systeem (zonder onnodige software en features) dat duurder zal uitvallen.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dat valt ook best mee. de enige reden die ik zie is het belastingvoordeel voor de mensen die hiervoor in aamerking komen.

daarbij zij heel veel componenten van fuitsji zelf (mainboard ook waarschijnlijk)

www.triathlete.nl

• Postman
Scighera schreef op 09 June 2003 @ 10:05:
de noteboek instinkers:
-max resolutie 1024x768
-koeling maakt volgens de duitse C'T nogal een herrie..
Resolutie: tja, 1024x768 is idd wel een beetje het maximum wat je goed kunt weergeven op een 15" LCD scherm (17" CRT vergelijkbaar). En volgens mij is dat ook niet de werkelijke maximale resolutie?
Koeling: heb je een link daarvan? Als die echt herrie maakt dan lijkt het mij ook niets, want om nou met een hoop kabaal in de trein te moeten zitten bijvoorbeeld...

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

dat is de werkelijke maximale resolutie. kijk maar op het TPG gedeelte van de fuitsjie site. het is maar XGA. dus het oogt nogal grof. prettiger is 1400x1050

een scherm upgraden gaat daarbij niet echt makkelijk

de test:

C'T Duits nr7 van 2003

[ Voor 12% gewijzigd door Scighera op 09-06-2003 11:14 ]

www.triathlete.nl

• Postman
Scighera schreef op 09 juni 2003 @ 11:13:
dat is de werkelijke maximale resolutie. kijk maar op het TPG gedeelte van de fuitsjie site. het is maar XGA. dus het oogt nogal grof. prettiger is 1400x1050

een scherm upgraden gaat daarbij niet echt makkelijk

de test:

C'T Duits nr7 van 2003
Ze vermelden idd 1024x768 op de site, echter: op de normale Fujitsu site komt dit niet voor. En de Radeon kan makkelijk hogere resoluties aan. Het zou dus dan compleet aan het scherm moeten liggen.
Ik ga er eerder vanuit dat dit een geadviseerde resolutie is, en niet de maximale. Tevens kloppen er wel meer dingen niet, zoals dat de 64MB ATi Radeon Mobile 9000 een 64-bit bus heeft (terwijl die een 128-bit moet hebben, de 32MB versie heeft namelijk een 64-bit bus).

En ik heb hier nu ook niet echt een lijstje met daarop alle duitse computerbladen sites liggen (of een stapel van die bladen ;)). Een link zou ik dus zeer op prijs stellen :)
Lama, dit artikel staat niet online. Aan deze test heb ik dus bar weinig (ik geloof pas iets als ik het zelf kan zien).

[ Voor 7% gewijzigd door Postman op 09-06-2003 11:34 ]

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ik zou als ik jou was of naar zo'n kijkdag gaan (voor het beeld en het geluid) of anders een email naar fujitsi sturen met het verzoek om opheldering omtrend het scherm

[ Voor 3% gewijzigd door Scighera op 09-06-2003 11:48 ]

www.triathlete.nl

• Postman
Kijkdag is al voorbij.
Email hebben ze niet, wel een nummer. Zal eens bellen morgen.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

lijkt me verstandig, daar XGA schermen nog steeds het voorkomen, helaas. anders had ik hem waarschijnlijk ook genomen. maar er zijn genoeg alterntieven (Freeliner bv.)

www.triathlete.nl

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 14:05
Ik zit er ook aan te denken om iets te bestellen. Ik zit nu te denken om die laptop te kopen, omdat ik al een goede pc heb, zou daar alleen de dvd-writer en die 17 " deluxe TFT van willen en dat is dan wel zonde om daar zoveel geld voor te betalen. Die laptop vind ik wel leuk, alleen jammer idd dat het dat 1024 scherm is ipv die 1400*1550 die in de "normale" uitvoering zit. Ik denk dat fujitsu-siemens wat onderdelen loost die blijven liggen, en daardoor ook zo'n goede prijs kan geven. Die laptop bijvoorbeeld, wordt volgens mij speciaal voor de tpg samengesteld met dat "oudere" scherm, maar wel met de overige goede onderdelen. Als ik niet 130 uur verlof had staan, zou ik het ook niet doen, maar op deze manier wordt het wel aantrekkelijk :P

• Postman
kleinelievewolff schreef op 10 juni 2003 @ 12:38:
Ik zit er ook aan te denken om iets te bestellen. Ik zit nu te denken om die laptop te kopen, omdat ik al een goede pc heb, zou daar alleen de dvd-writer en die 17 " deluxe TFT van willen en dat is dan wel zonde om daar zoveel geld voor te betalen. Die laptop vind ik wel leuk, alleen jammer idd dat het dat 1024 scherm is ipv die 1400*1550 die in de "normale" uitvoering zit. Ik denk dat fujitsu-siemens wat onderdelen loost die blijven liggen, en daardoor ook zo'n goede prijs kan geven. Die laptop bijvoorbeeld, wordt volgens mij speciaal voor de tpg samengesteld met dat "oudere" scherm, maar wel met de overige goede onderdelen. Als ik niet 130 uur verlof had staan, zou ik het ook niet doen, maar op deze manier wordt het wel aantrekkelijk :P
Die 1024 is niet zeker. Als je de folder leest wordt daar ook nooit melding van gemaakt. Alleen op de speciale TPG site wordt 1024 vermeld, maar dan nog hoeft dat niet de maximale te zijn (er staat immers alleen maar 1024x768).

Ik zal straks nog wel eens bellen, en dan weten we alles zeker over de laptop :)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 14:05
Ik zie nu op de tpg.fujitsu site dat ze een verkeerde foto voor dat amilo notebook hadden gebruikt. De juiste foto staat nu op de site als je op grote foto klikt. Het is volgens mij een oud model en zal dus wel die lagere resolutie hebben die ook vermeld is bij de technische specificaties. Ik moet zeggen dat ik deze laptop er een stuk minder vind uitzien :( Toch nog maar even over nadenken.

• stfn345
  • Laatst online: 20-05 23:50
Ik heb gekozen voor de Notebook met 3 jaar on-site all-risk garantie/verzekering
Nu maar afwachten wanneer die geleverd wordt.

• Postman
RaZoRhEaD schreef op 12 June 2003 @ 10:42:
Ik heb gekozen voor de Notebook met 3 jaar on-site all-risk garantie/verzekering
Nu maar afwachten wanneer die geleverd wordt.
Half augustus - oktober.

En idd, die foto ziet er maar oud uit. Dadelijk is het toch nog de oudere onderdelen. Misschien kan net zo goed een complete laptop kopen in de winkel (ik lever geen uren in, en zou het dus alleen voor de korting doen).

• stfn345
  • Laatst online: 20-05 23:50
als je het voor de korting zou moeten doen zou ik het ZEKER niet doen. Dan zou ik persoonlijk voor een promedion of een jewel gaan. Naar wat ik heb begrepen is Fujitsu ook niet je van het, en van promedion en jewel WEET ik dat het best goed spul is.

Verwijderd

Ik heb zelf gekozen voor een Asus M3700N, zat eerst ook te denken aan die van Futitsu, maar ik speel geen games, dus die vid boeit me niet echt, en ik heb liever een Centrino laptop, zijn een stuk lichter een de batterij gaat een stuk langer mee :)

• Postman
RaZoRhEaD schreef op 12 juni 2003 @ 11:23:
als je het voor de korting zou moeten doen zou ik het ZEKER niet doen. Dan zou ik persoonlijk voor een promedion of een jewel gaan. Naar wat ik heb begrepen is Fujitsu ook niet je van het, en van promedion en jewel WEET ik dat het best goed spul is.
Tja, daar kom ik nu ook achter.

Echter de specs (afgezien van de processor, wel P4 maar mag iets langzamer dan 2,8Ghz) moeten wel hetzelfde zijn.
512MB, Radeon 9000 of beter en 15" heb ik toch echt wel nodig.

• Krul

Krul

Holodoc

FlamerX schreef op 12 juni 2003 @ 11:20:
[...]

Half augustus - oktober.

En idd, die foto ziet er maar oud uit. Dadelijk is het toch nog de oudere onderdelen. Misschien kan net zo goed een complete laptop kopen in de winkel (ik lever geen uren in, en zou het dus alleen voor de korting doen).
Voor de korting moet je het ook niet doen. Maar je hoeft geen uren in te leveren, je kan ook je vakantiegeld (van volgend jaar mei) gebruiken. Dan betaal je dus in feiten pas over een jaar, want tpg biedt je een nul % lening aan :) .

Oja, zelf heb ik al geruime tijd een notebook van Fujitsu-Siemens (Lifebook-E) naar alle tevredenheid. Maar dat is wel volgens mij uit de business-line van Fujitsu-Siemens.

[ Voor 13% gewijzigd door Krul op 12-06-2003 13:20 ]

• Smirnoff
Om even terug te komen op die behuizing, het is gewoon de meest budget behuizing die je kan verzinnen. Op de website van fujitsu is hij bij geen enkel model te vinden.
Weet iemand waar je kan vinden welke behuizing dit is? want hij ziet er niet uit, en een Amilo D is niet wat afgebeeld is in ieder geval.

• Postman
Smirnoff schreef op 12 June 2003 @ 13:21:
Om even terug te komen op die behuizing, het is gewoon de meest budget behuizing die je kan verzinnen. Op de website van fujitsu is hij bij geen enkel model te vinden.
Weet iemand waar je kan vinden welke behuizing dit is? want hij ziet er niet uit, en een Amilo D is niet wat afgebeeld is in ieder geval.
Zoals al eerder gezegd kan dit goed een oud model behuizing zijn. Daarom vindt je hem ook niet terug op de website en kan die maar 1024x768 aan.

• Smirnoff
Ik belde vandaag fujistu, zei deden net of hun neus bloedde.
Het was geen oude model.... ik moet zeggen dat ik er weinig van geloof.
Zelfs de meest budget notebook van 2003 heeft een mooiere behuizing met hogere scherm resolutie.

• Postman
Tja, ze maken wel reclame met een XGA scherm. En die gaat idd maar tot 1024. Die van 1400x1050 is een SXGA.

Anyway, ik heb een Jewel Brilliant 2775 besteld nu. Hij is wel iets duurder, maar de config is op de 2,8Ghz na hetzelfde en ik heb hem misschien al volgende week (ipv ergens in september ofzo).
En ik heb een 5400rpm schijf, ipv 4200rpm in die van de TPG. Scheelt weer in de prestaties ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Postman op 12-06-2003 17:53 ]

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

iemand die geen verstand van pc heeft zou hier zo in trappen.

Die denkt 15" is mooi groot voor een laptop.

Daarbij vind ik systeem 2 zwaar uit balans;een P4 2.6C,512MB met een Radeon 9200.... daar had minstens een 9500pro in gemoeten

www.triathlete.nl

• Krul

Krul

Holodoc

Scighera schreef op 19 juni 2003 @ 12:33:

Daarbij vind ik systeem 2 zwaar uit balans;een P4 2.6C,512MB met een Radeon 9200.... daar had minstens een 9500pro in gemoeten
Hangt er natuurlijk vanaf waarvoor je hem gaat gebruiken.....als je nauwelijks gamed (zoals ik) maakt dat niet zoveel uit. ViVo is daarentegen wel een leuke extra feature. Het mooie is dat die P4 2.6 Hyperthreading ondersteund :) Vind het zelf erg jammer dat ze niet een 9200 Pro (met DVI uitgang) genomen hebben.
Maar goed, verschil tussen de systemen moet er zijn, als je echt wilt gamen moet je voor de duurdere systemen gaan met een radeon 9800.

• heuker
wat houdt dat ViVo eigenlijk in?? Ik vind het zoiezo jammer dat ze nergens een PRO-variant op hebben genomen maarja...

Verwijderd

Video-in Video-out :)
Pagina: 1 2 Laatste