Toon posts:

kan geen enkel prog openen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het scannen van mijn PC zijn er een paar virussen verwijdert. Toen ik opnieuw wilde opstarten lukte dit niet en heb ik ge-reset. Maar nu krijg ik telkens als ik een programma wil openen het bericht: c:\program files\"programma"\"programma.exe" is niet gevonden. Mogelijk verkeerde naam ingetypt.........of kan een ander programma een systeembestand niet vinden.......
Als ik op een reeds bestaand "word" document klik, opent word wel. Idem bij I'net explorer.
Hoe kan dit???????
BVD

Verwijderd

Check eens of de shortcuts waar je op klikt wel naar het goede bestand wijzen en check of de exe files die je probeert te openen uberhaupt nog wel bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
shortcuts ok en de exe files bestaan ook. Als ik in "Mijn computer" (die doet wel) naar c:\progfiles\internet explorer ga en daar op IEXPLORE.EXE klik, krijg ik dezelfde mededeling als boven.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-05 14:49

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

OS?

Als 't een NT based OS is wil 't nog eens helpen ff het profiel weg te gooien en opnieuw aan te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door MrJ op 23-05-2003 12:17 ]

Godfather Bodybuilding topic reeks

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Zoek in je registry naar .exe en bekijk de regels hierbij. Deze staan waarschijnlijk fout door het virus. Ze moeten ingesteld worden zoals bij .com is ingesteld.

De koppeling van .exe files is waarschijnlijk ingesteld naar een ander programma. Nu kan je op deze manier ook niet in je registry komen. Kopieer daartoe regedit.exe naar regedit.com en je kan in je registry komen.

[ Voor 41% gewijzigd door evaarties op 23-05-2003 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
OS is winme. ik weet niet of het wat is, maar als op Ctrl+Alt+Del druk, dan staan in de lopende programma's geen system dingen. Ik meen me te herinneren dat daar wel 's meer in stond. "systray" etc? Nu staat er alleen "explorer".

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik in mijn registry? :s

• MrJ

MrJ

Reinstall is misschien wel de snelste en makkelijkste optie voor jou.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:09
Volgens mij heb je niet gezocht. Er is een virus die dit gedrag vertoond. http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find

Bijvoorbeeld:

Help ik wordt gek! -> ohh.exe

[ Voor 24% gewijzigd door DiedX op 23-05-2003 12:24 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Open regedit (start->Uitvoeren->Regedit) en ga naar:
code:
1
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

Controleer of daar bij "Standaard" de volgende waarde staat (zo nee, aanpassen):
code:
1
"%1" %*
MrJ schreef op 23 May 2003 @ 12:23:
Reinstall is misschien wel de snelste en makkelijkste optie voor jou.
Dat is altijd een optie, maar of het altijd de snelste is, is een tweede... Zo snel geven we toch niet op? Persoonlijk vind ik dit altijd waardeloze replies (NOFI).

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 23-05-2003 12:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zie de faq van software algeneen (d8 ik)

Software Algemeen - FAQ

[ Voor 46% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 23-05-2003 12:26 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43
RobIII schreef op 23 May 2003 @ 12:24:
Open regedit (start->Uitvoeren->Regedit) en ga naar:
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command
Controleer of daar bij "Standaard" de volgende waarde staat (zo nee, aanpassen):
code:
1
"%1" %*

[...]

Dat is altijd een optie, maar of het altijd de snelste is, is een tweede... Zo snel geven we toch niet op? Persoonlijk vind ik dit altijd waardeloze replies (NOFI).
Regedit is ook een exe :) Je moet eerst via "Deze computer" naar c:\windows gaan, en daar de extentie van regedit veranderen in .com :) Dan werkt regedit wel weer.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• MrJ

MrJ

RobIII schreef op 23 mei 2003 @ 12:24:

Gezien 't niveau van de TS is dat helemaal geen rare optie. Als je al niet eens weet waar je registry zit heb je helemaal niets op Gathering of Tweakers te zoeken.

Dan ga je lekker naar beginnersweb waar ze je er stap voor stap doorheen helpen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrJ schreef op 23 May 2003 @ 12:31:
[...]

Gezien 't niveau van de TS is dat helemaal geen rare optie. Als je al niet eens weet waar je registry zit heb je helemaal niets op Gathering of Tweakers te zoeken.

Dan ga je lekker naar beginnersweb waar ze je er stap voor stap doorheen helpen.
Wat zijn we weer lekker behulpzaam. Als je te lam bent om een fatsoenlijke reply te geven zeg dan niks. Hier heeft niemand wat aan.
Paul Nieuwkamp schreef op 23 May 2003 @ 12:29:
[...]

Regedit is ook een exe :) Je moet eerst via "Deze computer" naar c:\windows gaan, en daar de extentie van regedit veranderen in .com :) Dan werkt regedit wel weer.
Ummm...Ja. Dat wist ik ook... Vergeten te vermelden |:( Excuses daarvoor. Wat ook kan is dit:

Start -> Uitvoeren -> Command

En dan in de dosprompt:
code:
1
2
3
4
C:[enter]
CD \[enter]
CD Windows[enter]
Ren regedit.exe regedit.com[enter]

En vervolgens mijn vorige stappen doorlopen.

[ Voor 40% gewijzigd door RobIII op 23-05-2003 12:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, mijn hartlijke dank.
Mijn excuses voor het opnieuw posten over dit onderwerp.
Ik had al wel gezocht, maar kon het niet vinden. Probleem was me te onduidelijk.
Nogmaals dank u allen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 12:36:
Mensen, mijn hartlijke dank.
Mijn excuses voor het opnieuw posten over dit onderwerp.
Ik had al wel gezocht, maar kon het niet vinden. Probleem was me te onduidelijk.
Nogmaals dank u allen.
Bedoel je daarmee dat het is opgelost? Wat was het dan? (Is altijd fijn voor mensen "uit de toekomst" :P die de search gebruiken en op deze draad stuiten).

Over mij

• MrJ

MrJ

RobIII schreef op 23 mei 2003 @ 12:35:
[...]

Wat zijn we weer lekker behulpzaam. Als je te lam bent om een fatsoenlijke reply te geven zeg dan niks. Hier heeft niemand wat aan.

[...]
Ik ben absoluut niet lam om te helpen (3e post als je niet kan lezen).

Dan zie ik waarmee ik te maken heb (nofi) en opper ik dat een reinstall misschien niet eens zo'n slecht idee is. Dit omdat ik door ervaring weet dat dit probleempje misschien wel het topje van een ijsberg kan zijn en er onder water veel meer mis is.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MrJ schreef op 23 mei 2003 @ 12:39:
[...]

Ik ben absoluut niet lam om te helpen (3e post als je niet kan lezen).

Dan zie ik waarmee ik te maken heb (nofi) en opper ik dat een reinstall misschien niet eens zo'n slecht idee is. Dit omdat ik door ervaring weet dat dit probleempje misschien wel het topje van een ijsberg kan zijn en er onder water veel meer mis is.
Ik wil je graag verwijzen naar het volgende: [rml][ ALGEMEEN] Iets voor in een FAQ?[/rml]

En verder hou ik mijn mond nu.

Over mij

• MrJ

MrJ

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het is altijd zoooooo makkelijk naar die FAQ's te verwijzen, maar ik vind het behulpzamer om dan meteen even erbij te zeggen waar je in die FAQ moet kijken. Ook is het vaak zo dat iemand wel degelijk heeft gezocht, maar verkeerd ofzo en dus niks vindt. Dan mag je toch best wat helpen? Nogmaals, als het je teveel werk is om een fatsoenlijk *duidelijk en begrijpbare* reply te posten, post dan gewoon niks. Met posts van 1 regel ben je IMO niet erg behulpzaam.

Je kunt op bijna iedere vraag ook "GOOGLE!" roepen....

En als je ziet dat de TS geen "expert" is is wat extra hulp nooit weg. We zijn immers allemaal noobs geweest...

Verder NOFI...

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 23-05-2003 12:50 ]

Over mij

• MrJ

MrJ

Beetje frustie ofzo?

M'n 1e reply was behulpzaam, 2e ook. Allemaal met de beste bedoelingen voor de TS. De enige die er een punt van maakt ben jij. 1 Regel posts kunnen meer zeggen dan 20 regels geblaat.

Dat is niet waar, op deze vragen zou je google kunnen roepen, dat deed ik niet, dus die vlieger gaat niet op.

Dat ik naar de FAQ verwijs komt voort uit het feit dat je naar je eigen topic in LA linkt.

PS: Ik ben geen n00b geweest, newbie wel. En dat de TS geen expert maakt niets uit, maar dit is geen GoT vraag, sorry.

/edit:
Hier ook NOFI :)

[ Voor 4% gewijzigd door MrJ op 23-05-2003 12:56 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

hankietankie: welkom op GoT!

Inderdaad is dit toch wel een vraag die eigenlijk is op te lossen met de search (klik) of de (SA) FAQ.

En omdat we als tweakers toch eerst goed zoeken en dan pas vragen (zie ook dit wat je bij registratie hebt gezien), en je vraag nu wel is opgelost, gooi ik dit topic op slot. Het is al ver genoeg offtopic gegaan...

MrJ: je hebt deels gelijk (GoT is niet voor n00bs) en helpt verder ook goed mee, maar het simpele feit dat regedit onbekend is, hoeft nog niet te betekenen dat het om een n00b gaat. Er zijn vrij basic zaken die ik in bijv. DOC niet zou weten. (Maar inderdaad kom je dan aan het verschil n00b - newbie. Na 1 topic kan ik dat onderscheid nog niet maken :o )
Inderdaad is format+reinstall een optie (topicstarter, je wilt altijd heel goed opletten bij het aanpassen van het register en weten wat je doet) maar het op die manier zeggen was ook niet echt aardig :*

Anyhow, opgelost en als er behoefte aan is discussieer ik liever verder per mail (in LA staat er al genoeg over), adres staat in mn profiel en die van de mensen die ook over WOS gaan is ook wel bekend :)

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 23-05-2003 16:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.