Toon posts:

PC blijft rebooten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds 2 jaar heb ik een redelijke PC
mijn specs zijn :
amd XP 1700+ ( 266 mhz front side bus 256kb Chache on clip )
512 DDR RAM
Asus A7V266-E
GeForce2 MX400 V7100 PRO / 64 MD SDRAM
60 GIG hdd ( maxtor 7200 rpm )
1 Aopen DVD/CD Speler
1 Aopen CD brander

1 jaar draaide hij helemaal goed en wel
toen kreeg ik een probleem dat hij bij een game steeds helemaal uitviel.
ik heb even later 256 DDR ram erbij gedaan
ik kreeg van een vriend van me nog eens 512 DDR ( verzegeld ) na een paar maanden heb ik hem gereinstalleerd met XP Proffesional. want hij viel nog steeds uit
Toen hij eenmaal weer goed draaide heb ik een 120 GIG Harddisk gekregen ( verzegeld )
dat ging ook gewoon goed en met games totaal geen last meer
en tjah totdan een paar maanden later knalde hij weer uit maar dit keer wanneer ik gewoon aan het serven was of iets dergelijks geen zware applicaties dus.

en nu doet hij niets meer behalve... opstarten en geen beeld vertonen ik zie dus niet wat hij aan het doen is etc. ik denk dat hij zich maar blijft rebooten.

aan mijn Nieuwe harddisk kan het niet liggen evenals mijn videokaart.
die zijn beide getest bij een ander Systeem. ( en deden het als nooit tevoren )

iemand die me kan helpen HEEEL GRAAG want ik mis mijn PC heel erg :(

Greets Spookje

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Moederbordje verrot ???

Test t systeem door in zo'n kaal mogelijke toestand te gaan installen en dan es testen, dan volgend stukje harde waren en wederom testen, weer iets er in steken, testen , etc

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde gehad en was er 100% vanaf na een bios flash en nieuwe drivers voor het mobo... mijn systeem was TOEN een Asus 266 met een nForce chipset, en een Geforce 4 MX 440 met 2 x 256 PC2700 en een Maxtor schijf ik had het probleem in Windows 2000 en Windows XP na Bios flash en driver update was ik er HELEMAAL vanaf O-)

zie net dat jij ook een nForce bord van ASUS hebt! wedden dat je ervanaf bent als je mijn advies opvolgt!

(in mijn geval waren het de 2.13 drivers en de 1004 bios als ik het me goed herinner is al een poos geleden }) )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
okay ik ga hem reinstalleren maar hoe doe ik dat zonder beeld,
ik weet niet eens wat hij doet als ik hem aandoe hij piept niet nix :|
en persoonlijk denk ik ook mn moederbord..

Verwijderd

Of je voeding is verrot. Als je een instabiele +5 en +3.3 lijn hebt kan het zijn dat je pc telkens opnieuw opstart :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 23:38 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Vreemde uitval ligt ook vaak aan de voeding, een voeding kan tijden op zijn tenen lopen zonder probleemn en dan op een zeker moment toch erbmee kappen en in ene niet meer / niet meer goed werken... En dan er nog meer hardware bijplaatsen is nooit slim... En heb je je geheugen al eens gechecked?

[ Voor 1% gewijzigd door Kippenijzer op 22-05-2003 23:41 . Reden: org==com ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Wat wil je herinstalleren dan?

BTW:
Welkom op GoT DJSpookje! Lees als je nieuw bent netjes de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
En per onderwerp kun je ook even de regels lezen over het topic een naamgeven enzo. Want de meeste mensen hebben hier een PC probleem, en als we allemaal zo'n naam gaven dan snapte je er niks meer van ;)

[ Voor 82% gewijzigd door creative8500 op 22-05-2003 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
voeding of moederbord....
jullie weten zeker dat het een HW probleem is een geen soft probleem ?

Verwijderd

pssst... je pc start niet meer op zeg je HOEZO software!??!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 17:24:
pssst... je pc start niet meer op zeg je HOEZO software!??!
ff vriendelijker kan ook wel. Volgens mij heeft de topicstarte niet echt veel gelezen uit de hangen en opstart faq of zoiets.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Doe altijd eerst eens een reset, staat perfect in de handleiding van je mobo, bij mij werkt dit bijna altijd :)

Verwijderd

Topicstarter
al geprobeert en tjah ik weet... ik heb de FAQ NIET gelezen : |:(
dit leek mij de meest geschikte plaats om deze topic neer te planten. :P
maar alsnog heb ik dus geen goed en normaal andwoord op mn vraagje :|
enof een oplossing :|

Verwijderd

Topicstarter
reset al geprobeert ik heb mn ram gechecked mn gayforce gechecked En mn HDD's en die werken prima..
zoals iemand al aangaf zou het aan mijn voeding of mobo kunnen liggen.....
MAAAR HOE kom ik daarachter ? :|

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zoals iemand zei alles eruit getrokken en hem laten opstarten met :
1 floppydisk
1 HDD
1x512 ddr ( de oorspronkelijke )
de rest van de kabels eruit getrokken.

en ik heb vooruit gang geboekt genaamt:
MN HDD Hoor je in het begin 3 secs kraken dat hij wat aan het doen is maar daarna ook echt niets meer :|
ik denk dat hij nog wel loopt maar ben er nie zkr van...

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 19:05
Is misschien vreemd, maar is je pc geaard?

Verwijderd

Topicstarter
neej als ik al mn draden langs ga mn stekker contact is niet geaard,..... shit ;p
maar waarom dan ?

• ge-flopt
Ik ben niet zo heel technisch, maar ik weet dat er hier een paar keer ook mensen waren die hadden een pc die vreemd deed en toen men een stopcontact had dat geaard was, was het probleem oppgelost.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

titelchange :)

Verwijderd

Topicstarter
oki LopeZ dank u dan hoor ik nu in dit forum ? ^^
ge-flopt : gister rook ik iets heel raars uit mn PC genaamt brandlucht en mn koelings blokje inc fan is ervanaf gevallen

• ge-flopt
Hmmm... dan zou ik eens kijken of je of een nieuwe koeler moet aanschaffen of even kijken of je de oude erop kunt zetten en dat deze dan op alle punten goed is.... En bidden.... Dat je cpu het nioet compleet begeven heeft anders ben je verder van huis.

Het kan dus zijn dat hij zichzelf constant herstart heeft omdat de cpu te warm werd....

Verwijderd

Topicstarter
dat zou nog wel eens kunnen ook maar als je brandlucht ruikt uit je pc is het dan niet heel erg foute boel ?
ergste geval : mobo en prossesor door gebrand.
minst erge : nieuwel en goede cooler ? :)

• ge-flopt
Volgens mij is dan het ergste geval je cpu gaar... van je mobo kan de socket overleden zijn. Het is gewoon even testen wat wel en wat niet werkt.
Pagina: 1