Toon posts:

printer aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is niet standaard het topic die je verwacht, want als je info zoekt, dan vind je genoeg op gathering.

maar waar ik naar op zoek ben is winkels waar je ook de afdrukken fysiek kan zien, want aangezien die dingen nou niet bepaald goedkoop zijn (ik ben van plan toch z'on 175 tot 200 euro uit te geven)

want op iedere printer is wel wat aan te merken, maar die zegt weer dit, die weer dat, maar uiteindelijk heb je er niet veel aan en blijft het een gok, want eenmaal de verpakking openen, printen en je kan 'm al niet meer terug brengen.

dus weet iemand misschien een paar leuke locaties waar je ook daadwerkelijk de printer werkend kan zien.

dit is waar ik totnu toe achter ben

HP:
- redelijk tot goede afdrukken
- aso prijzen inkt
- b-merk inkt teveel verschillende meningen gehoord dus kan er geen zinnig woord over zeggen.

Epson
- goede afdrukken
- inkt iets betaalbaarder (maar schijnt weer inkt te zuipen dus maakt niet uit)
- koppen kunnen verstopt raken

Canon
- schijnt goede afdrukken te geven (afdrukken schijnen ook nog te verschillen aan het begin en eind van het papier)
- papier verzuipt in de inkt
- inkt goedkoop
- koppen kunnen ook verstopt raken.

ja uiteindelijk mening is eigenlijk ze S*cken echt allemaal, maar goed aangezien er weinig keus is, zal ik toch 1 van die 3 moeten kiezen, maar dan wil ik natuurlijk wel ergens een afdruk kunnen zien, die demo vellen daar trap ik dus niet in, zijn mij iets te positief gekozen.

hoop dat iemand misschien iets weet, want om nou 100 winkels te gaan afbellen, terwijl iemand hier misschien weet waar er gewoon presentatie modellen klaar staan is natuurlijk fijner (het liefst natuurlijk ergens in de randstad)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit is dus precies waarom een PC-tijdschriften bestaan. In een blad als C!T of die andere C!T, PCmag, PCM, PChardware oid staat vast wel een printertest waar diverse kandidaten een printer hebben afgeleverd. Op basis daarvan kan je zelf bepalen welke criteria voor jou doorslaggevend zijn.

Een winkel gaat in principe niet met alle printers een velletje printen: da's naast duur ook een mooie manier om van een printer een show-roommodel te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar aan tijdschriften heb je dus ook niet extreem veel, ik ben lid van CT, computertotaal en PCM, ja op alle drie.
door die bladen heb ik dus al 2 keer een miskoop gedaan, dus daar trap ik nooooooooooooiitttt meer in!!!!!!

maar net als gebruikers ervaringen heb je daar dus niet veel aan.

punt 2, als ik een camera koop, of fototoestel en ik vind de photo's van slechte kwaliteit, kan ik m terug brengen binnen 8 dagen. (die dingen kosten ook z'on beetje rond de 2 tot 300 euro)

maar bij een printer dus niet, je kan m kopen en zelfs terug brengen, maar dan moet je m dus niet gebruiken want dan geld het niet.

beetje krom niet??? ze willen wel dat je gerust 200 pleuro neer telt, maar daarvoor zie je niet wattie wel of niet kan, zelfs een koffie apparaat kan je bij wijze van spreken terug brengen, snap je wat ik hiermee bedoel???

ze hoeven van mij geen showmodellen neer te zetten, maar dan wil ik wel de optie hebben dat ik 'm terug kan brengen als het niet bevalt

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HP 5550 is een prima ding. Nu van 169 naar 119 adviesprijs gegaan. Ook een Canon i550 is een toppertje volgens de vakpers (en gescheiden inktpatronen). Ik had liever de 550 gehad van Canon maar die was er indertijd nog niet dus vandaar dat ik toen de 5550 heb gekocht. Ga je voor voordelige inktprijzen, pak dan de Canon, alhoewel dat voor 119 adviesprijs moeilijk te rechtvaardigen is tov de 189 voor een Canon i550. Of pak (als je echt een fotofreak bent) de c82 van epson. Minder zuinig, maar ook heel goed en weer met gescheiden inktpatronen voor een adviesprijs van 139 euro. (was onlangs nog 169.....)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 00:45:
maar bij een printer dus niet, je kan m kopen en zelfs terug brengen, maar dan moet je m dus niet gebruiken want dan geld het niet.

beetje krom niet??? ze willen wel dat je gerust 200 pleuro neer telt, maar daarvoor zie je niet wattie wel of niet kan, zelfs een koffie apparaat kan je bij wijze van spreken terug brengen, snap je wat ik hiermee bedoel???

ze hoeven van mij geen showmodellen neer te zetten, maar dan wil ik wel de optie hebben dat ik 'm terug kan brengen als het niet bevalt
Bij mijn weten is er een wettelijke bepaling dat een produkt hoe dan ook binnen X dagen geruild kan worden wanneer het niet aan de verwachtingen van de klant voldoet. Zelfs als er technisch niks mis is met het apparaat, maar als het na kalibratie van inputapparaat, monitor en printerdriver nog geen goede afdruk geeft, dan voldoet het apparaat dus niet aan jouw eisen/verwachtingen en is het voor jou ondeugdelijk. Als de winkelier jou de kans niet geeft om het apparaat in de winkel te testen of de afdrukken daar te bekijken, dan is het zijn probleem als jij het apparaat terugbrengt, niet het jouwe.

-kan ff artikel niet opzoeken hier, boeken zijn uitgeleend-

[ Voor 4% gewijzigd door MissingDog op 23-05-2003 00:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 19:00:
Canon
- schijnt goede afdrukken te geven (afdrukken schijnen ook nog te verschillen aan het begin en eind van het papier)
- papier verzuipt in de inkt
- inkt goedkoop
- koppen kunnen ook verstopt raken.
IK heb vorige maand ook dezelfe afwegingen gemaakt, en heb uiteindelijk een Canon i850 gekocht.

Volgens diverse tests qua kwaliteit een lichte voorsprong op HP&Epson. Prijs per print ligt het laagste, 4 verschillende cartridges, dus niet onnodig inkt weggooien.

HP inkt is duur door de nieuwe kop die je er steeds bij inzet, Epson kan vertopt raken bij langdurig niet-gebruik. Bij de Canon zijn zowel printkop als inkt apart te vervangen. Dus nieuwe inkt als je inkt op is, en een nieuwe printkop is er ook zo ingezet, mocht dat nodig zijn.

Ik weet niet meer welke tests ik heb gelezen, maar deze Canon kwam op veel punten als beste er uit, en ik ben er erg tevreden over! Prijs ong. 190 euro geloof ik.

Verwijderd

Ik heb de HP5550 hier staan en die print foto's echt prachtig. Ze beweren dat ie tekst niet zo mooi afprint, maarja, daar heb ik dan gewoon weer een tweedehands laserprintertje voor :). Dat print de saaie zwartwit teksten niet alleen mooier, maar ook goedkoper.
Ik zal dus gewoon een tweedehands laserprinter op de kop tikken voor de teksten en een mooie fotoprinter ernaast zetten voor de rest.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 20:32
Ik ben zelf eens een topic begonnen en ik heb uiteindelijk de Canon i850 aangeschaft.
Ik ben hierover zeer tevreden met name als je ipv foto's ook tekst wilt afdrukken met wat plaatjes.

Lees de topic maar eens door er staat echt voldoende informatie in. De topic is misschien al wel een maandje of wat oud maar ik denk niet dat dat veel uit maakt.

Succes met beslissen

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 00:52:
[...]

IK heb vorige maand ook dezelfe afwegingen gemaakt, en heb uiteindelijk een Canon i850 gekocht.

Volgens diverse tests qua kwaliteit een lichte voorsprong op HP&Epson. Prijs per print ligt het laagste, 4 verschillende cartridges, dus niet onnodig inkt weggooien.

HP inkt is duur door de nieuwe kop die je er steeds bij inzet, Epson kan vertopt raken bij langdurig niet-gebruik. Bij de Canon zijn zowel printkop als inkt apart te vervangen. Dus nieuwe inkt als je inkt op is, en een nieuwe printkop is er ook zo ingezet, mocht dat nodig zijn.

Ik weet niet meer welke tests ik heb gelezen, maar deze Canon kwam op veel punten als beste er uit, en ik ben er erg tevreden over! Prijs ong. 190 euro geloof ik.
Maarja hoe duur zijn die koppen? want die heb ik nergens kunnen vinden??
ook heb ik gehoord dat bij canon printers door hun gebruikte techniek vaak verschillen geven bij het afdrukken, dus dat er een tint verschil kan zijn aan het begin van het a4 t.o.v het laatste stuk van het a4tje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 00:53:
Ik heb de HP5550 hier staan en die print foto's echt prachtig. Ze beweren dat ie tekst niet zo mooi afprint, maarja, daar heb ik dan gewoon weer een tweedehands laserprintertje voor :). Dat print de saaie zwartwit teksten niet alleen mooier, maar ook goedkoper.
Ik zal dus gewoon een tweedehands laserprinter op de kop tikken voor de teksten en een mooie fotoprinter ernaast zetten voor de rest.
gebruik je dan de speciale photo cardrige? of de gewone standaard??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 02:37:
[...]

Maarja hoe duur zijn die koppen? want die heb ik nergens kunnen vinden??
ook heb ik gehoord dat bij canon printers door hun gebruikte techniek vaak verschillen geven bij het afdrukken, dus dat er een tint verschil kan zijn aan het begin van het a4 t.o.v het laatste stuk van het a4tje?
Geen idee hoe duur die koppen zijn, en ik verwacht daar de komen jaren niet achter te komen, dus daar kan ik je niet mee helpen.

En dat tint-verschil kan ik niets van zien, niet met tekst, niet met foto's.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:41

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Als je een Canon printer kiest, moet je ook ff kijken of ie een zogenaamde "vaste printkop" heeft. Als dit het geval is, heb je namelijk ook een jaar garantie op de printkop.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 02:38:
[...]

gebruik je dan de speciale photo cardrige? of de gewone standaard??
Enkel de standaard zit er in, want m'n geld was op :)

Verwijderd

Hmmm...
Ik heb deze topics wat doorgelezen, en ik ga denk ik toch voor de Canon i850. Goedkoop, en veel print ik toch niet. En anders koop ik wel we-care cartridges :)

Verwijderd

Ik heb hier een Canoni550 staan en ik vind hem echt ideaal... losse kop en losse kleuren. Prijs voor inkt is een lachertje vergeleken met HP hahaha.

Verzuipen in de inkt heb ik nog niet mee gemaakt, verstopte kop ook niet en de afdrukken zien er lekker uit.

Canon is wat duurder in aanschaf, alleen dat verdien je met de inkt zo terug als je regelmatig print zoals mij.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 08:19

Scighera

swim-bike-run

Ben bezweken voor de i850 van Canon; goede kwaliteit, lage printkosten , snel en stil.

kijk eens op chip.de , tintenstrahl drucker (15 printers, oa i550, s330, hp55550, hp3380, c80, c70, c62, z54)

[ Voor 21% gewijzigd door Scighera op 23-05-2003 14:52 ]

www.triathlete.nl

Verwijderd

Damn, elke winkel afgebeld voor die i850, niemand heeft m :(

Wie weet waar ze dit ding hebben? Ik ben al langs de Dixons, BCC en Polectro geweest. Online bestellen is eik geen optie voor dit ding.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:14

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
Tja Canon lijkt me ook wel een goede printer, maar of die nu echt goedkoper is, valt te bezien.

heb net even canon gebeld, en gevraagd hoeveel ml in hun cardridges zit, 13ml voor de kleur.

dus dat komt neer op gemiddeld €30 voor 3*13ml

als je bijvoorbeeld een hp 6122 neemt dan betaal je voor nr78 met 38ml 69euro (heb ook hp even gebeld en die vermeldde dat er 3 keer 38ml in zit voor de kleur)

als ik dan op het totaal kom

dan betaal je voor hp dus 3*38ml 69 euro
en voor de hp 9*13ml komt uit op 3*39ml voor de 3 kleuren €90 :?

Hoezo is Canon dan in godsnaam goedkoper????? eerder duurder lijkt me, alleen lijkt het niet zo omdat de aanschaf goedkoper is(maar er zit wel minder in)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 20:01:
Tja Canon lijkt me ook wel een goede printer, maar of die nu echt goedkoper is, valt te bezien.

heb net even canon gebeld, en gevraagd hoeveel ml in hun cardridges zit, 13ml voor de kleur.

dus dat komt neer op gemiddeld €30 voor 3*13ml

als je bijvoorbeeld een hp 6122 neemt dan betaal je voor nr78 met 38ml 69euro (heb ook hp even gebeld en die vermeldde dat er 3 keer 38ml in zit voor de kleur)

als ik dan op het totaal kom

dan betaal je voor hp dus 3*38ml 69 euro
en voor de hp 9*13ml komt uit op 3*39ml voor de 3 kleuren €90 :?

Hoezo is Canon dan in godsnaam goedkoper????? eerder duurder lijkt me, alleen lijkt het niet zo omdat de aanschaf goedkoper is(maar er zit wel minder in)
De Canon is werkelijk VEEL goedkoper in gebruik. Het gaat namelijk niet(alleen) om de inhoud van de tanks, maar ook om het verbruik per pagina. Dit is bij Canon veel lager. Ik zal zo ff de link opzoeken(is uit een zeer groot aantal testen gebleken).

Ik heb zelf de Canon I850. Ik heb afgelopen nacht voor het eerst de zwarte cardrige vervangen. Mijn bek viel werkelijk open nadat ik zag hoeveel ik wel niet had geprint met die cardrige. Dit terwijl ik de afgelopen twee weken alleen al zon 30 pagina's per dag heb geprint. Afgelopen nacht zelfs 120(op hoge kwaliteits-papier=> kost nog eens extra inkt ook).

Lees mn review anders eens in [rml][ Printer] Een inktjet printer, maar welke?[/rml] .
Kan nooit kwaad.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even dat hele forum doorgelezen.

maar daar maak ik nog steeds niet echt op uit dattie zuinig is, okay even een idee, stel je drukt DVD hoesjes af(goed voorbeeld want je gebruikt dan bijna een heel a4tje)

hoeveel afdrukken zou je er dan uithalen, want wat ik er wel op uitmaak is dat je bij canon eigenlijk standaard al de max kwaliteit moet aanzetten om er een goede afdruk uit te halen.

ik maak er ook op uit dat canon heel erg mooi print maar dan vooral op glossy paper (nou niet bepaald het goedkoopste)

ik weet dat hp redelijk tot goed op gewoon papier afdrukt, en op glossy uitmunted.

in hoeverre klopt dit? want ik wil best geloven dat canon zuinig is met inkt, maar nauwelijks geloven dat dit ook het geval is als je op max kwaliteit print, dan verbruikt die toch meer inkt zou ik zeggen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb genoeg ervaringen met verschillende soorten printers,

Hp= Goed, tot de beste, alleen prijzen duur, zoals je zelf al zei, alleen de b-merk is wel goed, alleen soms doen ze het gewoon niet.

Canon, redelijk, weinig problemen mee gehad, alleen snel problemen met papiertoevoer gehad en ook wat problemen met het goedkopere soort papier, verzoop in het inkt :P

Ik ben nu met een Xerox bezig en dat zijn heerlijke dingen, wel duur, maar je hebt er wel wat voor.

Verwijderd

Topicstarter
op dat punt ben ik het met je eens, het is net zoiets als die tektronic printers, gebruiken een soort wax ipv inkt/toner... kan geen inktjet of laserjet tegen op.

maar helaas niet iedereen heeft dat budget :P tenzij jij me sponsor wilt zijn :*)

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 23:42

Sebastiaan

....

MissingDog schreef op 23 mei 2003 @ 00:49:
[...]

Bij mijn weten is er een wettelijke bepaling dat een produkt hoe dan ook binnen X dagen geruild kan worden wanneer het niet aan de verwachtingen van de klant voldoet. Zelfs als er technisch niks mis is met het apparaat, maar als het na kalibratie van inputapparaat, monitor en printerdriver nog geen goede afdruk geeft, dan voldoet het apparaat dus niet aan jouw eisen/verwachtingen en is het voor jou ondeugdelijk.
Het lijkt me day zodra jij hem gebruikt om een testprint te maken de winkelier hem misschien nog wel moet terug nemen, maar niet het gehele bedrag hoeft terug te geven, je hebt een bijgeleverd artikel al gedeeltelijk opgemaakt en het lijkt me dat je dan de kosten om de printer weer verkoopbaar (prijs van nieuwe cartridges) moet aftrekken.

De vergelijking die gemaakt werd met een digitale camera is een beetje krom, bij een digitale camera maak je niet iets op, waardoor het artikel onverkoopbaar wordt.

Verwijderd

Topicstarter
seb_ schreef op 24 May 2003 @ 01:09:
[...]

Het lijkt me day zodra jij hem gebruikt om een testprint te maken de winkelier hem misschien nog wel moet terug nemen, maar niet het gehele bedrag hoeft terug te geven, je hebt een bijgeleverd artikel al gedeeltelijk opgemaakt en het lijkt me dat je dan de kosten om de printer weer verkoopbaar (prijs van nieuwe cartridges) moet aftrekken.

De vergelijking die gemaakt werd met een digitale camera is een beetje krom, bij een digitale camera maak je niet iets op, waardoor het artikel onverkoopbaar wordt.
ben ik niet helemaal met je eens,
Ik ben het met je eens als hij genoeg mogelijkheden in de winkel heeft geboden om de printer uit te testen, maar is die mogelijkheid er niet geweest tja, dan ben ik van mening "DAN haddie maar demo modellen in de zaak moeten hebben, in ieder geval van de duurdere en topmodellen wel, aangezien die namelijk niet 50eurocent kosten, maar gemiddeld tegen de €200, dan vind ik het niet alleszins redelijk dat er dan tenminste 1 demo model staat"

ik had het trouwens niet over een digitale camera, maar goed... het had netzo goed een koffiezet apparaat kunnen zijn, waar je niet tevreden mee bent.

of een TV, waar je de batterijen van de afstandsbediening hebt gebruikt(die erbijzaten)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens vandaag 2 testprints binnen van Canon zelf.

er was 1 ding wat me echt heeeeeeeeeeeeel erg opviel bij alle 2 de vellen (trouwens afgegedrukt op canon glossy paper)

Op het begin van het vel zijn de kleuren wat flets en de scherpte wat minder halverwege het a4tje is de foto wel heel erg scherp.

Ik had al gehoord dat dit iets van Nec was dat het begin van de pagina altijd iets anders van kleur is, dan aan het einde van de pagina, had iets te maken dat de inkt in het begin van de pagina minder warm is dan als hij aan het eind van de pagina is???? want als dit ECHT zo is, is dat natuurlijk wel een heel erg minpunt, want je ziet het heel erg goed op die 2 afdrukken ( en ze komen notabene van Canon zelf :? )

Verwijderd

Topicstarter
even weer wat info:

Dit is niet om de canon onderuit te halen, maar meer om duidelijk te maken dat ik niet begrijp dat iedereen zegt dat het verbruik goedkoper is!

Dit is het verbruik van de canon in kleur mode:
460 pages at 5% coverage per ink tank5
Cyan: 570 pages, Magenta: 440 pages, Yellow: 380 pages [printing ISO/JIS-SCID N5 image 5]

even een rekensommetje stel je print dvd hoesjes ongeveer 85%(goed voorbeeld, bijna heel a4tje wordt gebruikt)

460 voor 5%

85/5=17

460/17= 27pagina's met hoesjes

reken je dat uit (gemiddeld €30 per 3 vullingen)

eindgetal is dan €0,90 per pagina, ik heb deze reken som ook gedaan met de vullingen van bijvoorbeeld de HP 6122 en dan komt die afdruk gemiddeld op:
€0,66 (nr78 - 38ml 3 kleuren vulling)

Dus is Canon wel zo goedkoop met afdrukken als iedereen doet voorkomen??

Verwijderd

Topicstarter
jammer ik had hier graag wel een of andere vorm van bevestiging gehad, of juist feiten die het tegendeel bewijzen.

aangezien je de aanschaf van een printer ook moet baseren op gebruik.

iemand??? :?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Toink schreef op 23 May 2003 @ 00:49:
HP 5550 is een prima ding. Nu van 169 naar 119 adviesprijs gegaan. Ook een Canon i550 is een toppertje volgens de vakpers (en gescheiden inktpatronen). Ik had liever de 550 gehad van Canon maar die was er indertijd nog niet dus vandaar dat ik toen de 5550 heb gekocht. Ga je voor voordelige inktprijzen, pak dan de Canon, alhoewel dat voor 119 adviesprijs moeilijk te rechtvaardigen is tov de 189 voor een Canon i550. Of pak (als je echt een fotofreak bent) de c82 van epson. Minder zuinig, maar ook heel goed en weer met gescheiden inktpatronen voor een adviesprijs van 139 euro. (was onlangs nog 169.....)
In Duitsland bij Computer Cash& Carry: 89 Euro!!!

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Nulnulnix schreef op 24 mei 2003 @ 17:24:
[...]

Dan bedoel ik de 5550.

Zelf de 5550 en de 6122 getest. Doen niet voor elkaar onder (ook niet met photocartridge in de 5550). Minimale kleurenverschillen (bij blauwe lucht duidelijk zichtbaar, hier is de 5550 beter; maar bij marmeren beelden is het marmer bij de 6122 weer iets levendiger).

Keuze is gevallen op de 6122, omdat ik voornamelijk z/w afdruk en een enkele keer kleur. Voor mijn pa heb ik de 5550 aangeschaft.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het twijfelen geraakt doordat iedereen zei dat CANON zo ongeloofelijk zuinig is, maar als ik dan die berekening maak.. dan scheelt het geen drol, nou ja daar lijkt het anders verdomt veel op.

terwijl je dan bij HP wel iedere keer die nieuwe kop krijgt, kijk het feit blijft gewoon maakt niet uit wat voor merk, de inkt is schrikbarend duur.

wat trouwens de 5550 en de 6122 betreft, de kleuren cardrigde in kleur is dezelfde en even duur, maarrrr de zwart cardridge die bevat van de 6122(42ml) dubbel de hoeveelheid dan die van de 5550(25ml), dus je betaald dan gemiddeld 37€ voor de zwarte, maar bij de 5550 krijg je dan de helft.

en voor kleuren afdrukken heb je ook zwart nodig, dus als je dan de dubbele hoeveelheid inkt krijgt, dan heb je die prijs van de 6122 t.o.v. 5550 zo gerechtvaardigd.

maar ik lees net dat jij een 6122, hoe zijn die afdrukken? want ik vind het nu wel is fijn om een gebruikers ervaring te horen van die printer, hij wordt een beetje afgekraakt, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat die printer nu echt zo slecht is?

kijk voor echte zwarte afdrukken blijf ik nog gewoon me HP laserjet6L gebruiken, ten eerste goedkoper (en ik heb nog een volle vulling liggen)

maar hoe presteert die met foto? en hoelang doe je in de praktijk gemiddeld met een cardrigde????

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nulnulnix schreef op 24 mei 2003 @ 17:24:
[...]

Tja daarvoor hebben we de pricewatch... ik lees alleen even op wat ik bij de lokale computerboer heb gezien......

• Simba
  • Laatst online: 21-05 10:46
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 19:00:
winkels waar je ook de afdrukken fysiek kan zien
Bij Correct Business in Rotterdam (op de Ceintuurbaan) kun je een heleboel (meer dan 20) printers met een voorbeeld zien.

DIt voorbeeld is voor elke printer een document van Correct zelf, zodat je goed kunt vergelijken.

Er staan een stuk of 10 verschillende foto's op.

Zelf heb ik gekozen voor de Epson C82 omdat deze voor elke kleur een losse cartridge heeft. (137 euro incl BTW)
Pagina: 1