[Win2k] Geen printerdrivers meer toe te voegen *

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
*D.

Vorige week heeft mijn baas hier een 5SI printerdriver op de Océ 3133 printer gezet. Dat werkte even goed op zijn pc, maar had invloed op de server met als gevolg dat bij iedereen nu de Océ printer niet meer werkt. Ook al zijn de drivers weer teruggezet op de originele Océ drivers, die printer gaat niet meer werken.

Als je gaat kijken bij printereigenschappen dan staat er geen driver voor de printer geïnstalleerd, en deze kun je ook niet toevoegen, zelfs niet als administrator. Ik krijg dan een foutmelding dat de bewerking niet kan worden voltooid.

En we komen er niet uit en hebben geen zin om 50 clients opnieuw van printers te voorzien. :(.

Ow, en het is een windows 2000 printserver en zijn ook windows 2000 clients.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis op 22-05-2003 15:55 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

als je als administrator op de server zelf de drivers niet meer kunt herstellen zul je toch nieuwe printer op de printserver moeten installeren.. poort goed instellen drivers erop sharename zelfde.. bij clients ff erop zetten klaar.

• Dennis
Op de clients kun je dus als administrator geen printerdrivers meer installeren... op de server staat alles goed.

Verwijderd

Regedit:

HKLM\Software\Microsoft\windows NT\CurrentCersion\Print\Printers\

Leeggooien voor die OCE-printer en dan opnieuw connecten/toevoegen naar Restart

• Dennis
Dat heeft helaas geen effect. Ik merk trouwens wel dat op de printserver ook niet alles in orde lijkt.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

ddc schreef op 22 May 2003 @ 16:37:
Dat heeft helaas geen effect. Ik merk trouwens wel dat op de printserver ook niet alles in orde lijkt.
kortom printer op server opnieuw installeren dan op clients..
Pagina: 1