Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gigantische twijfel tussen MPIO FL100 en Chic MP30

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu sinds kort in het bezit van de Creative Muvo 64mb. Nu ik het gemak van mp3 heb ontdekt wil ik meer, beter en mooier. Na veel reviews te hebben gelezen, vergelijkt, blijf ik steken op deze twee modellen:

Chic MP30
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/projectm3/chic01.JPG
- Standaard geheugen 256MB (128mb intern en 128mb multimediakaart)
- Geheugen uitbreiding niet mogelijk (wel verwisselbaar)
- Ondersteund MP3 bestanden
- 4 lines grafische display met verlichting
- ID3 V1 tag, V2 2.0, V2 3.0
- Interface USB 1.1 en 2.0
- Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
- Stereo oortelefoon set
- Voeding 1 GP 1450mAh stick batterij
- Batterij speelduur tot 12 uur
- Afmetingen 47mm x 75mm x 13mm
- Gewicht 67.5 Gram incl. batterij
- 6 Equalizer modes
- Signal to Noise > 90DB
- Kleur aluminium grijs
- Behuizing aluminium
- Voice recorder

prijs: 185 euro

MPIO FL100
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/projectm3/mpio01.JPG
- Standaard geheugen 256MB
- Extra geheugen uitbreiding met MMC of SD
- Ondersteund MP3 en WMA bestanden
- 4 lines grafische display met verlichting
- ID3 V1 tag, V2 2.0, V2 3.0
- Interface USB 1.1 en 2.0
- Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
- Firmware upgradeable
- Stereo oortelefoon set
- Voeding 1 AAA Batterij
- Batterij speelduur tot 11 uur
- Afmetingen 40mm x 79.5mm x 14.2mm
- Gewicht 41.5 Gram
- 7 Equalizer modes
- Signal to Noise > 85DB
- Kleur zilver chroom
- Behuizing aluminium
- Voice recorder + FM recorder
- FM radio

prijs: 299 euro

De reviews zijn redelijk wisselend, al waren die over het geluid positiever bij de Chic. Puur op uiterlijk afgaand zou ik voor de MPIO gaan.
Ik zit dus ontzettend te twijfelen en ik hoop dat jullie me als doorgewinterde mp3 gebruikers kunnen helpen bij mijn keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 14:18 ]

• timstegeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 19:29
die MPIO lijkt me de mooiste. Hij heeft dus een radio en ondersteunt ook nog 's WMA, wat je dus veel kleiner kunt krijgen dan MP3

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Ik zat zelf te twijfelen tussen de iBead en de chic. Maar het is toch de iBead geworden. Reden is dat het ongelooflijk klein is (net zo groot als een aansteker; letterlijk), firmware upgradable is. Dat heeft de Chic niet.
En hoe groot is de kans dat je het ooit uit gaat breiden? Ik denk dat 4-6 albums echt genoeg is hoor. Bovendien gebruikt de chic ook nogeens mcc kaartjes. En die zijn niet erg goedkoop.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:00
Uitbreidbaarheid is zeker handig. Op dit moment zijn (SD)kaartjes nog vrij prijzig, maar die prijzen zullen na de introductie van oa. 1gig kaartjes wel weer dalen.

Ikzelf heb de FL100, en ben er uitermate tevreden mee. Nu maakt de grootte mij niet zoveel uit (zit toch altijd in mijn zak), maar de overige features zijn allemaal goed geimplementeerd. Wat geluid betreft: er zijn inderdaad wat meldingen van te zwakke bass met de FL100. Ik heb er zelf absoluut geen last van, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik Sony EX70 oordoppen gebruik, die bekend staan als vrij "boomy". Ook zit er wel een FM-radio op, maar het ontvangst is vrij slecht (regio arnhem-nijmegen).

Als je een tijdje vooruit wilt met je MP3-speler, zou ik voor de FL100 kiezen, wegens de uitbreidbaarheid. Hij heeft ook een vrij actieve fanbase, zie groups.yahoo.com/group/mpio.

Ik kan niet oordelen over de chic, gezien ik die niet ken/heb.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Topicstarter
Kom net terug van Mediamarkt. Daar hadden ze de MPIO FL100, voor 349 euro, wat dus 50 euro duurder is al op internet. Wat me opviel was het formaat van het spelertje, erg klein. Hij ziet er luxe uit, maar de knopjes hadden van mij iets steviger gemogen. Ik vond hem niet zo ontzettend geweldig, dus ik heb net de Chic besteld. Komt maandag binnen, ben heel erg benieuwd. Zal hier ff posten wat ik er van vind.

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 20:19
Ik heb zelf de MPIO FL100 128MB pas voor E199 gekocht bij de mediamarkt (is nu ook weer iets duurder). Het ding bevalt mij prima, ook het geluid. Ik heb er een paar Senheiser MX400 oordoppen bijgekocht maar de bijgeleverde zijn eigenlijk net zo goed.

Als je het geld hebt voor de MPIO zou ik je die aan kunnen raden. Het ding kan bovendien SD kaartjes aan tot in ieder geval 512MB (volgens het MPIO forum op yahoo).

Wat ik alleen jammer vind aan de MPIO is dat het apparaatje via USB niet automatisch als mass storage device wordt herkend, je hebt dus de bijgeleverde software (of een freeware programma wat ook beschikbaar is) nodig voor het overzetten van bestanden. Hoe dat zit met de chic weet ik niet.

EDIT: ik lees dat je al de keus hebt gemaakt voor de Chic, ben benieuwd naar de ervaringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Byzanthy op 23-05-2003 13:45 ]

Verwijderd

ff een schop omdat: Ik met hetzelfde probleem zit. Ik twijfel ook tussen de MPIO 100 en de Chic MP30.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mp3 speler. Het grootste voordeel van de MPIO en de Chic is dat ze uitbreidbaar zijn (de I-bead bv niet).
De beatman flash was ook een optie maar die is maar tot max 192Mb uitbreidbaar. Ook is ie niet Firmware upgradeable.
Wat ik persoonlijk belangrijk vind is:
- de groote (klein is fijn :) )
- degelijkheid
- Hij moet lang mee kunnen want ik heb geen geld om elk jaar een nieuwe te kopen. (vandaar dan Firmware upgradeable & uitbreidbaarheid pluspunten zijn).
- niet al te duur.

Goede kwaliteit van zowel het product als het geluid dus.

Na het lezen van veele topics en reviews lijken op dit moment deze twee het beste voor mij.

Ook is "itsontoda" ons nog een ervarings report verschuldigt :+

Dus hier graag verder met ervaringen ed.

(eventuele alternatieve zijn ook welkom).

[rml][ MP3 Speler] MPIO FL100 [ Supercool][/rml]
Hier staat dat de bas niet zo geweldig is. Ik luister geen stamp muziek dus zo'n probleem lijkt me dat niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 12:08 ]

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:26
Kijk ook eens naar de Nex iA. Deze heeft volgens velen een zeer goede geluidskwaliteit (zelfs beter dan de iPod!), wat mede komt door het hogere uitgangsvermogen door de ruimere voeding van twee AA batterijen. Sowieso is dat veel prettiger dan die enkele incourante AAA potloodbatterij die in de mpio gaat. Van spelers die op één 1.5 volt batterijtje werken kun je dan gewoon geen volumieuze en basrijke weergave verwachten. Van de mpio heb ik ook reviews gelezen van mensen die over de magere basweergave hadden geklaagd.

En hoewel ik nooit naar "stampmuziek" luister, vind ik een goede basweergave toch echt wel zeer belangrijk. Het zorgt voor de warmte en diepgang in de muziek en heeft niets te maken naar het soort muziek waarnaar je luistert zoals rap of techno of dergelijke zooi. Ik luister bijvoorbeel veel naar moderne jazz, fusion, lounge, ook wel wat new-age en ik kan je vertellen dat een goede basweergave de muziek een stuk levendiger en aangenamer maakt!

Mooi zijn beide speler zeker wel met dat chromen front en aluminiumbehuizing, maar dat zou voor mij geen eerste prioriteit zijn bij een mp3-speler. Dan vind ik geluidskwaliteit gevolgd door batterijduur, compatibiliteit (CF-kaarten, dus goedkoop uitbreidbaar tot wel 1 gieg!) toch wel belangrijker. Ik denk dat 256 mb max geheugen van de mpio en de chic toch wel erg snel een beperking gaat worden. Bovendien gebruik ik liever normale oplaadbare AA-batterijen (die tot 2100 mAH gaan) dan die kleine AAA die hooguit de 800 mAH haalt. Lees ook dit eens.

[ Voor 19% gewijzigd door Tranquility op 07-06-2003 13:41 ]

Verwijderd

Het is geen duure mp3speler en 't geluid schijnt goed te zijn. Maar het ding is ongeloofelijk lelijk!
Dat van die batterijen maakt niet uit. Dan neem ik wel een oplaadbare mee.
En de MPIO kan ook met 512 Mb sd kaarten overweg.
tja.. geluidskwaliteit is belangrijk maar 't oog wil ook wat.
Ik moet maar eens een paar van die mp3spelers in de winkel uitproberen denk ik.

Verwijderd

JazzySOB schreef op 07 juni 2003 @ 13:23:
Kijk ook eens naar de Nex iA. Deze heeft volgens velen een zeer goede geluidskwaliteit (zelfs beter dan de iPod!), wat mede komt door het hogere uitgangsvermogen door de ruimere voeding van twee AA batterijen. Sowieso is dat veel prettiger dan die enkele incourante AAA potloodbatterij die in de mpio gaat.
Waar haal je die info vandaan dat deze beter klinkt dat de ipod als ik vragen mag?

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:26
Dat heb ik hier gelezen.

Kijk naar de zevende regel (7'e sterretje) waar het volgende staat vermeld:
"Among all my portables (CD, MD, MP3, FM), this is the first portable player with which I don't feel that I have to use an external amp. It sounds way better than iPod, more detailed and dynamic than Odyssey. Frontier Labs claim 95dB S/N, <0.05% distortion and 30mW @ 32 Ohm. I don't doubt about these numbers based on the great sound I hear from a pair of Sennheiser MX 500 (32 Ohm)."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 19:05:
Het is geen duure mp3speler en 't geluid schijnt goed te zijn. Maar het ding is ongeloofelijk lelijk!
Dat van die batterijen maakt niet uit. Dan neem ik wel een oplaadbare mee.
En de MPIO kan ook met 512 Mb sd kaarten overweg.
tja.. geluidskwaliteit is belangrijk maar 't oog wil ook wat.
Ik moet maar eens een paar van die mp3spelers in de winkel uitproberen denk ik.
Ik kan op de site van Mpio niks vinden over het ondersteunen van 512 mb sd kaarten. :? Maar ik las ergens anders dat 't weer wel kon...
kan iemand uit ervaring of uit een betrouwbare bron zeggen hoe 't nou precies zit?

Verwijderd

Ik ben wel zeer benieuwd wat je nou van de Chic vindt. Wel grappig, ik heb ook net een Creative Muvo terug gebracht, ik wil ook beter :)
De muvo vond ik niet geweldig, afgezien van het feit dat hij maar 64mb had vond ik het geluid wel redelijk maar niet goed. Het stereobeeld was goed, maar ik irriteerde me mateloos aan de s-klanken die vlijmscherp werden weergegeven (ik heb meerdere oordoppen en koptelefoons gebruikt). Ook het laag vond ik tegenvallen, het verdween in de achtergrond. Ik heb het dan niet over mega bass e.d. maar gewoon over natuurlijk laag van akoestische opnames.
Kan jij me vertellen hoe het geluid van de Chic is in tegenstelling tot de Muvo?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 14:13 ]

Verwijderd

JazzySOB schreef op 07 June 2003 @ 22:07:
Dat heb ik hier gelezen.
Kijk naar de zevende regel (7'e sterretje) waar het volgende staat vermeld:
[...]
Hmm ik dacht wel idd dat je het daar vandaan had, hij is ook de enige die dat zegt nl. Maarja, denk dat hij wel gelijk heeft :) Naar mijn idee hebben de Ipodjes helemaal niet zo`n goed geluid als dat iedereen beweert, dat was ook de rede dat ik hem verkocht heb. Uitgaan van 1 mening doe ik eigenlijk nooit, ik weet toevallig dat hij idd nu de waarheid spreekt jah. Er zijn er genoeg die een bom met geld krijgen om positieve dingen te zeggen over het pruduct wat gereviewed wordt....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 19:02 ]

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 22:30
Kijk is naar de prijs 256 mb voor 300 euro vind ik belachelijk duur :|

Verwijderd

itsontoday?? ben je daar? :)

Verwijderd

even een vraagje over de MPIO FL100. Komen daar al die vingerafdrukken op te zitten, en krijg je die er nog wel af?

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ze komen er allemaal op te zitten, maar ze gaan er met een doekje ook zo weer vanaf. Daarnaast krijg je er een hoesje bij wat de speler dus beschermt. Dit was het antwoord op je vraag, maar geen promotie voor MPIO |:(
Pagina: 1