Toon posts:

[Windows XP] Bootvis veroorzakt crash bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic..

Bootvis veroorzaakt bij mij een crash. ' optimize' werkt wel, daar komt hij helemaal doorheen zonder foutmeldingen. Ga ik echter zelf een boot tracen, dan loopt hij tijdens het booten vast en is de enige methode om weer een werkend systeem te krijgen, terugstappen naar een restore point. Ik heb voor alle hardware de laatste drivers geinstalleerd, alle drivers zijn gecertificeerd en alle windows updates zijn geinstalleerd. Voor de rest geen software geinstalleerd. Swap op een eigen partitie, register gecleaned.

Met vastlopen bedoel ik in dit geval dat ik blijf hangen in het bootscherm, dat zwarte 'windows XP' scherm met het 'lopende' blauwe balkje. Dat balkje blijft stilstaan, er is geen HD activiteit, en zo blijft hij eeuwig hangen. Voor de rest werkt mijn systeem goed en stabiel.

Systeem:
Soltek 75FRN2-RL (nForce2 + nForce SB)
AMD XP 2200+
2x256 'witmerk' 333 DDR cl 2,5
350W Enermax
1x80Gb 7200 ATA133 IDE (8Mb)
1x20Gb 7200 ATA 133 IDE (2Mb)
Geforce 2 Pro (MSI 8831)
Writer (Samsung 8x4x32)
DVD (lite-on)
Hauppauge WinTV
USB muis (logitech MX700)
PS2 Keyb (cherry)
Palm M515 (USB)

Wat ik al geprobeerd heb:

1) alle laatste - gecertificeerde- drivers installeren
2) alle firmwares (CD's, Bios, VGA) updaten
3) nieuwe schone windows installatie
4) alle on-board zut uit (sound, lan, raid, sata, usb, usb2.0)
5) zoeken bij Deja (niets nuttigs gevonden)
6) zoeken in GoT search (teveel topics gevonden, 1e 3 pagina's bevatten niets)

Mijn windows versie is XP Professional SP1.

Iemand enig idee wat ik hier (nog) aan kan doen?

//edit
oh ja: geen meldingen in het logboek. Windows komt na herstart met de mededeling dat het starten niet gelukt is, en de vraag of ik in safe mode wil booten. Dit laatste werkt wel, en ik krijg dan ook bootvis weer te zien, met de mededeling dat hij geen .bin bestand kan vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 18:16 ]