[Win2K] File server traag

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Specs:

Win2k server SP3
Compaq dl380
SCSI raid1
2x compaq teamed NIC's naar een 3Com 3300 Switch. (100 Mbps)
PIII 1.2 /1024 MB Ram

clients:
xp/w2k, die performant genoeg zijn om hun OS aan te kunnen, allemaal voorzien van hun laatste service packs.

Probleem:

In de netwerkomgeving een share proberen te bereiken gaat ongelofelijk traag, soms wel 30 sec voordat de directory's op het scherm komen, het maakt niet uit hoeveel gebruikers verbonden zijn met de server, zelfs als enige gebruiker hebben we dit probleem.

Waneer we even later vanaf dezelfde client naar de share gaan loopt alles vlot, een share op een andere server benaderen toont exact het zelfde gedrag. Het lijkt wel alsof alles traag gaat, maar er een soort cache opgebouwd wordt waardoor het de 2de maal wel snel loopt.

pogingen, opzoekkingen:
Op technet ( http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b265396 ) vind ik een omschrijving van mijn probleem, ik heb een sniffer losgelaten en idd ik vind de beschreven errors terug, echter volgens hetzelfde artikel:

code:
1
2
3
4
5
 The English version of this fix should have the following file attributes or later:

Date        Time   Version        Size       File name
  --------------------------------------------------------
  05/20/2002  16:25  5.0.3502.5772  2,350,864  Shell32.dll

De versie die hier op de server draait is echter recenter (versie: 5.0.3502.6114)

Aan de netwerksnelheid kan het niet liggen, aan dezelfde switch hangt een Novell server en die is supersnel (dit met veel lagere spec's).

Nog wat extra info:
Er draait op de windows server ook nog oracle 9i + appache + Aphelion (LDAP voor appache). De server is geen DC en draait geen DHCP/DNS/Print whatever functie. Er is constant een 300 - 400 meg RAM vrij en CPU power is er ook in overvloed.

Tijdens de zoektocht naar de share veranderd het geheugengebruik nauwelijks, de cpu maakt wel een piek, maar ik denk dat het meer is omdat hij blij is dat hij ook eens iets kan doen. Momenteel gebruiken een 3 tal clients deze server maar eens hij in productie genomen wordt zullen dat er 80 worden.

Drivemappings doe ik voorlopig liever niet omdat er reeds zoveel mapping aanwezig zijn, het zou TE onoverzichtelijk worden

Iemand met hetzelfde probleem, die iets gevonden heeft?

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

ALS je een mapping maakt naar de share gaat alles snel neem ik aan?

Dit is trouwens redelijk vaak op GoT voorbij gekomen:

Windows 2000 netwerk super traag!
win2k prof is nogal sloom met netwerkbrowsen

en

[search=windows 2000 traag browsen shares]

Directe link naar een oplossing die bij vele helpt:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/968622

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 10:43 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zie de reply van ReqFilr...

Gaarne eerst zoeken of een dergelijk probleem al eens is behandeld en of er eventuele oplossing in een eerder topic staan. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan kan je de meest recente topic omhoog schoppen... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.