[WinXP Pro US] Opstarten Internet Explorer - Page not found

Pagina: 1
Acties:

• LCK
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 18:30
Dag allemaal,

Sinds een paar weken vertoont mijn Pentium III met Windows XP Pro (US) het volgende probleem. Bij het opstarten van Internet Explorer verschijnt de foutmelding "page cannot be found". Na het indrukken van F5 (refresh) verschijnt de (opstart-)pagina. Hierna werkt I.E. verder goed. Echter, bij het openen van een nieuwe I.E. sessie verschijnt als eerste weer de "page cannot be found" melding.

Het heeft altijd goed gewerkt, tot een week of drie geleden. Het zou te maken kunnen hebben met het verwijderen van register-keys m.b.v. Ad-Aware? Of een Windows update?

Op deze PC draait ook Winroute, die mijn ADSL verdeelt over mijn thuisnetwerkje. Maar dit draait al jaren naar tevredenheid, bovenstaand probleem is er slechts enkele weken.

Dank voor de hulp!

LCK

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

"Homepage" opnieuw instellen :?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• LCK
Nee, al geprobeerd, help niet :(

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Start je hem vanaf je desktop op, of vanaf de quick launch icon? Die kan je namelijk extra parameters meegeven.. bijvoorbeeld achter de quotes -home meegeven om een lege startpage te openen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• LCK
Dank je, maar dat is niet echt de bedoeling, hij moet gewoon mijn startpagina openen...

Daarnaast is het lastig dat de zoekbalk ook niet werkt (eerst refreshen, dan doet 'ie 't pas). En vanuit MS Messenger naar de Hotmail inbox werkt ook niet meer :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

WinXP is IE 6, heb je de repair optie al geprobeerd?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• LCK
Ja, ik heb IE6 gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Dit had geen effect :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Misschien moet je even rommelen in: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer

Daar heb je AboutURLs enzo zitten, ook de Main is volgens mij belangrijk.

Exporteer anders van een andere redelijk verse XP machine die regsleutel en importeer hem weer bij jou :)

• LCK
Ik heb de register-instellingen van een goed-draaiende andere XP machine geïmporteerd, zonder succes... :(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Gebeurd het alleen als je net je computer heb aangezet en voor het eerst het internet op gaat of gebeurd het ook als je gewoon al aan het internetten bent, terug naar je desktop gaat en op IE dubbelklikt?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit is een IE probleem ;)

Had ik ook vroeger dit komt doordat IE om de een of andere reden eerst op het netwerk gaat zoeken naar de site en dan vindt ie hem niet.
Als je dan refresh ofzo doet dan pakt ie gewoon je internet verbinding op en dan krijg je de site te zien ;)

IE bug gewoon ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LCK
DeMoN, het gebeurt ook als ik, tijdens het internetten, op de desktop op IE klik.

nero355, inderdaad is dit een IE probleem, maar ik wil er dus vanaf, en "vroeger" heeft het goed gewerkt...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

nero355 schreef op 21 May 2003 @ 21:04:
Dit is een IE probleem ;)

Had ik ook vroeger dit komt doordat IE om de een of andere reden eerst op het netwerk gaat zoeken naar de site en dan vindt ie hem niet.
Als je dan refresh ofzo doet dan pakt ie gewoon je internet verbinding op en dan krijg je de site te zien ;)

IE bug gewoon ;)
Idd, dit bedoelde ik dus :)
LCK schreef op 21 mei 2003 @ 22:45:
DeMoN, het gebeurt ook als ik, tijdens het internetten, op de desktop op IE klik.

nero355, inderdaad is dit een IE probleem, maar ik wil er dus vanaf, en "vroeger" heeft het goed gewerkt...
Ja, maar niet het probleem wat jij hebt.. als jij aan al aan het internetten bent en je start een nieuwe IE op doet ie het nog niet...

Als je als startpage "about:blank" zet, gaat ie dan ook weer fout :?

• LCK
Als ik "about:blank" als startpagina kies, dan doet IE het "goed", dan start 'ie leeg op. Maar wat ik wil is dat IE met mijn eigen startpagina opstart...

Verwijderd

Welke URL krijg je dan als je IE op start? en heb je al eens een ander URL geprobeert om te kijken of die wel werkt, of je zit je honderd keer een doodlopende link als homepage in te stellen.

• LCK
Nee, de URL werkt wel. Zoals ik hierboven schreef, na F5 (refresh) werkt het goed

• LCK
Is er dan echt niemand die dit ook heeft gehad of die een oplossing heeft...?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

LCK schreef op 27 May 2003 @ 07:24:
Is er dan echt niemand die dit ook heeft gehad of die een oplossing heeft...?
Probeer eens je Cookies te verwijderen...
Heb je toevallig KaZaa geïnstalleerd?

We have just one world, but we live in different ones...

• pietje63
  • Laatst online: 13-09 15:58

pietje63

RTFM

probeer dit eens:
stel een lokale pagina (c:/temp/index.html) in als startpagina en die pagina is dan een frame-page die de eigenlijke pagina laadt

dat zou goed kunnen werken

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1