Ten eerste: Ik verwacht een discussie op niveau. Dit naar aanleiding van het vorige LaDot topic dat gesloten is. Discussier aub mee meet goede argumenten en roep niet van LaDot dit, LaDot zus. Hopenlijk kan dit topic op niveau blijven. Ik heb van intoxicated toestemming gehad dit topic te bouwen.
Gegroet Tweakers,
Aangezien ik zojuist bijna een aanslag gepleegd had heb ik er toch voor gekozen om er een een topic van te maken.
Dit is de situatie:
Vorig jaar kreeg ik een Factuur voor een nieuw jaar webhosting. Ik krabbelde me meteen ff achter de oren en wilde toch wel eigenlijk graag van de hosting af. Het is immers erg duur en ik heb mijn eigen servertje staan alhier. Ik heb dus direct na de factuur de volgende email gestuurd:
Reactie van LaDot: Geen
Goed, zoals zij een herinnering sturen nadat iemand niet betaald (De meeste bedrijven doen dat, LaDot niet. Zie hieronder) stuur ik hun ook nog maar een herinnering:
Goed. Naja, dan maar niet. Daarna trekken ze 60 euro van mijn rekening af. Heel fijn allemaal maar dat wil ik niet. Ik ben best bereid te betalen maar dan moeten ze wel contact met mij opnemen. Ik storneer het bedrag. Niet de 2 emails achter de factuur en stop em in mijn financien map.
Het gestorneerde bedrag stond op 21-8 weer op mijn rekening.
Naja dacht ik; ze zullen vast wel een herinnering sturen. Dan probeer ik het nog wel eens. Deze herinneringen bleven uit. Aangezien de volgende factuurdatum alweer bijna nadert (Ik moet dus niet vergeten op te zeggen. *reminder*) dacht ik dat ze het 2e bedrag er wel bij zouden doen. Helaas, ook dit is niet het geval.
Wat is dan wel het geval? Een dikke nota van Intrum Justitia. Of ik ff 139,05 aan het incassobureau wil betalen. Ghehe, dacht het dus niet. Ikke aan de email met ladot:
Reactie LaDot: Geen
Niet veel later valt mijn bek vol verbazing weer open. Ik krijg een factuur van LaDot (aanmaning) en niet veel later een 2e brief van het incassobureau dat ik nu wel heel snel moet gaan betalen. Er klopt dus ergens helemaal iets niet. Als een incassobureau iets in handen heeft moet een bedrijf geen facturen gaan verzenden.
Dan besluit ik het anders te gaan doen. Ik ga eens kijken hoe snel ze reageren op mij als ik een aanvraag doe voor 5 dikke servers:
Reactie van LaDot: JA!!! Het zal niet waar zijn!
Ondertussen heb ik antwoord:
"Bel gewoon het incassobureau en leg de situatie uit. Het incassobureau heeft alles in handen". Prima. Ik gebeld. Man snapte er ook niets van. Hij vond het ook nogal vreemd dat LaDot facturen stuurt nadat ze alles uit handen gegeven hadden.
Tsja, nieuwsgierig dat ik ben. Ik bel naar LaDot. Krijg ik een of andere wazige telefoniste aan de lijn die de schuld op mij begon te schuiven en ze wilde ook de emails lezen die ik gestuurd had. Helaas dateerden die al uit 2002 en die kon ze niet lezen. Ook wilde ze me erop wijzen dat een domeinnaam verhuizen niet mogelijk was. "Dat interresseerd mij toch niet?". NXS denkt hier trouwens anders over. De stemming werd er overigens niet echt fijner op, want zij kon alleen maar 2 dingen zeggen. 1. Er was een opzegtermijn en 2 je moet mailen via de site. Ook zij ze dat ik in december en in maart een factuur gehad moest hebben. Waar die zijn mag de postmeneer weten.
Ik interesseer me er echt niet in. Ik wil die 60 euro best betalen als ze gewoon contact met me op zouden nemen. De service blijft dan wel slecht maar vooruit.
Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn. Maar ik ga opzeggen.
/edit: wow, je bent echt gek als je dit mega verhaal gaat lezen
Gegroet Tweakers,
Aangezien ik zojuist bijna een aanslag gepleegd had heb ik er toch voor gekozen om er een een topic van te maken.
Dit is de situatie:
Vorig jaar kreeg ik een Factuur voor een nieuw jaar webhosting. Ik krabbelde me meteen ff achter de oren en wilde toch wel eigenlijk graag van de hosting af. Het is immers erg duur en ik heb mijn eigen servertje staan alhier. Ik heb dus direct na de factuur de volgende email gestuurd:
Verzonden: za 3-8-2002 18:10
Geachte heer of mevrouw,
Ik heb zojuist een factuur gekregen betreffende mijn domeinnaam. Nu heb ik daar een vraag over. Ik wil mijn domeinnaam verhuizen naar een andere provider. De webspace wil ik laten vervallen. Nu is mijn vraag of dit mogelijk is zonder eerst een jaar weer te moeten wachten. Ik had deze factuur nl nog niet verwacht. Ik wilde op korte termijn dit voorleggen aan u, maar aangezien ik nu de factuur heb ontvangen ben ik bang dat ik al te laat ben.
Kunt u mijn vragen beantwoorden? Is het verhuizen naar een andere provider op dit tijdstip een probleem?
Met vriendelijke groeten,
Stefan Stolk
add-ons.nl
Goed, zoals zij een herinnering sturen nadat iemand niet betaald (De meeste bedrijven doen dat, LaDot niet. Zie hieronder) stuur ik hun ook nog maar een herinnering:
Verzonden: do 8-8-2002 21:23
Geachte heer of mevrouw,
Ik stuur bij deze nogmaals een email. Ik verwacht graag een antwoord van u.
Met vriendelijke groet,
Stefan Stolk
----- Original Message -----
From: Stefan Stolk - Add-ons.nl
To: info@ladot.com
Sent: Saturday, August 03, 2002 6:09 PM
Subject: Factuur
Geachte heer of mevrouw,
Ik heb zojuist een factuur gekregen betreffende mijn domeinnaam. Nu heb ik daar een vraag over. Ik wil mijn domeinnaam verhuizen naar een andere provider. De webspace wil ik laten vervallen. Nu is mijn vraag of dit mogelijk is zonder eerst een jaar weer te moeten wachten. Ik had deze factuur nl nog niet verwacht. Ik wilde op korte termijn dit voorleggen aan u, maar aangezien ik nu de factuur heb ontvangen ben ik bang dat ik al te laat ben.
Kunt u mijn vragen beantwoorden? Is het verhuizen naar een andere provider op dit tijdstip een probleem?
Met vriendelijke groeten,
Stefan Stolk
add-ons.nl
Goed. Naja, dan maar niet. Daarna trekken ze 60 euro van mijn rekening af. Heel fijn allemaal maar dat wil ik niet. Ik ben best bereid te betalen maar dan moeten ze wel contact met mij opnemen. Ik storneer het bedrag. Niet de 2 emails achter de factuur en stop em in mijn financien map.
Het gestorneerde bedrag stond op 21-8 weer op mijn rekening.
Verzonden: wo 21-8-2002 21:54
Geachte heer of mevrouw,
Ik ben er zojuist achter gekomen dat er 60 euro van mijn rekening is afgeschreven. Ik ben het hier niet mee eens. Ik heb tot 2 maal toe duidelijk gevraagd om contact op te nemen met mij. Zoals jullie met jullie clienten omgaan is gewoonweg schandalig te noemen. Ik verwacht alsnog van u dat u met mij contact opneemt.
Mvg,
Stefan Stolk
Naja dacht ik; ze zullen vast wel een herinnering sturen. Dan probeer ik het nog wel eens. Deze herinneringen bleven uit. Aangezien de volgende factuurdatum alweer bijna nadert (Ik moet dus niet vergeten op te zeggen. *reminder*) dacht ik dat ze het 2e bedrag er wel bij zouden doen. Helaas, ook dit is niet het geval.
Wat is dan wel het geval? Een dikke nota van Intrum Justitia. Of ik ff 139,05 aan het incassobureau wil betalen. Ghehe, dacht het dus niet. Ikke aan de email met ladot:
Verzonden: vr 25-4-2003 12:37
Geachte heer of mevrouw,
Is er nu wel een fatsoenlijke email conversatie aan te gaan met jullie? Mijn excuses dat ik met de deur in huis val maar ik word onderhand een beetje simpel van de manier van handelen van jullie.
De situatie:
Vorig jaar (!) heb ik meedere malen geprobeerd contact te zoeken met jullie omdat ik van mijn webspace af wil. Dit om de volgende redenen:
1) Jullie service is ongelofelijk slecht
2) De webservers zijn brak geconfigureerd en al helemaal niet up to date
3) Het feit dat het alleen maar om geld gaat en er geen rekening gehouden word met de wensen van de klant
Ik heb tot 3 keer geprobeerd op te zeggen. Ik heb helemaal geen reactie vernomen, haalden abonnementsgeld van mijn rekening af en gingen vrolijk door. Ik heb het bedrag gestorneerd, heb meerdere malen gevraagd of jullie onderhand eens contact op wilden nemen met mij en weigerden dat nog steeds.
Nu krijg ik plots een incassobureau op mijn dak omdat jullie gewoon te lui/ geen zin/ whatever zijn om gewoon contact op te nemen met de klant.
Zouden jullie voor deze ene keer eens contact op willen nemen met mij?
Hoogachtend,
Stefan Stolk
Add-ons.nl -> klnr 1928
En ja, ik ben erg pissig
Reactie LaDot: Geen
Niet veel later valt mijn bek vol verbazing weer open. Ik krijg een factuur van LaDot (aanmaning) en niet veel later een 2e brief van het incassobureau dat ik nu wel heel snel moet gaan betalen. Er klopt dus ergens helemaal iets niet. Als een incassobureau iets in handen heeft moet een bedrijf geen facturen gaan verzenden.
Dan besluit ik het anders te gaan doen. Ik ga eens kijken hoe snel ze reageren op mij als ik een aanvraag doe voor 5 dikke servers:
Verzonden: ma 19-5-2003 17:57
Geachte heer of mevrouw,
Met spoed zijn wij op zoek naar minimaal 5 servers met minimaal 1 gigabyte aan geheugen. Voor onze doeleinden zullen wij ongeveer een 80 tot 100 gigabyte aan data verbruiken. Kunt u mij meer informatie geven over de mogelijkheden en de termijnen van de plaatsing van de servers indien wij tot een overeenkomst kunnen komen?
Met vriendelijke groet,
Stefan Stolk
Dynasoft Internet
Hoofd afd. programming & design
Reactie van LaDot: JA!!! Het zal niet waar zijn!
AAAAAAAAAARRRGHHH. Wat een tegenslag. Naja. Ik heb er nog een email uitgedumpt naar sales@ladot.com en daar is nog niets van binnen. Ook niet van zo'n gare automagische email generator.
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw e-mail ontvangen. Helaas antwoorden wij uw e-mail niet meer rechtstreeks.
Wij willen u vriendelijk verzoeken onze support pagina's te bezoeken op onze website http://www.ladot.nl of op http://support.ladot.nl. Op deze pagina's vindt u antwoord op de door u gestelde vra(a)g(en). Indien u nu niet online het antwoord op uw vraag vindt, kunt u het contactformulier gebruiken. Dit contactformulier kunt u op de supportpagina's vinden, waar u het direct kunt invullen en verzenden. Via een e-mail krijgt u vervolgens antwoord op uw vraag. U kunt ook hier klikken om direct het contactformulier in te vullen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ondertussen heb ik antwoord:
Mijn ouders zitten in spanje. Mijn pa heeft hier een eigen bedrijf. Ik bel hem op voor advies:
Goedemiddag,
Had u een salesvraag voor mij, dan zie ik deze graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Mocht u nog steeds vragen of problemen hebben, bezoek dan onze support pagina via www.ladot.nl - support of neem contact met ons op via telefoon nummer: 0900-2266666 (€ 0,30 p/m), u kunt ook ons contactformulier gebruiken. U kunt hier klikken om direct het contactformulier in te vullen. Via een e-mail krijgt u vervolgens antwoord op uw vraag.
Ladot - An Active ISP Company
Carin Hebing
"Bel gewoon het incassobureau en leg de situatie uit. Het incassobureau heeft alles in handen". Prima. Ik gebeld. Man snapte er ook niets van. Hij vond het ook nogal vreemd dat LaDot facturen stuurt nadat ze alles uit handen gegeven hadden.
Tsja, nieuwsgierig dat ik ben. Ik bel naar LaDot. Krijg ik een of andere wazige telefoniste aan de lijn die de schuld op mij begon te schuiven en ze wilde ook de emails lezen die ik gestuurd had. Helaas dateerden die al uit 2002 en die kon ze niet lezen. Ook wilde ze me erop wijzen dat een domeinnaam verhuizen niet mogelijk was. "Dat interresseerd mij toch niet?". NXS denkt hier trouwens anders over. De stemming werd er overigens niet echt fijner op, want zij kon alleen maar 2 dingen zeggen. 1. Er was een opzegtermijn en 2 je moet mailen via de site. Ook zij ze dat ik in december en in maart een factuur gehad moest hebben. Waar die zijn mag de postmeneer weten.
Ik interesseer me er echt niet in. Ik wil die 60 euro best betalen als ze gewoon contact met me op zouden nemen. De service blijft dan wel slecht maar vooruit.
Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn. Maar ik ga opzeggen.
/edit: wow, je bent echt gek als je dit mega verhaal gaat lezen
[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 27-05-2003 20:52 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.