Ik heb sinds een paar maanden een nieuw systeem samengesteld en heb er eigenlijk vanaf het begin al een probleempje mee.
Als ik bijvoorbeeld 1 GB van de ene paritie naar de andere wil kopieren op dezelfde hardeschijf duurt dat zo'n 20 min. Dat lijkt me niet goed.
Mijn systeem en instellingen zijn als volgt:
AOPen AK778Xn mobo
AMD Athlon XP 2000+
256mb ddr
Maxtor diamond max plus 8, 80GB, IDE ATA 133 7200 rpm
Liteon 32 x brander
Hitachi DVD speler
Windows XP Pro
VIA drivers geinstalleerd
Die maxtor hd staat als master op t primaire IDE bus (80 aderige IDE kabel)
Brander is master op secundaire bus en DVD speler is slave op de secundaire bus.
Ultra DMA staat aan. (mode 6 volgens windows)
Als ik een andere combi probeer komt ie tijdens het booten niet eens voorbij de HDD detectie. (bijvoorbeeld de dvd of cdrw erbij op t primaire kanaal) Met een andere HD erbij op primair lukt het wel maar dan is de hele pc traag.
Ik heb de IDE FAQ gelezen maar geen oplossing gevonden.
heeft er iemand iedeeen? alvast bedankt
Als ik bijvoorbeeld 1 GB van de ene paritie naar de andere wil kopieren op dezelfde hardeschijf duurt dat zo'n 20 min. Dat lijkt me niet goed.
Mijn systeem en instellingen zijn als volgt:
AOPen AK778Xn mobo
AMD Athlon XP 2000+
256mb ddr
Maxtor diamond max plus 8, 80GB, IDE ATA 133 7200 rpm
Liteon 32 x brander
Hitachi DVD speler
Windows XP Pro
VIA drivers geinstalleerd
Die maxtor hd staat als master op t primaire IDE bus (80 aderige IDE kabel)
Brander is master op secundaire bus en DVD speler is slave op de secundaire bus.
Ultra DMA staat aan. (mode 6 volgens windows)
Als ik een andere combi probeer komt ie tijdens het booten niet eens voorbij de HDD detectie. (bijvoorbeeld de dvd of cdrw erbij op t primaire kanaal) Met een andere HD erbij op primair lukt het wel maar dan is de hele pc traag.
Ik heb de IDE FAQ gelezen maar geen oplossing gevonden.
heeft er iemand iedeeen? alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 11:29 . Reden: specs uitgebreid ]