Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

onderwater camera mod 2

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 21:17
naar aanleiding van dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/453149/6

ga ik een nieuwe maken, mijn logitech webcam is dood althans ligt onder 3 meter stof, maar ik heb een andere camera die 640*480 kan capturen,
op afstand bestuurbaar is en 6 maal kan inzoomen:

aanschouw (of afschuw) hier de canon vc-c1 :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/cam.jpg

hiermee ga ik dus binnenkort aan de slag, helaas
een echte mod zal het niet worden, want om dit dingetje te gaan slapen vind ik nogal zonde (kan er 100€ voor vangen als ik hem verkoop)

ik wil een soort bak/kolom gaan maken
die de vorm heeft van een driehoek (de bodem is dus een driehoek met 3 gelijke zijden) 2 zijden worden van multiplex behandeld met bootlak, en de 3e zeide word een overheerlijk stukje plexiglas.

aangezien de camera op afstand bestuurdbaar is (tilt,pan en zoom) met een afstandbediening, moet ik nog even die kabel ervoor maken. maar een seriele kabel is vast te maken van utp :) 8 aderig is 8 aderig vind ik :)

verder sta ik zoals in het vorige topic weer open voor ideën.

ik moet zelf nog even kijken hoe ik het zaakje laat zinken, en ik ben bang dat het ruitje beslaat (terwijl de bovenkant toch open is....).
heel misschien komt er wel een tijdelijke livestream, want de vijver is dusdanig ver van mijn slaapkamer raam waar mijn pctjes staan dat de kabel er misschien net tussen past maar zeker niet zal blijven hangen.

hier nog even een foto van de vijver:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/2.JPG

op deze foto is ook de oplossing voor de reigers te zien,
welke eerder in dit (erg droge) topic besproken is

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/1.JPG
en nog een foto van mijn laatste aankoop (deze is zo'n 12 cm) in de vijver
zwemt ook nog een wit monstertje rond (vegetarisch gelukkig) van zo'n 40 a 45 cm
ik hoop dat dit beetje succes word en over een tijdje hier de eerste pic's verschijnen.

ik heb een asus v6800 kaartje om mijn video-in (die camera is dus geen usb maar gewoon video-out :)) dus ik hoop te capturen in 640*480.

ik heb vanavond mijn 1e plaatje ermee gecaptured uit de tuin, van een spotje op de zojuist door mij aangelegde beekloop (is 6000 liter per uur nog een beekje?)
zodra mijn ouders met camera terug zijn van aruba zal ik foto's van alles gaan maken.

hier dus het plaatje van vanavond (het was erg donker buiten dus veel ruis/onduidelijk beeld)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/3.jpg

de lichte vlek iets uit het midden van het scherm (ietsje naar rechts) is een kruik waar water uit stroomt wat zijn weg vervolgd naar de linkerkant van de foto om daar 2 meter verderop de vijver in te stromen. beter pics komen nog wel :)

fishes say:
blub blub!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

leuk idee! misschien is er ook over te denken om in die kolom een lampje (ccfl??) aan te brengen die voor de verlichting zorgt? t kan aardig donker zijn onder water :)
heb je er ook al aan gedacht dat de camera waarschijnlijk niet te besturen is? zo te zien heeft hij ir-bestureing wat lastig wordt als hij op de bodem van de vijver ligt.
het afzinken hoeft geen probleem te zijn, gebruik gewoon dezelfde methode als met vijverplanten, beetje grind doet wonderen :)

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Firestorm schreef op 20 May 2003 @ 00:43:
[..]
Misschien is er ook over te denken om in die kolom een lampje (ccfl??) aan te brengen die voor de verlichting zorgt? t kan aardig donker zijn onder water :)
[..]
Dan moet je wel ERG zeker weten dat het niet gaat lekken,
anders heb je gratis gebakken vis! :)

Meestal wordt onderwater max 12Volt gebruikt en jij wilt ineens 230Volt+ aanraden? :+

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• Jackbq
wat dat licht betreft, de camera zal in water niet dieper als 50 cm komen te staan, en tegen de tijd dat de camera klaar is staat er als het goed is zo'n 25 watt aan uv lamp op mijn vijver, dus het water zal genoeg licht doorlaten.

wat dat zinken betreft, grind is dus niet echt een oplossing, omdat je dan de bodem in die kolom verdiept en dus de camera al een heel stuk hoger komt te stan omdat er bv 15 cm grind onder zit.

lood is ook geen oplossing omdat dit giftig is voor vissen, en dat wil ik mijn koi niet aandoen.

wat het besturen betreft, is geen probleem want er kan een kabel naar de seriele poort van de pc, deze ga ik maken van utp kabel (8 aderig is 8 aderig lijkt mij zo)

kan iemand mij de maximale lengte van seriele kabel en de maximale lengte van die tv-in/out kabel vertellen.

firepath, ccfl is 12 volt :) maar in dit geval dus niet nodig, want licht genoeg.

als er niet genoeg licht in het water kan komen, is het water ook te troebel om leuke foto's te maken.....

[ Voor 12% gewijzigd door Jackbq op 20-05-2003 00:55 ]

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

ccfl 12 volt my ass! :+

Tot aan de converter ja idd, maar daarnaa wordt het voltage extreem omhoog gepomt ik d8 zelfs tot over 1000 volt, zeker weet ik dat niet maar het is iig wel hoger dan 12volt :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

FiRePaTH schreef op 20 May 2003 @ 01:05:
ccfl 12 volt my ass! :+

Tot aan de converter ja idd, maar daarnaa wordt het voltage extreem omhoog gepomt ik d8 zelfs tot over 1000 volt, zeker weet ik dat niet maar het is iig wel hoger dan 12volt :)
De inverter maakt van 12 volt iets van 1000 volt hoogspaning...Het is dan alleen een grote schok, maar geen kracht.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Bovendien zijn 90% van de vijverpompen gewoon 230volt dus zo erg ist niet :)

Verwijderd

kan die ook infra-rood filmen? anders kan je makkelijk snachts filmen :)

gewoon meet een heleboel iR-leds een schijnwerper bouwen

Verwijderd

maximale lengte van seriele kabel is moeilijk te zeggen denk ik. Hangt van hoop omstandigheden af.
Op mijn stage knoopten ze gerust 40 meter aan elkaar.
Anders kun je altijd 2 rs232->rs485 convertortjes tussen zetten als het seriële communicatie betreft

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Mijn elektro boertje zij dat zo'n ccfl-converter rond de 10.000 volt produceert, maar het amperage iss extreem laag waardoor de schok sterk maar niet krachtig (lees dodelijk) is. Net als bij prikkeldraad.

You are free to do as we tell you to

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 20:17

mrb

jackel7007 schreef op 20 May 2003 @ 00:54:
wat dat licht betreft, de camera zal in water niet dieper als 50 cm komen te staan, en tegen de tijd dat de camera klaar is staat er als het goed is zo'n 25 watt aan uv lamp op mijn vijver, dus het water zal genoeg licht doorlaten.

wat dat zinken betreft, grind is dus niet echt een oplossing, omdat je dan de bodem in die kolom verdiept en dus de camera al een heel stuk hoger komt te stan omdat er bv 15 cm grind onder zit.

lood is ook geen oplossing omdat dit giftig is voor vissen, en dat wil ik mijn koi niet aandoen.

wat het besturen betreft, is geen probleem want er kan een kabel naar de seriele poort van de pc, deze ga ik maken van utp kabel (8 aderig is 8 aderig lijkt mij zo)

kan iemand mij de maximale lengte van seriele kabel en de maximale lengte van die tv-in/out kabel vertellen.

firepath, ccfl is 12 volt :) maar in dit geval dus niet nodig, want licht genoeg.

als er niet genoeg licht in het water kan komen, is het water ook te troebel om leuke foto's te maken.....
Hmmz , bter kan je dan gewoon een baksteen eronder vastmaken , of misschien is koper een idee?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

offtopic:
6000 liter per uur? da's geen beekje maar een zondvloed man

maar om die boel te laten zinken is niet zo moeilijk gewoon iets groter maken dan een dubbele bodem erin en vullen met grind(of bakstenen)
of zoals ze in de grachten doen gewoon een fiets eraan hangen :+

edit: reactie op de post hierboven
waarom in hemelsnaam koper :?

[ Voor 12% gewijzigd door snooze op 20-05-2003 19:11 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• mrb

mrb

is niet giftig net als lood, maar wel zwaar, en het roest ook niet net als ijzer

[ongeloofelijk maf spinsel in mn hoofd modus 8)7 ]
Misschien een idee om kleine koperen buisjes vol te gieten met beton/gips?
zinkt het iig wel... O-)
[/ongeloofelijk maf spinsel in mn hoofd modus 8)7 ]

[ Voor 57% gewijzigd door mrb op 20-05-2003 19:16 ]

Verwijderd

sleeping_hollow schreef op 20 May 2003 @ 17:58:
Mijn elektro boertje zij dat zo'n ccfl-converter rond de 10.000 volt produceert, maar het amperage iss extreem laag waardoor de schok sterk maar niet krachtig (lees dodelijk) is. Net als bij prikkeldraad.
nou 450 volt tot 1 kv max ja
overdrijven is ook een kunst

Verwijderd

Statische elec kan wel 100000 volt zijn.... daar krijg je toch ook niets van?

Plus dat je voeding er veel eerder mee kapt als je lichaam dat ooit zal doen.

• Puc van S.
  • Laatst online: 28-11 19:02
alleen heb je het hier over vissen, en die zijn toch ietsie kleiner dan mensen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Jackbq
het licht van ccfl en 12 of 230 volt ff daargelaten, want zoals ik al eerder zei, als het licht niet diep genoeg in het water kan doordringen is het water dermate vervuild dat ik ook geen 1 vis scherp in beeld krijg :)

dat van die i.r. is wel tof idee, maar is dat niet storend voor vissen?
en hoeveel led's heb je nodig rond je camera lens om toch beetje fatsoenlijk beeld te krijgen? wat gaat zo'n fopje kosten?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

maarre die IR besturing? volgens mij moet je gewoon die led ook naarbuiten halen, anders kun je em idd niet besturen, dus dat worden weer 2 draadjes meer :P hoe wil je dat dan met die seriele kabel gaan doen? is het niet makkelijker om het met dat ledje te doen? heet trouwens geen LED, LRD? weet iemand dat :P

[ Voor 70% gewijzigd door AtomicShockwave op 21-05-2003 00:23 ]

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

LRD -> LDR -> Light Dependent Resistor bedoel je?

System specs

• Jackbq
op die camera zelf zit een rs323c ingang, oftewel serieel ik heb de software en kabel pinout dus kabel om de camera te besturen (dus NIET via de afstandsbediening maar pc) is zo gemaakt :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Kun je voor dat videosignaal niet net zo goed een goedkoop videozendertje kopen op 2.4 GHz ofzo?
Ik neem aan dat je de electronica 's winters niet buiten laat staan (plexiglas zou wel eens kunnen breken door het uitzetten van het ijs)
Seriëele kabels kunnen vaak erg lang worden, zeker als de baud-rate laag is (<9600 bijv), maar goed, sommige van die videotransmitters hebben ook de mogelijkheid om IR-signalen radiografisch terug te sturen (zodat je de video in de huiskamer kunt bedienen vanuit de slaapkamer)
Die setjes zijn al vanaf 50 euro te krijgen.
Verder zijn LEDjes denk ik de beste oplossing voor de verlichting. LED's kunnen namelijk asociaal veel hebben, qua temperatuur, schokken, etc. CCFL's niet echt (zacht uitgedrukt)

edit:
Met dat IR-transfer kun je natuurlijk ook een serieel signaal oversturen, mits het geen 2-richting-communicatie is.

[ Voor 10% gewijzigd door TD-er op 21-05-2003 01:00 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 19:15:
[...]

nou 450 volt tot 1 kv max ja
overdrijven is ook een kunst
Hehehe, ech dat hij dat met die waardes doet verbaast mij niks, dot hij ook al met die prijzen :D

You are free to do as we tell you to

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 12:30
Ik dacht dat de maximale lengte van seriele kabel 25m was. Have fun filming (frying) visjes ;-)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mrb schreef op 20 May 2003 @ 19:14:
is niet giftig net als lood, maar wel zwaar, en het roest ook niet net als ijzer

[ongeloofelijk maf spinsel in mn hoofd modus 8)7 ]
Misschien een idee om kleine koperen buisjes vol te gieten met beton/gips?
zinkt het iig wel... O-)
[/ongeloofelijk maf spinsel in mn hoofd modus 8)7 ]
Euh.... Koper is niet giftig voor mensen, maar als je het in water dompelt zullen je visser er echt niet blij mee zijn hoor...

En koper "roest" wel, het oxydeert en wordt dan groen...

Ik wil meer pics van dat 1,6 liter per seconde beekje :)

Me, myself & I

• mrb

mrb

Bestiole schreef op 21 May 2003 @ 09:50:
[...]

Euh.... Koper is niet giftig voor mensen, maar als je het in water dompelt zullen je visser er echt niet blij mee zijn hoor...

En koper "roest" wel, het oxydeert en wordt dan groen...

Ik wil meer pics van dat 1,6 liter per seconde beekje :)
:X Net ff gegoogled:
Resulaat: Koper is wel schadelijk
|:(

Glazen potjes dan? :+

[ Voor 14% gewijzigd door mrb op 21-05-2003 10:25 ]

• BaRF
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

wat een geweldige cam :9~ hoe ver reikt die ab?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Jackbq
hoever die reikt? kijk hier ff ook voor alle andere vragen.
specificaties van de canon vc-c1

Verwijderd

Haha dit is lachen man , ben benieuwd naar het eindresultaat !!!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Ik denk dat je het beste een videozender kan gebruiken.
En probeer gewoon ff een aquarium op de kop te tikken,
dat met een constructie vast maken op een stenen tegen o.i.d. (bovenkant onder)
en daar 230v naar toe jagen (tenzij die videozender ook op 12v loopt dan kan je er 2 lijntjes van 12 doorheen jaggen.
maar dan is er no 1 probleem: straling word toch geabsorbeerd door waterr?
(kerncentrale staven zitten in water)

• Jackbq
oke nog even voor de duidelijkheid, het word niet blijvend.
het zal eens een middagje (en nachtje indien IR aanwezig) der staan maar verder
zal hij er gewoon maar eens even staan, het word dus gedoe wat er lang zal blijven staan, dus dingen als videozender e.d. is dus niet van toepassing

• mrb

mrb

Misschien een oplossing om het zaakje te laten zakken ( simpel en goedkoop ) Gewoon een plastic zak met grind met een touwtje aan het kastje maken.

- Het zinkt
- vissen hebben er geen last van
- je ziet het niet op de cam:)

• Jackbq
ik vraag me af hoeveel zand er nodig is om dergelijk kastje te laten zinken.
misschien zou ik beter een kleiner kastje maken wat geheel onder water gaat, zodat ik wat bakstenen op het deksel kan leggen. maar toch als het gaat lekken ben ik wel de *** met mijn camera.. en nu wil ik eigenlijk een soort zuil maken waarvan de open bovenkant gewoon ruim boven het water uitsteekt....

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je niet toevallig wat meer foto's van je vijver/vissen? :+
En waarom niet gewoon draden over de hele tuin, werkt veel handiger vind ik.

Over die camera: ik kan je alleen vertellen dat die Koi's soms door hebben dat 'ie aan staat, door het magnetisch veld oid vermoed ik. Dan gaan ze er een beetje bij zwemmen enzo :)

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jackel7007 schreef op 22 May 2003 @ 11:29:
misschien zou ik beter een kleiner kastje maken wat geheel onder water gaat, zodat ik wat bakstenen op het deksel kan leggen. maar toch als het gaat lekken ben ik wel de *** met mijn camera.. en nu wil ik eigenlijk een soort zuil maken waarvan de open bovenkant gewoon ruim boven het water uitsteekt....
k zou em niet helemaal open laten, dan regent ie in..

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
jackel7007 schreef op 22 mei 2003 @ 11:29:
het maakt niet uit of je een onderwater kasje of een zuil maakt
als i gaat lekken dan is ja cam zo i zo fucked up

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Jackbq
ja dat wel zucht ik weet het niet meer :S haha

naja anyway hij komt toch niet met regen buiten te staan,
zoals velen denken dat het iets is wat ik maak en wat daar een half jaar staat ofzo is dus geen waar. ik ga het maken zet het erin, maak de foto's films en misschien een tijdelijke livestream :) en ik haal het der weer weg...

en later zet ik het er nog eens, dat is het idee zeg maar...
dus alle verhalen over bovenkant regendicht maken, videozenders gebruiken e.d. zijn dus niet echt van belang.

ik heb net nog even gekeken of ik ergens mijn oude foto's kon vinden (ik heb iets gelijks als eens gemaakt door een logitech webcam (zegt genoeg over de kwalilteit van de foto's toen???) in een plastice champagne koeler uit een kerstpakket te zetten :) ja wrm nie? het is doorzichtig groot genoeg etc etc :)

de foto's waren wel grappig en ik moet zeggen een goudvis en koi etc zien er van de voorkant HEEL anders uit dan vanaf vanboven, vanaf vanboven lijken ze zo mooi en slank. vanaf de voorkant zijn het gewoon varkentjes ;) stelletje dikbuikies dat het zijn. ik zoek nog verder naar de foto's (de oude dan) als ik wat vind zet ik het wel neer.

[ Voor 93% gewijzigd door Jackbq op 22-05-2003 13:29 ]

• BJD

BJD

Waarom moet hij afzinken?
Een aquarium en dat ding op de bodem van dat aquarium.
Kan je hem ook met ir bedienen.

Verwijderd

Voor snachts is maybe een vijverlamp wel handig.. hebben wij ook zo'n grote lamp op de bodem... kan je zelfs snachts de bodem zien + je alg verdwijnt :) (wat ik dus wil zeggen onderwater is het donderde dan je denkt (vooral savonds 8)7 ) en als je zo'n lamp gebruikt kan je alles zien via de cam :7

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Je kunt die camera ook boven water laten, en dan een buis met een spiegel het water in laten gaan :)
Dan blijft je cam teminstedroog :)

• Jackbq
@bjdi: Dat is het idee ja..
maar als jij gewoon een aquatium in de vijver hangt dan drijft en dobbert die..
hij moet wel op de bodem staan (in dit geval zo'n 30 cm diep...)
wat betreft een vijverlamp, dat wil ik niet doen. Misschien I.r. als het allemaal werkt maar een lamp derop niet want tegen alg helpt het niet dat is onzin, dat is een uv lamp die helpt en die zit tussen de pomp en uitloop niet in de vijver.

wat betreft dat idee om een buis te maken etc vind ik echt een tof idee.
dit zou betekenen dat je zelf ook heel handig in het water kan kijken..

hoe stel jij je die buis voor?
ik heb ook wel een idee maar niet precies...

• BJD

BJD

Grote PVC buis, daar een dop aan de onderkant, stukje inzagen,plexi er voor, schuin spiegeltje er in.
Aleen lijkt het me een beetje lastig dat zagen.
Mischien raspen?

• Jackbq
hmm..
als je uit iets ronds een stukje uithaalt..
en dan ga je dat dicht maken met een recht stukje plexiglas?
hoe doe je dat?

• Seesar
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

BJDI schreef op 21 May 2003 @ 21:41:

tja dat is kernstraling geen radiogolven.......ga jij dood van je radio-ontvang-golven?

Verder om antwoord op de vraag te geven, kun je niet een grote pot met deksel op een goede manier modden (van die liter potten voor appelmoes (dat zal dan wel weer niet bestaan, maar zoiets)) en dan via deksel de aansluitingen doorvoeren? Want als het niet lang er staat, is het een poging waard, en verder over op de bodem houden: zet er iets op ipv eronder te hangen, dan kun je nog steeds je camera zo laag mogelijk houden ;).

succes

T60P Widescreen

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

jackel7007 schreef op 23 mei 2003 @ 00:05:
hmm..
als je uit iets ronds een stukje uithaalt..
en dan ga je dat dicht maken met een recht stukje plexiglas?
hoe doe je dat?
wat je kunt doen is de pvc onder een hoek van zeg 45 graden afzagen en dan parallel een spiegeltje zetten: een periscoop, da monteren van de spiegel kan met veel kit en ander zooi om de boel op te vullen.

Wat je ook kunt doen is aan het einde van de pvc buis een knietje (hoekje-buisje) erop zetten, waarbij je de "rug" afzaagt, spiegel erin plakt en de rug weer trug kit. als je zorgt dat het de goede hoek is, moet je met recht naar beneden kijken alles weer goed zien onder water, cker geen slecht id van de vorige poster....(niet onderste-boven of omgedraaid :))

edit:
sry had me vorige message kunnen edit-en, ik weet het :|

[ Voor 6% gewijzigd door Seesar op 23-05-2003 00:52 ]

T60P Widescreen

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Seesar schreef op 23 May 2003 @ 00:45:
[...]

tja dat is kernstraling geen radiogolven.......ga jij dood van je radio-ontvang-golven?

Verder om antwoord op de vraag te geven, kun je niet een grote pot met deksel op een goede manier modden (van die liter potten voor appelmoes (dat zal dan wel weer niet bestaan, maar zoiets)) en dan via deksel de aansluitingen doorvoeren? Want als het niet lang er staat, is het een poging waard, en verder over op de bodem houden: zet er iets op ipv eronder te hangen, dan kun je nog steeds je camera zo laag mogelijk houden ;).

succes
kernstraling bestaat niet, ik denk dat je gammastraling bedoelt :P

ik denk trouwens niet dat die camera in een pot past, tenminste niet de potten die ik ken, krijg je er van zijn lang van ze leven niks door, veels te smal.

Het nadeel van gewicht bovenop je "luchtbel" is dat het topzwaar is, als dat ding ook maar een beetje uit balans is dan flikkert ie dus om :P Dus zorg er dan voor dat ie erg stabiel staat.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maar met zo' n buis kun je niet meer draaien of wel ?

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Wel, een periscoop gebruikt in een tank kan toch ook om zijn as draaien? en door die buis te kantelen kun je naar boven en naar beneden kijken...

T60P Widescreen

• Jackbq
ja maar het mooie is dat de camera elektrische te draaien en pannen is, dus om dan met de hand die buis te gaan doen is nogal weird misschien...

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 08:57
Wat dacht je voor als oplossing voor het lekken:
De 'doos' met camera met de nodige rubber randen af te sluiten. Deksel dichtschroeven.
En voor de draden een gat maken in de 'doos' en daar een aansluiting voor een flexibele waterdichte buis. Deze laat je vervolgens uit het water komen en heb je iig geen last meer van water dat lekt via de kabelgaten.
Alleen wat voor buis je moet gebruiken zou ik niet weten. Tyleen (hoe je dat mag schrijven) is aardig stijf en pvc zal ook geen oplossing zijn.

offtopic:
BJDI schreef op 21 May 2003 @ 21:41:

Water in een kerncentrale is bedoeld als koeling voor de splijtstofstaven, de betonnen behuizing om de reactor heen vangt een hoop straling op.

Maakt soms wel eens een foto ...

Pagina: 1