Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reiger probleem, hoe dit elektrisch te maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.060 views sinds 30-01-2008

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07
Ik heb last van een reiger die mijn koi op eet :-( dure hobby dat er telkens missen, de koi is hand tam en komt naar je toe zodra je bij de vijver komt. Ook komen ze naar de reiger toe :(

Nu was mijn idee, om iets te maken wat water spuit zodra er iets beweegt, maar hoe maak ik dat in godsnaam?

of heeft iemand anders een ander idee??

foto van de vijver in de tuin:

http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2556271060

iemand een idee?

ik heb echt hulp nodig want ik kom er niet uit, en mijn koi verdwijnt met de dag..

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
water iets troebeler maken?
of iets spiegelends??
Afbeeldingslocatie: http://www.martin.dk/product/Prod_img_dj/roboscan812.jpg :+

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.firebirds.org/menu1/vickers3.jpg

Verwijderd

Da's niet echt simpel te maken. Je moet de reiger op een camera zien te krijgen, de reiger eruit pikken, en dan ook nog eens een waterstraal mikken. Dus: een camera, een image processor (kan een PC zijn, hoeft niet), en een berg elektronica die de waterstraal stuurt.

Leuk projectje, maar als je niet weet hoe je het aan moet pakken, dan denk ik niet dat je het tot een goed einde brengt.

Mij lijken oplossingen die voorkomen dat de reiger kan gaan staan langs het water (span wat draden), of een net over de vijver ofzo toch handiger.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:52

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

lol @ olav

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Jackbq
Hoeft niet perse OP de reiger te zijn, als hij maar schrikt ervan. Die beesten schrikken heel snel dus een klets water middenin de vijver is genoeg om hem weg te krijgen, maar hoe? :?

• phYzar
  • Laatst online: 11:28
bewegingssensor van een buitenlamp, aansluiten op pomp of schakelaar op tuinslang...

• Jackbq
ja oke, en hoe maak je dit?en waar haal je dit?

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 19:55 schreef phYzar het volgende:
bewegingssensor van een buitenlamp, aansluiten op pomp of schakelaar op tuinslang...
Dat moet idd wel te doen zijn.

In een wasmachine zitten electische stoppen, die kun je aansluiten op de bewegingssensor. Je moet gewoon een tuinspuit nemen, en die over de breedte van de vijver laten spuiten. Ik denk niet dat je een motertje kunt maken dat hem aanstuurt: dat is gewoon net ff te lastig.

Dus:

bewegingssensor,
waterstop,
tuinslang met spuit,
wat geisileerd draad,

en dan kom je er wel.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 16:19

Xanax959

relax...

Een vriend van me heeft een kennis (ja ja :) ) die met hetzelfde probleem zit. Die heeft/ had de volgende (illegale ! ) oplossing: het beest moet altijd op een hekje landen, om bij de vijver te komen. Langs de bovenrand van dat hekje had hij twee strips aluminium gemaakt, aan allebei de strips een draadje, en de draadjes in het stopcontact gestoken. (dierenbeul ja, :( )
De bedoeling was/is (ik weet niet of het gelukt is) dat de Reiger op het hekje landt, contact maakt met beide stripjes, en....

Nu raad ik je dit niet aan, maar misschien is er een zwakstroom oplossing? (niet dodelijk)

Een eenvoudige oplossing is grove keien langs de rand in het water leggen, zodat de reiger niet aan de rand van het water kan staan jagen. (staat niet lekker)

Atari portfolio Dos 2.11

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
HIer hezelfde probleem.
we hebben ons laten vertellen ( of het waar is is een 2e) dat een reiger nooit in 1 keer in het water land maar erin stapt. We hebben van vislijn een lijntje gespannen ongeveer 30 cm van de kant rondom de hele vijver. mocht nou de reiger erin willen stappen flikkert ie op zijn bek ( gevolg: snavel door de vijverdoek heen(nee weet ik niet) maar.. misschien helpt het.. )

al vind ik de automatische waterstraal leuker!!!

No worries m8

Verwijderd

Help geen hol :( die stenen :) hebben het hier ook gehad :)
nu 24/7 een plenzende waterval
en nog een spuitkikker op sensor :)
werkt wel tegen die snert beesten :)

vin dat reiger TOAST systeem ook wel leuk :)
maar geeft dat geen probleempies als het regent ? :) water en elektra gaan toch niet samen :)

• phYzar
Op vrijdag 19 april 2002 19:58 schreef olav het volgende:

[..]

Dat moet idd wel te doen zijn.

In een wasmachine zitten electische stoppen, die kun je aansluiten op de bewegingssensor. Je moet gewoon een tuinspuit nemen, en die over de breedte van de vijver laten spuiten. Ik denk niet dat je een motertje kunt maken dat hem aanstuurt: dat is gewoon net ff te lastig.

Dus:

bewegingssensor,
waterstop,
tuinslang met spuit,
wat geisileerd draad,

en dan kom je er wel.
hij was me voor met het antwoord. Wij hebben ook dit probleem, en ik heb mijn vader dit voorstel ook gedaan, maar hij vond een windbuks kopen een strakkere oplossing >:)

(beschermde dieren, who cares?)

• Blizard
  • Niet online
Waarom moet er een reiger uit het beeld kunnen worden gescanned ? Als er beweging is moet het water bewegen ?
Ik dacht aan een eenvoudige "motion-detector" uit één of andere doehetzelfzaak en een eenvoudig pompje dat water spuit over heel de vijver ?

• Jackbq
ja dat ze beschermd zijn zal mij een worst eten mijn koi is ook beschermd! zeker sinds vandaag nu er 2 a 44€ nieuwe inzitten, toch net iets te duur om op te laten freten,
ik wil graag zo'n ding maken, maar hoe ziet zo'n elektrische stop eruit?
hoe sluit ik alles aan enz?

heeft niemand dit eerder gemaakt?
windbux tja oke idee :7

maar 200 meter achter ons huis is een inmens groot natuur reservaat, dus dat werkt ook weet niet want dan komt de volgende gewoon :(

edit:
de reiger moet ook niet uitgescand worden, gewoon sensor op de druk van de pomp en klaar, maar hoe maak ik dat? want dat heb ik zelf nog niet helemaal door dus :(

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Harrie

NederVlaming

vriend van me heeft gewoon een lijntje schrikdraad op +/- 1 meter van de vijver gezet. Een reiger loopt nl. altijd naar het water toe, zei hij.

Verwijderd

zo'n ding kan je gewoon kopen

• Jackbq
enig idee waar?
al maak ik het liever zelf :7 modding for ever he :)

• phYzar
volgens mij hoef je geen wasmachines te mollen, ze hebben bij een dhz zaak dacht ik van die schakelaars voor op de buitenkraan, gemaakt voor een automatisch tuinsproei systeem, alleen ipv een schakelaar moet die sensor ertussen. Precies weet ik het niet, en als dit niet kan, kun je gewoon een vijverpomp gebruiken, die net als de buitenlamp aangaat voor een minuutje bij beweging.

edit:

touwtjes/stroomdraden spannen kan helpen, maar dan alleen als je vijver geen ondiepe stukken heeft, want anders land hij daarin, dus het moet dan echt een ingegraven aquarium zijn wil dat lukken...

Verwijderd

die stonden te koop bij intratuin

als het probleem met mikken enzo te ingewikkeld s kan je ook gewoon een bewegingcensor aan een pomp knopen

die verolgens water door een spoeier spuit die gewoon 360 graden spuit

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien zeg ik nu iets doms, maar je kunt toch gewoon een plastic reiger bij je vijver zetten, daar zijn die dingen voor.

• Jackbq
dat helpt alleen voor mannetjes vrouwtjes gaan er rustig naast zitten :(

en zo'n tijd sproei ding is weer super duur dus om dat te kopen om te slopen :(

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 20:04

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Is dit niet een idee ??

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2117360169

Meh!

• Peertje NL
  • Laatst online: 28-11 21:36
Op vrijdag 19 april 2002 20:00 schreef Xanax het volgende:
Een vriend van me heeft een kennis (ja ja :) ) die met hetzelfde probleem zit. Die heeft/ had de volgende (illegale ! ) oplossing: het beest moet altijd op een hekje landen, om bij de vijver te komen. Langs de bovenrand van dat hekje had hij twee strips aluminium gemaakt, aan allebei de strips een draadje, en de draadjes in het stopcontact gestoken. (dierenbeul ja, :( )
De bedoeling was/is (ik weet niet of het gelukt is) dat de Reiger op het hekje landt, contact maakt met beide stripjes, en....

Nu raad ik je dit niet aan, maar misschien is er een zwakstroom oplossing? (niet dodelijk)

Een eenvoudige oplossing is grove keien langs de rand in het water leggen, zodat de reiger niet aan de rand van het water kan staan jagen. (staat niet lekker)
Zelfde maken als meneer de dieren toaster alleen dan geen 230v er op zetten maar meer iets van 1000v ofzo met een trafotje en een elco en nog een baterij als voeding en wat andere shit, dan moet je de secondaire zijde de electonica kant en de primaire kant is dan de reiger "verschrik" kant >:)

btw hoe heten die dingen nou?

Reality beats fiction by far!

• Jackbq
waar haal je koelers van 3 bij 3 meter?

en wat kosten ze?
hoeveel lucht verplaatsen ze?

• Jackbq
ja maar wij hebben geen hekje waar hij op land, wel een gazon ...

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

misschien moet ik mij er niet mee bemoeien, heb nl. geen verstand van vijvers, mijn buurman heeft een aantal soort van pyramide spiegeltjes drijven, en die weerkaatsen licht heel irritant, en reigers horen daar van te schrikken, hij heeft nooit last van die krengen, die pyramidi gevallen kosten een paar euro!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Elektrisch pompje op een bewegingsmelder, sproeier op pompje. Dat beest schikt zich de teering, vooral als het een sproeier is die heel snel ronddraait :)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ziamatic.com/images/3000/sledge.GIF

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 21:16
voor jouw probleem is maar 1 goede oplossing en dat is heel erg goedkoop ook nog en 100% efficient.
je moet zorgen dat de reiger totaal niet in je tuin kan landen.

dit doe je door rondom je tuin een voorziening te maken bv zoals bij je buurman zn pergola waar je vervolgens vis draad
aan vast maakt om de 15 cm zodat je je een net boven je tuin krijgt,de reiger vliegt dan in het draad.

neem wel draad wat niet bij het eerste de beste vogeltje breekt,als een reiger eenmaal deze luxueuse voederplek heeft ontdekt zal ie zeker blijven terug komen tot de laatste koi aan toe.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Op vrijdag 19 april 2002 20:23 schreef jackel7007 het volgende:
waar haal je koelers van 3 bij 3 meter?

en wat kosten ze?
hoeveel lucht verplaatsen ze?
Niet hoeveel lucht verplaatsen ze, hoeveel reigers vermalen ze!!!
>:) :+

#StopBurningStuff

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Paar landmijnen rond je vijver, en ze komen n00it meer trug :P

Denk toch dat een automatisch sproeiertje handiger is, die ploegt niet meteen je tuin om >:)

Verwijderd

en het idee van een soort van net van draad of touw over je vijver heen... ? misschien nog t makkelijkst, kan ie er ook niet inlopen :)

• Fragbeestje
  • Laatst online: 29-11 08:45
Even bellen naar het Amerikaanse ministerie van defensie.
Zeg dat je nog een leuk ideetje hebt om hun star wars project uit te testen! :)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Verwijderd

ik heb een beter idee (het werkte ook bij ons):

stap 1: span kruislinks een paar dunne stroomdraden over je vijver
stap 2: sluit de stroomdraden aan op het normale 230 volt stopcontact (krachtsstroom mag ook)
stap 3: zet een hek om de vijver dat de kinderen niet te dicht in de buurt komen
stap 4: ga vanuit het huis (of het dak) kijken tot de reiger een vis probeert te pakken
stap 5: ga hard lachen wanneer de reiger in contact komt met de draden
stap 6: eet vanavond gebraden reiger

• Crazy Eyes Cobra
  • Laatst online: 26-08 12:03
edit plaatje bb gun verwijderd

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb er nu ook last van, heb er net opverheen liggen, en heb hem nu weggejaagd met een stel kanonslagen(had nog 5 broden over van oud/nieuw. daar schrok ie zo van dat ie niet meer is geweest, ben nu wel aan het oefenen met me buks, had een tekening van een reiger gemaakt, 6 meter afstand, headshok, net UT,CS ofzo, dus als ie het in zijn kop haalt.......

suc6

Verwijderd

of je legt een glasplaat op de vijver?

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
wat zeker helps is het spannen van draden rond de vijver.
Ook helpt meestal een ongelijke grond voor de vijver rand daar kunnen die verrekte beesten niet op staan en gaan dan weg.

Echt wegjagen doe je ze nooit, we hebben ze hier ook en wat ik ook doe die stomme beesten blijven terug komen

• GuuZ
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Op vrijdag 19 april 2002 22:20 schreef the-real-cobra het volgende:
[afbeelding]

een BB gun is toegestaan en niet dodelijk sterker nog vanmiddag op mijn been geschoten |:( deed wel pijn maar geen wondje of blauw plekje

een nadeel je moet wel 24 uur blijven kijken of de reiger er is

ps 6 mm plastic bolletjes
1. een BB-gun is volgens de wet niet toegestaan (en ook niet volgens de regels van het forum!!!)

2. als jij met dat ding op je been kan schieten zonder dat het pijn doet, moet je de veer toch maar eens oprekken, want ik schiet er best wel kut-wondjes mee!

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Verkoop je koi en ga reigers fokken >:)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op vrijdag 19 april 2002 22:26 schreef GuuZ14 het volgende:

[..]

1. een BB-gun is volgens de wet niet toegestaan (en ook niet volgens de regels van het forum!!!)

2. als jij met dat ding op je been kan schieten zonder dat het pijn doet, moet je de veer toch maar eens oprekken, want ik schiet er best wel kut-wondjes mee!
ik heb bij mijn buksen ook effe extra veren erin gezet, had een puch voorvork met zelfde soort veren, daar een stuk achter gezet en met me volle gewicht erop drukken om hem dicht te kunnen krijgen, als ik hem nu span zit de veer volledig!! samengedrukt, de trekker gaat ook wel wat zwaar ;)

Verwijderd

gewoon je koi verkopen en reigers gaan fokken ;)
probleem opgelost

Verwijderd

help, ik lach me echt ziek hier :D

maar ik denk zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    Reiger:               Pomp:
     -                  ____
    /o\_____     Sproeislang:   |    |   Slang vijver in:
     |   -----   >===============|    |================
     | _/                   |____|
     / |                      |
    / /                    |
                            |
        __                |
         |__|----x--------------------/
Bewegingsmelder:   |         snoer: ^
             |
             |
             220v net.

Verwijderd

Niet verstandig die grote fans op je vijver,als je ze aanzet krijg je een soort tornado effect.
Weg water en vissen.
Als je moeder de was buiten heeft hangen,krijg je ook met haar trammelant.
Gewoon een schrikdraad spannen,hebben ze bij de boerenbond(bouwmarkt voor boeren)
suc6

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 19 april 2002 20:19 schreef Nikel het volgende:
Misschien zeg ik nu iets doms, maar je kunt toch gewoon een plastic reiger bij je vijver zetten, daar zijn die dingen voor.
Jij zegt hier iets heels slims, het klopt namelijk, lekker makkelijk en goedkoop....
(mensen lopen hier graag hard van stapel

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

een net?

Verwijderd

Waar ik vorig weekend m'n terras tegels gekocht heb hebben ze een advertentie van een bewegingmelder icm een sproei instalatie. Ik moest even wachten tot ik geholpen werd (aan een hernia, 12 keer 50 bij 50 oud hollandse tegels, auto vond het ook wat zwaar) dus ik heb het even rustig doorgelezen.

De straal hoeft niet per se het dier te raken, de beweging met het lawaai is voldoende.

Maar goed, merk, prijs en andere zaken, geen idee. M'n tegelzaak is de beton fabriek in veenendaal de klomp, ligt naast het station. De naam is iets met steen er in, steenbergen of zo (voor de meeste mensen in deze regio is het gewoon de beton fabriek in de klomp).

Laat even weten wat je gaat doen.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een plastic reiger kopen.
Z'n nek met een fohn verhitten en naar achteren buigen.

Dan schijn 'ie in een aanvalshoudng te staan.

ook maar van horen zeggen....

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Crazy Eyes Cobra
  • Laatst online: 26-08 12:03
Op vrijdag 19 april 2002 22:31 schreef _ferry_ het volgende:

[..]

ik heb bij mijn buksen ook effe extra veren erin gezet, had een puch voorvork met zelfde soort veren, daar een stuk achter gezet en met me volle gewicht erop drukken om hem dicht te kunnen krijgen, als ik hem nu span zit de veer volledig!! samengedrukt, de trekker gaat ook wel wat zwaar ;)
ik ga hem hier niet posten omdat ik dit topic niet graag dicht zie maar als je mijn luchgeweer (wedstrijdwapen want ik ben sportschutter wil zien moet je maar effe mailen naar thecobra@home.nl)

edit: en ik zou de veer wel willen aanspannen maar ik krijg dit ding niet uit elkaar

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-11 22:33
Netje boven je vijfer :?

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
Op vrijdag 19 april 2002 22:35 schreef inge_ het volgende:
gewoon je koi verkopen en reigers gaan fokken ;)
probleem opgelost
Kweenie ik zou het anders aanpakken namelijk:
Koop een aantal afgesloten aquariums
ga dan reigers fokken en koi's fokken/verkopen >:)

dan kan je met een beetje geluk na korte tijd je baan opzeggen en je fulltime inzetten voor het reiger vrijhouden van je vijver :P

• GuuZ
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Op vrijdag 19 april 2002 22:31 schreef _ferry_ het volgende:

[..]

:9~

laten we nu maar niet te veel off topic gaan!

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• spokje
  • Laatst online: 28-11 09:15
Een monster turret met ingebouwde sensor inbouwen in je dakraam. Wel effe tegen je buren rennen dat ze 2 seconden hebben om van de achterdeur naar hun auto te komen >:)

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 22:46 schreef DRaakje het volgende:

[..]

Jij zegt hier iets heels slims, het klopt namelijk, lekker makkelijk en goedkoop....
(mensen lopen hier graag hard van stapel
Nee het is gewoon leuker om die reiger elektrocuteren@ dingensen.
PIC`S !!! >:)

P.S Wat is het verschil eigenlijk tussen een bugs en een BB gun?
Ik ga namelijk van de week naar Oostende en daar hebben ze die (plastic gele)balletjes pistolen vanaf 16,- B-)

Verwijderd

gooi de vijver dicht :+

bel nuon ofzo als ze ff een hoogspanings kabels willen neer hangen boven de tuin :p
100Kv op je reiger :)

owja een plastic neprijger in je vijver pleuren help ook
als dat beest dom is wel

Verwijderd

Offtopic, onzin en guns.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.