Toon posts:

[XP] Inlognaam weg bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Strange things have happened...

Gisteren volgens mij niets noemenswaardig veranderd op mijn pc. Zet ik hem net aan is bij het inlogscherm van xp opeens mijn inlognaam verdwenen.

Iemand enig idee wat het probleem is?

Zo kan ik namelijk niet inloggen.... :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16

job

je krijgt geen inlogscherm?? dus hij draait in een keer door?
is alleen jouw inlognaam verdwenen, maar zijn de anderen er nog wel?
of kan je niets meer met je pc?

in het laatste geval, zeker weten dat je windows geactiveerd hebt?

[ Voor 46% gewijzigd door job op 19-05-2003 19:27 ]

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 10:20

Tittysmack

"no comment"

Das lastig :P Weet je zeker dat je computer helemaal klaar is met 'denken'? Bij mij wil het na een installatie ofzo ook wel een een minuutje duren

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het inlogscherm maar mijn naam is weg en kan dus niet inloggen

heb trouwens gisteren wel lopen rommelen met de netwerksettings. Maar ik heb nergens een wachtwoord voor het aanmelden op windows ingevuld. Als ik op CTRL + ALT + DEL druk krijg ik een ander loginschermpje maar dan ik niet op inloggen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens maar een user erin staan dus ik kan ook niet via een andere naam erin

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

inloggen als administrator of beheerder nadat je ctrl+alt+delete hebt ingedruk. Anders opstarten met F8 en last known good menu kiezen.. als dat nog kan in XP.

Verwijderd

Topicstarter
administrator heb ik geprobeerd, maar zit daar een standaard wachtwoord bij?
want anders lukt dat ook niet

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:16

job

dan wordt het opstarten in safe-mode en dan administrator kiezen. en nieuwe user aanmaken. gebruik een andere naam, dan overschrijf je je documenten en desktop bestanden niet. grr telaat

maar je hebt hem dus wel geactiveerd??

[ Voor 4% gewijzigd door job op 19-05-2003 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
ehm volgens mij wel, heb een selectlicentienummer gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
ben er via admin. ingekomen en kan dan een nieuwe gebruiker aanmaken. Mijn eigen account stond er ook nog gelukkig.

Waarschijnlijk dus documenten veilig stellen en opnieuw installeren? Ben ik mooi klaar mee!!

Verwijderd

Topicstarter
last known config. werkt niet meer, ga maar weer een opnieuw installeren denk ik

bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Nee! Niet opnieuw installeren! Als je nu een nieuw account voor jezelf aanmaakt en met die naam probeert in te loggen, wat gebeurt er dan?

Eventueel kan je via useraccounts in het config scherm aangeven dat je niet met een password in wilt loggen, dan hoeft dat dus ook niet meer ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

tja je kunt nu inderdaad gewoon een nieuw account aanmaken. ff rechten nemen op je oude account spul overzetten als desktop my documents and so on.. en klaar ben je ...

Verwijderd

Topicstarter
dan doet ie het gewoon

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Zou je die wat vaker kunnen gebruiken? Dank u ;).

OS toegevoegd conform de WOS-Policy :).

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Had ik dus gister ook. HEEEEEEEEEEEEl vreemd. ff als admin ingelogd. (via veilige modus anders zie ik hm nie) ff de policys van lokaal aanmelden veranderd en het gewone inlogschermpje gebruikt.. nu doet ie weer.. jah das echt vreemd. Hoe krijg je trouwens de admin in het inlogscherm (dat groote weet je wel :) )
BTW: WIN XP PRO NL + SP1

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

volgens mij heb je gewoon dat welkomst scherm uitgezet, zodat je nu gewoon een windows2000 inlog schermpje krijgt.

Nothing strange, gewoon inloggen met je gebruikers naam en wachtwoord.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

RammY schreef op 20 mei 2003 @ 09:25:
Had ik dus gister ook. HEEEEEEEEEEEEl vreemd. ff als admin ingelogd. (via veilige modus anders zie ik hm nie) ff de policys van lokaal aanmelden veranderd en het gewone inlogschermpje gebruikt.. nu doet ie weer.. jah das echt vreemd. Hoe krijg je trouwens de admin in het inlogscherm (dat groote weet je wel :) )
BTW: WIN XP PRO NL + SP1
Registersleutel:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]

Even Mr. Administrator eruit halen en dan issie ook zichtbaar.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1