Toon posts:

Waarom lust Asus A7N8X Deluxe geen Viper V770?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hier te lezen is heb ik problemen met mijn videokaart. Ik heb uiteindelijk besloten om de kaart terug te gaan sturen.
Maar ja.. dan zit ik weken zonder videokaart (wordt naar club 3d gestuurd), dus heb ik geprobeerd om een oude Viper V770 in mijn moederbord te stoppen (Asus A7N8X). Maar zodra ik de PC aanzet zie ik het bekende rode ledje van de A7N8X oplichten! (slecht type kaart of verkeerd aangesloten)

Maar waarom? Viper V770 ondersteunt AGP 4X en mijn moederbord 8X.

/me heeft geen zin om weken zonder PC te zitten |:(

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Zat dat niet in het verschil met de voltage`s.

Verwijderd

Topicstarter
Is volgens mij beide 1,5 Volt?!?!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:24
Lieuwe schreef op 19 May 2003 @ 19:26:
Zat dat niet in het verschil met de voltage`s.
Was dat niet met 2 & 4 * agp?

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook ja.... :/

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op een Viper V770 moet je toch dmv jumpertjes het voltage (AGP 2x of AGP 4x) instellen? Controleer die eens, grote kans dat ze op 3,3v (AGP 2x) staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op een Viper V770 moet je toch dmv jumpertjes het voltage (AGP 2x of AGP 4x) instellen? Controleer die eens, grote kans dat ze op 3,3v (AGP 2x) staan.
Die ga ik zo eens nakijken! Bedankt!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Viper V770 = TNT2 ultra = agp 4x @ 3,3V

Nvidea nforce 2 levert agp 2/4/8 op 1,5V

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
Millennium schreef op 19 mei 2003 @ 19:34:
Viper V770 = TNT2 ultra = agp 4x @ 3,3V

Nvidea nforce 2 levert agp 2/4/8 op 1,5V
Dus het heeft geen zin om de (idd aanwezige jumpers) te veranderen denk je? Ga het toch maar eens proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit keer geen last meer van rode lampje... al een hele verbetering op zich! Ik kreeg alleen geen beeld |:(

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:38
Op mijn oude V770 was het zo dat je alle jumpers moest instellen, als ik me niet vergis. Maar dat weet ik niet zeker.

AGP 2x = 3,3 volt en AGP 4x en 8x = 1,5 volt.

Het rare is dat als je een AGP 2x kaart in een moederbord stopt dat je je hele moederbord kan opblazen maar jouw A7N8X heeft daar (gelukkig voor jou) een beveiliging opzitten (het rode lampje).

Verwijderd

Topicstarter
psmeets schreef op 19 mei 2003 @ 21:19:
Op mijn oude V770 was het zo dat je alle jumpers moest instellen, als ik me niet vergis. Maar dat weet ik niet zeker.

AGP 2x = 3,3 volt en AGP 4x en 8x = 1,5 volt.

Het rare is dat als je een AGP 2x kaart in een moederbord stopt dat je je hele moederbord kan opblazen maar jouw A7N8X heeft daar (gelukkig voor jou) een beveiliging opzitten (het rode lampje).
Begrijp me niet verkeerd... natuurlijk ben ik heel blij met mijn rode-lampjes-beveiliging! Ik snap alleen niet waarom ik nou weer geen beeld krijg :S

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:38
Ik heb even een screenie gemaakt van de .pdf handleiding van de Viper V770:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haas0553/V770manual.JPG

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Do not install old AGP 2x or old AGP2x/4X combined cards on new Intel 845 or 850 chipset based motherboards. They will damage the motherboard as the motherboard does not support 3.3 V mode. Cards to avoid include ATI Rage pro 128, SIS 305 based cards, Diamond viper V770 series cards and most other older AGP video cards.(Check with your supplier to find out whether the card is suitable for the motherboard)
Wat voor deze intel borden geldt, geldt ook voor jouw A7N8X! Dit heeft te maken met het AGP 8x en 3.3V gebeuren zoals al meerdere malen is aangehaald. Haal die kaart er uit, het heeft geen zin de beveiliging van je bord te tergen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ff een hele andere vraag, ik wil een nieuw moederbord kopen de asus A7N8X. Ik denk dat ik ook hetzelfde probleem krijg als de TS ik draai nu een TNT2 m64. Denk ik dat juist????
Ik wil die TNT2 er voor tijdelijk in zetten totdat ik weer geld heb voor een nieuwe videokaart

Verwijderd

Topicstarter
psmeets schreef op 19 May 2003 @ 21:31:
Ik heb even een screenie gemaakt van de .pdf handleiding van de Viper V770:

[afbeelding]
Jaja, die had ik al gebruikt.. daarmee was het probleem met het lampje ook opgelost! Hij start nu ook op maar ik krijg geen beeld!

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 19 mei 2003 @ 21:31:
[...]

Wat voor deze intel borden geldt, geldt ook voor jouw A7N8X! Dit heeft te maken met het AGP 8x en 3.3V gebeuren zoals al meerdere malen is aangehaald. Haal die kaart er uit, het heeft geen zin de beveiliging van je bord te tergen.
Dat is dus duidelijk... hoe moet ik nu al die weken doorkomen zonder PC? :'( :'( :'(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Hmm, lees net dat alleen de A revisie van de Viper V770 hier last van heeft. Waarschijnlijk heb jij de A revisie :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 21:35:
[...]

Dat is dus duidelijk... hoe moet ik nu al die weken doorkomen zonder PC? :'( :'( :'(
Ga naar de rommelmarkt/pc winkel om de hoek haal een pci kaartje voor 10 euro. Sim-pel.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op 19 May 2003 @ 21:38:
[...]

Ga naar de rommelmarkt/pc winkel om de hoek haal een pci kaartje voor 10 euro. Sim-pel.
Dat idee had mijn pa ook al... lekker werken op 800*600 @ 19"

/me gaat een heel zware tijd tegemoed!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Twistedmark schreef op 19 mei 2003 @ 19:29:
[...]

met 8x ook.

2x = 3.0
4x= 1.5
8x= 0.8

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Ja dat klopt maar een Viper770 heeft maar 2x en 4x AGP ;)
Pagina: 1