nForce2 drivers [Ervaringen]

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 21:35:
Er is nu een UDP 2.42 beschikbaaar bij nvidia, maar dan zonder de ide drivers.
Na de problemen bij mij met de 2.41 (blauwe schermen bij XP) heb ik deze geinstaleerd.
Het draait nu zonder problem met de 2.42 drivers.
HD Tach CPU utilization van 56,3% naar 32,6 % ( vreemd zonder nieuwe ide drivers)
Tenminste, laat ik het zo stellen, er wordt mij niet meer gevraagd bij de
instalatie of ik de ide drivers wil instaleren.
thanx voor de info. Ziet er naar uit alsof ze alleen die ide drivers eruit hebbe gehaald vanwege de klachten

Nvidia:
Release Highlights

May 22 update: removed nForce IDE driver in the 2.42 kit
WHQL certified kit for nForce and nForce2
Includes support for nForce2 400 and nForce2 Ultra 400
Update audio performance fixes for EAX supported games
Update audio control panel
Toch vind ik het raar dat ik problemen kreeg met de netwerk drivers.. Maar ja. Kon windows zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 23:00:
Nvidia:
[...]
Toch vind ik het raar dat ik problemen kreeg met de netwerk drivers.. Maar ja. Kon windows zijn.
Ok ... toch maar die ide-drivers vervangen(/terug draaien) (all though) ze goed werken, denk ik....

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
VisionMaster schreef op 23 May 2003 @ 10:40:
[...]

Ok ... toch maar die ide-drivers vervangen(/terug draaien) (all though) ze goed werken, denk ik....
Ik had ook problemen met die NIC drivers, zo erg dat installatie hing en ik kon gaan formatteren vanwege totale instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
Hmmmm, lastig dat hier zoveel problemen mee ondervinden, ik ben nl. alleen maar heel erg blij met deze drivers.
De opstarttijd van Windows XP is bij mij door de nieuwe IDE aansturing exact doormidden gegaan, echt precies 50% sneller. :) :) :)

Owja, dan praten we over een Asus A7N8X non-deluxe rev 1.006 met de 1.004 bios (De dual channel weergeef bios). Verder een WD 800JB (8M, 7200, ata100) HD en een Athlon 2200XP+ met 512MB Dual Channel op 266Mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op 23 mei 2003 @ 10:57:
[...]

Ik had ook problemen met die NIC drivers, zo erg dat installatie hing en ik kon gaan formatteren vanwege totale instabiliteit.
bij mij dus dat ik windows niet meer kon opstarte. Blauw scherm in windows 2000. IN veilige modus deed ie het wel. Toen een roll back. Toen internationale drivers geprobeerd. En toen kon ik mijn windows helemaal afschrijfen. Tja een reinstall doet dan weer wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Die nieuwe drivers zijn echt rot :(

Ik kan hdtach niet downloaden, site lag laatst plat, ga als ik straks thuis ben nog wel eens kijken. En de 2e versie van die nieuwe driver probeer ik ook ff, ik had de eerste " nieuwe" .

Nou m'n verhaal:
- M'n hd's spinnen opnieuw op bij opnieuw opstarten (bekend)\
- M'n LG brander was plots niet meer te bekennen. Ook reboots uit aan holp niet.
- Bij counter-strike werkte m'n achterste speakers van de 4 niet, in windows wel (eax enzo stond gewoon aan).

Zonder IDE driver (rollback gedaan) zoals ik vroeger draaide kwamen m'n cdrom spelers meteen weer terug. Ook de power-down van harddisk is opgelost. maar dat geluid in spellen nog niet. Toen maar ff de oude geinstalleerd (niet eerst nieuwe weggedaan). Ik reboot, en windows wil niet meer booten, ook geen veilige modus :( geen zin in geklooii met repair console enzo, meot ik uitzoeken wat ik moet doen, ghost had ik niet gemaakt want ben nogal veel aan het herinstalleren, maar nu weer netjes de 2.03 driver erop :) en alles werkt weer fijn

Heeft iemand misschien een werkend download linkje van hdtach? Ga ik nog eens proberen die drivers, misschien moet ik gewoon meer geluk hebben en eerst netjes de oude drivers eraf halen.

Maar in principe vind ik deze driver maar niks. Ik draai winXP @ Epox 8rda+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Op www.nvidia.com staat nu de 2.42 !!!! maar daar heb ik ook probs mee :S generals geeft ineens errors dus toch wel fout alleen nu moet ik een link zien te vinden waar ik weer de 2.03 kan downloaden :(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik neem aan dat je eerst hebt geuninstalled Astennu? Anders gaan ze idd zeiken, weet ik uit eigen ervaring. Ik zal die nieuwe eens downen. V2.42. Ik heb met 2.41 geen probs op mn NF7-S Rev 2.0.

Misschien hebben ze gelijk wel weer geupdate omdat de drivers bij teveel mensen buggen.
Ik down hem nu en je hoort het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Stinger666 schreef op 23 May 2003 @ 13:42:
Ik neem aan dat je eerst hebt geuninstalled Astennu? Anders gaan ze idd zeiken, weet ik uit eigen ervaring. Ik zal die nieuwe eens downen. V2.42. Ik heb met 2.41 geen probs op mn NF7-S Rev 2.0.

Misschien hebben ze gelijk wel weer geupdate omdat de drivers bij teveel mensen buggen.
Ik down hem nu en je hoort het wel ;)
Jah ik heb dat wel gedaan maar zal het nog een keer probeeren anders terrug naar de goede oude 2.03 :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze er(2.42) inmiddels op en geen probs tot nu toe.Alles loopt stable - performance winst? nee dus,maar goed zolang het maar stabiel draaid en niet zeikt dan ben ik tevreden.Had uiterraard eerst de 2.03 verwijdert en ook draai ik nu met de win ide drivers.Sisoft geeft met verschillende test's de zelfde scores als met de 2.03 :)
edit//
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm
\\edit
hier vind je dus de nieuwe 1.4 of te wel 14.exe bios. Ja ja de final is eindelijk uit-sorry hoor maar ik kon niet meer w8en ;) ;) heb hem ook in de nforce topic geplaatst. aub

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42

Ulti23

Quality Time

Klopt het dat ze uit de 2.42 alleen de IDE drivers eruit gesloopt hebben? Want die gaven juist probs, ik heb ze daarom vanuit de 2.41 versie niet geinstalleerd. Alles loopt nu super stabiel met de 2.41, dus ik zie nu het nut niet om weer te upgraden naar die 2.42 versie als ze alleen de IDE drivers eruit gehaald hebben...

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even op de site had gekeken had je meteen andwoord gehad:

Release Notes

May 22 update: removed nForce IDE driver in the 2.42 kit
Includes support for nForce2 400 and nForce2 Ultra 400
Update audio performance fixes for EAX supported games
Update audio control panel

Als ik dit bekijk hebben ze dus inderdaad de ide-drivers er weer uit gehaald, en het probleem met EAX en het control panel opgelost. Zal binnenkort dus wel weer een update aan zitten te komen vanwege die ide-drivers, die ze nou vast druk aan het verbeteren zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Ik heb net de 2.42 drivers geinstalleerd ...
Maar ik vind het zoeizo al raar dat de setup file het niet doet, ik zie het logo van nvidea en dan keert hij terug naar de desktop zonder melding en zie ik nix meer |:(

Verder is mijn audio probleem ook nog niet opgelost, mijn achter boxen doen het nog steeds niet, snap er nix van :(

Heb netjes de rear-boxen in de line-in gestoken en dat ook zo ingesteld

[ Voor 11% gewijzigd door NoReseth op 23-05-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarbij doen je achterste boxen het niet, bij de test van nvidia, of in een dolby digital film o.i.d. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb nog even de driverversie's vergeleken van wat er in de startpost staat (versie 2.41 dus) en wat er nu op de nvidia site staat bij versie 2.42. Er is dus verder helemaal NIX veranderd, behalve dus dat de ide-drivers er niet meer in zitten. Het heeft dus geen zin 2.42 te installeren als je 2.41 al had. Of je houdt gewoon de nvidia ide drivers als je er geen problemen mee hebt dat de HD opnieuw opspint, of je installeert gewoon in windows weer ff de windows drivers voor de ide.

Bespaart je 30mb downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:54
bij mij dus ook distorted sound bij games, zwaar waardeloos. Ik heb Nero nog niet durver testen. Ook blijft bij het booten het opstartgeluid hangen met het knipperen van het scherm (ik denk dat dit komt door de nvidia display drivers gf4mx).
Kortom: nog niet echt in mijn sas met mijn nieuwe asus a7n8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 18:04:
Waarbij doen je achterste boxen het niet, bij de test van nvidia, of in een dolby digital film o.i.d. ??
Ze hebben het dus wel een keer gedaan, nu doen ze het helemaal niet meer :(
Niet bij de dolbie test (test , test , left surround, right surround),
maar ook bij het afspelen ook niet. als ik surround aanzet dan doet hij links en rechts achter gewoon ook op de voorste afspelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 11:10:
ik krijg vandaag of morgen als het goed is de asus a7n8x deluxe... maar als ik dit zo allemaal lees, weet ik niet wat ik nou wel of niet moet installeren :?

ik zie allerlei versies voorbij komen en ook allerlei problemen! m'n windows xp gaat er toch opnieuw op als dat mobo erin zit en ik wil dan graag alles in 1x goed erop zetten
Surf naar de ASUS site en download de 1.16 driverpack voor het Asus mobo. Die werkt goed.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik heb net de 2.42 geïnstalleerd op mijn 8rda+. Eerst bootte hij helemaal niet eens meer (ik dacht al van fuck waarom ik :X ) maar na een reset werkte hij gelukkig weer :). Harde schijven zijn een stukkie sneller geworden, volgens mij vooral bij kleine bestanden (volgens atto).

Het geluid stond ook weer op 2 speakers, maar na de wizard stonden ze weer netjes op 4 speakers.

Wat me verder nog opvalt is dat het geluid ineens 3x zo hard is 8)7. Niet dat dat erg is Afbeeldingslocatie: http://www.crazycows.nl/forum/uploads/deathmetal.gif.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Bij mij werkt 2.42 ook goed, net als 2.41 waarbij ik de SW IDE niet had geinstalled. Hier zijn ze dr mooi uit en het werkt gewoon goed zonder probs op mn NF7-S (Rev 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Is het bij jullie ook zo dat de setup file van 2.42 niet goed werkt ?
Ik krijg het nvidea logo te zien en dan keert hij terug naar mn desktop |:(

[ Voor 14% gewijzigd door NoReseth op 24-05-2003 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens nforcershq schijnen ze van de nvidia site verwijdert te worden.
ze schijnen aardig fout te zijn[drivers].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz je kan ook nergens meer de 2.42 downen of kijk ik nu vout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 10:34:
Linkje? URL. Ik kan wel heel het forum van nForceHQ gaan spitten, maar....

Wat is behorlijk fout? Heb je het nu over driver package 2.41 of 2.42?

Ik vraag wel een topictitle change aan bij een modje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 May 2003 @ 10:34:
Dan moeten we met zijn allen toch maar weer 2.03 draaien wat en gekloot he :X Maar goed heeft al iemand een link naar het artiekel :?
@Stinger -- als je het sneller hebt gevonden als ik wil je dan aub ook ff een link geven ben wel erg benieuwd wat er nou weer niet goed aan zou zijn,hier draaid het namelijk prima. _/-\o_
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nforce_udp_winxp_2.03
NEE he,gaa hier ma eens kijken ,je wordt gewoon vriendelijk verzocht (als je probs hebt)om gewoon weer de oude 2.03 te downwn en te gebruiken.Je krijgt er ook een uninstall guide bij.Het is toch niet te geloven he :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik heb voor een topictitle change gerequest! ;) I.p.v. alleen de 2.41 te bespreken ook maar gelijk 2.42 hier doen, want die is meer up to date voor degene die hem hebben.

Ik heb het bij de nieuwssubmit in de que gezet. nVidia is nu flink aan het prutzen.
Updated May 23, 2003: If you have previously downloaded the 2.41 or 2.42 nForce kits and have experienced any problems please follow these instructions on how to re-install previous drivers.
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nforce_udp_winxp_2.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel changed :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 24-05-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mooi, eraf die hap dus...

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
MM, die nieuwe .42 drivers zijn ook al brak, ik ben weer gewoon @ 2.03 zonder IDE. Prob met die .42 is dat m'n achterste boxen het niet doen in CS, en in winamp in principe ook niet, zodra ik hardwarematige buffer gebruiken aanzette in winamp deed die het wel, maar cs: No-way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
pierre-oord schreef op 24 May 2003 @ 21:06:
MM, die nieuwe .42 drivers zijn ook al brak, ik ben weer gewoon @ 2.03 zonder IDE. Prob met die .42 is dat m'n achterste boxen het niet doen in CS, en in winamp in principe ook niet, zodra ik hardwarematige buffer gebruiken aanzette in winamp deed die het wel, maar cs: No-way
Ik heb hier geen last van met .42,....wreemd. (Op een NF7-S) Gebruik je een 4.1 of 5.1 set? Of zelfs een 6.1? Ik heb een 4.1 en gebruik gewoon de uitgangen die er voor gemaakt zijn. Front L/R en Rear L/R uit naar de sub en daar hangen de sats aan en het werkt feiloos.

Ik blijf denk toch bij 2.42 want ik heb nergens probs mee en het is iets sneller.

Behalve de vage Detonators, doe overigens wel werken, maar niet optimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Deze 2.42 werken ook goed op mn Abit NF7-s behalve dat ik soms gekraak door mn boxen hoor in winamp of in games, maar dat had ik bij vorige versies ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

:? nice, ik gisteren die 2.41 drivers uninstallen.
No Problem, nieuwe (2.42) installeren want ik had idd ook last van dat geluid probleem in games. (het kraken/ruisen)
NP, maar na reboot het inmiddels bekende probleem waarin er dus een bestand van windows corrupt is.
Maar dan ZO corrupt dat de orriginele winXP cd niet eens meer iets ziet om die repair functie op uit te voeren!

Gelukkig kan ik hier gewoon m'n HDD uit m'n pc schroeven en in m'n file-server hangen, zodat ik op die pc (NT4.0sp6) m'n bestanden en saved games kan redden.
Als dit niet had gekunt had ik dus weer m'n hele zooitje kwijt geweest.
Vannaf nu gaat deze jongen dus niet eens per maand een nieuwe/andere ghost draaien, maar voor elke major driver change. :r
wel errruhg jammer dat het nodig is, maar ja........ beter dan zo nu en dan je hele zooi kwijt zijn.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 25 May 2003 @ 15:43:
:? nice, ik gisteren die 2.41 drivers uninstallen.
No Problem, nieuwe (2.42) installeren want ik had idd ook last van dat geluid probleem in games. (het kraken/ruisen)
....
Tsjonge, leest er hier dan niemand?? |:(
Een paar posts terug heb ik al ns gezegd dat het ENIGE verschil tussen 2.41 en 2.42 de ide-drivers zijn, die er in 2.42 NIET meer in zitten. Dus upgraden helpt niks voor audio enzo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met versie 2.41 had ik alleen het rare probleem dat Nero Burning Rom steeds bij het branden van een CD zei dat er een fout bij het lezen van de data was,.. maar vervolgens wel gewoon goed een CD brandde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie net dit op tweakers.net ( nieuws: nVidia trekt WHQL nForce drivers terug na problemen )
Na de stroom klachten over de nieuwe nForce-drivers, heeft nVidia versies 2.41 en 2.42 van deze stuurprogrammapakketten teruggetrokken. [H]ard|OCP meldt ons dat nVidia de drivers van zijn site heeft verwijderd. Op de webpage staat ook aangegeven hoe de stuurprogramma's uit het systeem verwijderd kunnen worden. Vanaf de pagina kunnen de oudere 2.03 drivers verkregen worden, waarmee de problemen verholpen zouden moeten worden. De IDE-driverproblemen die met de 2.41 veel voorkwamen, zouden nu niet meer mogen voorkomen:
Release Notes
Added nForce2 IGP support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

:P
Ik heb die vervelende drivers verwijderd, de niet meeveranderde IDE-drivers ook naar de Std. Dual Channel PCI IDE Controller veranderd.
En ja wel ...

Mijn lieve 40x12x48 LiteOn brander doet het weer :D
ONgelovelijk, ik kon niet eens de Firmware upgraden van die burner en de Smartburn controle van Liteon crashde.

Ik ben weer blij :D
Wat een zooitje dat die leipe drivers OOIT zijn uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Ik neem mijn woorden weer terug over de 2.42, want ik heb eindelijk problemen ontdekt! :P

Mijn Winamp kapt er na een tijdje mee. Vage vastloper en geen geluid meer. (Las ook nog over een bug in HL, maar dat heb ik niet getest) :?
Verder wil mn geluid daarna niet meer en moet ik rebooten. Wat overigens ook een uur duurt voordat tie dat uberhaupt gaat doen.

Dus de 2.03 gaan er weer lekker op. ;) Daar had ik nooit probs mee.

Jammer dat ze ietsjes ietsjes langzamer zijn, maargoed stabiliteit heb je ook nodig op een snelle machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Ik heb ook nog steeds de 2.42 en ik ben er erg tevree mee :P. Nog steeds geen problemen ondekt. Alleen winamp deed eerst een beetje raar met streams, maar na een reboot werkte het weer normaal :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ook ik heb geen problemen met driverpack 2.42 :) alles loopt soepel - geen vastlopers oid.Ik hou deze voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btje jammer dat je ze nergens meer kan downen :) IK zou ze ook wel ff willen proberen maarjah :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 14:08:
Btje jammer dat je ze nergens meer kan downen :) IK zou ze ook wel ff willen proberen maarjah :z
Er zijn vast wel een aantal Tweakers die voor jou een mirro willen opzetten ;)
Ik hoop dat je niet te veel waarde hecht aan je pc (voor als het echt misloopt en je zal moeten reinstallen (gelukkig niet bij mij gebeurt))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Laatst online: 21-08 23:16
Ik heb ook 2.42 er op staan, en heb nergens problemen mee. Ik zou ze er dus graag op laten staan. Weet iemand of de "fouten" in deze drivers ook een gevaar voor de opslag van je gegevens kunnen zijn? Ik bedoel, kan het zijn dat z'n m'n schijf verneuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Bullet_Tooth_Tony schreef op 27 May 2003 @ 01:03:
Ik heb ook 2.42 er op staan, en heb nergens problemen mee. Ik zou ze er dus graag op laten staan. Weet iemand of de "fouten" in deze drivers ook een gevaar voor de opslag van je gegevens kunnen zijn? Ik bedoel, kan het zijn dat z'n m'n schijf verneuken?
Nope bij 2.42 kan dat niet. Daar zijn de IDE drivers uit weggehaald. 2.41 kan gevaarlijk zijn. Maar voor zover ik weet is OC'en en Windows ook gevaarlijk voor je HD.
Lang leve de partities ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 14:08:
Ik wil hem wel uppen, maar ik zou niet weten waar ik 25MB kan dumpen :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zal de drivers ook even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 11:33:
hmm zal de drivers ook even proberen
Have FuN 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Stinger666 schreef op 25 mei 2003 @ 04:41:
[...]

Ik heb hier geen last van met .42,....wreemd. (Op een NF7-S) Gebruik je een 4.1 of 5.1 set? Of zelfs een 6.1? Ik heb een 4.1 en gebruik gewoon de uitgangen die er voor gemaakt zijn. Front L/R en Rear L/R uit naar de sub en daar hangen de sats aan en het werkt feiloos.

Ik blijf denk toch bij 2.42 want ik heb nergens probs mee en het is iets sneller.

Behalve de vage Detonators, doe overigens wel werken, maar niet optimaal zijn.
Ik heb een 4.0 setje :P 2 speakers achter op versterker, en 2 normale pc speakers voor. De achterste stoppen ermee. Alleen als je in winamp hardwarematige aansturing aanzet bij direct sound ofzo dan werkt winamp wel op de achterste. In counter-strike niet (waarschijnlijk dus ook halflife) waar EAX ingesteld staat.

Nu op .03 werkt alles weer fijn :) die mensen daar bij nvidia moeten echt drivers leren schrijven :( (btw, bij de .03 versie draai ik geen IDE drivers, geen performance winst bij sisoft, en nero wil geen cd's meer branden (ze mislukken)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds leuk de 2.41 drivers er op staan. Nergens problemen mee, ook niet met branden met mn liteon 52x.
Ik heb alleen ontdekt dat speedfan mijn smart-info niet meer kan/wil uitlezen, en dus kan ik ook niet mn HD-temp zien.
Heeft iemand anders dit ook gemerkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 21:35:
Er is nu een UDP 2.42 beschikbaaar bij nvidia, maar dan zonder de ide drivers.
Na de problemen bij mij met de 2.41 (blauwe schermen bij XP) heb ik deze geinstaleerd.
Het draait nu zonder problem met de 2.42 drivers.
HD Tach CPU utilization van 56,3% naar 32,6 % ( vreemd zonder nieuwe ide drivers)
Tenminste, laat ik het zo stellen, er wordt mij niet meer gevraagd bij de
instalatie of ik de ide drivers wil instaleren.
Heb je toevallig een direct link? Kan ze namelijk niet vinden op de Nvidia site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Iemand die mij kan vertellen of er problemen zijn met de nForce 2.42 drivers die regelmatig terug springen op 2 SPEAKERS als ik Windows XP Professional of mijn PC opnieuw opstart?

Dit geeft de NVIDIA nForce Contolpanel ook aan in de speaker eigenschappen (staat dan gewoon weer op 2 speakers ingesteld NA het booten of als ik mijn PC weer eens aan zet!)..

Dit terwijl mijn PC is aangesloten op een SONY Dolby Digital versterker via de digitale OPTICAL SPDIF uitgang (stuurt het signaal DIGITAAL naar mijn versterker in Dolby Digital formaat!)...

Vreemd dit valt mij nu op aangezien ik dit een paar keer heb meegemaakt in een paar dagen tijd 8)7

Iemand die DIT probleem kent of kan bevestigen?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Als je een schone Windows XP installatie hebt gedaan, moet je dan eerst je nforce drivers installeren of beter eerst XP Service Pack 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

MegaJurk schreef op 30 mei 2003 @ 22:07:
Als je een schone Windows XP installatie hebt gedaan, moet je dan eerst je nforce drivers installeren of beter eerst XP Service Pack 1?
Eerst SP 1
Al zouden een hoop nForce2 drivers volgens mij niet direct in SP 1 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Laatst online: 17:30

grimson

domeingrommer

De allerbeste installatie is naar mijn mening:

Windows XP installfiles integreren met SP, zodat je direct SP1 meeinstalleert
én
de $OEM$, unattended installatie constructie. DWZ. je installeert meteen de drivers mee die niet native in Windows voorkomen.

Waarom?
Omdat je zo in één keer de juiste drivers installeerd, ipv. het steeds maar updaten van je nieuwe installatie.
Ik gebruik dus ook nog de 2.41 drivers en heb geen problemen. Ik ben zeker van mening dat sommige problemen gewoon komen door het niet goed de-/installeren van je OS/Driver.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
ShotGun schreef op 26 May 2003 @ 12:00:
Ik heb ook nog steeds de 2.42 en ik ben er erg tevree mee :P. Nog steeds geen problemen ondekt. Alleen winamp deed eerst een beetje raar met streams, maar na een reboot werkte het weer normaal :).
Owke nu heb ik wel problemen ontdekt (te laat :( ). Na een tijdje ging mijn cdrom drive raar doen (kon niks meer uitlezen). Na veel gepruts probeerde ik de 2.42 weg te gooien, maar daarna bootte XP niet meer, ook niet in de veilige modus :(.

Format C: dus :'(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

ShotGun schreef op 31 mei 2003 @ 01:45:
[...]

Owke nu heb ik wel problemen ontdekt (te laat :( ). Na een tijdje ging mijn cdrom drive raar doen (kon niks meer uitlezen). Na veel gepruts probeerde ik de 2.42 weg te gooien, maar daarna bootte XP niet meer, ook niet in de veilige modus :(.

Format C: dus :'(.
I hate to say i told u so ... but ... 8)7 ... we all told u so O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Laatst online: 17:30

grimson

domeingrommer

De nForce drivers staan nu ook weer op de FTP-site van nVidia :)
ftp://download.nvidia.com/Windows/nForce/2.41/

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
grimson schreef op 02 June 2003 @ 12:44:
Iedereen kan er beter afblijven want je ziet wat er gebeurt bij sommige mensen. Niet iedereen vind Format C:/ zo leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grimson schreef op 02 June 2003 @ 12:44:
Voor windows 9x wel ja , maar voor xp nog steeds het advies van nvidia om toch ma de goede oude 2.03 te gebruiken :) Check:
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nforce_udp_winxp_2.03 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Ze zijn nog niet op de nvidia site te vinden ... , ik denk dat ik toch nog maar ff w8 met updaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
en deze dan : nForce2 Drivers 2.78 XP

-Audio driver 3.34 (WHQL'd)
-Audio utilities 3.17
-Network driver 3.13 (WHQL'd)
-GART driver 2.78 (WHQL'd)
-SMBus driver 2.75 (WHQL'd)
-Memory controller driver 2.75 (WHQL'd)
-IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd)
-IDE driver 3.07 Full Driver
-Installer 3.22

http://warp2search.net/forums/viewtopic.php?t=2035

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Heeft iemand de nieuwe nForce drivers geprobeerd?
ik heb in de meuktracker de 2.05 drivers zien staan en de 2.78 drivers.
Het verschil moet ik nog even opzoeken, maar heeft iemand al een gecrashed systeem of juist een verbetering ergens?
of laten we van een reel iets uit gaan... een systeem dat nog hetzelfde presteerd als met de standaard drivers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Laatst online: 20-02 12:45
ik heb de 2.05 meteen geinstaleerd toen ze op tweakers te zien waren.
ik ondervind geen enkel probleem.
ook gaat me dvd fikker beter nu,
ik had hiervoor als ik een dvd brande dat het 100% cpu kracht in nam.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

NakedOne_NL30 schreef op 17 June 2003 @ 01:55:
ik heb de 2.05 meteen geinstaleerd toen ze op tweakers te zien waren.
ik ondervind geen enkel probleem.
ook gaat me dvd fikker beter nu,
ik had hiervoor als ik een dvd brande dat het 100% cpu kracht in nam.
Aha ... dus standaard staan de ide-controller settings nu op DMA(-if availeble).
ik denk dat je een dma probleem had... ;)

wat is nu je cpu consumpsie als je een dvd-burned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Deze drivers waren door MSI geoptimaliseerd las ik bij de meuktracker. Dus dan blijf ik er lekker af en doet 2.03 het nog steeds probleemloos hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
bij mij nu 11%
en ik heb een asus a7n8x,
dus je kan ze gerust instaleren.
en dat het dus een dma probleem was, dat wist ik wel.
kon het alleen bij de 2.03 niet instellen.

[ Voor 86% gewijzigd door NakedOne_NL30 op 17-06-2003 11:52 ]

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat als ik bezig ben maakt niet uit wat ik doe opeens win xp home met een blauw scherm komt en opnieuw opstart :?

Zou dit kunnen komen door driverpack 2,41 of 2,42 :?

btw heb ik dit niet met een andere bijna de zelfde pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
die drivers zijn ook terug getrokken door nvidia.
beste is die eraf te halen.
en v 2.05 of 2.78 erop te zetten.
veel verschil zit er niet volgens mij tussen die 2 drivers.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:03:
Ik heb het probleem dat als ik bezig ben maakt niet uit wat ik doe opeens win xp home met een blauw scherm komt en opnieuw opstart :?

Zou dit kunnen komen door driverpack 2,41 of 2,42 :?

btw heb ik dit niet met een andere bijna de zelfde pc
plz. LEES dit draadje even HEEL goed door voor je BlaaT, kom daarna nog eens terug om je probleem op te lossen. Er staan bij de drivers in de meuktracker, in GoT en vele andere plekken on Earth wat er allemaal aan de hand is met die drivers. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door VisionMaster op 17-06-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Zijn de IDE controllers weer gewoon IDE genaamd of nog steeds SCSI? :?

Als weer gewoon IDE zijn ga ik ze misschien proberen. :)

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op 22 June 2003 @ 19:03:
Zijn de IDE controllers weer gewoon IDE genaamd of nog steeds SCSI? :?

Als weer gewoon IDE zijn ga ik ze misschien proberen. :)
Gewoon IDE bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
NakedOne_NL30 schreef op 17 June 2003 @ 14:37:
die drivers zijn ook terug getrokken door nvidia.
beste is die eraf te halen.
en v 2.05 of 2.78 erop te zetten.
veel verschil zit er niet volgens mij tussen die 2 drivers.
en tussen de 2.03 en de 2.05 en de 2.78 want de 2.03 werken flekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Jij hebt dus de 2.78 drivers?

Niet de win drivers, maar die gewoon die bij nForce drivers zitten bedoel ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Brickman op 22-06-2003 20:56 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom dat nVidia de video driver er ook bij stopt.
Die verneukt bij elke update mijn videokaart drivers :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan het dat die 2.78 driver maar 2.26mb zijn?
normaal zitten ze rond de 10/15mb toch?

http://www.tweakzone.nl/downloads/bekijk/2766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh wacht die bij tweakzone vandaan zijn speciaal voor compaq computer's.

bij www.guru3d.com hebben ze wel de volledige en die is wel netjes rond de 12mb

ik ga hem nu proberen!!!!!
Pagina: 1 2 Laatste