Ik zou graag een Home theater willen bouwen in mijn woonkamer. Gewoon DVD /Divx kijken op groot scherm. Eventueel ook tv kijke op groot doek. Welk doek zou je aanraden ? Moet uit te schuiven zijn ... . Iemand tips voor een goede beamer voor niet te veel geld ? Geluid hoeft niet geweldig te zijn ... heb ik mijn creative 5.1 set wel voor ... iemand tips voor iets anders ? Niet te duur dus
Verwijderd
Wat is de definitie van niet te duur?Bertuss schreef op 19 May 2003 @ 17:46:
Ik zou graag een Home theater willen bouwen in mijn woonkamer. Gewoon DVD /Divx kijken op groot scherm. Eventueel ook tv kijke op groot doek. Welk doek zou je aanraden ? Moet uit te schuiven zijn ... . Iemand tips voor een goede beamer voor niet te veel geld ? Geluid hoeft niet geweldig te zijn ... heb ik mijn creative 5.1 set wel voor ... iemand tops voor iets anders ? Niet te duur dus
Verwijderd
voor rond de 1100 euro kan je 2e hands best een leuke beamer kopen om mee te starten.
(op marktplaats bv.)
't is wel aan te raden dat je jezelf eerst flink gaat inlezen,
anders heb je grote kans dat je dat geld uitgeeft aan een beamer die niet eens de helft waard is
(op marktplaats bv.)
't is wel aan te raden dat je jezelf eerst flink gaat inlezen,
anders heb je grote kans dat je dat geld uitgeeft aan een beamer die niet eens de helft waard is
Mooi niet te duur dan praat ik rond 1500 Euro Max voor Beamer ... en voor scherm tsja heb ik minder kijk op .... kan volgens mij behoorlijk goedkoop. En ja speakers hoeft dus niet speciaal nieuw ... heb al een mooi setje, alleen bereik van die dingen (snoer) is niet echt ver.
Die creative setjes zijn bedoeld voor nearfield, ofwel, daar moet je dicht bij in de buurt zitten. Als je een beamer gebruikt zul je een groot scherm gaan gebruiken waar je ook verder vanaf moet zitten. Om de plaatsing van het geluid goed te houden moet je de speakers bij het scherm plaatsen, echter dan zit je er te ver vanaf. Dit is uiteraard heel relatief gesproken, er blijft gewoon geluid uit komen, maar het is net zoiets als een koptelefoon een halve meter van je af houden, hetzelfde geluid komt er uit maar nu klinkt het opeens voor geen meter.
Daarnaast is een beamer niet goedkoop. Je kunt best een tweedehand beamer vinden, echter zit je met het probleem van de levensduur van de lamp. Deze is maar beperkt, vervanging is duur, dus als je een modelletje voor weinig geld tegenkomt is de kans groot dat de lamp op korte termijn vervangen moet worden. (kost rond de 1000,- gulden (want Ome Shitty rekent nog in guldens ja
)).
Als je dan zoveel geld investeerd in je beeld, moet je je afvragen of het wel verstandig is om met die pc speakers door te gaan. Of je moet je afvragen of een beamer wel zo'n slim plan is.
Hier een topic vol met informatie van tbusquet: Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !
(ja die komt nog in de faq
)
Daarnaast is een beamer niet goedkoop. Je kunt best een tweedehand beamer vinden, echter zit je met het probleem van de levensduur van de lamp. Deze is maar beperkt, vervanging is duur, dus als je een modelletje voor weinig geld tegenkomt is de kans groot dat de lamp op korte termijn vervangen moet worden. (kost rond de 1000,- gulden (want Ome Shitty rekent nog in guldens ja
Als je dan zoveel geld investeerd in je beeld, moet je je afvragen of het wel verstandig is om met die pc speakers door te gaan. Of je moet je afvragen of een beamer wel zo'n slim plan is.
Hier een topic vol met informatie van tbusquet: Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !
(ja die komt nog in de faq
[ Voor 1% gewijzigd door ShittyOldMan op 19-05-2003 18:04 . Reden: 100 moest dus 1000 zijn :) ]
Verwijderd
Scherm maakt niet zo veel uit, je kunt beter investeren in goeie blindering; hoe minder lichtinval hoe mooier beeld. Een witte muur doet het goed, ik kijk bij een vriend altijd op een rechop gezet matras
Sorry dat ik het zeg hoor, maar je bent bereid om 1500 euro uit te geven aan een beamer en dan maak je je zorgen over de lengte van je kabels. Voor een euro de meter heb je nieuwe kabels..Bertuss schreef op 19 mei 2003 @ 17:55:
Mooi niet te duur dan praat ik rond 1500 Euro Max voor Beamer ... en voor scherm tsja heb ik minder kijk op .... kan volgens mij behoorlijk goedkoop. En ja speakers hoeft dus niet speciaal nieuw ... heb al een mooi setje, alleen bereik van die dingen (snoer) is niet echt ver.
Verwijderd
Een paar heel kleine correcties/aanvullingen :ShittyOldMan schreef op 19 May 2003 @ 17:57:
Die creative setjes zijn bedoeld voor nearfield, ofwel, daar moet je dicht bij in de buurt zitten. Als je een beamer gebruikt zul je een groot scherm gaan gebruiken waar je ook verder vanaf moet zitten. Om de plaatsing van het geluid goed te houden moet je de speakers bij het scherm plaatsen, echter dan zit je er te ver vanaf. Dit is uiteraard heel relatief gesproken, er blijft gewoon geluid uit komen, maar het is net zoiets als een koptelefoon een halve meter van je af houden, hetzelfde geluid komt er uit maar nu klinkt het opeens voor geen meter.
Daarnaast is een beamer niet goedkoop. Je kunt best een tweedehand beamer vinden, echter zit je met het probleem van de levensduur van de lamp. Deze is maar beperkt, vervanging is duur, dus als je een modelletje voor weinig geld tegenkomt is de kans groot dat de lamp op korte termijn vervangen moet worden. (kost rond de 100,- gulden (want Ome Shitty rekent nog in guldens ja)).
(ja die komt nog in de faq)
- Je kan voor plusminus 1100 euro best een beamer vinden die nog 1500 uur of meer te gaan heeft - je moet je echter eerst goed inlezen op het type beamer wat je aangeboden krijgt, vragen hoeveel uur er al op de lamp zit, en checken of de lamp-usage counter software-matig gereset kan worden (dan valt 't niet te verifieren hoelang ie al gebruikt is)...
- de lampen zijn echt wel een stukje duurder, de meeste zweven tussen de 250 en 500 euro.
Helaas semi-offtopic voor de TS, maar nutteloos om een nieuw topic hiervoor te starten en zo te zien lezen mensen met kennis dit 
Ik heb hier een Beamer staan met een defecte lamp. Voor ~340 euro kan ik de lamp vervangen, maar ik vraag me af of dit de moeite waard is. Hij is namelijk maar 400ANSI. Echter is het wel een DLP ipv LCD beamer, waardoor hij iets minder lumen nodig heeft voor helder beeld begreep ik. Maar voor zo weinig capaciteit, is dit de moeite?
Ik heb hier een Beamer staan met een defecte lamp. Voor ~340 euro kan ik de lamp vervangen, maar ik vraag me af of dit de moeite waard is. Hij is namelijk maar 400ANSI. Echter is het wel een DLP ipv LCD beamer, waardoor hij iets minder lumen nodig heeft voor helder beeld begreep ik. Maar voor zo weinig capaciteit, is dit de moeite?
Heb je gelijk in, ik had het bedrag ook nog niet gezien (stond er nog niet), maar gezien het geluid pc speakers was had ik meer het idee dat het om 200,- euro voor een beamer gingVerwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:02:
- Je kan voor plusminus 1100 euro best een beamer vinden die nog 1500 uur of meer te gaan heeft - je moet je echter eerst goed inlezen op het type beamer wat je aangeboden krijgt, vragen hoeveel uur er al op de lamp zit, en checken of de lamp-usage counter software-matig gereset kan worden (dan valt 't niet te verifieren hoelang ie al gebruikt is)...
En ook dat is true, want er moest 1000,- gulden staan en niet 100,- (inmiddels aangepast). (vond het al zo vreemd gezien jou prijs helemaal niet duurder was, maar typo van mij dus)- de lampen zijn echt wel een stukje duurder, de meeste zweven tussen de 250 en 500 euro.
Verwijderd
ik weet niet of je hier wel eens aan hebt gedacht:
• beamer heeft een hoge resolutie als je het groot wil laten projecteren, en divx heeft een lage resolutie , gevolg: geen mooie schermweergave
• Hetzelfde geldt voor TV
DVD kan wel
• beamer heeft een hoge resolutie als je het groot wil laten projecteren, en divx heeft een lage resolutie , gevolg: geen mooie schermweergave
• Hetzelfde geldt voor TV
DVD kan wel
nieuw zijn beamers ook niet zo gek duur neem nou deze epson beamers:
-EMP 30

Technische Daten
Besonderheiten Cinema Filter zur Kontraststeigerung im Lieferumfang enthalten
Bauart Multimedia-Projektor (Beamer)
Bilddiagonale 7,62m bei einem Projektionsabstand von 0,9-11,3m
Empfohlene Auflösung 800x600
Unterstüzte Auflösungen Eingangsseitig 640x480, 800x600, 1024x768
Horizontalfrequenzbereich 15-92kHz
Vertikalfrequenzbereich 50-85Hz
Helligkeit circa 800 ANSI-Lumen
Kontrast 400:1
Schnittstellen Analoger Eingang Mini D-Sub 15-polig, Monitorausgang Mini D-Sub 15 polig, S-Video-Eingang 4-polig Mini DIN, Composite-Video-Eingang RCA-Klinkenbuchse, RS232C 9-polig, PC-Audio-Eingang Stereo-Mini-Klinkenbuchse
Einstellmöglichkeiten Vertikale Keystone-Korrektur: -15 bis +15 Grad
Energieverbrauch 100-240V, 190W im Betrieb, 6W im Standby
Abmessungen 219x309x93mm ...aufgestellt max.: 224x309x104mm
Gewicht 2,9 kg
Lieferumfang Multimediaprojektor, Fernbedienung
Gewähr 24 Monate, 3 Jahre europaweite Garantie durch Epson
Irrtümer und Änderungen vorbehalten
1299 euro
-EMP 54

Technische Daten
Besonderheiten 1200 ANSI Lumen zur Projektion ohne Raumabdunklung
Bauart Multimedia-Projektor / Beamer
Bilddiagonale 0,60-7,62m bei einem Projektionsabstand von 1-11m
Unterstüzte Auflösungen SVGA, XGA
Videobandbreite 13-162 MHz
Blickwinkel Keystone-Korrektor +/-15° (Vertikal)
Helligkeit 1200 ANSI Lumen
Schnittstellen 2x Mini D-sub- 15-polig (Monitorausgang, Analoger Eingang), 2x Audio-Eingang: Stereo-Mini-Klinkenbuchse und RCA-Klinkenbuchse, Steuerung Ein-/Ausgang: RS232C Sub-D 9-polig, 1x 4Pin Mini DIN S-Video-Eingang, Composite-Video-Eingang: 1x RCA-Klinkenbuchse
Einstellmöglichkeiten Keystone-Korrektor +/-15° (Vertikal)
Energieverbrauch 190W im Betrieb, 6W Standby
Abmessungen 309 x 224x 104 mm mit Objektiv und Füßen
Gewicht 2,9 kg
Gewähr 24 Monate
1399 euro
Bij mediamarkt duistland
-EMP 30

Technische Daten
Besonderheiten Cinema Filter zur Kontraststeigerung im Lieferumfang enthalten
Bauart Multimedia-Projektor (Beamer)
Bilddiagonale 7,62m bei einem Projektionsabstand von 0,9-11,3m
Unterstüzte Auflösungen Eingangsseitig 640x480, 800x600, 1024x768
Helligkeit circa 800 ANSI-Lumen
Schnittstellen Analoger Eingang Mini D-Sub 15-polig, Monitorausgang Mini D-Sub 15 polig, S-Video-Eingang 4-polig Mini DIN, Composite-Video-Eingang RCA-Klinkenbuchse, RS232C 9-polig, PC-Audio-Eingang Stereo-Mini-Klinkenbuchse
Einstellmöglichkeiten Vertikale Keystone-Korrektur: -15 bis +15 Grad
Energieverbrauch 100-240V, 190W im Betrieb, 6W im Standby
Abmessungen 219x309x93mm ...aufgestellt max.: 224x309x104mm
Gewicht 2,9 kg
Lieferumfang Multimediaprojektor, Fernbedienung
Gewähr 24 Monate, 3 Jahre europaweite Garantie durch Epson
1299 euro
-EMP 54

Technische Daten
Besonderheiten 1200 ANSI Lumen zur Projektion ohne Raumabdunklung
Bauart Multimedia-Projektor / Beamer
Bilddiagonale 0,60-7,62m bei einem Projektionsabstand von 1-11m
Unterstüzte Auflösungen SVGA, XGA
Videobandbreite 13-162 MHz
Blickwinkel Keystone-Korrektor +/-15° (Vertikal)
Helligkeit 1200 ANSI Lumen
Schnittstellen 2x Mini D-sub- 15-polig (Monitorausgang, Analoger Eingang), 2x Audio-Eingang: Stereo-Mini-Klinkenbuchse und RCA-Klinkenbuchse, Steuerung Ein-/Ausgang: RS232C Sub-D 9-polig, 1x 4Pin Mini DIN S-Video-Eingang, Composite-Video-Eingang: 1x RCA-Klinkenbuchse
Einstellmöglichkeiten Keystone-Korrektor +/-15° (Vertikal)
Energieverbrauch 190W im Betrieb, 6W Standby
Abmessungen 309 x 224x 104 mm mit Objektiv und Füßen
Gewicht 2,9 kg
Gewähr 24 Monate
1399 euro
Bij mediamarkt duistland
Hahaha ik merk het al ... ik heb er geen verstand van
.... Speakers >> I agree !
En tsja ... zolang ik nog niet zwem in het geld wordt een beamer nix
of eigenlijk 
Naja computer aansluiten aan tv is misschien beter idee / alternatief ...
En tsja ... zolang ik nog niet zwem in het geld wordt een beamer nix
Naja computer aansluiten aan tv is misschien beter idee / alternatief ...
en je kunt natuurlijk evenh rondkijken in de bouw een beamer topics, er zijn nog maar bar weinig resultaten, maar je zou de eerste kunnen zijn
Verwijderd
Zelf een beamer bouwen is imho(!!!) alleen een optie voor mensen die van knutselen houden en niet geven om beeldkwaliteit
Als goedkoop alternatief voor het scherm kan ik je een wit verduisterings-rolgordijn aanraden.
Het enige waar ik nog geen oplossing voor heb, is dat dit scherm aan de rand een klein beetje omkruld. Mischien dat ik om de rand nog eens een stukje stof naai.
Hierdoor krijg je een kleine golving in het beeld.
Dit is met een LCD-beamer niet zo'n probleem, daar dan alleen de focus mogelijk iets minder is, maar met mijn beamer (3 beeldbuisjes) zorgt dat dus voor een minder mooie convergentie van de 3 kleuren. Voor een film is dat niet zo'n probleem, maar onder windows wel.
Voordeel is de enorm lage prijs (paar 10-tjes bij de kwantum) en dat 'ie het beeld erg goed reflecteert (is maar een 700 lumen) zodat je zelfs overdag (met een beetje grauw weer) nog prima kunt kijken.
Als adres voor een goedkope beamer... Probeer eens bij bedrijven, daar is een beamer na 3 jaar afgeschreven en kun je 'm mischien voordelig overnemen (tenzij medewerkers 'm al besproken hebben)
Het enige waar ik nog geen oplossing voor heb, is dat dit scherm aan de rand een klein beetje omkruld. Mischien dat ik om de rand nog eens een stukje stof naai.
Hierdoor krijg je een kleine golving in het beeld.
Dit is met een LCD-beamer niet zo'n probleem, daar dan alleen de focus mogelijk iets minder is, maar met mijn beamer (3 beeldbuisjes) zorgt dat dus voor een minder mooie convergentie van de 3 kleuren. Voor een film is dat niet zo'n probleem, maar onder windows wel.
Voordeel is de enorm lage prijs (paar 10-tjes bij de kwantum) en dat 'ie het beeld erg goed reflecteert (is maar een 700 lumen) zodat je zelfs overdag (met een beetje grauw weer) nog prima kunt kijken.
Als adres voor een goedkope beamer... Probeer eens bij bedrijven, daar is een beamer na 3 jaar afgeschreven en kun je 'm mischien voordelig overnemen (tenzij medewerkers 'm al besproken hebben)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Hoi, ik ben dus ook op zoek naar een beamer die redelijk betaalbaar is, voor een stichting. Vereisten zijn eigenlijk dat ie wel 1200 ANSI Lumen minimaal doet, liever iets meer, en dat ie 1024x768 kan, nu ben ik al een beetje aan het rondzoeken maar als iemand erg goede ervaring heeft met een beamer in die klasse zou ik het graag weten...
Pagina: 1