[games programmeren] retro remakes competition :)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Ik bezoek vaak retro remakes, een site waar freeware games zijn te downloaden. Al deze games zijn remakes van oudere games, opnieuw gemaakt voor Windows/Linux etc. maar dan met bijv. verbeterde graphics, meer levels, 3d ipv 2d etc. dat soort dingen.

Er wordt binnenkort (1 juni) een competition gehouden waarbij het de bedoeling is zo'n remake te maken en in te sturen. Bij voorkeur een remake van een spel waar nu nog geen remake van bestaat. Zie alfabetische lijst op de site om te zien welke al wel gedaan zijn. DarkBASIC sponsert het geheel en geeft in totaal £1000 (het is een Engelse site) aan prijzen weg(!!) :7

Ik ga er zeker aan meedoen, als programmeer omgeving gebruik ik BlitzBasic-2D. Maar elke denkbare ontwikkeltool (VB, C++, Delphi etc.) is natuurlijk toegestaan want het gaat toch vooral om het resultaat. Misschien dat er onde de GOT'ers nog animo voor is, vandaar deze post. Misschien als extra motivatie om dat ene al lopend projectje nu toch eens af te ronden. :)

vanaf 1 juni heb je *denk ik* (regels worden op 1 juni bekend gemaakt) 2 of 3 maand de tijd om iets in elkaar te zetten, maar je kan nu natuurlijk al beginnen. Voor meer info zie retro remakes forum

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
ho, ho.. niet allemaal tegelijk :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben altijd wel geïnteresseerd in uitdagingen, maar games maken dat gaat voer nu toch net iets te ver. Heb nog nooit van die tools gebruikt om games te maken.

Vind het wel vreemd dat er verder geen reacties zijn geweest ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Duizendmaal dank voor de link :)
*must retrogame... can't... choose!*

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als ik de tijd had zou ik graag meedoen. Ik zou wel eens een game willen maken mbv. Java3D :P
Helaas te druk met andere werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kan ook niet... ik ga aan mijn physics engine hobbien enzo :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Hmm, zou mijn YALG onder een retro game vallen? :), Verschillende spiegels waarmee je een laser straal (of meerdere) bij (een) eind doel(en) moet zien te krijgen...

Naja, eerst maar eens naar de rules kijken, dat het niet "US and Canada only" is e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Met van die laserstraaltjes, dat is altijd wel grappig jah :P

Moet je één van de eersten zien te vinden, en hem daar op laten lijken. Alstie toch al bijna / helemaal klaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 19:49
Wat is eigenlijk de simpelste taal / manier om een spelletje alla Xenon 2 te maken?
(Tyrian mag ook, maar is moeilijker waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mja, imho dingen als gamemaker of blits- of dark-basic
Van die neptalen zeg maar ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
vind http://freecnc.sourceforge.net wel een kewl voorbeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm wat mij betreft kan het nog veel retro'er...
Ik vond de Tierragames remakes wel aardig en zo nog wat 3d versies. Jammer dat de zoekmogelijkheden op de site (genoemd in de openings post) niet zo geweldig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dit is de kans om is niet is een helf afgemaakt dingetje te maken... meestal houd het namelijk al snel op bij mij als er al een beetje resultaat zichtbaar is. Dan begin ik meestal aan iets nieuws :D

Maar dat kennen jullie wel ;)

Maar ik ga cker even de rules bekijken!!! Want, dit zie ik wel als een kans, om eindelijk is iets af te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Heb nog even rond gekeken op forum daar:

Originally posted by Gilby
Is this compo worldwide? So if I enter and win a prize can I claim it?
--------------------------------------------------------------------------------

Yup u can Gilby, this is open world wide !

En ik heb denk ik al een keuze gemaakt van een spel, rond 1984 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
ik heb ook al wat gekozen en ben begonnen :) een bepaald Amiga spel van 1990 (of 1989? :?) de basis heb ik al gedeeltelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Ik wacht nog heel even op de uiteindelijke regels.. zodat ik geen tijd aan het wasten ben :)

Ach, de kans dat ik win is nihil gok ik. Maar volgens mij proberen ze nu ook een magazine te zoeken die het op een cover CD wil zetten (alle entries dus).. naja, altijd leuk als je op zoiets komt te staan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Hmm. Tijd om ping pong na te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik zat te denken aan Silkworm (Amiga fans weten wat ik bedoel), maar ik vraag me af of dat wel retro genoeg is... Bovendien zou ik dan ergens graphics vandaan moeten halen en mijn kopietje van het originele silkworm is kapot :(

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

41.6C.6D.61.72 schreef op 22 May 2003 @ 09:45:
...
En ik heb denk ik al een keuze gemaakt van een spel, rond 1984 :)
Whoa, toch niet Elite?! Als iemand daar eens een OpenGL port van zou maken... The New Kind is leuk, maar ziet er ook nog niet echt super uit. Darkness Falls lijkt discontinued, kheb de auteur wel eens gemaild maar geen reactie... :'(

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
erg jammer wand meestal zijn dat de beste projecten

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

WildernessChild schreef op 24 mei 2003 @ 18:53:
[...]

Whoa, toch niet Elite?! Als iemand daar eens een OpenGL port van zou maken... The New Kind is leuk, maar ziet er ook nog niet echt super uit. Darkness Falls lijkt discontinued, kheb de auteur wel eens gemaild maar geen reactie... :'(
Ik denk toch wel dat er al remakes zijn van Elite? Maarre nee, ;). Het is een BBC spel, erggg simpel maar geweldig :) Ik post wel eens een screenie als ik zeker weet dat ik die ga maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildernessChild
  • Niet online

WildernessChild

Voor al uw hersenspinsels

Er zijn idd wel projecten die Elite proberen op te volgen, maar volgens mij wordt daar niet meer aan gewerkt :'( David Braben (een van de makers) heeft al tijden een paar zinnen op z'n site staan over Elite 4, maar dat lijkt ook niet echt wat te gaan worden... The New Kind vind ik totnogtoe de beste 'opvolger', maar dat is eigenlijk meer gewoon een port met iets mooiere graphics. Ik heb zelf wel eens overwogen om een echt waardige opvolger te maken en heb hier al veel ideeen voor, maar ik weet hoe het meestal afloopt met zulke projecten, dus begin ik er maar niet aan. Misschien komt het er ooit nog van; als ik mensen nodig heb roep ik wel...

Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

De regels zijn er :)
http://www.remakes.org/website/competition.php

gogogo!

Ik ga Mushrooms namaken... en hoop dat ik de tijd heb om het helemaal af te krijgen
Afbeeldingslocatie: http://ut.tweakers.net/sponge/images/mushrooms.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
goed bezig! :) dat magic mushrooms lijkt volgens mij wel een klein beetje op Miner 2049, die speelde ik altijd op de good ol' XT

ik ga E-Motion namaken, ik ga voor de "most faithfull remake" want ik kan eigenlijk niets extra's bedenken. Wel doe ik er 50 extra levels bij.
Afbeeldingslocatie: http://www.jgb.abelgratis.co.uk/SSHOT/E/emotion.png

btw ik zie net bij mobygames dat het ook wel "the game of harmony" heette :? ik kende alleen als "E-Motion"

edit:
screenshot link van mobygames werkte niet

[ Voor 12% gewijzigd door BdR op 01-06-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
work-in-progress :7
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bas.de.reuver/tmpfiles/20030605develop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
lang geen posts hier, dan maar ff een update van mij:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bas.de.reuver/tmpfiles/emotion_0707.jpg

ben vrij ver gevorderd, het geluid heb ik al geript van de Amiga versie als .WAV files, dat moet nu nog in het spel. Verder moet nog vanalles, zoals het menu, betere spelersbesturing etc. Maar het lijkt al heel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een moderne versie van Fort Apocalype is erg welkom :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een begin gemaakt aan een remake voor deze competitie, maar omdat het er niet naar uitzag dat het haalbaar is in de gestelde periode, heb ik het al snel opgegeven... :/

Ik was van plan om Enduro Racer van de SMS na te maken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.witdercksen/enduro.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

41.6C.6D.61.72 schreef op 24 May 2003 @ 21:53:Ik denk toch wel dat er al remakes zijn van Elite? Maarre nee, ;). Het is een BBC spel, erggg simpel maar geweldig :) Ik post wel eens een screenie als ik zeker weet dat ik die ga maken :)
Deze toevallig: Afbeeldingslocatie: http://www.stairwaytohell.com/haven/covs/superior/sc-rep1.jpg ??
edit:
8)7 laat maar lees net dat je Mushrooms gaat doen

[ Voor 8% gewijzigd door PommeFritz op 09-07-2003 00:44 . Reden: eerst lezen dan posten ]

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Op dit moment is er ook een groep bezig met een remake van het MSX konami spel ROADFIGHTER

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik weet dat bomberman al vaak is nagemaakt, maar ik heb nog nergens echt een goeie versie kunnen vinden. Atomic Bomberman is leuk, maar volgens mij heel bagger geprogrammeerd. Het spel is ruim 50MB groot! en tegen de computer spelen is weinig aan. Aan de ene kant maken ze nooit fouten en weten ze precies tot waar de blast komt en aan de andere kant weet ie zich helemáál geen raad met een bom die je naar 'm toe schopt.
Maar het grootste gemis vind ik nog dat je het niet goed over internet kunt spelen. Een leuke bomberman die daar in voorziet zou echt top zijn!
Maar dat valt een beetje buiten de scope van zo'n wedstrijd gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 20:05:
Ik heb ook een begin gemaakt aan een remake voor deze competitie, maar omdat het er niet naar uitzag dat het haalbaar is in de gestelde periode, heb ik het al snel opgegeven... :/

Ik was van plan om Enduro Racer van de SMS na te maken.

[afbeelding]
het ziet er wel leuk uit, ga je er nog mee door? dat was wel 1 van de betere Master System games.
Lars The 18Th schreef op 09 July 2003 @ 02:19:
Op dit moment is er ook een groep bezig met een remake van het MSX konami spel ROADFIGHTER
hee, die wordt ook gemaakt voor de "retro remakes compotition" zie ik :) vooral die 2-player mode ziet er cool uit, geduchte concurentie :P

de kwaliteit van die eerste games (zie screenshots, www.remakes.org) vond ik niet zo, maar deze Road Fighter is al stukken beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BdR schreef op 09 July 2003 @ 09:49:

ga je er nog mee door? dat was wel 1 van de betere Master System games.
Ik denk niet dat ik het ooit ga afmaken, maar je weet het nooit als ik nog eens inspiratie krijg... In ieder geval niet voor deze competitie.

Dit was, na Sonic dan, ook mijn favoriete SMS game die ik had. Ik snap niet meer waarom ik het toen een zo moeilijk spel vond, nu speel ik het zonder problemen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supercool dat iemand een e-motion remake aan het maken is!! Ik heb hem nog (origineel) op de Atari ST en heb dit spel echt VEEL gespeeld. Zo simpel en ZO verslavend :)
Ziet er goed uit! Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

een supaplex remake zou vet zijn. dat spel heb ik zo ontiegelijk vaak gespeelt en met klasgenoten patsen bij welk level je was. Gruwelijk mooi spel was dat. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eghie schreef op 09 July 2003 @ 13:30:
een supaplex remake zou vet zijn. dat spel heb ik zo ontiegelijk vaak gespeelt en met klasgenoten patsen bij welk level je was. Gruwelijk mooi spel was dat. :9~
Bestaat al :)

http://www.artsoft.org/rocksndiamonds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 05:23
Lars The 18Th schreef op 09 July 2003 @ 02:19:
RoadFighter, oh YEAH!!! Die tweespelermodus is cool; als 'ie nou ook nog over het net kon spelen, dan was 't helemaal geweldig geweest.

Een echte port van de originele RoadFighter uit 1985 naar DOS bestond al, trouwens, maar die is (uiteraard) single player only. (Jammer dat 't geluid van die ports het onder Windows niet doet...)

[ Voor 11% gewijzigd door Soultaker op 09-07-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Ja klopt dat met het geluid was wel heel jammer

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 12:38:
Supercool dat iemand een e-motion remake aan het maken is!! Ik heb hem nog (origineel) op de Atari ST en heb dit spel echt VEEL gespeeld. Zo simpel en ZO verslavend :)
Ziet er goed uit! Keep up the good work!
ik dacht een vrij obscure game te hebben uitgezocht, maar ik was dus toch niet de enige die het destijds speelde :7

De Atari ST versie heb ik nu ook op m'n harddisk staan om dingen af te kijken. Steem rulez 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei. Die link van remakes.org is erg strak! Komt er nog een GoT-compo? Heb wel interesse..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Ik krijg het niet af.. geen interesse meer. Ik heb op dit moment zoveel andere dingen aan m'n hoofd.

Ik had de "monsters" en de trappen van Mushrooms e.d. al in het spel, gravity werkte ook + alle geluiden. Maar ik zal het denk ik nooit meer afmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Jammer dat je het project niet af maakt ... er gaat idd wel veel tijd in zitten

[ Voor 198% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
41.6C.6D.61.72 schreef op 11 July 2003 @ 14:47:
Ik krijg het niet af.. geen interesse meer. Ik heb op dit moment zoveel andere dingen aan m'n hoofd.

Ik had de "monsters" en de trappen van Mushrooms e.d. al in het spel, gravity werkte ook + alle geluiden. Maar ik zal het denk ik nooit meer afmaken..
:{ op die manier eindigen vele van dat soort projectjes, jammer. Maar wel herkenbaar, de bekende 80/20 regel. 80% van het geheel kost 20% moeite, de laatste 20% kost 80% inspanning.

btw, Lars The 18Th: werk jij zelf mee aan die "Road Fighter" game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
marty schreef op 09 July 2003 @ 03:22:
.... Atomic Bomberman is leuk, maar volgens mij heel bagger geprogrammeerd ...
Laat het even weten als je klaar bent :) Het grootste probleem is het verwerken 3 of meer toetsaanslagen tegelijk en de netcode, maar ik hoor het wel he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zoek ik een bepaalde retro, maar nou KAN ik maar niet op de naam komen :?
hebben jullie dat ook wel eens.

het spel wat ik zoek is een van de eerste indiana jones/monkey island achtigen. volgens mij ook van lucasarts. met Pull Push Pick up Drop enzovoorts. het spel gaat over iemand die is gekidnapt en in het huis van een of andere doctor. je moet hem/haar bevrijden. aan het begin moet je een team met drie man/vrouw samenstellen en dan kun je steeds 1 van de drie karakters bedienen. ik ben nooit ver gekomen want ik verplaatste altijd alle files op een ramdisk VOOR het spelen en dat ging een keer mis en toen was ik het spel kwijt :( dit spel kon je als bonux ook spelen tijdens het spelen van Tentacle. Weet iemand hoe dit spel heet? Dit lijkt me nou een supercoole game om het herprogrammeren. hoe heet dat nou ook alweer :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maniac Mansion, maar dat had je natuurlijk ook snel via Goooogle kunnen vinden. Bij mij is de bovenste link al raak.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 11:30 . Reden: Google link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Commander Keen 3d :) Of dave ... met zijn jet pack zijn ook goede kanshebbers

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 11:27:
Maniac Mansion, maar dat had je natuurlijk ook snel via Goooogle kunnen vinden. Bij mij is de bovenste link al raak.
had ik ook geprobeerd.
cool zoekwerk :P ik wist de echte naam van tentacle ook al niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

BdR schreef op 16 juli 2003 @ 22:22:
[...]

:{ op die manier eindigen vele van dat soort projectjes, jammer. Maar wel herkenbaar, de bekende 80/20 regel. 80% van het geheel kost 20% moeite, de laatste 20% kost 80% inspanning.

btw, Lars The 18Th: werk jij zelf mee aan die "Road Fighter" game?
Klopt. Ik den kook dat er minder entries komen dan van te voren gedacht was :)

Maar bij mij is het vooral dat ik wat andere dingen aan m'n hoofd heb, keuzes die een zeer grote invloed in m'n leven zullen hebben enzo.. ( en ook gedeeltelijk "programmers break" syndroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
nog een update van mij :) dit is 1 van de nieuwe levels

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdr/emotiondeluxe/emotion_e_mc_sq.jpg

tja.. nog een weekje de tijd, wordt wat krap maar gaat wel lukken. Dat is dan mn 2e complete game, cool! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah maniac mansion !! sweet memories ! maar ik moet zeggen dat zack mc cracken and the alien mindbenders nog veel leuker was !

tijd voor een vervolg lucasarts.

wat volgens mij ook een prime canidate is voor een retro remake is dungeon master voor de atari st.

mischien wat upgraded graphics enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Helaas niet, door tijd gebrek heb ik niet mee kunnen doen aan de remake van roadfighter.

Bij het vorige project, heb ik samen met nog 2 anderen het wachtwoord systeem van
The maze of galious helemaal ontcijferd ...

Het is iig wel het zelfde clupje mensen ...

Hier wat screen shots

Vorige release
[image]

Huidige release
[image]

[ Voor 251% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Lars The 18Th schreef op 28 July 2003 @ 02:48:
[...]

Helaas niet, door tijd gebrek heb ik niet mee kunnen doen aan de remake van roadfighter.

Bij het vorige project, heb ik samen met nog 2 anderen het wachtwoord systeem van
The maze of galious helemaal ontcijferd ...

Het is iig wel het zelfde clupje mensen ...

Hier wat screen shots

Vorige release
[afbeelding]

Huidige release
[afbeelding]
nou zou het natuurlijk helemaal cool zijn als je aan het spel open gl zou toevoegen dus dat opeens de camera naar beneden komt en dat je om de auto heen draait :P

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Dat zou idd mooi zijn maar daarvoor is wel een 3d engine nodig denk ik

[ Voor 200% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Ik moet zeggen dat het er wel tof uit ziet :).

Heb je hiervoor DirectDraw gebruikt? of iets anders (normale blt's), ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
In RoadFighter en in MOG word er gebruik gemaakt van SDL (Simple DirectMedia Layer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
nou ik heb mn game E-Motion Deluxe nu 'ingeleverd', hij was niet 100% af, paar kleine dingen waren nog niet klaar (bijv. de "high-scores" graphics zijn nu nog van het origineel, dus low-res) maar qua spel goed speelbaar. En bijv. als je het uitspeelt krijg je nog niets te zien (end-of-game scherm niet af)

die laatste dingen maak ik alsnog af en over 1 of 2 week zet ik die op deze pagina zodat iedereen het kan downloaden. anyway mij benieuwen of ik wat win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Misschien ook een leuk idee: een remake van Xquest

http://www.ch.cam.ac.uk/MMRG/people/mdm/xquest.html

(zelf ben ik niet verder gekomen dan "raadt het getal" met msxbasic...)

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Dieptriest schreef op 31 July 2003 @ 11:08:
Misschien ook een leuk idee: een remake van Xquest
XQuest is een remake van de eerder verschenen Crystal Quest en daarvan wordt nu ook weer een remake gemaakt, zie Crystalis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
YESSSSS de Roadfighter remake is ook ingeleverd ...
Het is wel een beetje stressen om het op tijd af te krijgen, maar het is gelukt voor 23:59

We wachten vol spanning af

Roadfighter Final Version

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Hij is leuk geworden :) ook nog best pittig als ik het mag zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Ja klopt het was de bedoelling om hem iets moeilijker te maken , dit komt het spel plesier wel ten goede.

[ Voor 198% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Lars The 18Th schreef op 31 July 2003 @ 22:28:
ziet er goed uit, die 2-player optie is goede toevoeging. Zijn de levels vierkantje voor vierkantje gereconstrueerd!? _O_ das veel werk.

en btw had je dit wel eens gezien? -> Road Fighter arcade (1984), daar is die MSX versie dus op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Ja klopt die arcade versie had ik graag een keer willen spelen

[ Voor 210% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
en ziehier het resultaar van de competition: 81 "nieuwe" games :)

Retro Remakes Competition Results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als iemand zich geroepen voelt: Maak eens een remake van het MSX2 spel RADX-8. Ik wil evt best een diskimage (backup) beschibaar stellen...past gewoon op floppy ;) Mail me zou ik zeggen.

Overigens: voor diegene die geinteresseerd zijn: er bestaat al een (supercoole!) remake van Xenon 2; dit is Xenon 2000. Zie http://www.bitmap-brothers.co.uk/features/xenon2000/

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.bitmap-brothers.co.uk/Image6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bitmap-brothers.co.uk/Image9.jpg

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Het is wel een beetje stressen om het op tijd af te krijgen, maar het is gelukt voor 23:59

[/url][/b]
Klasse gemaakt! Ik ken mensen die ik heel blij ga maken met jullie moeite!!!
_/-\o_ _/-\o_

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BdR schreef op 01 August 2003 @ 08:29:
en ziehier het resultaar van de competition: 81 "nieuwe" games :)

Retro Remakes Competition Results
Schiet niet op, als je te enthousiast bent, krijg je een leech alert :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Ik moest wel eerst ff oeffenen hoe het spel presies werkte,
Maar als je het één maal door hebt is het een tof spel

[Edit]
Emotion ziet er goed uit

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

RoadFighter is zeer netjes :) vooral de twee speler mdoe is geweldig :).

Ik ben niet van plan games te downen die ik "niet ken", want het is idd veel werk. Ik zag alleen dat de "Dare Devil Dennis" die "remade" is, gewoon een soort heiligschennis is :(, verschrikkelijk. Maja, dan had ik het zelf maar moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

The_Eagle schreef op 01 August 2003 @ 08:44:
Overigens: voor diegene die geinteresseerd zijn: er bestaat al een (supercoole!) remake van Xenon 2; dit is Xenon 2000. Zie http://www.bitmap-brothers.co.uk/features/xenon2000/
En bedankt :( Meest verslavende spelletje ooit. Daar gaat m'n zaterdag :'(

:*)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iemand nog een download link voor RoadFighter ?
de link hierboven werkt namelijk nie meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Lars The 18Th schreef op 01 August 2003 @ 17:09:
[Edit]
Emotion ziet er goed uit
:) thnx
Ik moest wel eerst ff oeffenen hoe het spel presies werkte,
Maar als je het één maal door hebt is het een tof spel
als je "attract mode" laat draaien, krijg je eerst het titel scherm, dan de highscores en dan een instructions-scherm. Net als in het origineel wordt daar getoond hoe het spel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Ik ga het meteen proberen :)

[ Voor 206% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat RoadFighter in SDL is geprogrammeerd, hulde! Zou het ook mogelijk zijn om een compile voor Linux te draaien? Ziet er nl. erg leuk uit, maar 't werkt niet onder WineX. Via SDL moet een Linux port een kwestie van compileren zijn, SDL is 100% portable. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Als het goed is komt binnekort een nieuwe beta uit.

[ Voor 232% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
ff namens iemand die de Road Fighter remake gespeeld heeft:

heb dit spel op de MSX zoveel gespeeld, super mooi, bij de eerste keer meteen tot level 4 gekomen, level 4 niet 1 x gebotst en ook niet geslipt, en toen liep het spel aan het eind van het level vast :{ er stond al wel "check point" maar het leek of het autootje boven in beeld bleef steken. Bezine liep langzaam omlaag, waardoor het gameover was, level 5 dus niet kunnen zien... :'( boehoe snik snik

please fix that bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02-2015
.

[ Voor 116% gewijzigd door Eelis op 18-02-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Hmm, verder geen bugs. Er is echter een klein dingetje wat ik me aan ergerde :) Overigens zag i kdat een van die RoadFigter lui ook al iets tegen me had gezegd at VbGamer forums dat ie het leuk vond dat ik het leuk vond ofzo en evt. z'n site kon promoten :P (oid :P) zal wel via statistieken daar gekomen zijn

Maar, als je fuel op is, en je rijdt dan nog net door over een checkpoint, is het gameover! verschijdende malen gehad :)

Die minesweeper ziet er leuk uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

The_Eagle schreef op 01 August 2003 @ 08:44:
Gaaf! Weet je toevallig of er nog meer Bitmap Brothers games geupdate gaan worden?

* curry684 wil Gods en Speedball 2 terug!!! :P

[ Voor 47% gewijzigd door curry684 op 30-08-2003 14:18 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Ik denk dat je de verkeerde persoon voor je hebt :P

[ Voor 231% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

hummm, klopt, ik heb even gekeken, en het is idd niet iemand van het RF project. Het kwam door de manier van schrijven dat ik dat dacht :), al bijna een maand :). Naja :)

Overigens is mijn spel, YALG (staat wel in spiellerij, of in het "algemenere" games programming topic), ook bijna af, de laatste loodjes blijven altijd nog het zwaarste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
Ja idd de laatste loodjes zijn heel erg tijd rovend

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
het is AF :7 versie 1.0 staat online, zie het eind resultaat hiero: E-Motion Deluxe

wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdr/emotiondeluxe/emotiondx_2_tn.png
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bdr/emotiondeluxe/emotiondx_3_tn.png

aantal dingen aangepast, wat mij betreft is het nu *echt* af -> geen updates of bugfixes of wat ook :) de survival mode heb ik geschrapt want die was gewoon niets aan, verder wel een save-game optie toegevoegd en "continue at level 25" zoals in het origineel, en nog wat bugfixes en kleine dingen. Veel plezier dr mee :)

oh ja je kan extra levels maken (levels zijn simpele tekst files, editten met notepad ofzo) als je wat leuks in elkaar hebt gezet, stuur het op (bas.de.reuver@home.nl) Ik hoop dan op den duur 50 levels te ontvangen, zodat ik die kan toevoegen als extra "levelset"

• Lars The 18th
  • Niet online
Zoow dat ziet er super uit alhoewel ik het spel nooit eerder heb gespeeld dus het is even oeffenen

[ Voor 200% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 20:17 ]

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
BdR schreef op 01 September 2003 @ 01:46:
het is AF :7 versie 1.0 staat online, zie het eind resultaat hiero:
[...]
aantal dingen aangepast, wat mij betreft is het nu *echt* af -> geen updates of bugfixes of wat ook :)
Ehh...ik hoop dat je toch nog ff een bugfix wil doen
Ik hebbum net gedownload, maar het redefine keys-gedeelte werkt niet goed. Hij vraagt om de key voor UP en als ik dan pijltje omhoog indruk springt ie weer terug naar het vorige menu. En als ik daarna weer naar redefine keys ga dan wordt UP geskipped en moet ik LEFT geven. Vervolgens springt ie weer terug en staat de optie voor RIGHT door BACK heengeschreven.

Verwijderd

Roadfighter Final Version
geweldig dit! was vroeger helemaal verslaafd aan dit spel..
Ga binnenkort mijn MSX toch maar eens van zolder halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
marty schreef op 13 September 2003 @ 16:56:
Ehh...ik hoop dat je toch nog ff een bugfix wil doen
Ik hebbum net gedownload, maar het redefine keys-gedeelte werkt niet goed. Hij vraagt om de key voor UP en als ik dan pijltje omhoog indruk springt ie weer terug naar het vorige menu. En als ik daarna weer naar redefine keys ga dan wordt UP geskipped en moet ik LEFT geven. Vervolgens springt ie weer terug en staat de optie voor RIGHT door BACK heengeschreven.
idd helemaal over het hoofd gezien.. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif hij geeft het beeld niet goed weer (back/front buffer enzo), maar als je gewoon de gewenste toetsen voor up-down-left-right ingeeft, gaat het verder wel goed.. thanks ik zal het aanpassen (shit toch een 1.1 :P)

nog andere bug gevonden misschien?

edit:
bug heeft te maken met BlitzBasic "debug enabled", die doet bepaalde dingen opeens compleet anders als je die wel of niet aanvinkt :{ (aw well.. live and learn) ik upload de aangepaste verder zsm

[ Voor 12% gewijzigd door BdR op 14-09-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
De Uitslag van de Retro RemakeCompetition is bekend !!!
http://www.remakes.org/website/competition/results.php

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
jep, mijn game dus op 36ste plaats met waardering 68.33 zie hier voor de review Had ik wel ong verwacht. Vind het alleen wel wat jammer dat "a-Outsiders" bóven mij staat :( sorry hoor, maar een spel dat 13MB(!!!) is en dan *nog* zulke beroerde graphics :? helemaal vreemd als je nagaat dat het origineel 4kb is

anyway de rest van de uitslag kan ik me wel in vinden, alleen Road Fighter had ook wel wat hoger mogen eindigen, maja.. dit is slechts de uitslag gegeven door de jury. Ik denk wel dat ie van alle inzendingen 1 van de meest gedownloade games is (mede vanwege het succes van het origineel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

crisp

Devver

Pixelated

toch even een klein vraagje hier: hoe zit het met die remakes en copyrights? Veel remakes lijken wel heel erg op het origineel qua graphics en dergelijke, en hebben vaak dezelfde naam. De spellen worden gewoon gepubliceerd en kunnen gedownload worden. Dit o.a. naar aanleiding van mijn recente aanvaring met stichting Brein waardoor ik mijn DHTML remake van Lemmings offline moest halen :(

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lars The 18th
  • Niet online
We gebruiken bewust de naam RoadFighter IPV Road fighter
De muziek is zelf gecomponeert, maar wel zo dat het afwijkt van het orgineel
De graphix is is ook eigen werk en lijkt niet erg op het orgineel

Juriddisch gezien zijn we dus niet illegaal bezig

Mocht Konami nu protesteren tegen het gebruik van de naam RoadFighter en het komt voor de rechter tja dan hebben we geen poot om op te staan omdat het te veel lijkt op Road fighter.
Natuurlijk zal het nooit zo ver komen, want mocht er een klacht van konami komen zullen wij het ook off line moetten halen ...

We brengen iig konami geen schade toe omdat
- we er geen geld mee verdiennen
- Konami maakt en verkoopt geen MSX games meer dus er is geen sprake van diefstal
- We vermelden de naam Konami altijd, inc de Staff van de orginele game

[ Voor 255% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 19:23 ]

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 19:58

BitByter

Prutst dit forum

er is ook een DIKKE remake van DUNE 2 !!

die moet afgemaakt worden, en ik wil MP support ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

crisp

Devver

Pixelated

Lars The 18Th schreef op 23 September 2003 @ 23:37:
We gebruiken bewust de naam RoadFighter IPV Road fighter
De muziek is zelf gecomponeert, maar wel zo dat het afwijkt van het orgineel
De graphix is is ook eigen werk en lijkt niet erg op het orgineel

Juriddisch gezien zijn we dus niet illegaal bezig

Mocht Konami nu protesteren tegen het gebruik van de naam RoadFighter en het komt voor de rechter tja dan hebben we geen poot om op te staan omdat het te veel lijkt op Road fighter.
Natuurlijk zal het nooit zo ver komen, want mocht er een klacht van konami komen zullen wij het ook off line moetten halen ...

We brengen iig konami geen schade toe omdat
- we er geen geld mee verdiennen
- Konami maakt en verkoopt geen MSX games meer dus er is geen sprake van diefstal
- We vermelden de naam Konami altijd, inc de Staff van de orginele game
[...]
Oh, het ging me niet expliciet om RoadFighter hoor :) Eigenlijk ging het me er meer om of er vanuit de organisatie van remakes.org richtlijnen gegeven worden, en of de deelnemers daar in het algemeen over nadenken, en hoe ze daarmee omgaan.

Het 'geen schade toebrengen' is in ieder geval geen juridisch argument; 'Fair Use' zal waarschijnlijk niet van toepassing als het gaat om remakes van spelletjes.
Helaas is uit het verleden gebleken dat er spelletjes fabrikanten zijn (bv Namco) die er erg op gebrand zijn om alle kloons uit de wereld te werken, en anders hebben we onze eigen fijne stichting brein nog.

Anyway: hulde voor jullie remake, heel mooi gedaan :)

Intentionally left blank

• Soultaker
  • Laatst online: 05:23
Lars The 18Th schreef op 23 September 2003 @ 23:37:
We gebruiken bewust de naam RoadFighter IPV Road fighter.
Daar kun je nooit een geldig beroep op doen. Als Konami (bestaan die nog?!) een recht heeft op de naam Road Fighter dan is het geen probleem om ook het gebruik van de naam RoadFighter te verbieden; zeker aangezien jullie het in-game en op de website wel gewoon als twee losse woorden spellen. Maar dat had je zelf ook al geconstateerd. ;)
De muziek is zelf gecomponeert, maar wel zo dat het afwijkt van het orgineel. De graphix is is ook eigen werk en lijkt niet erg op het orgineel.
Mwoah, de graphics zijn duidelijk geinspireerd op het origineel. Dat is juist wat ik zo ontzettend cool vind aan de remake; het ziet er allemaal modern uit, maar feitelijk zijn het exact dezelfde plaatjes op dezelfde plekken.
Juriddisch gezien zijn we dus niet illegaal bezig.
Dat is een beetje een twijfelachtige uitspraak. Wat heel sterk is, is dat jullie niet letterlijk graphics of code gekopieerd hebben (alles is opnieuw gemaakt); problemen met auteursrecht zul je dus niet hebben. Crisp had dat met Lemmings helaas slechter geregeld; de kans is groot dat 'ie met eigengemaakte graphics minder last zou hebben gekregen (al sluit ik niet uit dat Stichting Brein dan ook niet even zou gaan dreigen, in de hoop dat 't zou werken); dat kan natuurlijk niet echt voor dat spel, want die pixelmannetjes zijn juist zo herkenbaar. Overigens lijkt het mij dat Konami nog steeds rechten zou kunnen claimen op bepaalde concepten, want die lijken er juist wel heel erg op (logisch; dat is het hele punt van de remake!).
Ik had voor RoadFighter een top5 positie verwacht maar we zijn ook heel blij met de 7e plaats hoor , komt waarschijnlijk omdat MSX is in Engeland nooit echt een success is geweest...
Ik vind 'm in ieder geval geweldig! Ik vind het echter wel jammer dat de besturing wat meer vertraging heeft dan op de MSX. In het origineel duwde ik alle autootjes gewoon aan de kant (vrachtwagens niet, natuurlijk ;)), zelfs als het niet echt nodig was, maar hier kan dat eigenlijk niet, omdat je niet snel genoeg uit de slip kan komen. Ik weet niet precies waar dat aan ligt; in principe is de responsiviteit wel goed, maar ik heb het idee dat er enige vertraging optreedt als ik heel snel op links en dan op rechts druk (de standaardreactie om uit de slip te raken op de MSX). Ik heb nog een andere, echte PC-port van Road Fighter (die is volgens mij wel illegaal, maar who cares) en die heeft dat probleem niet.

Verwijderd

crisp schreef op 24 september 2003 @ 09:56:
Eigenlijk ging het me er meer om of er vanuit de organisatie van remakes.org richtlijnen gegeven worden, ...
Op het forum van remakes.org is er hier wel iets over gezegd:

remakes.org forum
("The Toker" is een van de organisatoren van de competitie)

Ze doen er duidelijk niet moeilijk over.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

oh ja, een van de grootste gamedev companies ter wereld :)

• Lars The 18th
  • Niet online
Ik weet ook wel dat we juridisch niet echt sterk staan maar we hebben er iig wel rekening mee gehouden

[ Voor 206% gewijzigd door Lars The 18th op 09-05-2004 19:24 ]

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Gefeliciteerd :). #7 is een zeer mooie plaats. Ik ken overigens het gevoel BdR; mijn "Elements of Nature" entry voor ene gamedev contest vond ik origineel, niet te complex e.d., source er allemaal bij, en eindigde nog op de helft (#26 dacht ik), maja sommige mensen gebruiken dan complete engines die ze voor andere projecten gebruiken, geen source erbij, leer factor is dus 0. Jammer.

Maar goed :) zelf heb ik toen weer veel dingen geleerd. Ik wou alleen dat m'n particle tutorial eensop gamedev kwam die ik daar opgebaseerd heb. zou 2 maanden duren ofzo, volgens mij zit ik daar onderhand al op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
waarom zijn alle posts van Lars The 18Th veranderd in "gone" ? :? :?

Pagina: 1 2 Laatste