Toon posts:

WinXP blijft reboten na mobo, cpu en geheugen vervanging.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help....

Sinds ik naar een Lan party ben geweest heb ik last van spontane reboots...

Dit begon met een Epox 8KHA+, AMD xp 2200+ 512MB Radeon 9700pro maxtor 80gb en Seagate 40gb, dvd en een writer. Koeler is een zalman 6000. Temp is 40 graden stress. :9

Ik heb al heel wat topics door gespit en er zijn veel reacties over dat je geheugen kapot is of je voeding of je cpu of je mobo.

Nu heb ik sinds dit weekend een Epox 8RD3A+ AMD xp 2700+ met zelfde zalman koeler en 768mb Dual Channel. Temp 45 stress :9~ ( in de zelfde kast: Miditower ATX 350 Watt (Intel & AMD cert.)

Nadat ik mijn pc opstarte kwam hij niet verder dan het windows opstart scherm, vervolgens reboot hij en begint hij over nieuw.

Na enkele tips op tweakers heb ik windows overnieuw geinstalleerd, vervolgens starte hij wel door maar nu vind hij het blijkbaar nodig om uit het niets te reboten. Terwijl hij doodsimpel aangemeld staat met de standaard windows settings en geinstaleerde drivers voor zowel mobo als videokaart.

Nu is mij verteld dat mijn voeding wel is instabiel kan zijn... dus hup ik een andere voeding... geen verbetering. :'(

Zouden mensen die het zelfde prob hebben gehad hun oplossingen of tips willen delen met mij. :?

Ja ik heb de andere topics al tot in de treuren gelezen, maar hoop hier al de oplossingen op een rij te krijgen :+

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Misschien moet je ff je computer aarden met een draadje naar de verwarming ofzo...
Ik had eerst ook van die spontane boots... Aarden was bij mij de oplossing.......

Reboot on Error kan natuurlijk ook aanstaan... daar heb je vooral last van bij Win2k. Of je dat bij XP hebt weet ik niet... nog geen last van gehad....

[ Voor 12% gewijzigd door FireArrow op 19-05-2003 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc gister avond nog inderdaad geaard, ook nog even bij de CV ketel een extra draad gelegd om er zeker van te zijn dat mijn cv geaard is...

Hij was daarna nog wel een keer vast gelopen....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Test je geheugen eens: www.memtest86.com

Die test duurt even maar dan weet je zeker of het wel of niet aan je geheugen ligt.

EN die spontane reboots kun je uitschakelen. Dan krijg je ipv een reboot een BSOD (blue Screen). Daar staat meestal info in waarom het systeem onstabiel is geworden.

Voor meer info:

Automatisch rebooten bij fout uitschakelen
BSOD's.. wat moet en kan ik er mee?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.