Ik heb hier een netwerkje liggen tussen een Win2K pc een een XP pc.
Op de XP pc heb ik Outlook geconfigt om POP3 email op te halen bij XS4all.
Ik heb bij Xs4all een nieuwe POPBox gemaakt met een aantal aliassen, deze werkt zeker weten omdat ik op de Win2K PC wel emails er vanaf kan halen én de webmail ook.
Maar als ik nu probeer email op te halen met de XP pc dan krijg ik geen email maar altijd dit mailtje:
Ik gebruik op allebei de PC's dezelfde instellingen maar versturen en ontvangen van de XP pc lukt niet.
Het netwerk is een normale UTP kabel naar een HUB de Windows2000 PC zitten 2 netwerkkaarten in 1 voor adsl 1 naar hub...
Op de XP pc heb ik Outlook geconfigt om POP3 email op te halen bij XS4all.
Ik heb bij Xs4all een nieuwe POPBox gemaakt met een aantal aliassen, deze werkt zeker weten omdat ik op de Win2K PC wel emails er vanaf kan halen én de webmail ook.
Maar als ik nu probeer email op te halen met de XP pc dan krijg ik geen email maar altijd dit mailtje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Beste XS4ALL-gebruiker, De server heeft een fout in uw mailinstellingen gevonden. U probeerde in te loggen op onze mailserver met de volgende gebruikersnaam: riavers@xs4all.nl De gebruikersnaam kan niet langer zijn dan 8 karakters, en mag geen hoofdletters bevatten. Kijk op http://www.xs4all.nl/helpdesk/ voor verdere hulp bij de mailinstellingen. Let wel: met gebruikersnaam wordt enkel uw loginnaam bedoeld, zonder toevoeging als @xs4all.nl of @xs4all-basic-adsl en dergelijke. U ontvangt dit bericht automatisch, en alleen maar wanneer uw mailprogramma verkeerd inlogt op onze popserver. Het is goed mogelijk dat uw mail wel goed binnenkomt, en u toch dit bericht ontvangt. In dat geval heeft u waarschijnlijk een tweede account ingesteld staan met de verkeerde gegevens. Het verwijderen van dat account lost dan het probleem op. Veel succes! Met vriendelijke groet, XS4ALL Helpdesk. |
Ik gebruik op allebei de PC's dezelfde instellingen maar versturen en ontvangen van de XP pc lukt niet.
Het netwerk is een normale UTP kabel naar een HUB de Windows2000 PC zitten 2 netwerkkaarten in 1 voor adsl 1 naar hub...