Toon posts:

Hotflashen bios op netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten,

Ik heb hier een oud beesie van de buren bij me. Ding is zo dood als een pier nadat de buurman er een verkeerde BIOS 8)7 overheen geflasht heeft.

Nu weet ik dat je die kan hotflashen op een andere mobo, maar aangezien ik hier geen mobo's bij de hand heb met dezelfde size bios-chip (of ze zijn er niet meer uit te halen) kan ik hem dus niet op die manier hotflashen. Nu heb ik ooit in een grijsverleden gelezen dat je ook je BIOS kan flashen op een PCI of ISA netwerkkaart. :)

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee, omdat ik wél een netwerkkaart heb waar deze bios-chip op kan.

ps. Het gaat hierom een BIOS voor de Chaintech 6ATA2.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, zo te zien heeft nog niemand een ideetje :(

Hopelijk is er wel zo'n geek die het wel weet :P

Verwijderd

NIET kicken binnen 24 uur.!

Lees de FAQ er maar op na.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 10:22 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geduld, jongen, geduld .. Het is hier geen Helpdesk. Pas wanneer jouw topic uit de topiclist verdwijnt (na 24 uur dus), mag je hem omhoogschoppen B)

Hiermee toon je overigens aan de [faq]registratievoorwaarden[/] helemaal niet (goed?) te hebben doorgenomen tijdens je registratie op GoT. Bij deze dus het verzoek om deze alsnog door te nemen en dan in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte. Hiermee voorkom je dat je in de toekomst weer de plank misslaat qua het gebruik van GoT ;)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vertel even welke grootte het ding heeft (de BIOS)

Daarnaast, is de chip hetzelfde formaat (fysiek) als op de netwerkkaart moet?

Overigens zijn er hier zat mensen die BIOS-en kunnen proggen voor een kleine bijdrage, zet hem anders gewoon in de V&A.
Voor een paar euro of voor de lol doen veel mensen het.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hot flashen is gewoon gebruik maken van een goede chip om de boel opgestart te krijgen. Als dat gedaan is dan zet je de kapotte erin. (je moet de boel dus aan laten staan vandaar ook HOT)
Dan kan je de kapotte chip opnieuw flashen.

Dingen die dus belangrijk zijn: er moet een losse chip op zitten en je moet er maar net een beetje bij kunnen.
Veel suces

[ Voor 22% gewijzigd door DRaakje op 19-05-2003 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, Excusses voor mijn wangedrag, was niet de bedoeling, mijn topic omhoog te schoppen, zal het noooooooit meer doen :P.

Maaruh, Hot flashen via een netwerkkaart zit er dus niet in zo te lezen, toch heb ik wel gehoord dat het kan. Via een andere mobo is mij ook wel eens gelukt, maar ik heb hier dus geen mobo meer in de buurt om het op die manier te doen.

PS. De grootte van de .BIN file voor de update is 256kb

Dus kan het nu wel of niet met een netwerkkaart??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 10:31 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Maar ik denk niet dat het gaat werken een mobo BIOS chip in een netwerkkaart ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kunt je bios altijd nog opsturen naar iemand die het wel kan fixen: http://www.flashbios.org/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat snap ik, ben daar ook al wezen kijken, maar ik wil het eerst zelf proberen om hem terug te flashen, en het liefste dus met mijn netwerkkaart

Verwijderd

Het is dus de vraag of je netwerkkaart een bios van 2mbit heeft of een van 4mbit of maar 1mbit. Als je netwerkkaart een nodig heeft van 2mbit heb je geluk en kan je het proberen (als die chip natuurlijk in de voet past van je netwerkkaart en ook met de juiste pinnetjes verbonden is dan). En als die kaart een grotere nodig heeft heb je volgens mij pech.

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
waarom het wiel 2x uitvinden, voor een paar eurotje kan je hem naar flashbios.org opsturen, heb ik ook al een keer gedaan, binne 2 dagen me chippie terug :)

Verwijderd

Topicstarter
Alles past erin Rippie, maar dan het probleem waar ik dus geen oplossing voor weet, hoe spreek ik die bios-chip aan op mijn netwerkkaart, en hoe kan ik hem dan terug flashen?

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
hoe had je het de vorige keer gedaan? volgens mij word eerst het bios van je mobo gelezen en daarna pas je overige zooi (raid, netwerk, etc)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 12:36

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 11:10:
Alles past erin Rippie, maar dan het probleem waar ik dus geen oplossing voor weet, hoe spreek ik die bios-chip aan op mijn netwerkkaart, en hoe kan ik hem dan terug flashen?
Ik denk dat je eens opzoek moet naar een flashtool voor je NIC.
Misschien wel een gehackt flashtooltje die er vanalles op wil flashen.

Dus wat voor nic heb je? en dan googlen maar..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flashen naar een PCI NIC moet kunnen met Uniflash. Maar wel met enige bedenkingen:

- Uniflash moet naar de NIC kunnen flashen (moet meestal goed gaan, maar je moet wel het PCI ID van de NIC weten- onder Linux met lspci makkelijk te achterhalen)
- de NIC moet een 2Mb (256KB) EEPROM met de juiste voltage kunnen aanspreken en flashen (geen sinecure gezien zo'n ding normaal niet hoeft te kunnen flashen)
- een standaard PC EEPROM heeft 32 pins, een NIC accepteert normaal een 28p (E)EPROM. Als het een 28p geval is gaat het lukken, anders niet :z
- je moet een losse 2Mb EEPROM hebben liggen met 28p (nooit tegengekomen...)

Als al het bovenstaande klopt kun je het proberen. Zie de handleiding van Uniflash voor hoe je het naar een bepaalde PCI slot laat flashen :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik heb het al gelezen, en ik zag al dat het er niet in zat.

Maar toch bedankt voor de info en support luitjes!!

Gaat hem toch maar flashen via een andere mobo van Chaintech.

Thnx anyway, keep up the good work :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb volgens mij nog zo'n board liggen. Een chaintech 6AJA2 moederbord. Dat ding heeft toch on-board sound en een AGP slot en het is micro ATX. Die ligt bij mij diep in de kast. Er kan toch max een Celeron 400-600 mhz of zo in? Kan je misschien proberen om te flashen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1