AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
[ Voor 38% gewijzigd door Compubiter op 19-05-2003 11:57 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
nee hier staan ondertitels van orignele dvd films... maar ik heb zelf een srt tje gemaakt met text die onder mijn zelf gemaakte opgenomen film wil zetten.BtM909 schreef op 19 May 2003 @ 09:19:
Heb je misschien wat aan: [knip] ?
[ Voor 5% gewijzigd door Compubiter op 19-05-2003 11:57 ]
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
bijvoorbeeld BSplayer
en dan is het kwestie van filmpje laden, ondertitel selecteren. positie kiezen en kijken maar
Verwijderd
Heb je ook suggesties voor zoekstrings? Roepen dat iemand de search maar moet gebruiken is wel erg makkelijk namelijk. Zie ook de SA-PolicyVerwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 11:42:
Dit is al zo ontzettend vaak langsgeweest, gebruik een de search knop !
nog een keer :
IK heb een dvd dus ( ifo en een paar vobjes) maar hier zit gen indertiteling in.
hoe kan ik een srt tje in een DVD streamen.
ik snap ook wel als je een avi hebt en je hebt een srt dat je dar met bsplayer kan afspelen of divxg 400 installeren dan kan je ook ondertitels mee kijken, maar het gaat erom dat ik als ik de dvd gebrand heb dat ik op de dvd player selectable ondertitels heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Bware81 op 19-05-2003 13:22 ]
Verwijderd
Vobjes demuxen naar losse m2v (video) en ac3/dts/mp2(geluid)
Subtitles omzetten naar bmp'jes (met subripper ofzo)
Dan authoring pakketje gebruiken (sonic DVD-IT, Spruce Maestro etc etc)
En boel weer terug in elkaar authoren.
Subtitles moeten namelijk als RLE encoded 2bit/4bit bitmap streams in de vobfiles worden gemuxed.
Dit is onzin, want dan maak je geen DVD compliant disk/stream aan maar misbruik je de methode die voor div(ni)x word gebruikt om subtitles te tonen.je zult een software programma moeten hebben die ondertitels ondersteund.
bijvoorbeeld BSplayer
en dan is het kwestie van filmpje laden, ondertitel selecteren. positie kiezen en kijken maar
dit zou zo idd werken ja maar dan word het een permanent sub toch ? of heb ik dat mis?Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 13:27:
de makkelijkste manier is volgens mij:
Vobjes demuxen naar losse m2v (video) en ac3/dts/mp2(geluid)
Subtitles omzetten naar bmp'jes (met subripper ofzo)
Dan authoring pakketje gebruiken (sonic DVD-IT, Spruce Maestro etc etc)
En boel weer terug in elkaar authoren.
Subtitles moeten namelijk als RLE encoded 2bit/4bit bitmap streams in de vobfiles worden gemuxed.
[...]
Dit is onzin, want dan maak je geen DVD compliant disk/stream aan maar misbruik je de methode die voor div(ni)x word gebruikt om subtitles te tonen.
als je op een normale dvd gaat kijken zie je allerlei bestanden staan die niet gebruikt worden voor een film.. zijn dit geen sub bestanden die je gewoon apart erbij kan branden zodat de dvd player hem herkent.?
Verwijderd
Nee het wordt volgens mij geen permanente sub, het wordt een aparte stream van bmptjes die te selecteren is binnen een vob-bestand.Bware81 schreef op 19 May 2003 @ 13:37:
[...]
dit zou zo idd werken ja maar dan word het een permanent sub toch ? of heb ik dat mis?
als je op een normale dvd gaat kijken zie je allerlei bestanden staan die niet gebruikt worden voor een film.. zijn dit geen sub bestanden die je gewoon apart erbij kan branden zodat de dvd player hem herkent.?
Hier gaat het om een Svcd, maar misschien dat je voor een DVD het zelfde geld of je maakt er een Svcd van.
Ik heb dit nog nooit geprobeerd, maar het schijnt te werken.
http://www.geocities.com/mozartlaan/id19.htm is ook voor Svcd.
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
zie www.dvdrhelp.com wat zelfde is als www.vcdhelp.com
En kijk even rond:
Add permanent subtitles to S/VCD,DVD,AVI with ffdshow/vobsub
Invervolg wel wat beter zoeken voordat je topic opent.
[ Voor 3% gewijzigd door Vae Victis op 18-08-2003 15:30 ]
als gelezen had vroeg ik niet om een PERMANENT sub.. maar selectable...Vae Victis schreef op 18 August 2003 @ 15:28:
Je moet een DVD author programma hebben waarmee je ondertitels erin kunt zetten.
zie www.dvdrhelp.com wat zelfde is als www.vcdhelp.com
En kijk even rond:
Add permanent subtitles to S/VCD,DVD,AVI with ffdshow/vobsub
Invervolg wel wat beter zoeken voordat je topic opent.
en verder op dvdrhelp... staan er wel author proggie's maar er is er geen een waar je akn selecteren van hoppa deze.. sub.
wel kan je met ifoedit doen... maar helaas krijg ik dan de sup niet goed eronder.. oa door de kleurcodes in de ifo... weet niet precies hoe dat werkt, zit geen logica in
Search DVDrhelp : subtitles selectable dvd howto
Als je dan verder kijkt heb je dvd author progs nodig die daar genoemd worden.
Sommige moet je geld voor betalen.
Blijf erbij als je in topicstart zegt dat je die site bekeken hebt niet bepaald je best erop hebt gedaan.
Iemand ervaring met scenarist?
btw ik vraag me af.. al die mensen die zeggen dat de topicstarter beter moet zoeken .. daadwerkelijk:
1) het een en ander zelf gedaan hebben (het ging ook om eigen ervaringen .. lijkt me)
2) precies nu weten wat hij wil(de)... (na enige discussie.. dus een selectable subtitle ja)...
btw...http://www.geocities.com/mozartlaan/id19.htm is geen geldige pagina?
grappig...ik had, zonder dat ik dit topic kende, er dus ook al een geopend.. een paar uur later...
[ Voor 6% gewijzigd door henkleerssen op 18-08-2003 16:55 ]
grappig...ik had, zonder dat ik dit topic kende, er dus ook al een geopend.. een paar uur later...
Klopt, voor mozartlaan moet je nu hier:
http://mzl2.tripod.com/id20.htm
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
Verwijderd
www.dvdrondertitels.nl
Het is mij op deze manier gelukt om er een ondertitel bij te plakken alleen liep die ondertitel niet synchroon met de film maar daar is ook wel weer iets voor te verzinnen.