Op zoek naar een eenvoudig bootprogramma

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik ben voor mezelf en voor iemand anders op zoek naar een zéér eenvoudig bootprogramma voor op NTFS-partities.
Liefst een bootprogramma dat vanop een floppy of cd-rom kan opgestart worden.

Verwijderd

bootprogramma??
een partitiemanger of een os, wat bedoel je?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:22

Reptile209

- gers -

Neem een willekeurige Linux-bootdisk, die kunnen met NTFS werken (correct me if I'm wrong)
Kijk eens op www.bootdisk.com
[google=bootdisk ntfs] levert de rest wel op.
Uit de WOS-FAQ: deze link naar Windows Bootfloppies

Maar zoals Gunhead al zegt: wat wil je er precies mee kunnen? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Reptile209 op 18-05-2003 19:33 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Moris
Ik wil voor iemand als databeveiliging 2x Win XP installeren.
Op partitie 1 zet ik bv. "Win XP 1" en op partitie 2 zet ik "Win XP 2"
met "Win XP 1" op partitie 1 zal deze persoon steeds werken.
Wanneer er eventueel problemen zouden optreden onder "Win XP 1" kan ik naderhand "Win XP 2" op partitie 2 activeren om terug alle data te redden.
Dit had ik willen doen met een zéér eenvoudig bootprogramma dat alleen maar in die situatie gebruikt moet worden.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 18:48
bij www.ranish.com/part is een partitionmanager te downloaden. Dit is echter niet alleen een partitionmanager, maar ook een bootselectieprogrammaatje, wat in de MBR past. Dit lijkt me perfect for jouw doel.

Verwijderd

installeer gewoon 2x windows xp. dan krijg je automatisch een dual boot systeem. nix extra's voor nodig

• Moris
Ik vind het al lastig en lang genoeg duren om Win XP éénmaal te installeren met alle fijne instellingen en hardwaredrivers enz.. erbij, laat staan dat ik het tweemaal op dezelfde p.c. moet doen.
Daarom gebruik ik Ghost en zet dezelfde Win XP op een andere partitie, resultaat een halve dag werk uitgespaard :)
Nu nog alleen een eenvoudig bootprogramma gezocht om die tweede partitie te activeren. Ik weet dat ik de partitie met Parttition Magic kan activeren en de ander partitie kan de-activeren maar dat lijkt me toch te moeilijk en niet gebruiksvriendelijk om voor een leek uit te leggen hé.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

pistole

Frutter

wat dacht je van
-formatteer een flop onder XP / 2k
-flats boot.ini + ntdetect +ntldr erop
-pas de boot.ini aan zodat ie beide partities kan starten.

Ik frut, dus ik epibreer

• Moris
Dit kan ik een leek over de telefoon bij eventuele problemen aan zijn p.c. toch niet uitleggen?

• pistole

pistole

Frutter

Moris schreef op 18 May 2003 @ 20:29:
Dit kan ik een leek over de telefoon bij eventuele problemen aan zijn p.c. toch niet uitleggen?
dat hoeft ook niet als je van te voren die floppie maakt en de leek instrueert van floppie te starten als ie de boel verknalt heeft.

Overigens kan je dit natuurlijk ook in de standaard boot.ini doen, dan zet je de timeout gewoon op 0. Loopt ie altijd door, tenzij de leek op tijd op F8 ofzo drukt tijdens opstarten.

Ik frut, dus ik epibreer

• Moris
Kan het echt niet met een grafisch programma zodat het wat eenvoudiger wordt, zelf wanneer ik niet te bereiken ben.

• pistole

pistole

Frutter

...dan zou ik voorstellen: ga eens op zoek naar bootloaders, die zijn er zat.
Maar waarom je het grafisch wilt is mij een raadsel hoor. Je kan toch voor als je niet te bereiken bent in 5 regels voor die persoon op papier zetten wat ie moet doen?

Ik frut, dus ik epibreer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moris schreef op 18 mei 2003 @ 20:36:
Kan het echt niet eenvoudiger
Als een flop in pc douwen en dan opstarten al te ingewikkeld schijnt voor het slachtoffer, waarom verwacht je dan wél dat-ie zonder problemen een back-up kan maken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

(FAT16 partitie + bootmanager) + 1*NTFS partitie + 1*NTFS partitie.

dan heb je een onafhankelijke manier van optarten. 2e harddisk is ook een optie.. (maar wel duur)

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Bootmagic 8 is een grafische bootloader, zit bij partition magic 8.
http://www.partitionmagic.com/partitionmagic/
Pagina: 1