[XP] Windows verkenner hangt *

Pagina: 1
Acties:

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 14:50
Ok komt ie:

Setup:
AthlonXP op A7V333, Windows XP Pro, SP1 met alle updates(relevante dan..)

Als ik mbv windows verkenner naar 1 bepaalde directory ga op mijn schijf, e:\setup\utils, dan hangt mijn verkenner. Ik kan er wel bij via cmd, my computer, applicaties(i.e. Word, fotoshop etc.) Als ik taskmngr opstart geeft hij 100% load aan op explorer.exe en het geheugen gebruik loopt op tot 33 MB(ongeveer 150 K/s). Daarna restart mijn pc. Scandisk al uitgevoerd, Norton AV disabeld, andere view ingesteld. Via Event viewer kan ik niets bijzonders zien. Ook als ik de directory verplaats(mbv my computer) naar een andere locatie, kan ik hem niet inlezen.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als ik het goed begrijp hangt hij alleen maar bij e:\setup\utils of is het bij alles?? Als het bij alle mappen is heb je toevallig netwerk share's als drive's staan??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
Staan daar misschien grote .exe files, daar wil een pc ook nog wel eens traag van worden bij het laden van een map.

En opnieuw opstarten is niet nodig, je kan ook gewoon ctrl+alt+delete en dan het proces explorer.exe beindigen. Dan ga je naar bestand-->nieuwe taak en tik je in explorer.exe

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 00:49

• Tazzz
Dat laatste had ik al bekeken, maar niets bijzonders... Ik check altijd de search :)

Maar ik heb maar het volgende gedaan: My Computer ---> Inhoud e:\setup\utils kopieren naar nieuwe map ---> map renamen naar utils ---> Oude map e:\setup\utils verwijderen ---> nieuwe map kopieren naar e:\setup.

Het werkte niet als ik de map e:\setup\utils verwijderde en daarna opnieuw aanmaakte. Lekker vaag dus. Er bestaat wel een windows peer-to-peer mapping naar e:\setup, maar de andere pc stond uit.

Dus er is een oplossing gevonden, maar geen oorzaak.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Als er wel een mapping was en die andere PC uit stond duurt het juist allemaal langer omdat hij maar blijft zoeken.

Maar goed, dat zal het denk ik ook niet geweest zijn want als je computer zelfs een reboot nodig heeft daarna lijkt het me wel wat anders...

:?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb dit wel eens meegemaakt op m'n werk. Oorzaak heeft vermoedelijk in een corrupte EXE gezeten. Verkenner opent alle EXE's om het bijbehorende icoontje uit te lezen en als die EXE corrupt is, kan de Verkenner daarop hangen.
Op m'n werk heb ik dit probleem toen opgelost door alle EXE's uit die map te halen en ze daarna 1 voor 1 weer terug te zetten, tot het probleem weer terug kwam. Het bewuste bestand heb ik toen maar gewist.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd conform de WOS-Policy :).

• Tazzz
Het lag waarschijnlijk aan een enorm zip bestand(512 MB) in die dir. Standaard Windows Zip ( :( ) trekt dat blijkbaar slecht. Na Winzip geinstalleerd te hebben werkt dit weer normaal. Oh ja, dank voor de toevoeging [XP] :)

Edit: :( :( Toch niet..

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzz op 22-05-2003 20:19 ]

Pagina: 1