Toon posts:

[Win2k] WinVNC bij opstarten Windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet met een irritant probleempje... Als ik mijn computer (met Windows 2000 SP3) opstart en inlog start er een programma op, WinVNC en dat komt midden in beeld.

Nu weet ik niet precies of WinVNC een remote control programma is of iets totaal anders... Naar mijn weten heb ik niets geïnstalleerd.

Mijn ondernomen stappen:
---------------------------------

1) Het staat niet bij software via het configuratiescherm

2) Msconfig bestaat (nog) niet in Windows 2000 dus daar kon ik het ook niet vinden

3) In de boot bestanden van Windows 2000 vind ik nergens een "gekke" verwijzing....

4) Google geeft alleen info over het programma WinVNC (remote control)

5) Bij Start -> Opstarten staat niets

Nadat dat scherm in beeld komt krijg ik ook de opdracht prompt in beeld, dan krijg ik een foutmelding. Als ik dan op OK druk sluit WinVNC en de opdracht prompt opeens en kan ik beginnen met computeren.

Ik ben ingelogd als Administrator trouwens

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04
Je titel is niet helemaal honderd procent... Al op virussen e.d. gecheckt?

|>

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Zym0tiC

^_^

ik zou eens al je services in het configuratiescherm, bij computerbeheer nalopen. Kijken of daar iets in staat.

Je kunt WinVNC namelijk installeren als service

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in "Schop een Modje" al een topic geplaatst:

Schop een Modje

Ja, er bevinden zich geen virussen, gecheckt met Panda antivirus

Verwijderd

Topicstarter
Zym0tiC schreef op 18 May 2003 @ 11:56:
ik zou eens al je services in het configuratiescherm, bij computerbeheer nalopen. Kijken of daar iets in staat.

Je kunt WinVNC namelijk installeren als service
Nee hij staat niet tussen de gestartte processen, daar moet ik denk tussen kijken want hij is natuurlijk bij het booten opgestart

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Zoek in het Register geen verwijzing ? ff zoeken welke key het was :/

deze dus:

HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Run

msconfig:

start -> uitvoeren -> msconfig :)

[ Voor 61% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-05-2003 12:09 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Waar vind ik msconfig in Windows 2000 en NT4?
[search=winvnc]
Kijk eens tussen je registerverwijzing of daar iets tussen staat.
Ohja, en natuurlijk bij de instellingen van het programma zelf.

En titelfix dus :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Compubiter op 18-05-2003 12:08 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

2) Msconfig bestaat (nog) niet in Windows 2000 dus daar kon ik het ook niet vinden
Zie de WOS FAQ voor enkele lokaties waar die info vandaan wordt gehaald. Daarnaast zijn er natuurlijk nog win.ini en system.ini.
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 11:58:
Nee hij staat niet tussen de gestartte processen, daar moet ik denk tussen kijken want hij is natuurlijk bij het booten opgestart
Een service is wat anders. Zie services.msc ;)

offtopic:
Titel maar iets aangepast, geef de volgende keer ook even een suggestie voor een betere titel, ik ben niet zo creatief op de *kuch* zeer vroege morgen :+

Edit: Whehe. Goedemiddag Compu, ik ben laat :+

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2003 12:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Kun je beschrijven hoe dat WinVNC programma eruit ziet? WinVNC bestaat namelijk uit twee onderdelen: een server en een client. Ik vraag me af welke er sowieso gestart wordt.

WinVNC is een programma waarmee je met de ene computer op afstand de andere kan bedienen.

Verwijderd

Topicstarter
C:\Documents and Settings\Username\Start Menu\Programs\Startup

// Niets te vinden

C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup

// Niets te vinden

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

// Moet ik zo nog maar voor de 2de keer uitpluizen, op het eerste gezicht niets

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

// Deze is helemaal leeg :S

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

// Hier zit alleen maar MSN messenger in :S

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

// Deze sleutel bestaat niet :S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 12:10:
Kun je beschrijven hoe dat WinVNC programma eruit ziet? WinVNC bestaat namelijk uit twee onderdelen: een server en een client. Ik vraag me af welke er sowieso gestart wordt.

WinVNC is een programma waarmee je met de ene computer op afstand de andere kan bedienen.
Ik ga ff rebooten, dan neem ik snel een screenshot...

Brb

Verwijderd

Er is een tooltje voor vnc om fastpush te doen. Moeilijk uit te leggen hoe het werkt.
Ze typen je pc naam in en daarna sturen ze winvnc naar je pc toe, je merkt er helemaal niets van, als het heel goed beveiligd is zie je niet eens een icoontje staan links onder. Alleen in het register kun je dan nog dit verwijderen, en waarschijnlijk staat het programma in de directory program files/orl/vnc

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Zym0tiC

^_^

zal wel de server zijn, aangezien je niet iedere keer de client laat opstarten. Maar ja alles kan tegenwoordig :P

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ik neem aan dat dat de server client is... Is het een icoontje bij je tijd; dan is het de VNC server is het een scherm waar in word gevraagd op een hostname op ip adres; dan is het de VNC Viewer :)

Zo op het eerste gezicht lijkt mij dit niet echt iets normaals :), heb je firewall oid, ?

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-05-2003 12:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het grote bestand, heb gene tekenprogramma alleen paint :S

http://www.rhonrad.info/winvnc.bmp

De commant prompt is al verdwenen, alleen de foutmelding blijft over, druk ik op OK dan verdwijnt ook dat WinVNC scherm

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 12:18 . Reden: Wat info toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 18 May 2003 @ 12:15:
Ik neem aan dat dat de server client is... Is het een icoontje bij je tijd; dan is het de VNC server is het een scherm waar in word gevraagd op een hostname op ip adres; dan is het de VNC Viewer :)

Zo op het eerste gezicht lijkt mij dit niet echt iets normaals :), heb je firewall oid, ?
Nee ik heb geen firewall.... ook heb ik winvnc niet geïnstalleerd en wil er graag vanaf komen bij het opstarten, is uiterst irritant

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Alle tips al uitgevoerd? Is inderdaad beetje vreemd... Mischien dat Adaware soelaas brengt?

In iedergeval; Installeer een firewall b.v. ZoneAlarm :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ikzelf gebruik RegCleaner altijd voor het opschonen van mijn startup onder Win2k. Hij verwijdert gewoon de reg sleutels die jij aanvinkt, en werkt lekker :)

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04
Klpt, ik ken dit probleem. Bij mijn vriendin thuis hebben ze precies hetzelfde vage gedoe. Ik heb daar ook nooit WinVNC erop gezet enzo en toch komt het telkens tevoorschijn bij het booten. Wel heb ik de instelling "Accept incomming connection" op disable gezte. Zodat mochten er mensen kwaad willen ze niet de bestureing van de PC kunen overnemen.

Ik heb daar het register ook al eens nagekeken en ook niets kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 18 May 2003 @ 12:25:
Klpt, ik ken dit probleem. Bij mijn vriendin thuis hebben ze precies hetzelfde vage gedoe. Ik heb daar ook nooit WinVNC erop gezet enzo en toch komt het telkens tevoorschijn bij het booten. Wel heb ik de instelling "Accept incomming connection" op disable gezte. Zodat mochten er mensen kwaad willen ze niet de bestureing van de PC kunen overnemen.

Ik heb daar het register ook al eens nagekeken en ook niets kunnen vinden.
Dat is erg lastig, heb je dit probleem al lang??

Ik al een maand, baal er behoorlijk van

Verwijderd

Okay, het gaat inderdaad om de server... Heb je al eens gezocht op je HDD en in de registry naar winvnc.exe? :?

Verwijderd

Topicstarter
In het register heb ik alle sleutels weggegooid en op de hdd is niets te vinden :S

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Het is de server, en het is in "service vorm" opgestart.

Wat je dus moet doen als je het niet wil:
Control Panel -> Administrative Tools -> Services
en dan Zoeken naar "VNC Server". Die stop je en zet je op Manual. Dan start ie nooit meer op.

Als je het helemaal weg wil moet je een search doen op "winvnc.exe" en dan die verwijderen.

BTW. WinVNC rulet ongeloofelijk als je het wil gebruiken. Als je het niet hoeft....is het ander koek :)

[ Voor 20% gewijzigd door Darkvater op 18-05-2003 12:51 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
Darkvater schreef op 18 mei 2003 @ 12:49:
Het is de server, en het is in "service vorm" opgestart.

Wat je dus moet doen als je het niet wil:
Control Panel -> Administrative Tools -> Services
en dan Zoeken naar "VNC Server". Die stop je en zet je op Manual. Dan start ie nooit meer op.

Als je het helemaal weg wil moet je een search doen op "winvnc.exe" en dan die verwijderen.

BTW. WinVNC rulet ongeloofelijk als je het wil gebruiken. Als je het niet hoeft....is het ander koek :)
Bij services staat hij niet... bij zoeken staat hij ook niet (op de hdd)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

winvnc is een remote overname tool. client en server versie. Het jammere is dat het freeware is en geen officieel support kent. Bij grote problemen moet je lang wachten.

Winvnc kun je installeren de server versie zal idd komen met een popup.. dus het zomaar verschijnen op je scherm is bij deze b*llsh*t je moet het echt installeren..........

Je kunt inderdaad de service stoppen en op manual zetten zal het alsnog zichzelf starten beter is de services die je echt niet wilt laten starten op disabled te zetten.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 12:53:
[...]

Bij services staat hij niet... bij zoeken staat hij ook niet (op de hdd)
Dat is echt wel weird. Dus niet bij services, en niet op HD?

Is het je eigen PC, of een bedrijfspc op een domein. Want dan hebben die het erop gezet, en moet je gewoon mee leven.

Ik dacht dat je met Sisoft Sandra kon bekijken vanaf welke pad een file is opgestart. Dan weet je in ieder geval vanaf waar winvnc draait

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
Maar mutsje, hij staat niet tussen de services

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hoe kan hij nou opstarten als hij EN niet tussen de services staat EN niet in je regsleutel EN niet op hd? :?

lijkt me erg stug, misschien moet je nog even kijken :). Heb je regcleaner al geprobeerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mutsje schreef op 18 mei 2003 @ 12:57:
Winvnc kun je installeren de server versie zal idd komen met een popup.. dus het zomaar verschijnen op je scherm is bij deze b*llsh*t je moet het echt installeren..........
Helaas zijn er remote control trojans die winVNC droppen als rc module.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Het zou ook kunnen dat het exe-bestand lijkt op een systeembestand, zodat het heel moeilijk te vinden is. Gewoon goed zoeken zowel in het register als bij opstarten in het startmenu. Verder verdachte services is op handmatig zetten en dan opnieuw opstarten.
Gewoon uitproberen dus.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

sniper20 schreef op 18 mei 2003 @ 13:26:
Het zou ook kunnen dat het exe-bestand lijkt op een systeembestand, zodat het heel moeilijk te vinden is. Gewoon goed zoeken zowel in het register als bij opstarten in het startmenu. Verder verdachte services is op handmatig zetten en dan opnieuw opstarten.
Gewoon uitproberen dus.
Nou, als er in de taskmanager staat bij processes dat "winvnc.exe" runt, dan heet dat bestand ook zo

Verwijderd

Topicstarter
Darkvater schreef op 18 May 2003 @ 13:00:
[...]

Dat is echt wel weird. Dus niet bij services, en niet op HD?

Is het je eigen PC, of een bedrijfspc op een domein. Want dan hebben die het erop gezet, en moet je gewoon mee leven.

Ik dacht dat je met Sisoft Sandra kon bekijken vanaf welke pad een file is opgestart. Dan weet je in ieder geval vanaf waar winvnc draait
Het is een prive pc gewoon thuis ;)

Als ik Start -> Uitvoeren doe en typ winvnc.exe in zegt hij dat het niet bestaat, in het registry heb ik nu wel sleutels gevonden van ORL ?? Heeft dat met elkaar te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Darkvater schreef op 18 May 2003 @ 13:36:
[...]

Nou, als er in de taskmanager staat bij processes dat "winvnc.exe" runt, dan heet dat bestand ook zo
Nee in de taskmanager staat ook geen process genaamd winvnc

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28
ORL?
Ja dat heeft er veel mee te maken:

http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html#q2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de services list nog een keer doorgekeken en de beschrijvingen gelezen maar _geen_ WinVNC en/of ORL

De zoekcommando's WinVNC en ORL geven 0 resultaten...

In het register heb ik alle sleutels verwijdert met ORL en/of WinVNC maar 1 kan ik er niet verwijderen:

HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\ORL

Ik denk dat daar iets geks inzit

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
Probeer dit eens in CMD:

net stop winvnc
winvnc -remove

Waarschijnlijk staat er in je registry ook nog een key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\WinVNC

die moet je nog ff deleten en ben je d'r vanaf :)

[ Voor 3% gewijzigd door syllaz op 18-05-2003 19:25 . Reden: typos ]

Verwijderd

Topicstarter
Eerste commando (net stop winvnc) dat geeft:

Systeemfout 1060.
De opgegeven service is geen geïnstalleerde service.

De tweede opdracht (winvnc -remove) geeft:

winvnc wordt niet herkent als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Trouwens die registersleutel bestaat niet :S
Pagina: 1